Partyflock

Forumonderwerp · 1009784
3 volgers · 11826x bekeken
Waarschuw beheerder
Nog mensen die van plan zijn dit jaar naar 'The Big Apple' af te reizen?
Ik ga er eind september naartoe.

[img width=550 height=366]http://www.patentdocs.net/photos/uncategorized/2007/12/14/new_york_skyline_day_2.jpg[/img]

[img width=570 height=451 cacheid=000f6acb002b62c4e93e3a731a023c0c83]http://bjdecastro.com/Statue_of_Liberty.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van markmark op zaterdag 8 augustus 2009 om 00:55:
Volgend probleem om 01:00 tijd voor de drank. Kaarten voor tiesto besteld die draaide op de 44ste wij stonden uit me hoofd op de 46ste vrij dichtbij. Now way dat je ff daar heen loopt helemaal terug gestuurd naar de 54ste. lang om gelopen 3:00 bij de club. maar goed leuk keer gezien tehebben maar voor de tv was het toch net ff mooier.

uhhh ja, das dus wel je eigen schuld als je niet weet waar de ingang is.
en als je 2 uur doet over 10 blokken ben je waarschijnlijk gehandicapt.
mijn advies is: ga naar new york en neem gewoon taxi als je ergens heen wilt, kost toch geen drol.
en sowieso kan je in new york ook vrij degelijk clubben.
SOHO, meat packing district, greenwich village, upper east side, allemaal genoeg te beleven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 augustus 2009 om 21:43:
:lol: wat doe je in een museum als kunst je niet boeit?

kunst boeit me ni, geschiedenis van sommige landen wel :p Maar ik ben geen type die uren in dezelfde ruimte gaat rondlopen.. Heb daarvoor al genoeg gezien in andere vakantie's. Meeste dingen beginnen op mekaar te lijken :D

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 augustus 2009 om 03:05:
mijn advies is: ga naar new york en neem gewoon taxi als je ergens heen wilt, kost toch geen drol.

taxi is idd prima te doen.. wel makkelijker.. Maar als je nog goedkoper wil, raad ik de subway aan.. Kaartje voor hele week kost 25 dollar ofzo? En daarvoor kun je onbeperkt mee rijden.. Heb er 2 dagen over gedaan voordat ik echt wist hoe t werkte allemaal (al die kleuren, cijfers en nummers :P ), maar als je dat onder de knie hebt (eigenlijk heel simpel..) vind ik dat makkelijker dan taxi

en in je genoemde wijken kun je je idd prima vermaken (H)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 augustus 2009 om 03:05:
2 uur doet over 10 blokken ben je waarschijnlijk gehandicapt.

gast dit gaat over NYE
Maar goed jij bent natuurlijk wel zo stoer om dwars door al die politie mensen heen te gaan lopen.

Overdag gewoon met de metro prima tedoen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
eind september

fuck yeah

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van markmark op zondag 9 augustus 2009 om 18:55:
gast dit gaat over NYE
Maar goed jij bent natuurlijk wel zo stoer om dwars door al die politie mensen heen te gaan lopen.

jij hebt het over 10 blokken, niet over door politieagenten heen lopen.
ben nye 2000 in NYC geweest, ik weet hoe druk het is.
dan nog, beetje nyc zitten afzeiken dat je er niet kan stappen dan ben je toch imo wel een halve gare hoor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 augustus 2009 om 01:17:
ben nye 2000 in NYC geweest,

tis nu 2009. Er is heel wat gebeurd in 8 jaar. (2008 was ik er)

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 augustus 2009 om 01:17:
beetje nyc zitten afzeiken dat je er niet kan stappen

Zeg toch niet dat je er niet kan stappen....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van markmark op zaterdag 8 augustus 2009 om 00:55:
REDEN:
Alles ik af geschermt. Ze hebben tussen het publiek allemaal lege vakken met hekken er om heen (30meter). Ieder blok zit een auto weg door heen dus als je ergens staat kan je niet meer naar voor lopen of naar achter. IVM politie.

Er zijn meer politie mensen dan burgers.
Je kan geen drank flesje water niks in dat gebied naar binnen nemen.
Zware controle! Vertrouwen ze je niet sturen ze je gewoon weg. Een paar ingangen om in dat gebied te komen.
Kroeg op de hoek kom je niet in.
Voor de vrouwen heb geen wc gezien.

