Partyflock

Forumonderwerp · 1008869
Artiest {SHOWLIST artist 31102, 51056}
Waarschuw beheerder
welke honden ras moeten er wel of geen stamboom hebben??

heb een stuk gelezen op een site welke maar heb mn twijfels

De enige ontheffing/vrijwaring op de RAD (Regeling Agressieve Dieren) is een stamboom van een FCI (Federation Cynologique International) aangesloten organisatie.
In Nederland is dat een stamboom van De Raad van Beheer op Kynologisch Gebied, afgekort NHSB, het Nederlands Honden Stam Boek. Een andere FCI stamboom dient derhalve voor Nederlanders binnen onze grenzen te worden omgezet in een NHSB certificaat.
Dus honden die voor z.g.n. pitbulltypes kunnen worden aangezien, zoals American Staffordshire Terriërs en Staffordshire Bulterriërs, Bulterriërs, Dogo Argentino’s, Cane Corso’s en andere stoer ogende kortharige honden die recht hebben op een FCI registratie moeten daarvan zijn voorzien om inbeslagname te voorkomen. Koop of krijg dus nooit een pup van deze rassen zonder FCI stamboom, u kunt ‘m daardoor kwijtraken!

graag jullie reactie

Waarschuw beheerder
De RAD is een verzinsel van de politiek onder druk van de media na enkele bijtincidenten die nogal opgeklopt werden door diezelfde media.
Er zijn genoeg honden die niet op de lijst staan die ook zo doorgefokt zijn dat ze onbetrouwbaar kunnen zijn.
Ik vind dat men eigenlijk elke hond op een bepaalde leeftijd een test zouden moeten afnemen om te zien of ze "betrouwbaar" zijn. Maar dat heet nog niet dat zo'n hond dan ook nooit zal bijten.
Waarschuw beheerder
jah ben ik het wel mee eens maar wanner kunnen ze je vragen naar die papieren
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 april 2008 om 01:39:
De RAD is een verzinsel van de politiek

Het is zeker geen verzinsel! Hoe kom je daarbij?

Honden die onder de RAD vallen, zijn pittbull achtigen of honden die genoeg uiterlijke kenmerken vertonen. Stafford zonderstamboom en kruisingen van een Stafford bijvoorbeeld.

Ze kunnen vragen naar papieren als jij met je hond naar een hondenschool gaat, als je m eens naar een pension zou moeten brengen. Of gewoon op straat. Ze (politie en justitie) mogen je in principe altijd om papieren van je hond vragen.

Zo te zien aan je foto het jij een Bull Terrier.. Die valt niet onder de RAD ;) Al is het natuurlijk wel altijd handig als je een papiertje kunt laten zien.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van the smookah op woensdag 30 april 2008 om 01:24:

En naar mijn mening dienen alle rassen een stamboom te hebben!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wetgeving is puur omdat deze wet ervoor heeft gezorgt.. dat als men zich aan bepaalde reglementen hield.. men toch deze 5 RADrassen mag behouden!

Amerikaanse stafford, Mastino Napolitano, Argentijnse dog, Filla Brassiliero en de Rottweiler!
Waarschuw beheerder
ik heb een rottweiler zonder stamboom en ben voor ik hem kocht op het politiebureau na gaan vragen of ik hem wel zonder stamboom mocht hebben. en het mag gewoon gelukkig! want de ene zei je mag hem niet zonder stamboom hebben en de andere wel dus ik wist het echt even niet meer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op woensdag 30 april 2008 om 10:52:

laatste aanpassing 30 april 2008 10:52

Ben ik 't in principe wel mee eens, maar ik zie het niet gebeuren.
Kruisingen en bastaarden zijn er overal, dat hou je niet tegen.
Ik ben wel tegen het doelbewust fokken van honden zonder stamboom of gezondsheidsonderzoeken.
Kijk al die gezinnen die koste wat kost een keertje een nestje van Fifi willen, blijf je toch houden. Maar neem bijvoorbeeld een puppykennel uit baarle-nassau en de stamboomloze honden vliegen om je oren.

Het punt is gewoon dat mensen het nut van een stamboom niet inzien. Ze zien alleen belachelijk hoge prijzen en grijpen daarom maar naar een goedkope pup die ze diezelfde avond via Marktlaats op kunnen halen. Dat er achter die stamboompup jaren van onderzoek, evaluatie en moeite steekt, weten ze niet.
Waarschuw beheerder
En wat betreft de wetgeving omtrent agressieve dieren juich ik het toe dat een stamboom verplicht is. Zonder bewust duidelijk onderscheid te creeeren is het wel zo dat er voor de Staffords al jaren doelbewust niet wordt gefokt op agressie. Een kruising stafford uit een achterbuurt uit Rotterdam kan joost mag t weten wat voor voorouders hebben en niemand weet waar ze voor zijn gebruikt. En is dus als je t mij vraagt in verkeerde handen een nog groter gevaar dan een andere hond.
Het blijft wel fout dat er in de RAD alleen wordt gekeken naar uiterlijk in plaats van naar innerlijk waar het eigenlijk om zou moeten draaien. DAT moet veranderd worden, maar voordat we dat die sukkels in Den Haag dat duidelijk hebben gemaakt, zijn er al weer veels teveel onschuldige honden afgemaakt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op woensdag 30 april 2008 om 12:20:
wetgeving is puur omdat deze wet ervoor heeft gezorgt.. dat als men zich aan bepaalde reglementen hield.. men toch deze 5 RADrassen mag behouden!

Amerikaanse stafford, Mastino Napolitano, Argentijnse dog, Filla Brassiliero en de Rottweiler!

dat is correct en tevens juist geantwoord :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 30 april 2008 om 17:51:

dat is correct en tevens juist geantwoord

wat heb ik nu gewonnen
Waarschuw beheerder
ben na gaan vragen bij de fokker waar ik mn bull terrier vandaan heb
en hij zegt>>het hoeft niet zolang je maar een paspoort heb
en zorg dat je hem aangelijnt houd.!!

maar elke hond nemen ze mee als er wat gebeurd of hij nou stamboom heeft of niet en ze komen echt niet naar je toe van mag ik je papieren ff zien
Waarschuw beheerder
donateur
Waar heb je je hond vandaan als ik vragen mag?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op vrijdag 2 mei 2008 om 11:53:
Waar heb je je hond vandaan als ik vragen mag?laatste aanpassing 2 mei 2008 11:56

ik heb haar uit lathum kleine 10 km van zevenaar af bij k & k dogs nu jet dogs

vanwaar die vraag??
Waarschuw beheerder
donateur
Omdat ik deze opmerking erg vreemd vind van een fokker:

Uitspraak van the smookah op vrijdag 2 mei 2008 om 01:57:
de fokker waar ik mn bull terrier vandaan heb
en hij zegt>>het hoeft niet zolang je maar een paspoort heb

Dit is namelijk de grootste onzin!!! Een hondenpaspoort is niet meer dan een boekje waar je Dierenarts in zet welke entingen e.d je hond heeft gehad.. Het heeft verder geen enkele functie..

En ook aangelijnd mogen ze je hond meenemen.

maar elke hond nemen ze mee als er wat gebeurd of hij nou stamboom heeft of niet en ze komen echt niet naar je toe van mag ik je papieren ff zien

Ze komen echt wel naar je toe of je je papieren kunt laten zien.
Een hond MET papieren mag je houden, een hond ZONDER papieren wordt in beslag genomen..

Uitspraak van the smookah op zaterdag 3 mei 2008 om 01:33:

Als ik me niet vergis is dit een PUPPYFABRIEK!!!!! :[ :[

Uitspraak van the smookah op zaterdag 3 mei 2008 om 01:33:
vanwaar die vraag??

Omdat ik al niet kon geloven dat een echte fokker zoiets zou zeggen... :nocheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En als je mij niet geloofd... Vraag het na bij je Dierenarts zou ik zeggen. ;)
Waarschuw beheerder
Amerikaanse stafford, Mastino Napolitano, Argentijnse dog, Filla Brassiliero en de Rottweiler

De Staffirdshire bull terrier hoort er toch ook bij?

het hoeft niet zolang je maar een paspoort heb

Ik hoop dat ie het hier alleen over de bull terrier heeft, want een hond die onder de rad wet valt nemen ze echt wel mee ookal zit ie vast en heeft een paspoort!!

Uitspraak van SDK op zaterdag 3 mei 2008 om 09:45:

Als ik me niet vergis is dit een PUPPYFABRIEK!!!!!

Dit heb ik ook gehoord ja:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op zaterdag 3 mei 2008 om 09:45:
Als ik me niet vergis is dit een PUPPYFABRIEK!!!!!

dat klopt.. helaas..
Lima van mij komt daar ook vandaan.. zijn toendertijd zo stom geweest om ons niet te laten informeren...

maar moet wel zeggen dat ik nog nooit zo blij ben geweest als met een hondje zoals Lima :D
Waarschuw beheerder
de honden kunnen er ook niks aan doen dat ze bij een fabriek vandaan komen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zaterdag 3 mei 2008 om 13:13:
de honden kunnen er ook niks aan doen dat ze bij een fabriek vandaan komenlaatste aanpassing 3 mei 2008 13:13

nee daarom..
en ik ben blij dat Lima eigenlijk nooit ergens last van heeft.. heb overigens ook veel terug kunnen vinden van haar stamboom en dat zag er allemaal goed uit.. lima is gelukkig een goed hondje :D
Waarschuw beheerder
donateur
Ik schrok alweer van de titel maar volgens mij is alles al luid en duidelijk gezegd..

Voor de duidelijkheid nog eens..
Als jij een hond hebt die aan de uiterlijke kenmerken van een pitbull voldoet moet je een stamboom hebben..

Het vervelende is dat als jij een kruizing tussen een poedel en een labrador hebt (stom voorbeeld maar kan zo niet wat anders verzinnen) en de pup zo uitgroeid dat hij de uiterlijke kenmerken heeft van een pitbull, hij dan ook onder de RAD-wet valt, terwijl er geen bloed in zit van de honden die onder de RAD-wet vallen..

Erg vervelende wet dus, wat veel onschuldige hondenlevens kost..

Maar ik ben niet voor afschaving van de wet, alleen voor aanpassing.
I.p.v. uiterlijk moeten de honden op innerlijk getest worden..
Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens ik vind het wel erg dom, om eerst een hond te halen en dan nog eens navraag te doen :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op zaterdag 3 mei 2008 om 14:46:
Ik schrok alweer van de titel maar volgens mij is alles al luid en duidelijk gezegd..

Voor de duidelijkheid nog eens..
Als jij een hond hebt die aan de uiterlijke kenmerken van een pitbull voldoet moet je een stamboom hebben..

Het vervelende is dat als jij een kruizing tussen een poedel en een labrador hebt (stom voorbeeld maar kan zo niet wat anders verzinnen) en de pup zo uitgroeid dat hij de uiterlijke kenmerken heeft van een pitbull, hij dan ook onder de RAD-wet valt, terwijl er geen bloed in zit van de honden die onder de RAD-wet vallen..

Erg vervelende wet dus, wat veel onschuldige hondenlevens kost..

Maar ik ben niet voor afschaving van de wet, alleen voor aanpassing.
I.p.v. uiterlijk moeten de honden op innerlijk getest worden..

amen
Waarschuw beheerder
het hoeft niet zolang je maar een paspoort heb

een paspoort krijg je gratis bij de dierenarts. Heb ik ook gehad
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op maandag 5 mei 2008 om 00:59:

wie niet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ......:cheer: op zaterdag 3 mei 2008 om 10:55:
De Staffirdshire bull terrier hoort er toch ook bij?

nee die staat niet op de lijst
Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op maandag 5 mei 2008 om 00:59:

ik betaal er voor bij me da
ben elke nest weer
Waarschuw beheerder
ik heb tekoop me groote teen aan me rechter voet
ik heb er al 3 dagen last van
dus daarom doe ik hem weg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op dinsdag 6 mei 2008 om 11:22:
nee die staat niet op de lijst

Nou dan is het toch helemaal krom deze klote wet?, bij ons in de buurt werd een sbt in beslag genomen wel kwam ie terug omdat ie bijna 13 jaar was, maar die viel echt wel onder de rad wet toen..

Dus als ik het goed heb, valt een kleine am staff zonder stamboom niet onder de rad wet??
Waarschuw beheerder
donateur
Hij staat misschien niet in de lijst, maar stamboom is wel verplicht.
Dit omdat ze de uiterlijke kenmerken wel hebben en dus voor pitbull worden aangezien
maar hoeven weer niet de verplichte magtest te doen en zg voor showt te halen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ......:cheer: op dinsdag 6 mei 2008 om 13:36:
Nou dan is het toch helemaal krom deze klote wet?, bij ons in de buurt werd een sbt in beslag genomen wel kwam ie terug omdat ie bijna 13 jaar was, maar die viel echt wel onder de rad wet toen..

Dus als ik het goed heb, valt een kleine am staff zonder stamboom niet onder de rad wet??

dan had ie geen boom
Waarschuw beheerder
een kleine amstaff bestaat zo ie zo niet dan is ut een engelse staff...
een amstaff of een engelse staff..:Svaage mensen..
Koop gewoon uberhaupt.. een staffie MET EEN STAMBOOM..heb je dat gezeik ook allemaal nie..KLAAR!!!
jah je moet een paar honder eurie meer betalen.. maar bespaart je een hoop tramaland en gezeik..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op dinsdag 6 mei 2008 om 13:59:
Hij staat misschien niet in de lijst, maar stamboom is wel verplicht.

Dus als de sbt geen stamboom heeft.. dan?? Wat doen ze dan met die staffs??

Uitspraak van Jane Doe op dinsdag 6 mei 2008 om 13:59:
Dit omdat ze de uiterlijke kenmerken wel hebben en dus voor pitbull worden aangezien

Hoezo een klote wet?? De sbt valt niet onder de rad wet, maar als het er op aan komt zijn ze net zo goed de lul :S

Uitspraak van ens op dinsdag 6 mei 2008 om 14:45:
dan had ie geen boom

Nee geen stamboom, maar allebei de ouders wel.. Dus dan is het toch een sbt terrier zonder stamboom?, en geen pitbullachtige?
Ik snap nog steeds niet wat ze duidelijk willen maken met deze kutwet, Hoe kan je nou 2 rassen met bijna het zelfde uiterlijk, de ene wel onder de wet laten vallen en de andere niet??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TERREUR dwergje op dinsdag 6 mei 2008 om 15:56:
een kleine amstaff bestaat zo ie zo niet dan is ut een engelse staff...

Dat wist ik ik heb allebei gehad :D
Was even als uitleg, om het makkelijker te maken :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ......:cheer: op dinsdag 6 mei 2008 om 18:02:
Nee geen stamboom, maar allebei de ouders wel.. Dus dan is het toch een sbt terrier zonder stamboom?, en geen pitbullachtige?

Als beide ouder bij SBT wel een stamboom hebben, kunnen ze die voor de pups ook aanvragen, volgens mij zelfs nog naar zoveel jaar..
Maar dan moet de "pup" wel een registratie hebben van zijn nest..
Als ik het goed heb..

Dus als de sbt geen stamboom heeft.. dan?? Wat doen ze dan met die staffs??

Laserasiel, schouwing en dan volgt het vonnis, meestal ontrekking uit dagelijks leven, dus afmaken..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat doen ze dan met die staffs

afmaken

wat het beestje niet heeft verdient
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik snap nog steeds niet wat ze duidelijk willen maken met deze kutwet, Hoe kan je nou 2 rassen met bijna het zelfde uiterlijk, de ene wel onder de wet laten vallen en de andere niet??

ALLE HONDEN met de uiterlijke kenmerken van een Pitbull achtige hond zonder geldige F.C.I. stamboom is verboden, kan inbeslag genomen worden en worden afgemaakt...

als de pup destijds WEL gechipt is door de raad van beheer kan je zeer waarschijnlijk nog wel een stamboom erbij krijgen...

probeer anders de juiste stamboom gegevens op te vragen van de ouders en neem contact op met de raad van beheer
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maula op dinsdag 6 mei 2008 om 21:30:
ALLE HONDEN met de uiterlijke kenmerken van een Pitbull achtige hond zonder geldige F.C.I. stamboom is verboden, kan inbeslag genomen worden en worden afgemaakt...

Precies dat probeer ik nou ook al duidelijk te maken..
Ook al staat de SBT niet op "de lijst"
ze moeten wel een stamboom hebben
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op woensdag 7 mei 2008 om 08:52:
Precies dat probeer ik nou ook al duidelijk te maken..
Ook al staat de SBT niet op "de lijst"
ze moeten wel een stamboom hebben

idd

Kruis een Boxer met een Labrador en je bent ver van huis.
Kruis een Border Collie met een Whippet en je wordt ook van alle kanten aangesproken en gewaarschuwd....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ybbihs op woensdag 7 mei 2008 om 13:39:
Kruis een Boxer met een Labrador en je bent ver van huis.
Kruis een Border Collie met een Whippet en je wordt ook van alle kanten aangesproken en gewaarschuwd....

Precies, ook al zit er geen "vechthond" bloed in..
Waarschuw beheerder
juist
Waarschuw beheerder
(L)Mijn Prinses(L) vandaag
[img width=350 height=640 cacheid=000f6994002b6050e8a8c0001a023be027]http://i204.photobucket.com/albums/bb172/staffdome/1.jpg[/img]
is echte liefde ;)
[img width=424 height=639 cacheid=000f699e002b6065c581e87f1a023be027]http://i204.photobucket.com/albums/bb172/staffdome/DSC_0060.jpg[/img]
knuffel tijd :cheer:
[img width=424 height=639 cacheid=000f69a4002b6079c63db4aa1a023be027]http://i204.photobucket.com/albums/bb172/staffdome/DSC_0075.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
ik heb geen stamboom bij mijn rottweiler vind het toch wel jammer zou graag met hem willen fokken maarja zonder stamboom is het toch wel moeilijk maar toch is het een prachtbeest al zeg ik het zelf :bloos:

[albumelement=39736763]

mooie duke
Waarschuw beheerder
Pitbull wetgeving
Wetgeving
In 1993 is de RAD (Regeling Agressieve Dieren)** in werking getreden. De RAD schrijft voor, dat het in het bezit hebben
van Pitbull's geboren na 1993 wettelijk niet is toegestaan. Pitbull's van voor de regeling mogen alleen gehouden worden
als opgelegde maatregelen worden nageleefd (muilkorven, kort aanlijnen en castratie). Tevens vallen ook stamboomloze
Staffordshire Terriërs en kruisingen van deze, welke in overwegende mate gelijkende zijn ook onder deze regeling, men
spreekt dan van Pitbullachtigen.
** In de volksmond is de RAD (Regeling Agressieve Dieren) beter bekend als de "Pitbullwet".
In beslag genomen en dan?
Wanneer de stamboomloze Staffordshire Terriër of kruising welke in overwegende mate gelijkende is aan een Pitbull
Terriër, in beslag is genomen door een controleur, dan wordt deze direct overgebracht naar een LASER asiel. Dit is een
instelling welke valt onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit.
De hond zal in afwachting van de gerechtelijke uitspraak in dit asiel worden ondergebracht. Gedurende deze tijd mag de
eigenaar de hond niet opzoeken. Een gerechtelijke uitspraak kan 6 tot 12 maanden op zich laten wachten. De
uiteindelijke uitspraak zal in de meeste gevallen "ontrekken aan het maatschappelijke verkeer" zijn, hetgeen euthanasie
betekend. De hond zal op last van de rechter worden ingeslapen. Ook bij deze handeling mag de eigenaar niet aanwezig
zijn. De hond zal, op verzoek van de eigenaar worden teruggeven wanneer deze is ingeslapen, opdat deze de hond zal
kunnen laten begraven cq. Cremeren
Controlerende Instanties
De instanties die zich bezig houden met de controle en naleving van de RAD (in de volksmond "Pitbullwet") zijn de
Algemene Inspectie Dienst (AID), de plaatselijke politiekorpsen en de gemeentelijke hondenwachters. Bij een staande
houding zal de desbetreffende controleur eerst de vraag stellen, wat voor een hond het betreft en daarna zal de controle
op de chip en/of tatoeage worden uitgevoerd. Chipnummers van FCI-Stamboom houdende honden beginnen altijd met
52814. Bij honden die geboren zijn voor 1998 is een tatoeage in het oor aangebracht door de Raad van Beheer op
Kynologisch Gebied in Nederland, een tatouage van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland begint
altijd met een "E". Honden die geboren zijn in het jaar 1998 kunnen zowel getatoeëerd als gechipped zijn, voor deze
honden bestond er een overgangsregeling. Na deze controle worden de gegevens geverifieerd bij de Raad van Beheer
op Kynologisch gebied. Bij directe constatering dat de hond geen geldige ( FCI ) stamboom heeft, zal deze direct in
beslag worden genomen. De eigenaar krijgt een proces verbaal.
Fokbeleid American Staffordshire Terriërs
American Staffordshire Terriër reuen en teven mogen niet eerder fokken dan wanneer ze de MAG-test (Maatschappelijk
Aanvaardbaar Gedrag) met succes hebben volbracht. Als men toch fokt zonder dat beide ouderhonden de MAG test met
succes hebben volbracht, zullen de pups direct onder de RAD (in de volksmond "Pitbullwet") vallen. De MAG test geldt
alleen voor American Staffordshire Terriërs. Deze test is vooralsnog niet verplicht voor de Staffordshire Bull Terriër
(Engelse Staffordshire Terriër). De MAG test wordt afgenomen door de rasvereniging van de American Staffordshire
Terriër in het bijzijn van afgevaardigden van de Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland.
Foute stambomen
Je hebt al uitgebreid kunnen lezen op deze voorlichtingspagina dat er naast erkende FCI-Stambomen ook een aantal
stambomen in omloop zijn die dus niet erkend zijn in Nederland, maar die wel vaak als "erkend" worden verkocht. Een
mooi voorbeeld (voor zover we van "mooi" mogen spreken) is de ECC (European Club Canine) stamboom. Deze
stambomen worden verkocht in België zonder dat daarbij wordt medegedeeld dat het hier om een niet erkende FCIstamboom
gaat. En vaak wordt dit de kersverse hondenbezitter pas duidelijk wanneer de eigenaar de stamboom wil
gaan overschrijven naar het Nederlands Honden Stamboom Boek (NHSB, waarin de Nederlandse reshonden met een
FCI-Stamboom worden ingeschreven). Het kan niet vaak genoeg gezegd worden; mensen denk na alvorens je een
Staffordshire Terriër koopt in België, laat je voorlichten en doe geen impulsieve koop. En is de werkelijke prijs van een
FCI stamboomhoudende Staffordshire Terriër je te duur, spaar dan. Een auto koop je ook niet op stel en sprong.
Goedkoop is duurkoop
België - Elke zaterdag staan ze weer volop in de diverse landelijke dag- en advertentiebladen, Staffordshire Terriërs
tegen "aantrekkelijke" prijzen. Grote "winkels" die volgepropt zijn met bakken en keuze volop. De wetgeving in België is
net even anders als die in Nederland. België kent geen RAD (Regeling Agressieve Dieren - in de volksmond "Pitbullwet").
De puppyfabrieken doen dan ook volgens de Belgische wetgeving absoluut niets verkeerd. Anders wordt het, wanneer
een Nederlander een Staffordshire Terriër koopt bij een dergelijke puppyfabriek. Als hem wordt medegedeeld dat zo'n
puppy met "stamboom" maar € 450,00 kost, terwijl in Nederland zelf al gauw € 1000,00 voor een American
Staffordshire Terriër moet worden betaald, dan is de koop gauw gesloten. De handelaar vangt zijn centen, maar de
Nederlandse eigenaar heeft een probleem. Want er komt een dag dat de Nederlander er achter zal komen dat hij/zij een
Zinloosgeweld tegen Dieren dierenbescherming stopt dierenmishandeling
http://www.zinloosgewelddieren.nl/joomla Powered by Joomla! Gegenereerd op: 8 May, 2008, 12:55
pup heeft gekocht met een ECC (European Club Canine) stamboom of zelfs met een door de verkoper zelf gemaakte
stamboom, en deze stambomen zijn niet erkend in Nederland. Kortom je bent in het bezit van een Pitbullachtige. En dan
is goedkoop ineens toch duurkoop.
Te koop aanbieden van stamboomloze Staffordshire Terriërs en of kruisingen Het te koop aanbieden van stamboomloze
Staffordshire Terriërs of kruisingen hiervan welke in overwegende mate gelijkende zijn aan de Pitbull Terriër, is bij de
Nederlandse wet verboden. Dit is beschreven in de GWW (Gezondheids- en welzijnswet voor dieren). Wet van 24
september 1992, houdende vaststelling van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Gezondheids- en welzijnswet
voor dieren [Versie geldig vanaf: 01-01-2002] Artikel 73 1. Het is verboden dieren, behorende tot door Onze Minister
aangewezen soorten of categorieën van dieren te fokken, in Nederland te brengen, te koop aan te bieden of te
verkopen.2. Het is verboden dieren behorende tot ingevolge het eerste lid aangewezen soorten of categorieën van dieren
voorhanden te hebben.3. Ingevolge het eerste lid worden slechts aangewezen soorten of categorieën, waarvan de dieren
een gevaar kunnen opleveren voor de veiligheid van mens of dier. Niet alleen de adverteerder is in overtreding, ook de
verantwoordelijke krant, advertentiemedium, internetsite is strafbaar en kan derhalve bestraft worden voor
medeplichtigheid. Wetboek van Strafrecht Art. 48 . Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft: 1° zij die
opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;2° zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen
verschaffen tot het plegen van het misdrijf.
Herplaatsing
De informatie weergegeven op deze pagina heeft tot doel potentiële kopers van Staffordshire Terriërs te waarschuwen
voor de wetgeving in Nederland en deze altijd aan te schaffen met een erkend FCI stamboom, en houders van een
stamboomloze Staffordshire Terriër en/of kruising welke in overwegende mate gelijkende is voor te lichten hoe de
wetgeving in elkaar steekt, om te voorkomen dat men voor onaangename verrassingen komt te staan.
België kent een dergelijke wetgeving (nog) niet en heeft daardoor dan ook de mogelijkheid om stamboomloze
Staffordshire Terriërs en/of kruisingen te herplaatsen.
Zinloosgeweld tegen Dieren dierenbescherming stopt dierenmishandeling
http:/
Waarschuw beheerder
Regeling agressieve dieren

20 januari 1999 1/6

REGELING AGRESSIEVE DIEREN

De Staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij,

Gelet op artikel 73 en artikel 107 van de Gezondheids- en
welzijnswet voor dieren (Stb.1992, 585);

Gehoord de Stichting Registratie Gezelschapsdieren Nederland,
de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland,
de Vereniging van Nederlandse Gemeenten,
de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren,
de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde,
de Stichting Animal Research Foundation Europe;

Besluit:

Artikel 1

In deze regeling wordt verstaan onder:

a. wet:
Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Stb. 1992, 585);

b. minister:
Minister van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij;

c. houder:
eigenaar of houder;

d. muilkorf:
muilkorf ingericht naar een model
dat beantwoordt aan de volgende beschrijving:
een muilkorf vervaardigd van stevige kunststof,
of van stevig leer of van beide stoffen,
die door middel van een stevige leren riem rond de hals
zodanig is aangebracht dat verwijdering zonder
toedoen van de mens niet mogelijk is en die zodanig is ingericht dat
de drager geen mens of dier kan bijten,
dat de afgesloten ruimte binnen de ruimte een
geringe opening van de bek toelaat en dat geen
scherpe delen binnen de korf aanwezig zijn;

e. kort aanlijnen:
aanlijnen van een dier met een deugdelijke lijn met een lengte,
gemeten van hand tot halsband, van ten hoogste 1,50 meter;

f. stichting:
de Stichting Registratie Gezelschapsdieren Nederland te Apeldoorn;

g. dierenpaspoort:
een door de stichting afgegeven en deugdelijk ingevuld
dierenpaspoort waarvan het model laatstelijk is vastgesteld
door de Staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij
bij beschikking van 26 februari 1991,
no. J 91203 (Stcrt. 1991, 44).