Ze hadden 1 groot scherm in de straat gezet maar die stond op de 43ste waar het geluid te zacht voor stond.

Dit alles heeft temaken gehad met de aanslagen.

Volgend probleem om 01:00 tijd voor de drank. Kaarten voor tiesto besteld die draaide op de 44ste wij stonden uit me hoofd op de 46ste vrij dichtbij. Now way dat je ff daar heen loopt helemaal terug gestuurd naar de 54ste. lang om gelopen 3:00 bij de club. :D maar goed leuk keer gezien tehebben maar voor de tv was het toch net ff mooier.

Ow de mensen zijn wel heel erg aardig en gezellig.

Dat verbaasd me allemaal niks, en interesseren doet het me ook niet echt. Ik ga daar gewoon lekker staan en zie wel waar het schip strand (Y).

Hoe zit het eigenlijk met drank: kun je dat daar wel gewoon halen tijdens NYE (dranktentjes op straat o.i.d.) of is dat er ook niet?
Waarschuw beheerder
Geen drank tentjes. (op straat)
Je kan het ook niet in een tas doen. Word een paar uurtjes zonder bier.

Uitspraak van Nostalgia op dinsdag 11 augustus 2009 om 16:33:
Dat verbaasd me allemaal niks, en interesseren doet het me ook niet echt.

Als ik dit alles had geweten was ik ook nog steeds gegaan. Toch een keer meemaken.
Waarschuw beheerder
donateur
Ok de vliegmaatschapijen zijn lekker aan het stunten met de prijzen en ook naar new york.
Nou kwam voor in de herfstvakantie een retourtje tegen voor 325 euro. Vond ik wel een mooie prijs dus nou wil ik naar new york :P Maar wat raden jullie aan qua tijd? Ik zat te denken aan 8 dagen maar een vriend van me die ook mee gaat denkt aan 5 dagen omdat je die tijd voor de meeste steden nodig hebt. Maar New York is natuurlijk zo fucking groot dat ik denk dat we daar te kort aan hebben. Ligt er ook maar net aan wat je wilt zien maar ik hoef ook niet alles te zien. Gewoon de gebruikelijke toeristische dingen :P Wedstijdje van de yankees las ik ook goede verhalen over dus dat wil ik ook wel een keer meemaken.

Duss.. hoelang?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op woensdag 26 augustus 2009 om 13:26:
Wedstijdje van de yankees las ik ook goede verhalen over dus dat wil ik ook wel een keer meemaken.

Yankees (baseball) beginnen pas weer na de herfstvakantie, ik ga ook in de herfstvakantie en denk dat ik de NY Giants vs Arizona op 25/10 meepak. Op de maandag (26/10) spelen de Rangers thuis (ijshockey)

Maar wat raden jullie aan qua tijd? Ik zat te denken aan 8 dagen maar een vriend van me die ook mee gaat denkt aan 5 dagen omdat je die tijd voor de meeste steden nodig hebt. Maar New York is natuurlijk zo fucking groot dat ik denk dat we daar te kort aan hebben.

Ik ga ook 8 dagen, heb je net iets meer tijd om dingen te zijn bijvoorbeeld ook wat meer te stappen enz.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ben zelf 10 nachten geweest, en heb me geen dag verveeld.. Mooi alles op mn gemakje gedaan. Wel 2x naar central park geweest, relaxen, en dagje shoppen.. Voor de rest kun je veel dingen zien, en denk dat je met 8 dagen wel de meeste dingen op je gemak kan bekijken. Maar het is maar net wat je wilt natuurlijk ;)

prijsje is idd aantrekkelijk :P Ik had 505,- betaald afgelopen juli (goedkoopste, via Londen) :D

Waarschuw beheerder
Ik ga dit jaar op 1 november de marathon van new york lopen.
ben er van 27 oktober t/m 05 november (11dgn).

helaas spelen de yankees, islanders, rangers, niet thuis in de tijd dat ik er ben :(
maar in iedergeval wel naar een NBA (basketball) wedstrijd op 2 november b) (Knicks vs Hornets)

Wat raden jullie aan als een echte "must to see" in New York?