Artikel 2

Als diersoorten en categorieën van dieren,
bedoeld in artikel 73,
eerste lid, van de wet worden aangewezen de soorten
en categorieën van dieren als bedoeld in de
bij deze regeling behorende bijlage 1.

Artikel 3

1. Het in artikel 73, tweede lid, van de wet bepaalde is niet
van toepassing gedurendeeen periode van twintig weken
na de datum van inwerkingtreding van deze regeling,
mits het dier ingeval het zich op een voor het publiek
toegankelijk terrein of op het terrein van een ander bevindt,
kort is aangelijnd en is voorzien van een muilkorf.

2. Het in artikel 73, tweede lid, van de wet bepaalde is
voorts niet van toepassing, indien:

a. de houder beschikt over een dierenpaspoort
dan wel een geldig ontvangstbewijs
als bedoeld in artikel 7, derde lid,
dat is voorzien van een identificatiemerk waaruit
blijkt dat sprake is van een dier dat behoort tot
de desbetreffende in bijlage 1 bedoelde soort of categorie

b. het dier is voorzien van een door middel van tatoeage aangebracht identificatiemerk,
dat gelijk is aan het in het dierenpaspoort, bedoeld in onderdeel a,
aangebrachte identificatiemerken

c. het dier ingeval het zich op een voor het publiek toegankelijk terrein of op
het terrein van een ander bevindt,
kort is aangelijnd en is voorzien van een muilkorf en de
houder het dierenpaspoort of ontvangstbewijs bij zich draagt.

3. Het verbod om een dier in Nederland te brengen,
bedoeld in artikel 73, eerste lid, van de wet is niet van toepassing:

a. gedurende het in het eerste lid bedoelde tijdvak.
b. na de in het eerste lid bedoelde tijdvak, indien voldaan is aan
het bepaalde in het vorige lid, onderdelen a en b.

Artikel 4

Het in artikel 3, tweede lid, onderdeel a, bedoelde identificatiemerk wordt slechts in het
dierenpaspoort geplaatst en als tatoeage aangebracht indien de houder van het dier een
door een dierenarts afgegeven en gedagtekende verklaring overlegt waaruit blijkt:
a. dat het dier onvruchtbaar is gemaakt, of
b. dat het dier jonger is dan zes maanden, of
c. dat het dier drachtig is en wat de te verwachten geboortedatum van de pups is.

Artikel 5

1. Het identificatiemerk, bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdelen a en b,
bestaat ingeval het gaat om een dier als bedoeld in artikel 4,
onderdeel a, uit een door de stichting te bepalen kenteken,
te weten een tatoeage verdeeld over beide oren,
en ingeval het gaat om een dier als bedoeld in artikel 4,
onderdeel b, uit de helft van dit kenteken,
te weten de tatoeage in het linker oor.

2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid kan het kenteken
bij honden met oren die daarvoor naar het
oordeel van de stichting niet geschikt zijn, in de lies worden aangebracht,
met dien verstande dat de helft van het kenteken in de linker lies wordt geplaatst.

Artikel 6

1. Een dierenpaspoort als bedoeld in artikel 3,
tweede lid, onderdeel a,
danwel een identificatiemerk als daar bedoeld ingeval de
houder van het dier reeds beschikt over een geldig dierenpaspoort,
dient binnen tien weken na de datum van inwerkingtreding van deze regeling
te worden aangevraagd bij de stichting op een daartoe bestemd formulier.
Aanvragen die na het verstrijken van de periode van tien weken door de stichting
zijn ontvangen, worden niet meer in behandeling genomen.

2. Op de achterzijde van het aanvraagformulier,
bedoeld in het eerste lid,
dient de desbetreffende verklaring te zijn vermeld, bedoeld in artikel 4.
Indien de houder van het dier reeds beschikt over een
dierenpaspoort wordt dit meegezonden.

3. Indien sprake is van een dier als bedoeld in artikel 4,
onderdeel b, dient de houder binnen zeven weken na de geboorte van de pup of pups
voorts een verklaring als bedoeld in artikel 4, onderdeel a,
toe te zenden aan de stichting met gebruikmaking van het daartoe bestemde formulier.

Artikel 7

1. Indien sprake is van een dier als bedoeld in artikel 4,
onderdeel b, dient de houder binnen zeven maanden na de geboorte van het dier
een verklaring als bedoeld in artikel 4, onderdeel a,
toe te zenden aan de stichting met gebruikmaking van het daartoe bestemde formulier.
2. De stichting draagt zorg voor de aanpassing van het identificatiemerk overeenkomstig
het bepaalde in artikel 5, binnen vier weken na ontvangst
van de in het vorige lid bedoelde verklaring.

3. Indien de stichting ten behoeve van de aanpassing het eerder afgegeven
dierenpaspoort inneemt, verstrekt zij een ontvangstbewijs
waarop de geldigheidsduur is aangegeven.

Artikel 8

Deze regeling kan worden aangehaald als de Regeling agressieve dieren.

Artikel 9

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 februari 1993.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De Staatssecretaris van Landbouw,
Natuurbeheer en Visserij,
J.D. Gabor.
AID / 07003
Regeling agressieve dieren
20 januari 1999 4/6

BIJLAGE I

Honden van het Pit-bull-Terriër-type, waaronder wordt verstaan honden die in
belangrijke mate voldoen aan de navolgende karakteristieken of in belangrijke mate
gelijkenis vertonen met de navolgende afbeeldingen

Algemene omschrijving:

- gespierde gladharige hond
- straalt kracht uit
- atletisch, maar niet zeer slank
- een zwaar front met in vergelijking een lichte achterhand
- van opzij gezien maakt de hond een vierkante indruk
- hoogte (schoft): 35 - 50 cm

Hoofd:
- geblokt, doosvormig, zwaar in verhouding tot het lichaam
- brede kaaktakken
- brede schedel
- sterk ontwikkelde neusbrug
- het gebied onder de ogen is opmerkelijk breed
- sterk ontwikkelde kauwspieren

Voorsnuit:
- geen spitse snuit

Oren:
- hoog aan het hoofd geplaatst
- tippend of gecoupeerd
- geen rimpels

Ogen:
- rond, diepliggend en betrekkelijk klein
- breed uit elkaar geplaatst

Hals:

- gespierd tot aan de schedel
- kort

Borst:
- diep
- ruim gebogen ribben, naar onderen taps toelopend
- breed

Rug:
- gespierd
- kort
- de voorbenen zijn recht en maken een zware, solide indruk
- de heupen zijn breed en lang en lopen af in betrekkelijk lange achterbenen

Vacht:
- kortharig

Staart:
- laag aangezet
- dun
- vrij kort in relatie tot het lichaam
- taps toelopend tot een fijne punt
- of gecoupeerd
Waarschuw beheerder
is het nu duidelijk
Waarschuw beheerder
wat denk jezelf zus? dit is weer teveel om te lezen voor de kindertjes...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ybbihs op woensdag 30 april 2008 om 17:25:
Het punt is gewoon dat mensen het nut van een stamboom niet inzien. Ze zien alleen belachelijk hoge prijzen en grijpen daarom maar naar een goedkope pup die ze diezelfde avond via Marktlaats op kunnen halen. Dat er achter die stamboompup jaren van onderzoek, evaluatie en moeite steekt, weten ze niet.

Mijn moeder fokt al 20 jaar met Cavelier King Charles Spaniels, en je wil niet weten hoevaak zij de vraag krijgt van een potentiele koper: "waarom kost een hondje bij u 1000 en op marktplaats 250?"

Het verhaal van de oosteuropese kennels (of beter: fabrieken), beginnen we niet eens meer aan. Mensen moeten eerst 5x bij haar langs komen voordat ze uberhaupt eventueel in aanmerking gaan komen voor een puppy, maar degene met zulke vragen, mogen nog niet eens komen kijken, laat staan kopen :nee:

Of ook leuk: "nee hoor, wij hebben er gewoon de officiele papieren bij gekregen"

En laten dan een honden-paspoort zien wat elke derderangs dierenarts kan invullen :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zondag 11 mei 2008 om 09:19:
wat denk jezelf zus? dit is weer teveel om te lezen voor de kindertjes...

ja maar ze gaat toch naar een echte staffort chapion fokker kijken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zondag 11 mei 2008 om 12:26:
ja maar ze gaat toch naar een echte staffort chapion fokker kijken

als of een kampioen op de stamboom veel zegt over de fokker... snap niet dat mensen nog steeds niet snappen dat showen vooral uiterlijk vertoon is.....
Waarschuw beheerder
ik doe campion altijd in de pan

Waarschuw beheerder

ga naar het bos, daar legge boomstammen genoeg O:)
Waarschuw beheerder
Je hoeft bij geen enkele hond een stamboom te hebben, het is alleen handig deze wel te hebben voor bepaalde doeleinden (bepaalde soorten training, fokken, hondenshows e.d.)
Een hondenpaspoort dien je altijd te hebben, voor invulling van vaccinaties, maar is ook aan te vragen bij je eigen dierenarts.

Honden die lijken op een pittbull: handig is als jij kunt bewijzen dat het GEEN pittbull is, maar een dergelijke hond wordt niet 'zomaar' afgemaakt. Ten eerste moet de hond dan al agressief zijn (politie gaat niet zomaar bij deuren aankloppen: goh jouw hond lijkt echt op een pittbull, papieren? nee? mooi dan wordt ie afgemaakt) Zo werkt dat natuurlijk niet.
Als je de exacte details wilt weten, informeer hiernaar bij de politie. Zij kunnen je hier alles over vertellen.

En om nog even terug te komen op die 'agressieve' dieren. Dieren worden agressief gemaakt door ons. Als wij ze nu eens leuk opvoeden... en niet een hond nemen omdat hij er 'leuk of stoer' uitziet, maar omdat een hond zijn karakter ook past bij dat van jou... bespaart het een ieder een hoop ellende.

Succes
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 13:06:
Honden die lijken op een pittbull: handig is als jij kunt bewijzen dat het GEEN pittbull is, maar een dergelijke hond wordt niet 'zomaar' afgemaakt. Ten eerste moet de hond dan al agressief zijn (politie gaat niet zomaar bij deuren aankloppen: goh jouw hond lijkt echt op een pittbull, papieren? nee? mooi dan wordt ie afgemaakt) Zo werkt dat natuurlijk niet.

en hier ga je helaas de mist in..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op woensdag 30 april 2008 om 10:52:

Mee eens. Laat het maar voor alle honden gelden!!!
Waarschuw beheerder
donateur

Vertel jij dat maar eens aan de eigenaren van de honden die wel afgemaakt zijn nadat ze uit huis werden geplukt..
Alle honden met het uiterlijk moeten een stamboom hebben, zodat jij kan aantonen dat het geen pitbull is..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op donderdag 15 mei 2008 om 13:45:
Alle honden met het uiterlijk moeten een stamboom hebben, zodat jij kan aantonen dat het geen pitbull is..

Indien je een hond aanschaft met het uiterlijk van een Pitbull, lijkt het mij sowieso raadzaam een stamboom hierbij aan te schaffen.
Helaas denken veel mensen hier anders over.

Vergeet niet dat een pitbull geen echt ras is. Hij kan in veel verschillende kleuren (en maten) rondlopen.

Uitspraak van Hello Klitty op donderdag 15 mei 2008 om 13:31:
en hier ga je helaas de mist in..

Dit is tijdelijk zo geweest ja, klopt. Nu is deze controle veel minder accuraat. Maar zoals gezegd, honden die qua uiterlijk lijken een Pitbull: een stamboom is zeker geen overbodige luxe.

Een stamboom voor alle honden is leuk, maar kost ook veel meer. Wel heb je de zekerheid dat je het ras 100% puur houdt. Dus wat dat aangaat: helemaal gelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 15:07:
Vergeet niet dat een pitbull geen echt ras is. Hij kan in veel verschillende kleuren (en maten) rondlopen.

pitbull is WEL een bestaand ras.. alleen niet erkend in nederland ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat zij het heeft over pitbullachtige..
Er is een groot verschil tussen pitbullachtige en de american pitbull terriër ook wel pitbull genoemd

Dit is tijdelijk zo geweest ja, klopt. Nu is deze controle veel minder accuraat.

Ik kan je vertellen dat een aantal maanden geleden in steenwijk een hond bij huis is weg gehaald omdat hij geen stamboom had..
Deze 11 jarige hond is ingeslapen omdat hij volgens de wet dus een pitbullachtige is..

Een aantal maanden later stonden ze bij een andere eigenaar aan de deur..
Deze eigenaar had gelukkig zijn amstaff al weg, anders was hij ook weg geweest..

Van de week is een jongen hier in de stad aangesproken door de stadwacht over zijn hond.
het ging hier om een engelse stafford zonder papieren..
Een uur later stond de politie al aan de deur bij de eigenaar.
Gelukkig was de eigenaar slim en waren zijn beide honden al weg..

3 van vele voorbeelden dat ze echt nog druk bezig zijn met het inbeslag nemen en euthaniseren..

kijk maar eens op deze hyves hoe het nog speeld
http://tegenderad.hyves.nl/
Waarschuw beheerder
meisje als jij jezelf al Blonde Honing noem, probeer dan niet slim over te komen...

probeer jij je onzin maar te verkopen aan de mensen wie hun hond al zijn verloren door deze wet....

Stamboomloze PitbullACHTIGE honden worden WEL degelijk op grond van hun uiterlijk inbeslag genomen en afgemaakt...
dat het officieel niet zou mogen is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat anders dan dat het niet gebeurd...

jij heb er vast ook geen idee van hoeveel honden er afgemaakt worden voor dat er uberhaupt een rechtzaak geweest is..is ook iets wat niet MAG, WEL GEBEURD!!!

echt waar kan me zo kwaad maken om domme blonde honing wichten als jij, kruip terug je wespennest in en blijf daar rond zwermen.... :@
Waarschuw beheerder
< Home | P | X
OM handelt in strijd met beginselen van goede rechtsorde

Kamervragen over het afmaken van honden in afwachting van hoger beroep in rechtszaak

Gerechtshof: ¨Openbaar Ministerie handelt in strijd met de beginselen van een goede rechtsorde¨

Het afmaken van in beslaggenomen honden terwijl de rechtszaak nog niet is afgewikkeld, is onwenselijk en bovendien in strijd met een goede rechtsorde, zo heeft het Gerechtshof in Den Haag geoordeeld. Diverse honden zijn de afgelopen maanden afgemaakt voordat het hoger beroep in hun zaak diende en dus voordat de rechter een definitieve uitspraak heeft kunnen geven over de vraag of de hond verboden is op grond van de Regeling Agressieve Dieren (RAD). Het is zo niet uit te sluiten dat de honden zijn afgemaakt terwijl zij niet verboden zijn. De Partij voor de Dieren eist opheldering en heeft Kamervragen gesteld aan de ministers van Justitie en Landbouw.

Beide ministers gaven onlangs in reactie op eerdere bezwaren van de partij tegen deze gang van zaken aan dat het mogelijk is om in beslaggenomen honden af te maken ¨als de kosten van de opvang niet in redelijke verhouding staan tot de waarde van het dier¨. Het Gerechtshof gaf ook hierover een helder oordeel :¨Wanneer een langdurige inbeslagname bezwaarlijk is, dient de strafzaak met voorrang te worden behandeld¨. Op dit moment kunnen de rechtszaken tot wel een jaar tijd kosten. De eigenaren mogen de honden in die periode niet bezoeken. Marianne Thieme: ¨Beide ministers hebben met hun onjuiste voorlichting aan de Kamer aangegeven dat ze dieren zien als niet meer dan dingen. De correctie van het Haagse Gerechtshof zou niet nodig moeten zijn: juist van de verantwoordelijke ministers zou verwacht mogen worden dat ze de wet, de rechten van de eigenaren en het leven van dieren zouden respecteren.¨

De Partij voor de Dieren wil van de ministers weten hoe in de toekomst zal worden voorkomen dat nog meer dieren vroegtijdig worden afgemaakt en vraagt daarnaast om excuses aan de eigenaren die volgens de uitspraak van het Haagse Gerechtshof op een grove manier zijn aangetast in hun recht op een behoorlijke behandeling van hun zaak.

De Kamervragen:
Vragen van het lid Thieme (Partij voor de Dieren) aan de ministers van Justitie en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over het afmaken van honden in afwachting van een hoger beroep.

Kent u de uitspraak van het Gerechtshof in Den Haag d.d. 25 april 2008, waarin is geoordeeld dat het Openbaar Ministerie -door het afmaken van een hond vóór de behandeling van een rechtszaak in hoger beroep- heeft gehandeld ¨in strijd met de beginselen van een goede procesorde, waarbij met grove verwaarlozing van de belangen van de verdachte tekort is gedaan aan haar recht op een behoorlijke behandeling van de zaak¨ ?

Wat is uw oordeel over deze uitspraak en hoe verhoudt deze zich tot uw uitspraak dat het afmaken van honden in afwachting van het hoger beroep mogelijk is op basis van het Wetboek van Strafvordering en het Besluit inbeslaggenomen voorwerpen ?

Wat is de gemiddelde duur geweest van de rechtszaken die de afgelopen vier jaar zijn gevoerd in het kader van de Regeling Agressieve Dieren?

Kunt u aangeven welke inspanningen worden gepleegd om te voorkomen dat het dierenwelzijn van inbeslaggenomen honden onnodig wordt benadeeld door de lange termijn van bewaring in afwachting van een definitief oordeel van de rechtbank?

Is het waar dat de hond Beauty, waarvan de rechtbank in Den Haag op 24 januari jongstleden oordeelde dat zij niet verboden is, nadat de Raad van Beheer constateerde dat de hond beschikt over een erkende FCI-stamboom, nog een groot deel van 2008 opgesloten zal zijn vanwege een hoger beroep dat is aangespannen door de Officier van Justitie ? Zo ja, kunt u aangeven waarom dit hoger beroep is aangespannen? Zo neen, wat is dan de werkelijke situatie?

Bent u bereid bij het Openbaar Ministerie aan te dringen op een spoedige behandeling van rechtszaken waarbij dieren in bewaring worden gehouden? Zo ja, op welke wijze en op welke termijn? Zo neen, waarom niet?

Op welke wijze bent u voornemens te voorkomen dat in de toekomst nog meer honden worden afgemaakt in afwachting van het hoger beroep?

Kunt u aangeven of en zo ja, op welke wijze u excuses zult maken aan de eigenaren wier honden in strijd met de beginselen van een goede rechtsorde zijn afgemaakt door de overheid? Zo neen, waarom niet?

Wat is de stand van zaken rondom de evaluatie van de Regeling Agressieve Dieren en wanneer zullen de resultaten hiervan naar de Kamer worden verstuurd?
Website: www.partijvoordedieren.nl

PvdD
DN 15/05/2008

http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200805/nw65009.htm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op donderdag 15 mei 2008 om 15:36:
kijk maar eens op deze hyves hoe het nog speeld

Je hebt inderdaad gelijk, in de kop van noord-holland speelt het gewoon veel minder, vandaar mijn -verkeerde- conclusie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op donderdag 15 mei 2008 om 17:06:
meisje als jij jezelf al Blonde Honing noem, probeer dan niet slim over te komen...

etc.

1. alleen al qua nederlandse spellings correctheid kan ik iedere zin van je gaan verbeteren
2. heb ik jou ergens op aangevallen?
3. ik kan nog wel langer doorgaan met jou naar beneden trappen en dergelijke uitspraken doen, maar eerlijk gezegd voel ik mij iets te goed voor een ordinaire scheldpartij.

dus:

1. mocht ik je ergens op hebben beledigd: mijn excuus, dit is niet mijn bedoeling geweest
2. ik tracht helemaal niet slim over te komen, dit is slechts hoe ik in elkaar steek
3. indien jij je irriteert aan mij, en mijn berichten, is het een keuze hierop te reageren. het is daarop ook weer een keuze van mij dit niet meer toe doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 18:34:
Je hebt inderdaad gelijk, in de kop van noord-holland speelt het gewoon veel minder, vandaar mijn -verkeerde- conclusie.

En dat is dus het gevaar..
Mensen lezen jouw berichten en denken dat wij maar poep praten..
Echt meid geloof me maar, het is echt verplicht om een stamboom bij bovenstaande genoemde honden te hebben..
Waarschuw beheerder
Je hoeft bij geen enkele hond een stamboom te hebben

huh?
Ten eerste moet de hond dan al agressief zijn (politie gaat niet zomaar bij deuren aankloppen: goh jouw hond lijkt echt op een pittbull, papieren? nee? mooi dan wordt ie afgemaakt) Zo werkt dat natuurlijk niet.

huh? zo werkt het wel!!!!!

is wel een echt ras pittbullterrier

Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 18:41:
ik tracht helemaal niet slim over te komen,

je komt ook dom over! alles wat je hier zegt klopt niet! de honden die onder de radwet vallen hebben een stamboom nodig.

Als je buiten loopt met een hond die op een pittbull lijkt en de politie ziet je en je kan geen stamboom laten wordt hij afgemaakt en de politie komt wel naar je huis toe om stambomen te controleren omdat iemand zegt dat je illegale pittbulls hebt! hier al 3x meegemaakt!
alleen al qua nederlandse spellings correctheid kan ik iedere zin van je gaan verbeteren

Kan ik bij jou ook. Waarom gebruik je geen leestekens? zoals hoofdletters aan het begin van een zin? en punten aan het einde van een zin?
maar eerlijk gezegd voel ik mij iets te goed voor een ordinaire scheldpartij.

je bent er niet te goed voor hoor! Je bent perfect voor een ordinaire scheldpartij!
Waarschuw beheerder
donateur
1. alleen al qua nederlandse spellings correctheid kan ik iedere zin van je gaan verbeteren

:respect:

:rot:
Waarschuw beheerder
1. alleen al qua nederlandse spellings correctheid kan ik iedere zin van je gaan verbeterenals jij daar je tijd en energie in wil steken, be my guest (Y)...
2. heb ik jou ergens op aangevallen?
jij valt inderdaad hetgeen aan waar ik al jaren tegen strijd....mensen als jij maken het de honden alleen maar moeilijker,mensen als jij bezorgen mij dagelijks veel mails met de vraag of ik hun hond kan redden tegen inbeslagname,door mensen als jij zie ik dagelijks gezinnen kapot gaan van verdriet omdat ze hun maatje kwijt zijn...moet ik nog even verder gaan???wil je ergens over mee praten zorg dan eerst dat je de materie kent... dus JA ik voel me aangevallen....
3. ik kan nog wel langer doorgaan met jou naar beneden trappen en dergelijke uitspraken doen, maar eerlijk gezegd voel ik mij iets te goed voor een ordinaire scheldpartij.kijk eerst even naar jezelf dametje...en wat wil JIJ aan mij naar beneden trappen?
Denk je nou serieus dat ik onder de indruk ben van jou? of de opmerkingen die je maakt? tot zover zwets je alleen een eind weg in de ruimte,denk je ergens over mee te kunnen praten maar je heb geen idee waar je het over heb...en dat is niet erg,want van fora KAN je een heleboel leren maar je moet wel WILLEN

dus meisje lees, leer en hou je grote smoel tot het moment dat je denk te begrijpen waar het hier over gaat....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 15 mei 2008 om 19:04:
is wel een echt ras pittbullterrier

euhmm ga het eerst maar eens goed schrijven....

"Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw.

Sinds 1993 geldt in Nederland de Regeling Agressieve Dieren (RAD, bijgenaamd de pitbullwet), een wet die tot stand kwam na een aantal incidenten waarbij kinderen zijn doodgebeten. De RAD verbiedt het fokken van pitbulls. Het houden van pitbulls geboren na 1993 is verboden; het houden van oudere pitbulls mag slechts als ze gemuilkorfd zijn, kort aangelijnd, en gecastreerd.

Op grond van uiterlijke kenmerken wordt beoordeeld of een hond op een pitbull lijkt, in het kort: schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart
Waarschuw beheerder
zoals hoofdletters aan het begin van een zin? en punten aan het einde van een zin?

U zegt?
Daar komt bij, ik had het over spelling, leestekens e.d. vallen buiten spelling. Zinsopbouw, correctheid van woorden daar had ik het over.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als je buiten loopt met een hond die op een pittbull lijkt en de politie ziet je en je kan geen stamboom laten wordt hij afgemaakt en de politie komt wel naar je huis toe om stambomen te controleren omdat iemand zegt dat je illegale pittbulls hebt! hier al 3x meegemaakt!

Als je gelezen hebt wat ik o.a. heb geschreven is dat het in de kop van Noord-Holland niet zo "leeft". Heb hiervoor ook al excuus aangeboden. Wat wil je precies horen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 21:56:
U zegt?
Daar komt bij, ik had het over spelling, leestekens e.d. vallen buiten spelling. Zinsopbouw, correctheid van woorden daar had ik het over.

ga mensen even lekker pakken op leestekens, spelling etc etc.. lekker volwassen ook in een discusiie :[

Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 21:55:
"Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw.

een pitbull is WEL een hondenras.. alleen niet FCI erkend in NL.. als je dan doet alsof je ergens verstand van hebt.. doe het dan goed..
daarbij is ELKE rashond MET stamboom ontstaan uit het KRUISEN van andere rassen..
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt een pitbullachtige en de american pitbull terriër

Het eerste dus de pitbullACHTIGE is wat volgens mij Blonde Honing bedoelt.

Het tweede dus de American Pitbull Terriër is wat volgens mij Anne Panne bedoelt..

Uitspraak van Blonde-Honing op donderdag 15 mei 2008 om 21:55:
Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw.

Sinds 1993 geldt in Nederland de Regeling Agressieve Dieren (RAD, bijgenaamd de pitbullwet), een wet die tot stand kwam na een aantal incidenten waarbij kinderen zijn doodgebeten. De RAD verbiedt het fokken van pitbulls. Het houden van pitbulls geboren na 1993 is verboden; het houden van oudere pitbulls mag slechts als ze gemuilkorfd zijn, kort aangelijnd, en gecastreerd.

Op grond van uiterlijke kenmerken wordt beoordeeld of een hond op een pitbull lijkt, in het kort: schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart

Het gaat hier niet om het ras de American Pitbull Terriër maar over Pitbullachtige..

Hieronder vallen sowieso de de engelse en amerikaanse staffords, en de APBT.
Maar dit kunnen ook van alle soorten kruisingen zijn, zelf een labrador met jack russel..
Een pitbullachtige kan dus een kruising zijn met de uiterlijke kenmerk van een American Pitbull Terriër, waarbij dus helemaal geen APBT bloed in hoeft te zitten..