Waarschuw beheerder
ligt eraan waar je van houd.. vond zelf oa deze mooi:

- central park (mountainbike huren en paar rondjes op tempo fietsen, 1 rondje = ongeveer 10km)
- top of the rock (rockefeller center). Hiervanaf heb je mooi uitzicht op stad, en zie je empire state building ook goed (en central park ook beter) dan wanneer je vanaf empire state zelf kijkt. Plus deze schijnt iets duurder te zijn, en drukker.
- Ground zero
- brooklyn bridge (ben zelf vanaf brooklyn richting manhattan gelopen, mooier uitzicht om naar toe te lopen :p )
- ff op times square kijken

dat waren voor mij beetje de leukste dingen. Verder is er echt nog wel meer te doen. Ff winkelen op broadway, of ff naar chinatown/little italy, of beetje rondlopen in greenwich/soho.. 's avonds comedy show was lache, en je hebt er wel wat leuke kroegje's. Mocht je van karaoke houden, k ben naar Iggy's geweest (ergens in de buurt van 70th street dacht ik), was ook echt lache :)

Waarschuw beheerder
Duss.. hoelang?

Minimaal 7 overnachtingen! Je raakt door al die voorzorgsmaatregelen namelijk sowieso al anderhalve tot twee dagen kwijt met het reizen. Dus dan heb je idd nog 5 volle dagen om dingen te bekijken!

Ik zelf heb het meeste gehad aan 10 dagen, maar met een goede planning vooraf en weten waar je moet zijn, is het me in 6 en 7 dagen ook gelukt..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 augustus 2009 om 09:38:
Wat raden jullie aan als een echte "must to see" in New York?

- Dit jaar is het het 400-jarig bestaan van de betrekkingen tussen NL en NYC, dus er zijn allerlei 'Nederlandse dingen' te doen. Kijk maar eens of Governers' Island nog open is.
- Broadway-show is altijd goed. Kaartjes halen met 50% korting bij Tkts.
- Empire State Building én Rockefeller Centre zijn aanraders! Rockefeller is wel veel mooier en alleen de liftrit naar boven is al leuk. Bij Empire State Building niet tijdens zonsondergang gaan, dan is het tè druk. Rond de lunch of 's morgens vroeg zijn de beste tijden.
- Tegen die tijd is alles al weer ver verlicht en ligt er weer een ijsbaantje bij Rockefeller Centre voor.
- bezoek rondom Central Park: The Museum of Natural History aan Central Park, het oude woonplek en sterfplek van John Lennon, Metropolitan Museum, Guggenheim.
- Naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island
- South Street Seaport
- Nederlandse boerderij van the Wyckoff familie in Brooklyn
- Brooklyn Botanical Gardens
- Bronx zoo

Meer dan genoeg dus!! ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 augustus 2009 om 12:53:
ligt eraan waar je van houd.. vond zelf oa deze mooi:

- central park (mountainbike huren en paar rondjes op tempo fietsen, 1 rondje = ongeveer 10km)
- top of the rock (rockefeller center). Hiervanaf heb je mooi uitzicht op stad, en zie je empire state building ook goed (en central park ook beter) dan wanneer je vanaf empire state zelf kijkt. Plus deze schijnt iets duurder te zijn, en drukker.
- Ground zero
- brooklyn bridge (ben zelf vanaf brooklyn richting manhattan gelopen, mooier uitzicht om naar toe te lopen )
- ff op times square kijken

dat waren voor mij beetje de leukste dingen. Verder is er echt nog wel meer te doen. Ff winkelen op broadway, of ff naar chinatown/little italy, of beetje rondlopen in greenwich/soho.. 's avonds comedy show was lache, en je hebt er wel wat leuke kroegje's. Mocht je van karaoke houden, k ben naar Iggy's geweest (ergens in de buurt van 70th street dacht ik), was ook echt lache

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 augustus 2009 om 14:11:
- Dit jaar is het het 400-jarig bestaan van de betrekkingen tussen NL en NYC, dus er zijn allerlei 'Nederlandse dingen' te doen. Kijk maar eens of Governers' Island nog open is.
- Broadway-show is altijd goed. Kaartjes halen met 50% korting bij Tkts.
- Empire State Building én Rockefeller Centre zijn aanraders! Rockefeller is wel veel mooier en alleen de liftrit naar boven is al leuk. Bij Empire State Building niet tijdens zonsondergang gaan, dan is het tè druk. Rond de lunch of 's morgens vroeg zijn de beste tijden.
- Tegen die tijd is alles al weer ver verlicht en ligt er weer een ijsbaantje bij Rockefeller Centre voor.
- bezoek rondom Central Park: The Museum of Natural History aan Central Park, het oude woonplek en sterfplek van John Lennon, Metropolitan Museum, Guggenheim.
- Naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island
- South Street Seaport
- Nederlandse boerderij van the Wyckoff familie in Brooklyn
- Brooklyn Botanical Gardens
- Bronx zoo

Meer dan genoeg dus!!

harstikke bedankt beiden! :D Weer wat om op mn lijstje bij te schrijven :D
Waarschuw beheerder
donateur
Woohoooo morgenochtend 09.15 uur vertrek ik naar NYC (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Salvo op maandag 31 augustus 2009 om 21:10:
Woohoooo morgenochtend 09.15 uur vertrek ik naar NYC

Nicee :)

Met welke maatschappij vlieg je? En heb je een directe vlucht?

Ok de vliegmaatschapijen zijn lekker aan het stunten met de prijzen en ook naar new york.
Nou kwam voor in de herfstvakantie een retourtje tegen voor 325 euro. Vond ik wel een mooie prijs dus nou wil ik naar new york Maar wat raden jullie aan qua tijd? Ik zat te denken aan 8 dagen maar een vriend van me die ook mee gaat denkt aan 5 dagen omdat je die tijd voor de meeste steden nodig hebt. Maar New York is natuurlijk zo fucking groot dat ik denk dat we daar te kort aan hebben. Ligt er ook maar net aan wat je wilt zien maar ik hoef ook niet alles te zien. Gewoon de gebruikelijke toeristische dingen Wedstijdje van de yankees las ik ook goede verhalen over dus dat wil ik ook wel een keer meemaken.

Duss.. hoelang?

Heb gister ook m'n trip naar new york geboekt. Vlieg met KLM, eerst naar parijs en vanaf daar naar New York B). Vliegen vanaf Brussel was wel goedkoper maar de kosten van het parkeren en de brandstof waren evenveel als vliegen vanaf amsterdam. Heb uiteindlijk 380 voor m'n ticket en 175 voor hotel (6nachten). 555 euro voor weekje new york dus :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op maandag 31 augustus 2009 om 21:42:
555 euro voor weekje new york dus

Netjes hoor! Hier waren we 750 kwijt voor 8 dagen, wanneer ga je?

Waarschuw beheerder
175 voor hotel (6nachten).

Welk hotel zit je?

Ik verwacht of deze herfst en anders begin volgend jaar weer te gaan. Ondertussen alweer bijna anderhalf jaar geleden, VEEEEEEEL te lang dus..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 september 2009 om 10:02:
wanneer ga je?

15 tot 21 oktober..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 september 2009 om 18:16:
Welk hotel zit je?

Hotel Riverside Studios.. Hebben dat hotel geboekt via booking.com maar daar hadden ze de belastingen nog niet meegerekend. Kwam dus nog 50 euro p.p bij. Dus nu is het 600 voor 6 dagen. Beetje jammer want dat mogen ze wel op die site zetten. Kwamen er pas achter toen we naar de creditcard specificaties keken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb uiteindlijk 380 voor m'n ticket

Ik ga eind december (28 t/m 4 januari om precies te zijn) en ben voor een vlucht met KLM, rechtstreeks vanaf Amsterdam, €362,- p.p. kwijt inclusief :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op dinsdag 1 september 2009 om 22:09:
Hotel Riverside Studios..

Da's toch in de buurt van Central Park? Heb je wel tripadvisor.com en zoover.nl gecheckt?

Uitspraak van Nostalgia op woensdag 2 september 2009 om 11:19:
een vlucht met KLM

Nooit meer KLM, olé olé! Daar vlieg ik nooit meer mee. Eikels..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 september 2009 om 11:28:
Nooit meer KLM, olé olé! Daar vlieg ik nooit meer mee. Eikels..

vertel.. waarom niet? :P
Ik vlieg ook met KLM, rechtstreekse vlucht naar NYC JFK Airport.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 september 2009 om 11:34:
vertel.. waarom niet?