Hoop dat het nu een keer duidelijk is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
volgens mij is er langzaam een kwartje gevallen aangezien ik een pb ontving ;)
Waarschuw beheerder
ik blijt ook grom en blaf ook
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ens op vrijdag 16 mei 2008 om 10:50:
ik blijt ook grom en blaf ook

Je bent LEVENSGEVAARLIJK Ens!! :O
Waarschuw beheerder
geef mij niet aan de a.i.d
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
zoals American Staffordshire Terriërs en Staffordshire Bulterriërs, Bulterriërs, Dogo Argentino’s, Cane Corso’s en andere stoer ogende kortharige honden die recht hebben op een FCI registratie moeten daarvan zijn voorzien om inbeslagname te voorkomen.

naaahhhh hel lang weggeweest te zijn... om telkens die heftige discussie's met kanslozen te voorkomen!!
kom ik toch maar eff terug!

er waren 5 rassen benoemd toen die onder de RAD vielen!!
Amstaff, Argentijnse dog, Mastino napolitano, Fila brasiliero en jawel als laatste niet vechthond maar toegevoegt wegens de vele bijtincidenten de Rottweiler!!

Dus geen Bullterriers of Cane's...

Daarbij gelde de regelwetgeving van inbeslagname alleen voor honden die voldeden aan de uiterlijke kenmerken van een pittbul! De LOOK-A-LIKE type daarvan is de Amstaff! gezien deze in geheel overkomt met de uiterlijke kenmerken.
Uiterlijke type, grote, bouw etc...

De overige 4 rassen voldoen niet aan het pitje-uierlijk... en werden ook niet inbeslag genomen!

pups hebben alleen recht op FCI-afkomst! wanneer ze bij een erkend RVB-fokker vandaan komen, conform fokbeleid gefokt! beide ouderdieren een FCI-stamboom hebben, en jawel... ook gekoppeld aan de MAG-test!
zonder MAGtest ook geen stamboom!

en voor de leken hierzo.. wat is een MAGtest? volledige term =( maatschappelijk aanvaardbaar gedrag !!)
Deze karakter-test is in leven gebracht om de RAD-rassen populatie te behouden!
alleen na behalen van de MAgtest mag met de hond gefokt worden!

En ENS... alles goed? long time no speak?

Waarschuw beheerder
Ik zit veilig met mijn jack russel :lol: net zo makkelijk en nog zo'n beetje opgevoed door de staff die ik had.
Waarschuw beheerder
hey BisBee

wat leuk om weer wat van jou tehoren
hier gaat het erg goed
en met jou
heb je wel gemist hoor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Koop of krijg dus nooit een pup van deze rassen zonder FCI stamboom

Het lijkt me sowieso wel verstandig om als je een hond wilt gaan kopen dat je er dan 1 met een stamboom koopt, ongeacht het ras (Y) Zo snoeren we uiteindelijk alle broodfokkers de mond (Y) Maarja, helaas willen veel mensen liever iets minder betalen, dan aan de gezondheid en leefbaarheid van de dieren (lees: moederhond en pups) te denken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op maandag 19 mei 2008 om 10:23:
Het lijkt me sowieso wel verstandig om als je een hond wilt gaan kopen dat je er dan 1 met een stamboom koopt, ongeacht het ras Zo snoeren we uiteindelijk alle broodfokkers de mond Maarja, helaas willen veel mensen liever iets minder betalen, dan aan de gezondheid en leefbaarheid van de dieren (lees: moederhond en pups) te denken.

precies... vandaar ook de RAD-wetgeving! meeste bijtincidenten worden ook veroorzaakt door de stamboomloze en/of kruizingen! is gewoon een feit!

2 redenen daarvoor is:
1ste... een ongecontroleerde fok, wat allerlei lichaamlijke en karakterfouten fouten meebrengt! iets waar de erkende fokkers zich wel aan te houden hebben.

2e.. de aanschafprijs, iedere kansloze kan voor een paar knaken een stamboomloze hond kopen! vooral de rottweilers.. engelse/Amstaff's vielen jaren in de smaak van.. laten we het netjes citeren... " T tuig van de maatschappij " omdat t zo stoere agressieve honden waren, waardoor zij weer stoer!
terwijl de Amstaff en rottweiler niets meer waren dan zeer loyale en trouwe honden voor hun baas.. en zoals t gezegde! waar je mee omgaat.. in dit geval de hond, word je mee besmet!
Daarbij zijn de kopers vaak van stambomloze stoere honden ook niet de type's die iedere zondagmorgen ermee naar de cursus gaan!

kijk alleen maar naar tentoonstellingen! de wel echte liefhebbers van Rottweilers of Amstaff's zijn grotendeels allen nette mensen.. bij de terriers lopen de meesten zelf in 3-delig pak!

das heel wat anders dan t straatbeeld.. van die wannebe's 50C of snoop dog etc!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zondag 18 mei 2008 om 13:59:
hey BisBee

wat leuk om weer wat van jou tehoren
hier gaat het erg goed
en met jou
heb je wel gemist hoorlaatste aanpassing 18 mei 2008 13:59

ja goed... druk met mijn honden! heb nu 5 Rottweilers! 3 MAG-test klaar en 2 jonge teven.. die nu aan t trainingsprogramma beginnen.
Heb net 9 maart mijn 2e nest van Vanja gekregen.. 8 pups, en verwacht begin juni een nest van Noxama.. waar ik ook een teef van ga houden.

en met jou?
Waarschuw beheerder
ik vind het achteraf wel jammer dat ik geen stamboom bij mijn rottweiler heb. een paar mensen hebben me al gevraagd of ik niet met hem wil fokken maar ik doe dat liever niet omdat hij dus geen stamboom heeft. de stafford van mijn schoonvader heeft wel een stamboom. maar de eerst volgende hond die er bij mij bij komt. staffordje of rottie koop ik dus wel met stamboom!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blondienien op maandag 19 mei 2008 om 14:58:
staffordje of rottie koop ik dus wel met stamboom!!!

voor de Amstaff's moet je bij Ens zijn, die is deskundig genoeg.. en voor de Rottie's...?
Waarschuw beheerder
hier hebben we geen suri op de hoek
Waarschuw beheerder
En nee Anne.. aub niet verkeerd opvatten!! bedoel t juist goed... lees maar! je zult voor eens een x trots op mij zijn.
wil blonde honing?? wat uitleggen.

Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 16 mei 2008 om 00:07:
een pitbull is WEL een hondenras.. alleen niet FCI erkend in NL..

Dr. Bisbee zal eff zijn jarenlange inspannende studie omtrent de RAD-rassen en MAG-test op tafel gooien!

De benaming Pitbull.. is een term voor kooi-vechthonden in t algemeen!

Echter is de Pitbull wel FCI erkend, allen onder een nette naam! men moet t alleen wat verder zoeken.. de geschiedenis ingaan!

de jaargetijden en de preciese volgorde!! eff erbuiten houden want die weet ik zo ook niet meer!

T verhaal is dat de engelsen ano 18e eeuw de PITCH-gevechten hebben bedacht.. dit was n amusementgebeuren waar veelal gegokt werd, net als nu op paarden!
De engelsen kwamen erachter dat niet iedere hond geschikt was, dus werd er een type gecreerdt! klein, sterk, moedig, onverschrokken... de basis is gelegd met de ouwe Bulldog-type's.. na een paar kruizingen verder zijn de?? ja je voeld m aankomen.. de kleine van de 2 neven.. ofwel t ras-type die we nu kennen als de Engelse bull-terrier! en rond die tijd ook de BULLterrier ontstaan.. echter is de Bull-terrier nooit ingezet om als vechthond te dienen, vandaar t ook geen RAD-ras is.

De engelse Kolonisten waarvan de meesten uitschot! die overzee gingen naar t beloofde land.. AMERIKA, namen vele Eng. Bull-terriers mee.. en zetten de gevechten voort in de USA!
maar net zoals met alles... moet in AMERIKA alles net eff groter, sterker, impulsiever etc.. ( in sommige gevallen is t alleen maar positief.. leve de ciliconen haha ) en werd er verder gefokt met de kleine staff/pitje om een evenmoedige, sterke, snelle... maar toch grotere variant te verkrijgen! en ja je voeld m al.. hoe logisch ook!! de geboorte van de Amerikaanse pitje!

na een tijd van Jaren werden de Kooi-gevechten per wet verboden! en werden de pitjes dus overbodig voor de gokkers! ( al gingen sommige die-hards wel door... vandaar ook de verschillende typen pitbull's )
Echter hadden deze overbodige honden meer kwaliteiten die gelukkig ook een andere categorie mensen aansprak..dan alleen t vechten!

T trouwe karakter naar de baas toe, maar vooral hun impulsieve en mooie verschijning sprak erg aan!
en wat mooi is.. word geshowt! t ras kreeg ineens een ander doelgebruik! en werd behoorlijk populair als show-hond!
en wat populair is brengt grote aanhang mee.. en dat levert weer geld op, DUS.. zoals een ieder ras hoort t een oficiele naam te hebben voor de show-inschrijving en zo werd volgens mij ergens in t begin van 1900?? een nieuw FCI-ras de " American stafford terrier " geboren!

zwart/wit of genetisch bekeken is de Amstaff gewoon de oldskool American pitbull.. echter werd de FCI-naam ruim na t verbieden van de pit-gevechten gegeven, en werd t ras voor andere doel-einden gebruikt! t ras groeide uit tot een echte trouwe karakterhond dus werd zijn verleden graag vergeten!

tot voor kort! een paar ernstige bijt-incidenten zorgde voor jawel!! de RAD-wetgeving!!
de Amstaff ofwel pitbull look-a-like's werden t hardst aangepakt!
echter kon de FCI en rasvereniging aantonen dat de Amstaff een erkend en geliefd ras is wat niets meer te doen heeft met zijn voorouders! t is nu een trouwe familie/show-hond!

maar de stamboomlozen?? die kunnen niets geen afkomst aantonen!! en worden gezien als..?? je voeld m al.. pitbull-achtigen, t ras met nog zogoed als identieke zelfde uiterlijke kenmerken als hun grootouders de wel pitbull's.

daarom is t ook zo belangrijk een erkend Amstaff met FCI-stamboom te kopen! mede omdat met dit ras en 4 anderen! afspraken zijn gemaakt vanuit de politiek! dat de 5 RAD-rassen alleen voort mogen bestaan.. mits de rasverenigingen de veiligheid tot de MAATSCHAPPIJ konden garanderen!
uit deze afspraak heeft de NL'se tak van de FCI de RAAD VAN BEHEER de MAG-test ofwel
( MAATSCHAPPELIJK AANVAARDBAAR GEDRAG ) een karaktertest laten ontwikkelen door een prominente gedrags-deskundige.
de test is opgezet met de bedoeling om in vlot tempo de hond te confronteren/prikkelen zodat hij zijn ware stabiliteit laat zien! paniek of agressief gedrag word meteen afgestraft! dan mag de desbetreffende hond t nog maar 1 x overdoen! een 2e x zakken betekent levenslange fok-verbod.

iedere NL'se fokker van de 5 RAD-rassen is dus verplicht om de MAG-test te behalen met zijn fok-basis! anders worden er geen stambomen gekoppeld aan t nest!

Zo was t toch een beetje ENS?

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Blonde Honing heeft het al begrepen, kreeg laatst een pbtje van haar..

Maar toch bedankt voor de tekst.. voor mij niks nieuws maar voor vele wel..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op dinsdag 20 mei 2008 om 13:05:
Maar toch bedankt voor de tekst.. voor mij niks nieuws maar voor vele wel..

Graag gedaan, zo afentoe komt er ook wel iets nuttigs uit Bisbee! maargoed... dan is het nu hopelijk duidelijk voor een ieder!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 20 mei 2008 om 13:38:
Graag gedaan, zo afentoe komt er ook wel iets nuttigs uit Bisbee! maargoed... dan is het nu hopelijk duidelijk voor een ieder!!

plaats jij maar gewoon weer eens foto's van mooie Vanja ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 20 mei 2008 om 14:04:
plaats jij maar gewoon weer eens foto's van mooie Vanja

staat nog altijd trouw in mijn profiel en t rottweilerforum.
Nee niet op deze... deze forum is alleen voor die agressieve pitjes!! jwt?;)
Waarschuw beheerder
Bisbee ik ben erg trots op je
maar dat wist je al
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op dinsdag 20 mei 2008 om 14:29:
Bisbee ik ben erg trots op je
maar dat wist je al

jaja stelletje slijmerds!! Hebben jullie mij soms gemist? dus mijn tackiek van dik een jaar niets laten horen.. heeft blijkbaar wel geholpen!! grapje hoor..

Heb jullie wel gemist!! zelfs Jou Anne.. (K)
Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha je bent zolang weg geweest dat ik niet weet wie je bent :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op dinsdag 20 mei 2008 om 15:24:
Hahaha je bent zolang weg geweest dat ik niet weet wie je bent

ik ben een iemand die na zelf hard werken een eigen erkend Rottweilerkennel heeft, en net als bij de erkende Amstaff fokkerij ben ik ook verbonden aan die RAD en MAG-test!

Ben een hondenliefhebber in hart en nieren... vooral juist de RAD-rassen en overige Molloser-type's.

Wel ben ik keihard geweest in t uiten van mijn mening! was achteraf niet altijd netjes.. want ja heb een mening.. nog steeds! maar kwetste er ook anderen mee! en daar hield ik niet altijd rekening mee.. mijn excusses daarvoor!

ik was van mening... laten we met z'n allen eerst de wel erkende RAD-ras populatie's zien te behouden ipv alle energie te steken in t tegenwerken van de RAD-wetgeving.

daarbij ben ik er nog steeds van overtuigt dat juist de doelgroep van de RAD.. de stamboomlozen en/of kruizingen ook de grootste en voornaamste veroorzaker zijn van alle problematiek!
de meeste tot wel 80% vd bijt-incidenten zijn nu eenmaal veroorzaakt door stamboomlozen/kruizingen!