Ze boeken standaard over. Nou doet natuurlijk iedere maatschappij dat, maar zij zijn wel één van de ergsten. Ik stond destijds op schiphol. Halen mn reisgenootje en ik tegelijkertijd onze paspoorten door de incheck-apparaten. Mag mn vriendin wel mee en ik niet. En de manier waarop ze je dan te woord staan, arrogante lui.. Na een hoop stampei en boze woorden, kreeg ik alsnog een boarding pass. Maar de manier waarop, eikels. En in het vliegtuig ben je bijna bang om die stewardessen iets te vragen, die smoelwerken die erop staan. Ik hou me aan mn afspraken; heb toen gezworen nooit meer met KLM te vliegen en daar hou ik me aan! Ben ook niet de enige met slechte verhalen, het internet staat er vol mee..

Ik heb de laatste keren met Continental en British Airways gevlogen. Daar doen ze iig nog alsof ze vriendelijk zijn. Ook aan de balie staan de mensen je met een glimlach te woord en ze leggen alles rustig en goed uit. Zal me een worst wezen wat ze dan achter de schermen doen, maar tegen jou zijn ze vriendelijk en behulpzaam.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vraagje, in de papieren staat dat je 72uur van te voren je terugvlucht moet bevestigen? Is dat ook echt? Vorig jaar toen ik in Washington zat is me dat niet opgevallen in de papieren en heb ik dat dus ook niet gedaan en niets van gehoord verder, maar ik vroeg het me af!

Waarschuw beheerder
werd mij ook verteld, dat ik 72uur van te voren mijn terugvlucht moest bevestigen ofzo..

Heb dit niet gedaan. Althans, ik heb 24uur van te voren mezelf online ingecheked en kreeg zodoende mn boarding pass. Heb dus geen telefoontje oid gemaakt naar vliegtuigmaatschappij..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 september 2009 om 12:55:
werd mij ook verteld, dat ik 72uur van te voren mijn terugvlucht moest bevestigen ofzo..

Heb dit niet gedaan. Althans, ik heb 24uur van te voren mezelf online ingecheked en kreeg zodoende mn boarding pass. Heb dus geen telefoontje oid gemaakt naar vliegtuigmaatschappij..

Ideaal, denk dat ik dat ook zo doe!

Nog 52 dagen!
Waarschuw beheerder
donateur
Da's toch in de buurt van Central Park?

Ja klopt..

Heb je wel tripadvisor.com en zoover.nl gecheckt?

Jup.. Zijn ze totaal niet positief maar ik slaap er alleen en voorderest loop ik in de stad rond dus het boeit me niet zo :) Als het echt te erg wordt dan schop ik daar wel wat stennis B)

Een reactie op tripadvisor is:

Overall, this is a good place to choose to stay if you are looking to save some money,just crash and not expecting to eat in / spend any kind of excess time in your room.

Nouja dat zoek ik ook :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 september 2009 om 12:55:
Heb dit niet gedaan. Althans, ik heb 24uur van te voren mezelf online ingecheked en kreeg zodoende mn boarding pass

Deden wij ook zo idd! Ideaal!

Uitspraak van MarkB op woensdag 2 september 2009 om 13:17:
Overall, this is a good place to choose to stay if you are looking to save some money,just crash and not expecting to eat in / spend any kind of excess time in your room.

Dat is in NYC sowieso altijd de enige reden dat je een hotelkamer hebt. Je loopt al gauw meer dan 5 km op een dag en bent 's avonds gewoon afgepeigerd. Eten/ontbijten kan je trouwens in bijna geen enkel (betaalbaar) hotel. Daar hebben ze simpelweg geen plaats voor.

Inspiratie nodig? Check mn foto-albums van NYC.. Krijg je meteen zin om te gaan!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op woensdag 2 september 2009 om 13:17:
Jup.. Zijn ze totaal niet positief maar ik slaap er alleen en voorderest loop ik in de stad rond dus het boeit me niet zo Als het echt te erg wordt dan schop ik daar wel wat stennis

Dat hebben wij ook met ons hostel, de één is niet positief, de ander weer wel! Boeiend, je slaapt er inderdaad alleen maar!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 september 2009 om 10:16:
Inspiratie nodig? Check mn foto-albums van NYC.. Krijg je meteen zin om te gaan!

Ja heb ik gezien :) Mooie foto's allemaal!

Moet je trouwens reserveren om naar het statue of liberty te gaan? Zag op een site dat je je tickets al kunt kopen maar dan moet je wel al de dag en tijd aangeven :s Hou nooit zo van plannen als ik ergens ben :P

Maar misschien is het wel beter om dat hier te doen omdat er anders een mega rij staat daar.. Of valt dat wel mee? We gaan natuurlijk half oktober dus dat is niet in een vakantie ofzo maar NY zal altijd wel druk zijn :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op donderdag 3 september 2009 om 10:41:
Moet je trouwens reserveren om naar het statue of liberty te gaan?

Ik heb 2 keer zó door kunnen lopen, kaartjes halen en gaan. En de laatste keer was er een megarij van een paar honderd meter. Overigens waren er twee rijen: één voor de kaartjes en één voor de boot. Komt vooral door de beveiliging die je door moet vòòr je de boot op mag. Op je sokken en zonder riem door de poortjes. Als je kan reserveren, zou ik het doen, want ik verwacht het toch wel drukker. Sinds deze zomer kan je namelijk weer in het vrijheidsbeeld, dat was vanaf september 2001 niet meer mogelijk.. Oh ja, en rustig is het in NYC nooit, welk jaargetijde het ook is. Al zullen met slechter weer minder mensen de boot op gaan dat met een stralend zonnetje.

Moet wel zeggen dat het vrijheidsbeeld niet zo heel spannend is. Op het eiland ernaast (Ellis Island) ligt het Immigratiemuseum (bekend van o.a. de film Hitch), da's veel mooier! Je koopt één kaartje en je mag op beide eilanden er uit. Ga niet rond 4 uur, want dan kan je nog maar één stop maken. Als ik dan moest kiezen, koos ik voor Ellis Island. Wist je trouwens dat in de baai voor die 2 eilanden vroeger oesters werden gekweekt, daar stond NYC om bekend. Op het station Grand Central Station vind je ook nog de Oyster Bar.

Nog een tip: speur eens even op internet wat voor films er worden opgenomen. De filmsets zijn gewoon altijd middenin de stad. Zo heb ik gezien dat I am Legend, The Producers en When in Rome werden opgenomen. Met een beetje geluk zie je de celebs ook nog voorbij komen. De trailers staan namelijk vaak om de hoek. Let op de gekleurde aanplakbiljetten op de lantaarnpalen, die geven vaak een parkeerverbod aan voor een bepaalde tijd en die geven dan ook aan wat en welke studio er gefilmd wordt/aan het filmen is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 september 2009 om 11:34:
Nog een tip: speur eens even op internet wat voor films er worden opgenomen.

Dat is dus een goeie, dat kan ik niet vinden, net als films die in New York in premiere gaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 september 2009 om 14:41:
Dat is dus een goeie, dat kan ik niet vinden, net als films die in New York in premiere gaan.

Ik had de laatste keer een hele lijst met titels van vergunningen die waren afgegeven voor een bepaalde periode. Die worden afgegeven door de gemeente/ het stadsbestuur. Per titel kan je dan apart googlen waar en wanneer er gefilmd wordt.

FF snel gekeken:

http://www.nyc.gov/html/film/html/locations/current_nyc_productions.shtml

A sample of films and television programs currently in production in New York City.