Tuurlijk vond ik t toen ook erg pijnlijk dat er honden werden afgemaakt, terwijl t niet allemaal slechten waren!

Maar iedere jonge RAD-ras fokker van de afgelopen paar jaar weet wat ik bedoel!! de verscherpte reglementen, de MAG-test... allemaal door de RAD!

Op een gegeven moment.. koos ik voor mijn eigen! koos ik voor de wel erkende fokkers en hun honden! om te redden wat er nog te redden viel.
met als excuus... de middelen, heiligen t doel! als je snapt wat ik bedoel?
t was voor mij ook niet makkelijk om alles op te bouwen de afgelopen 6 jaar!! en kon geen medelijden voelen...

maar beloof dat ik mij voortaan gewoon oppervlakkig zal ophouden, mensen kwetsen was mijn bedoeling niet!!

Waarschuw beheerder
ik doe met petje voor je af
Waarschuw beheerder
donateur
Allereerst bedankt voor je verhaal, nu weet ik ook een beetje wie je bent!

Uitspraak van Bisbee op dinsdag 20 mei 2008 om 15:52:
ik was van mening... laten we met z'n allen eerst de wel erkende RAD-ras populatie's zien te behouden ipv alle energie te steken in t tegenwerken van de RAD-wetgeving.

daarbij ben ik er nog steeds van overtuigt dat juist de doelgroep van de RAD.. de stamboomlozen en/of kruizingen ook de grootste en voornaamste veroorzaker zijn van alle problematiek!
de meeste tot wel 80% vd bijt-incidenten zijn nu eenmaal veroorzaakt door stamboomlozen/kruizingen!

En daar deel ik je mening in.
Ik zou ook niet willen dat de Radwet wordt afgeschaft, dat zal een hele grote fout zijn..
Je bent dan weer terug bij af..
Wel moeten ze gaan kijken naar het innerlijk en niet naar het uiterlijk..

Tuurlijk vond ik t toen ook erg pijnlijk dat er honden werden afgemaakt, terwijl t niet allemaal slechten waren!

Zodat dit niet meer gebeurt..

Maar iedere jonge RAD-ras fokker van de afgelopen paar jaar weet wat ik bedoel!! de verscherpte reglementen, de MAG-test... allemaal door de RAD!

Ik ben dan geen fokker, maar weet alles van de wet af omtrend staffords..
Van de preciese wetgeving en of het helemaal hetzelfde is bij rottweilers weet ik niets :$

Op een gegeven moment.. koos ik voor mijn eigen! koos ik voor de wel erkende fokkers en hun honden! om te redden wat er nog te redden viel.
met als excuus... de middelen, heiligen t doel! als je snapt wat ik bedoel?

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar denk dat je daar helemaal niet voor moet schamen..
Ik zal ook altijd kiezen voor erkende fokkers, al is het alleen maar voor de controle van karakter en gezondheid..

Nou zou ik me dan ook ff kort voorstellen aan jou..
Ik ben Marlies, ben nog maar 21 jaar ;)
Ik heb 2 staffords met stambomen..
2 dames van 1 jaar..
Kyra heb ik als pup gekregen bij een, in mijn ogen, goede fokker..
Gkeysha heb ik met een half jaar gekregen en ik was toen al haar 6de eigenaar..
Dit is dan ook een hondje met gebruiksaanwijzing maar wel een schat..
Als alles mee zit komt er in september een reutje bij..
Dit bij de fokker van Kyra vandaan..

Ik zie het als mijn doel om het negatieve beeld te veranderen van mensen
en te overtuigen van de liefde die dit ras kan geven..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 20 mei 2008 om 14:07:
staat nog altijd trouw in mijn profiel en t rottweilerforum.
Nee niet op deze... deze forum is alleen voor die agressieve pitjes!! jwt?

zag in het Rottie topic al nieuwe foto's... (L)

maarre waar jij je eerste nestje van krijg ( ben effe naam kwijt :$) ook heel mooi (L)
Waarschuw beheerder
Bis zo heb ieder zijn mening, en ik neem aan dat iedereen inmiddels wel weer is afgekoeld hahahahahaha

ik wel in ieder geval ;) hahahahahahaha
Waarschuw beheerder
deviltje!!!

devil mijn staffordje echt een schatje

op deze foto op de achtergrond mijn rottie devil (l) duke doggie maatjes 4-life!
devil
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wel ben ik keihard geweest in t uiten van mijn mening! was achteraf niet altijd netjes.. want ja heb een mening.. nog steeds! maar kwetste er ook anderen mee! en daar hield ik niet altijd rekening mee.. mijn excusses daarvoor

ben zelf ook nooit een lievertje geweest.. nu nog steeds niet trouwens haha :P
en ja de discussies liepen altijd heel hoog op (te hoog als je het mij vraagt maar daar was ik zelf ook schuldig aan)

Uitspraak van Bisbee op dinsdag 20 mei 2008 om 15:04:
Heb jullie wel gemist!! zelfs Jou Anne..

haha dank je wel :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op dinsdag 20 mei 2008 om 16:09:
En daar deel ik je mening in.
Ik zou ook niet willen dat de Radwet wordt afgeschaft, dat zal een hele grote fout zijn..

Is ook een grote fout!! maar blijf dat maar is keer op keer herhalen op zo'n forum als deze? al is t mijn mening en sta ik er 100% achter! de mensen met een stamboomloze vrezen al voor hun doggie.. en worden er door gekwets! en dat leid tot erg heftige forum-ruzie's! en geloof me!! er zitten hier een paar vrouwen.. Pfff!! zelfs na een jaar van weggeweest te zijn zie ik weer de kleine harde kern!! wat ook weer verdeelt is met wel stamboom en geen! de discusie's van toen werden te persoonlijk.. een ieder vocht toen voor zijn eigen.
Ik ben dan geen fokker, maar weet alles van de wet af omtrend staffords..
Van de preciese wetgeving en of het helemaal hetzelfde is bij rottweilers weet ik niets

De RAD-wetgeving opzich is voor alle 5 de RAD-rassen t zelfde, wel heeft ieder ras zijn eigen clubbeleid en rasstandaart!
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar denk dat je daar helemaal niet voor moet schamen..
Ik zal ook altijd kiezen voor erkende fokkers, al is het alleen maar voor de controle van karakter en gezondheid..

Zeker schaam ik mij niet voor mijn mening!! wel schaam ik mij voor hoe t toen uit de hand is gelopen!
wederom stonden er 2 groepen tegenover elkaar!! de aanhang van de FCI.. en de UKCE?
Waarvan ik begon te vrezen voor t behoud van alle RAD-rassen! en dus de strijd nog heftiger begon te voeren!

Nou zou ik me dan ook ff kort voorstellen aan jou..
Ik ben Marlies, ben nog maar 21 jaar
Ik heb 2 staffords met stambomen..

toen ik 21 was had ik ook mijn 1ste 2 rottweilers.. Ulan en Vanja.
Pas met mijn 25e kreeg ik mijn beloning! 9 pups van Vanja de stammoeder mijn kennel!
Als alles mee zit komt er in september een reutje bij..
Dit bij de fokker van Kyra vandaan..

Ik zie het als mijn doel om het negatieve beeld te veranderen van mensen
en te overtuigen van de liefde die dit ras kan geven..

ik was 20 toen ik begon te werken.. veel gappie's gingen ieder zomer van hun vakantie-geld ruig feesten of met Vakantie!
Bisbee kocht gemiddeld ieder jaar een Rottweiler-pup! bouwde een mooie kennel etc.. Ben nu 27 en al 7 jaar niet met vakantie geweest! Heb net mijn 2e nest van wederom Vanja gehad, en verwacht met 2 weken mijn 3e nest van Noxama.
Anderen verklaren mij voor gek!! maar heb er zelf voor gekozen! en niets geen spijt! want heb mijn streven, belofte naar mijn zo geliefde ras waar gemaakt! en al zeg ik t zelf.. heb mooie rottweilers.
Uitspraak van Maula op dinsdag 20 mei 2008 om 17:21:
maarre waar jij je eerste nestje van krijg ( ben effe naam kwijt ) ook heel mooi

t word haar 1ste nest, en mijn 3e.. Noxama heet ze.. is vandaag 7 weken.. dus nog 2 te gaan.
Uitspraak van Maula op dinsdag 20 mei 2008 om 17:23:
Bis zo heb ieder zijn mening, en ik neem aan dat iedereen inmiddels wel weer is afgekoeld hahahahahaha

ik wel in ieder geval hahahahahahaha

maar jij was ook altijd!!... as could as ice! haha
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 20 mei 2008 om 18:57:
ben zelf ook nooit een lievertje geweest.. nu nog steeds niet trouwens haha
en ja de discussies liepen altijd heel hoog op (te hoog als je het mij vraagt maar daar was ik zelf ook schuldig aan)

dat zei ik je toen ook al!! maarja.. is en blijft een typische vrouwen-kwaal!! t willen luisteren.
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 20 mei 2008 om 18:57:
haha dank je wel

graag gedaan hoor..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 21 mei 2008 om 00:54:
maar jij was ook altijd!!... as could as ice! haha

kan ik nog steeds zijn ;) hahahahahahahahahaha

Ja Noxama mooii hondje geworden, die was toen der tijd nog erg jong toch?

ten tijde van vanja's eerste nest???
Waarschuw beheerder
donateur
De RAD-wetgeving opzich is voor alle 5 de RAD-rassen t zelfde, wel heeft ieder ras zijn eigen clubbeleid en rasstandaart!

Oke dat wist ik niet.. Zo leer je altijd weer bij.

wederom stonden er 2 groepen tegenover elkaar!! de aanhang van de FCI.. en de UKCE?

Daar is nog niks in veranderd..
De vredige demonstratie die zou worden gehouden bij laserasiels met vele staffordliefhebbers, werd overgenomen door het UKCE..
Nog niet een kwart van de mensen die zouden gaan zijn echt gegaan..
De rest wou niks te maken hebben met het UKCE..
Achteraf maar beter ook, als je zag hoe de UKCE en hun relduitser daar liepen..

Is ook een grote fout!! maar blijf dat maar is keer op keer herhalen op zo'n forum als deze? al is t mijn mening en sta ik er 100% achter!

Ik herhaal het elke keer en vertel ook de waarheid als ik een kruizing stafford zie..
Ik kan aan de foto's natuurlijk niet zien of een hond een stamboom heeft of niet..
Maar weet ik het, dan nog zou ik mijn mening daarover geven..
De wet bestaat al 15 jaar, niemand die er meer "per ongeluk" nooit van gehoord kan hebben..

ik was 20 toen ik begon te werken.. veel gappie's gingen ieder zomer van hun vakantie-geld ruig feesten of met Vakantie!
Bisbee kocht gemiddeld ieder jaar een Rottweiler-pup! bouwde een mooie kennel etc..

Dat is hier precies hetzelfde.. Ik ga vanaf Juni werken (ben dan afgestudeerd) en werk de hele vakantie door.
Mijn vriend zijn vakantiegeld en mijn spaargeld gaat naar de pup..
In september neem ik pas vakantie, als de pup er is..
Ik ben nog maar 21, maar ben al vanaf mijn 15de feesten afgeweest, elk weekend van vrijdag tot zondag feesten..
Van mij hoeft dat niet meer..
Wij zijn ook van plan, als alles volgens plan loopt, een kennel te starten..

t word haar 1ste nest, en mijn 3e.. Noxama heet ze.. is vandaag 7 weken.. dus nog 2 te gaan.

Oke spannend he.. Hoeveel pups zijn er gezien op de echo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op woensdag 21 mei 2008 om 08:23:
kan ik nog steeds zijn hahahahahahahahahaha

Nou doe dat eff weer in de winter!! zomer moet nog beginnen hoor... haha
Uitspraak van Maula op woensdag 21 mei 2008 om 08:23:
Ja Noxama mooii hondje geworden, die was toen der tijd nog erg jong toch?

ten tijde van vanja's eerste nest???

Ja idd.. Noxama heeft afgelopen 2 maart de MAG-test en de Zelfverzekerheid behaald, is 23 maart 3jaar geworden en is op
01 en 03-04-2008 gedekt.

Vanja heeft haar 1ste nest gekregen op 16-09-2006... heeft ca 1,5 jaar geduurt voor ze weer gedekt werd.
de rottweilerclub stelt als eis dat er minstens 10 maand tussen geboorte en volgende dekking moet zitten voor t herstel!
maar dit gaat haast toch niet op gezien iedere teef om de gemiddeld 6 maand loops word!
Vanja is altijd laat... soms zit er wel 9 maand tussen.

En voor Jane.. kijk deze bovenstaande zijn weer reglementen die de rasvereniging stelt, de aantal nesten per teef, de wachttijd ertussen etc...

Uitspraak van Jane Doe op woensdag 21 mei 2008 om 09:23:
Oke dat wist ik niet.. Zo leer je altijd weer bij.

ik ben toen echt bezig geweest met de reglementen, niet alleen om t voor mijzelf te begrijpen... maar je komt dan ook geloofwaardiger over.
De vredige demonstratie die zou worden gehouden bij laserasiels met vele staffordliefhebbers, werd overgenomen door het UKCE..
Nog niet een kwart van de mensen die zouden gaan zijn echt gegaan..
De rest wou niks te maken hebben met het UKCE..
Achteraf maar beter ook, als je zag hoe de UKCE en hun relduitser daar liepen..

Weet je.. heb toen ook gereageert op de forum van de UKCE zelf!! en die mensen liepen te klagen en te zeuren! bedoel ik begrijp best dat je intens verdrietig word met alleen de gedachte dat je hond een prik kan krijgen!!
maar laat t dan ook een wijze les zijn voor de volgende x.. toch?
en daar zaten idioten bij.. die alles goed vonden behlave de erkende fok, de RVB etc..
die kon je echt niets duidelijk maken!! zolang dit soort mensen oa de UKCE de wel erkende fokkers en RVB afkraken.. alleen maar doen wat ze zelf willen, blijft de RAD bestaan! zij zelf houden t in leven.. en willen t maar niet begrijpen!

Ik ben nog maar 21, maar ben al vanaf mijn 15de feesten afgeweest, elk weekend van vrijdag tot zondag feesten..
Van mij hoeft dat niet meer..
Wij zijn ook van plan, als alles volgens plan loopt, een kennel te starten..

Ga ervoor! Er is niets dankbaarder als liefhebber van een RAD-ras om daar voor te werken..! t gevoel je iets bijdraagt! die kleintjes optevoeden en later de pups weer te overhandigen om ook anderen zeer intens gelukkig te maken! en daarna met je familie op de bank te zitten ( mijn moeder en zusje )en maar tegen elkaar zeggen dat de fishermans fresh ohh zo scherp zijn!!
( Ga al zeker een 12 jaar naar feesten... draai zelf ook al zo'n tijd ) ja een echte opa haha.
Oke spannend he.. Hoeveel pups zijn er gezien op de echo?

Doe principiel niet aan echo's! reden hiervoor is dat t niets geen zekerheid brengt!
de arts kan nooit met 100% zeggen hoeveel pups.. daarbij kan in de tijd na echo ( ca. 4a5 weken ) tot de bevalling met ca.9 weken ook vruchten/embryo's worden afgestoten en verwerkt.
T is voor mij altijd een verassing! en dat is zoveel mooier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 21 mei 2008 om 12:57:
idd.. Noxama heeft afgelopen 2 maart de MAG-test en de Zelfverzekerheid behaald, is 23 maart 3jaar geworden en is op
01 en 03-04-2008 gedekt.

Vanja heeft haar 1ste nest gekregen op 16-09-2006... heeft ca 1,5 jaar geduurt voor ze weer gedekt werd.
de rottweilerclub stelt als eis dat er minstens 10 maand tussen geboorte en volgende dekking moet zitten voor t herstel!
maar dit gaat haast toch niet op gezien iedere teef om de gemiddeld 6 maand loops word!
Vanja is altijd laat... soms zit er wel 9 maand tussen.

hoeveel heb je er nou???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op woensdag 21 mei 2008 om 18:40:
hoeveel heb je er nou???

Heb er nu 6! van oud tot de jongste..... Ulan, Vanja, Dunjo, Noxama, Ayka, Sarah
Alleen is Ulan uitgesloten voor de fok! heeft toen die net een jaar was een ongeluk gehad... onder een auto gekomen.
2 voorpoten gebroken waardoor zijn gangwerk nu niet te doen is en dus gedisqaulificeerd word.
Waarschuw beheerder
aha dan, bij jou inmiddels ook al een gezellige honden bende dus ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Weet je.. heb toen ook gereageert op de forum van de UKCE zelf!! en die mensen liepen te klagen en te zeuren! bedoel ik begrijp best dat je intens verdrietig word met alleen de gedachte dat je hond een prik kan krijgen!!

Natuurlijk is het intens verdrietig, maar leer er dan van..
En dat doen ze niet, ze blijven dezelfde fout steeds weer maken..
Daarom ben ik ook voorstander om de straffen te verhogen bij het hebben van een hond die onder de Rad valt..
De hond krijgt onrechtvadig al de hoogste straf mogelijk en de eigenaar komt er zelf makkelijk weg mee..

Ga ervoor! Er is niets dankbaarder als liefhebber van een RAD-ras om daar voor te werken..! t gevoel je iets bijdraagt! die kleintjes optevoeden en later de pups weer te overhandigen om ook anderen zeer intens gelukkig te maken! en daarna met je familie op de bank te zitten ( mijn moeder en zusje )en maar tegen elkaar zeggen dat de fishermans fresh ohh zo scherp zijn!!
( Ga al zeker een 12 jaar naar feesten... draai zelf ook al zo'n tijd ) ja een echte opa haha.

Dat gaan we zeker ook doen, maar het jammere van het staffordwereldje is dat je weinig gegund wordt.
Nieuwe fokkers worden op fora al heel gauw de grond in getrapt en dat is zo jammer..
Juist met een ras die alle samenwerking wel kan gebruiken om een goede naam te krijgen en hoog houden..

Doe principiel niet aan echo's! reden hiervoor is dat t niets geen zekerheid brengt!
de arts kan nooit met 100% zeggen hoeveel pups.. daarbij kan in de tijd na echo ( ca. 4a5 weken ) tot de bevalling met ca.9 weken ook vruchten/embryo's worden afgestoten en verwerkt.
T is voor mij altijd een verassing! en dat is zoveel mooier.

Oke dat is natuurlijk een persoonlijke keus..
Ik zou het wel doen, maar niet voor het aantal pups hoor..
Maar gewoon om zeker te weten dat er pups inzitten..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op donderdag 22 mei 2008 om 08:02:
Natuurlijk is het intens verdrietig, maar leer er dan van..

en dat gebeurt helaas niet.. beetje liefhebber zou alles voorkomen.
Dat gaan we zeker ook doen, maar het jammere van het staffordwereldje is dat je weinig gegund wordt.
Nieuwe fokkers worden op fora al heel gauw de grond in getrapt en dat is zo jammer..
Juist met een ras die alle samenwerking wel kan gebruiken om een goede naam te krijgen en hoog houden..

das bij elk ras t zelfde! mijn advies en mening... doe je eigen ding! weet wat je wil... en streef daar naar!
zorg voor een goede en bewezen bloedlijnen... goede omgang met de fokkers voor alle advies!
kortom een goede kwalitatieve basis maakt de kennel, ook dat anderen er niet meer omheen kunnen.
Oke dat is natuurlijk een persoonlijke keus..
Ik zou het wel doen, maar niet voor het aantal pups hoor..
Maar gewoon om zeker te weten dat er pups inzitten..

na 5 weken kun je al lichamlijke veranderingen zien! hangend buikje.... dikker wordende tepellijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op donderdag 22 mei 2008 om 17:16:
das bij elk ras t zelfde! mijn advies en mening... doe je eigen ding! weet wat je wil... en streef daar naar!
zorg voor een goede en bewezen bloedlijnen... goede omgang met de fokkers voor alle advies!
kortom een goede kwalitatieve basis maakt de kennel, ook dat anderen er niet meer omheen kunnen.

Daar ben ik dus nu ook mee bezig..
De lijn die ik wil heb ik al gekozen..
De fokker van Kyra wil gelukkig heel veel tijd er in stoppen om mij op weg te helpen!
Daar ben ik heel blij mee..
Verder loop ik al shows om mensen met mijn honden kennis te laten maken.

Uitspraak van Bisbee op donderdag 22 mei 2008 om 17:16:
na 5 weken kun je al lichamlijke veranderingen zien! hangend buikje.... dikker wordende tepellijn.

Ja dat is waar, maar jammer genoeg hoor je toch nog vaak dat de teef dan toch leeg is..
Daarom zou ik wat zekerheid willen, maar dat is ieders eigen keus..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn vraag waarom wil iedereen toch fokken
Waarschuw beheerder
geen aanval hoor

maar ik zie zo veel kennel uit de grond komen
waar ik van denk ,jongens wat komen jullie doen in dit ras
Waarschuw beheerder
ben blij mert mensen die voor het ras gaan
maar meer dan de helft verneukt het ras
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op vrijdag 23 mei 2008 om 08:51:
Daar ben ik dus nu ook mee bezig..
De lijn die ik wil heb ik al gekozen..
De fokker van Kyra wil gelukkig heel veel tijd er in stoppen om mij op weg te helpen!
Daar ben ik heel blij mee..
Verder loop ik al shows om mensen met mijn honden kennis te laten maken.

Heb ook selectief mijn honden gekocht! weet van welke type.. dus ook bloedlijn waar ik weg van ben! en heb van deze ook mijn basis mee opgebouwt!
Showen? haha zowel met Vanja, Dunjo als Noxama heb ik hun 1ste x een " GOED " gekregen!!
en nu hebben ze vanaf de openklasse allen bij de 1ste 3 uitmuntend gelopen!
en met Vanja haar 1ste x gebruikshondenklasse ( voor honden met een werk-africhtingscertificaat ) ben ik zelfs op de Clubmatch'06 1ste uitmuntend geworden!
Noxama heeft ook alleen maar "U" gelopen sinds haar openklasse.. met Ayka mijn eigen fok heb ik 1ste x jeugdklasse een ZG, en 2e x J.klasse haar 1ste U behaald.
Uitspraak van Jane Doe op vrijdag 23 mei 2008 om 08:51:
Ja dat is waar, maar jammer genoeg hoor je toch nog vaak dat de teef dan toch leeg is..
Daarom zou ik wat zekerheid willen, maar dat is ieders eigen keus..laatste aanpassing 23 mei 2008 08:51

Ja dat is wel zo, maar ook na t echo'n blijf je eventuele risico's houden als miskramen.. herpes etc.
Uitspraak van ens op vrijdag 23 mei 2008 om 10:46:
ben blij mert mensen die voor het ras gaan

maar dat zijn ook de 1-dag-vliegers.. die t snel voor bekeken houden.
die niet begrijpen dat t meer is dan hond op hond is.. en makkelijk geld verdienen is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op vrijdag 23 mei 2008 om 17:16:
Heb ook selectief mijn honden gekocht! weet van welke type.. dus ook bloedlijn waar ik weg van ben! en heb van deze ook mijn basis mee opgebouwt!

Dat weet ik dus ook al! Al mijn 2 teven zijn van dezelfde lijn en mijn aankomende reu zal dat ook zijn..

Showen? haha zowel met Vanja, Dunjo als Noxama heb ik hun 1ste x een " GOED " gekregen!!
en nu hebben ze vanaf de openklasse allen bij de 1ste 3 uitmuntend gelopen!
en met Vanja haar 1ste x gebruikshondenklasse ( voor honden met een werk-africhtingscertificaat ) ben ik zelfs op de Clubmatch'06 1ste uitmuntend geworden!
Noxama heeft ook alleen maar "U" gelopen sinds haar openklasse.. met Ayka mijn eigen fok heb ik 1ste x jeugdklasse een ZG, en 2e x J.klasse haar 1ste U behaald.

De dames hier zijn nog te jong voor open klasse..
Als pup kregen ze altijd veel belovend, maar daar kan je niet op bouwen..
Gkeysha heeft 2de pinksterdag een U gelopen en was 4de van de 10..
Het is wel zo, dat het echt per keurmeester afhangt.
Je kan echt zien aan het eind van een show waar de keurmeester het meest van houdt..
Welke kleur en welke bouw..

Ja dat is wel zo, maar ook na t echo'n blijf je eventuele risico's houden als miskramen.. herpes etc.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Uitspraak van ens op vrijdag 23 mei 2008 om 10:44:

Ik snap jouw vraag heel goed.
Ik wil gaan fokken omdat ik het gevoel heb iets bij te dragen aan het ras.
Ik heb, als zeg ik hetzelf 2 mooie teefjes met nog belangrijker een super karakter..
Wel zou ik gaan kijken naar wat voor reu ik zou gebruiken.
Ik zal in de lijn blijven en kijken naar de minpunten van mijn teef om daar een passende reu op te vinden..

Er is veel verneukerij, maar om daarom nou alle nieuwelingen aan te vallen vind ik niet positief.
(en daar bedoel ik jouw niet specifiek mee, maar in het algemeen)
Iedereen heeft ergens moeten starten en is begonnen als nieuweling..
Waarschuw beheerder
ja iedereen heeft moeten opstarten
maar ik bedoel jou er niet mee
ik zie nu al zo veel mensen komen en gaan in ons mooie ras
wat ik ook zie is dat het in nl niet goed gaat meet ons ras
ik ben heel erg blij met nieuwe starters die echt voor het ras gaan
maar ik draai nu al erg lang mee
hoop op ras verbeters
Waarschuw beheerder
donateur
Oke, ik begrijp jouw standpunt heel goed..
Tussen de vele startende fokkers zitten heus wel een paar goede rasliefhebbers tussen
Ik heb me ook voorgenomen niets aan te trekken van de negatieve reacties, ik doe het voor het ras en niet voor de mensen er om heen!
Waarschuw beheerder
met die paar ben ik ook erg blij
en geniet ook erg van ze
Waarschuw beheerder
donateur
Oke, dan hoop ik dat je ons daar straks ook onder vind vallen ;)
Waarschuw beheerder
ik hoop dat je er over 10 jaar ook nog bent
want de meeste vertreken naar een jaar of 4 a 5
en dat je nu al een doel voor jezelf heb
wij hebben dat wel
die volg ik
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ens op maandag 26 mei 2008 om 16:19:
ik hoop dat je er over 10 jaar ook nog bent
want de meeste vertreken naar een jaar of 4 a 5

Daar gaan wij wel van uit!
Er zou veel moeten gebeuren voordat onze liefde voor dit ras zou stoppen!

Uitspraak van ens op maandag 26 mei 2008 om 16:19:
en dat je nu al een doel voor jezelf heb

Dat heb ik al ja, een duidelijk doel die zeker zal worden berijkt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op maandag 26 mei 2008 om 18:18:
Daar gaan wij wel van uit!
Er zou veel moeten gebeuren voordat onze liefde voor dit ras zou stoppen!

Het is niet alleen je eigen liefde voor t ras, denk dat ENS bedoeld... de dingen die daarbij komen!