Films:
The Bounty (zag op internet dat het met Jennifer Aniston is)
Collin Hearts Kay
Going the Distance (zag op internet: http://www.imdb.com/title/tt1322312/)
Two Girls from Different Distances
Untitled
You Don't Know Jack

Primetime TV Shows:
The Beautiful Life
Boardwalk Empire
The Good Wife
Gossip Girl
Law & Order
Law & Order: Special Victims Unit
Sherri
Ugly Betty
White Collar

Daytime, Late Night, News, and Talk Shows:
20/20
All My Children
As The World Turns
The Early Show
The Colbert Report
The Daily Show
Dateline NBC
Entertainment Tonight
Fox and Friends
Good Day New York
Good Morning America
The Insider
Late Night with Jimmy Fallon
Late Show with David Letterman
Martha
The Maury Show
One Life to Live
Real Sports with Bryant Gumbel
Today, Weekend Today Show
The Tyra Banks Show
The Wendy Williams Show

Cable and Other TV Shows:
Chef Next Door
Cinematherapy
Close Up Now
In the Life
Kell on Earth
King of Dirt
KLS Las Comadres con Gloria B
Mamo 3 MTV Sunblock
My Fair Wedding
NOW on PBS
NYC TV
NY Reality
Opus Jazz New York Export
Real Housewives of New Jersey Real Sports
Reel 13
Sesame Street
Street Court Taxicab Confessions
Throwdown with Bobby Flay
Underdog the Wonderdog Untitled Pepa Series
VH1 Top 20 Countdown
Wedded to Perfection
What Not to Wear
The Whitest Kids You Know

De laatste keer dat ik er was, waren ze Duplicity aan het filmen met Clive Owen en Julia Roberts. Maar toen wij er waren, filmden ze alleen binnen. Jammer dus. Want je mag in principe gewoon toekijken als ze een scene opnemen. Erg grappig! Zo kwamen wij er in 2006 thuis pas achter dat we Will Smith (I am Legend) hadden gefilmd. We liepen toevallig langs een filmset en filmden dat tafereeltje maar even 'voor het thuispubliek'. Zo dicht kan je er gewoon bij komen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
25 oktober ga ik er heen voor een week :d

tis niet lang maar dat is niet anders .

vet veel zin in !!

Waarschuw beheerder
Ach, het is je eerste week ;-) Je gaat vast nog terug! Zodra het virus je te pakken heeft, kom je er nooit meer vanaf!

En daarnaast, een week is prima te doen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik er 3 maart heen.
Hotel Marriot Marqius op Times Squire, ben echt zo benieuwd. Volgens mij is New York echt een hele beleveing.

Wat moet ik echt gezien hebben buiten de standaard bezienswaardigheden??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 11:40:

Lees maar eens terug in dit forum. Tips genoeg..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 september 2009 om 16:24:
Late Show with David Letterman

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 11:40:

Coney Island.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gregory R. op zondag 6 september 2009 om 11:20:
Coney Island.

maar dan alleen met lekker weer! Bij ons was het troosteloos en alles was gesloten! zelfs de eerste Nathan's was gesloten :-( En dat voor begin mei..
Waarschuw beheerder
ben van 19 aug tot de 30e gegaam.. wilde niet weg, deze stad moet je ooit meegemaakt hebben! niet te vergelijken met waar dan ook. Zat in het Holiday Inn (Manhattan View), op Long Island. Metro Halte 39 Avenue is 1min lopen (om de hoek), Manhattan is 5/10min rijden, perfecte locatie. Veilige buurt ook.
Lage dollarkoers is erg gunstig ook :) Zal binnekort een selectie foto's in me album plaatsen, heb er zo'n 900 gemaakt haha.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gregory R. op zondag 6 september 2009 om 11:20:
Coney Island.

Was echt geweldig! Ik was van 1 t/m 7 september gegaan. Zaterdag 5 september gingen we naar Coney Island, het was echt 30 graden!

Wat een supervakantie. I (L) New York!
Waarschuw beheerder
Brighton Beacht/Little Odessa ( de Russische wijk van Coney ) is ook interessant:)
Waarschuw beheerder
Pff.. nog 2,5 week..

Ik kan niet wachten :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 september 2009 om 21:31:
Zodra het virus je te pakken heeft, kom je er nooit meer vanaf!

Dat is echt zo.

Ik ben afgelopen maand ook voor't eerst geweest.
Om het jaar ga ik nu terug. Al is het alleen om te shoppen :)
Waarschuw beheerder
is het al 25 oktober ???

:d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Tomba !! op zaterdag 19 september 2009 om 09:24:
is het al 25 oktober ???

Dagje eerder ga ik;)
Waarschuw beheerder
donateur
15 oktober hier :woop:
Waarschuw beheerder
In maart weer terug voor 8 dagen!