Vooral de kritiek en ondank van andere Fokker, pupkopers, politiek en alles wat t meebrengt!! kan je zover brengen dat je zelf wel honden wilt houden, maar niet meer wilt fokken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op maandag 26 mei 2008 om 18:24:
Het is niet alleen je eigen liefde voor t ras, denk dat ENS bedoeld... de dingen die daarbij komen!

Vooral de kritiek en ondank van andere Fokker, pupkopers, politiek en alles wat t meebrengt!! kan je zover brengen dat je zelf wel honden wilt houden, maar niet meer wilt fokken.

Ja oke, daar heb je gelijk in!
Ik vind ook dat dat dingen zijn maar je rekening moet houden..
De haat en nijd tussen fokkers voel je nu al op een show en dan fok je nog niet eens zelf.
Ook zullen er altijd pupkopers zijn die kritiek hebben.
Gelukkig ben ik erg stressbestendig en zal ik mij niet gauw van mijn plek laten jagen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op maandag 26 mei 2008 om 18:57:
Gelukkig ben ik erg stressbestendig en zal ik mij niet gauw van mijn plek laten jagen

dat heb je tegenwoordig wel nodig, en zeker met de wereld van fora ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maula op dinsdag 27 mei 2008 om 20:35:
dat heb je tegenwoordig wel nodig, en zeker met de wereld van fora ;)

Dat weet ik, maar hou altijd in mijn achterhoofd dat het wel heel makkelijk is commentaar te leveren achter een schermpje ;)
Waarschuw beheerder
ik vind dat vaak internet vaak meer kapot maakt dan je lief is
het is net drank
Waarschuw beheerder
maar er is meer wat er bij komt kijken
neem je na 7 jaar ook nog een door jou gefokte hond terug
en zo zijn er nog meer dingen die je tegen komt in fokkersland
maar ik vind het erg leuk om er is gewoon over tekunnen babbelen
koffie tijd ahahahahaha gezelig koekje er bij ahahaha
holland en maula er bij lol
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 27 mei 2008 om 20:35:
dat heb je tegenwoordig wel nodig, en zeker met de wereld van fora

Breek me de bek niet open... en vooral als men daarna akkelige berichten gaan plaatsen op een marktplaats of speurders.nl dat je een broodfokker bent etc...
Uitspraak van ens op woensdag 28 mei 2008 om 01:28:
en zo zijn er nog meer dingen die je tegen komt in fokkersland

Ben met een reu van mijn 1ste nest naar de DA geweest om hem in te laten slapen!! gezien de eigenaar t zelf niet aankon!!
de reu had vorm van epilepsie.. die heel vaak optrad en wat hem daardoor onbetrouwbaar maakte omdat hij zijn verstand erdoor verloor voor een paar dagen.
hele zoektocht in de stamboom en eigen controle van Vanja etc.. niets leverde wat op, blijkbaar hoef t niet altijd erfelijk te wezen godzijdank!
geloof me hoe dat je breekt!! de angst t wel erfelijk zou zijn?? mijn trots.. mijn 1ste nest!! en wat een geweldige lieve en vooral mooie reu was dat!!
Daarbij viel t in laten slapen op dezelfde dag dat Vanja van haar 2e nest 7 weken drachtig was.. en dus de pups ook voelbaar werden!
de 1ste bewegingen van t as nestje voelde ik een paar uur.. voor de afspraak bij de DA!!
t leven voelen van t as 2e nest, en opdezelfde dag t leven ontnemen van 1 haar vorige nest!!
ben een stoere kerel... maar heb echt gejankt als een kleine die dag.
dat komt er ook bij kijken! is niet alleen maar leuke dingen..

dank je wel dat je mij er niet bijvraagt!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
of is t soms een exclussief staffordclubje?? haha
Waarschuw beheerder
donateur

Ja dat doe ik, en mocht het niet kunnen in onze thuissituatie op het moment, dan zou ik bij naaste familie van mij altijd een plekje kunnen vinden!
Ik zie dat de fokker van Kyra dat ook doet, neemt altijd de hond terug als het niet goed blijkt te gaan, vind dat meer dan normaal!

Uitspraak van Bisbee op woensdag 28 mei 2008 om 09:03:
ben een stoere kerel... maar heb echt gejankt als een kleine die dag.
dat komt er ook bij kijken! is niet alleen maar leuke dingen..

Dit zijn natuurlijk dingen waar je rekening mee moet houden, net als pups die niet levend geboren worden, ziek worden en overlijden of waarvoor jij de keuze moet maken om het rustig te laten in slapen..
Jammer genoeg is het niet altijd zonneschijn!

maar ik vind het erg leuk om er is gewoon over tekunnen babbelen

Gezellig ja!!
Van mij mag Bisbee er ook wel bij hoor ;)
Waarschuw beheerder
ja natuurlijk mag bisbeeeeeeeeeeeeeeee oke mee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op maandag 26 mei 2008 om 18:24:

klopt
ik ben niet zo goed in me woorden opschrijven
daarom wil ik een keer babbelen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De Boes heeft nog wel een boomstam over voor Saffie

[img width=500 height=375 cacheid=000f824e002b94f621462e591a023fbc81]http://farm2.static.flickr.com/1205/539552534_0f7b217135.jpg?v=0[/img]
Waarschuw beheerder
die boom is veelste mooi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 28 mei 2008 om 13:27:
De Boes heeft nog wel een boomstam over voor Saffie

shit hej die boom is groter dan me Staffies... heb je er ook een passende kast bij???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op woensdag 28 mei 2008 om 12:37:
ja natuurlijk mag bisbeeeeeeeeeeeeeeee oke mee

ahhh kijk!! dat lijkt me nou gezellig.. koffie met mijn 3 favo-forum dame's!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op vrijdag 23 mei 2008 om 10:44:

geld ,geld hebben hebben alles hebben.. weet je tog...
Niet iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!meren deel wel!!
staffie is een modepopje geworden..
Uitspraak van ens op vrijdag 23 mei 2008 om 10:46:

indd
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op vrijdag 30 mei 2008 om 09:23:
ahhh kijk!! dat lijkt me nou gezellig.. koffie met mijn 3 favo-forum dame's!!

Mmm.. 4 dames, en 3 favoriete :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op vrijdag 30 mei 2008 om 21:26:
Mmm.. 4 dames, en 3 favoriete laatste aanpassing 30 mei 2008 21:26

Uitspraak van ~joyce~ op vrijdag 30 mei 2008 om 21:43:
hoi

Sorry... Dames, jullie behoren allen tot mijn FAVO's!! was eff de tel kwijt... zoveel dames!!(K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op vrijdag 30 mei 2008 om 22:17:
Sorry... Dames, jullie behoren allen tot mijn FAVO's!! was eff de tel kwijt... zoveel dames!!

ik tot je favo's ??? dat vind ik lief van je (K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op vrijdag 30 mei 2008 om 22:31:
ik tot je favo's ??? dat vind ik lief van je

Ben ook lief... althans kan ik soms zijn.(K)
Waarschuw beheerder
Sorry... Dames, jullie behoren allen tot mijn FAVO's!! was eff de tel kwijt... zoveel dames!!

ach als ik maar bij de eerst 3 hoor ahhahahahaha
en dat doe ik ahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op vrijdag 30 mei 2008 om 22:31:
ik tot je favo's ??? dat vind ik lief van je

dat komt door dat je me zusje bent
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zaterdag 31 mei 2008 om 12:43:
dat komt door dat je me zusje bent

ja dan MOET ik wel lief zijn ;)
Waarschuw beheerder
dat klopt
ben ook heel trots dat jij mijn zusje bent
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zaterdag 31 mei 2008 om 13:19:
dat klopt
ben ook heel trots dat jij mijn zusje bent

wat zijn we toch weer fier met mekaar (L);)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zaterdag 31 mei 2008 om 12:42:
ach als ik maar bij de eerst 3 hoor ahhahahahaha
en dat doe ik ahaha

Dat ben je zekers... maar Anne is toch onbetwist mijn nummer1.. hou wel van dat fijn gebekte!!

Uitspraak van Maula op zaterdag 31 mei 2008 om 13:01:
ja dan MOET ik wel lief zijn

Wat een geslijm weer!!!... Maar niet te vergeten... ik was toch lief?? ik zei toch dat jullie allen mijn Favo's waren??
Uitspraak van Maula op zaterdag 31 mei 2008 om 15:26:
wat zijn we toch weer fier met mekaar

en zoals gewoonlijk word ik weer buitengesloten??(K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 31 mei 2008 om 15:57:
en zoals gewoonlijk word ik weer buitengesloten??

ben ook erg fier met jou hoor (K)

;)

ik hoop niet dat je vriendin nu jaloers word ;) :$
Waarschuw beheerder
donateur
Sorry... Dames, jullie behoren allen tot mijn FAVO's!! was eff de tel kwijt... zoveel dames!!(K)

Hahahah oke dan is het goed, vergeef ik je het deze keer..
Waarschuw beheerder
ahahahahahahahahahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zaterdag 31 mei 2008 om 17:01:
ben ook erg fier met jou hoor

Ohhh vertel?
Uitspraak van Maula op zaterdag 31 mei 2008 om 17:01:
ik hoop niet dat je vriendin nu jaloers word

Momenteel eff vriendinloos!!! daar heb je dus geen last van!!(K)
Uitspraak van Jane Doe op zaterdag 31 mei 2008 om 17:03:
Hahahah oke dan is het goed, vergeef ik je het deze keer..

Wie zou zo'n grote knuffelbeer als mij nou niet kunnen vergeven??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zondag 1 juni 2008 om 11:53:
Ohhh vertel?

wat wil je horen ;) hahahahahahahahaha

Uitspraak van Bisbee op zondag 1 juni 2008 om 11:53:
Momenteel eff vriendinloos!!! daar heb je dus geen last van!!

Joh, minder voor je, ze hielp je toch ook zo goed met de honden enz???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zondag 1 juni 2008 om 12:40:
wat wil je horen hahahahahahahahaha

wat heb je me te vertellen??
Uitspraak van Maula op zondag 1 juni 2008 om 12:40:
Joh, minder voor je, ze hielp je toch ook zo goed met de honden enz???

Niets minder!!! geniet weer van mijn ouwe puberjaren! heb weer alle tijd voor de honden.. mijn draai-hobby en uitgaan!
en verder... laat ik mij daar maar niet over uitlaten!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zondag 1 juni 2008 om 14:00:
en verder... laat ik mij daar maar niet over uitlaten!!

ok ik begrijp hahaahahahahahahahaha

Uitspraak van Bisbee op zondag 1 juni 2008 om 14:00:
wat heb je me te vertellen??

ja geen idee, waar wil je wat over horen ????
Waarschuw beheerder
Was een lange zware dag... maar heb vandaag pups gekregen van Noxama!!
waren intotaal 9 maar 2 dood geboren, dus heb 2reuen en 5teven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op maandag 2 juni 2008 om 01:29:

jammer van de dood geborne, maar van harte gefeliciteerd (K)(K)(K)
Waarschuw beheerder
hey wat gaaf bisbee

gefeliciteerd met je pup´s
erg gaaf ga zo door
kan gebeuren 2 doode pup´s
reken het jezelf nooi aan
Waarschuw beheerder
nieuwe rotties!!!! (l) en van zo'n mooie teef weet ik zeker dat de puppy's ook mooi zijn! wel jammer van de 2 die door geboren zijn maarja...
in elk geval proficiat!
:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op maandag 2 juni 2008 om 12:16:
kan gebeuren 2 doode pup´s
reken het jezelf nooi aan

Nee reken het mijzelf ook niet aan, maar blijft wel pijn doen! volledig en goed ontwikkeld.. en toch geen kans gekregen zich waar te maken!
Moeder natuur kan soms heel wreed zijn! maar ook weer heel goed.. al zou het er 1 pup zijn geweest.. zo'n kleine teddybeertje doet zoveel goed.
Uitspraak van Maula op maandag 2 juni 2008 om 06:13:
maar van harte gefeliciteerd

Uitspraak van ens op maandag 2 juni 2008 om 12:16:
gefeliciteerd met je pup´s

Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 13:04:
in elk geval proficiat

Dank jullie wel...
Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 13:04:
en van zo'n mooie teef weet ik zeker dat de puppy's ook mooi zijn!

Ga er wel vanuit.. maar mooi x mooi hoeft niet altijd ook mooi te brengen!

gebruik nooit geen reu opzich! maar de gehele lijn achter hem! de reu, de ouders, daar de ouders van etc..
fokken is een genen-rekentabel.. je moet weten wat een bepaalde lijn kan brengen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
daar zal ook wel heel veel tijd in gaan zitten om dat allemaal uit te zoeken. Maar dan ben je er dus wel zeker van dat het een goede bloedlijn is of kan er nog wat mis gaan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 15:21:
daar zal ook wel heel veel tijd in gaan zitten om dat allemaal uit te zoeken.

Dat komt idd met de tijd, maar ligt er ook hoe zeer je ge-intereseerdt bent in je hond of je eigen fok!
Zijn ook fokkers die al jaren conform reglement fokken, maar verder niets hebben van alle onderzoek naar.. en dus weinig weten!
Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 15:21:
Maar dan ben je er dus wel zeker van dat het een goede bloedlijn is of kan er nog wat mis gaan?laatste aanpassing 2 juni 2008 15:22

Iets zeker weker of garantie's heb je gewoon nooit! maar je hebt wel je best gedaan om iets goeds te brengen.
een hond is net een mens.. een genenpoel, zoals mijn moeder zegt.. bloed is geen water!
Fokken is en blijft toch altijd gokken! het is je eigen gevoel en het resultaat of je goed gegokt hebt.
Waarschuw beheerder
heb er wel echt respect voor dat je er zo intensief mee bezig bent! Ik zou wel hetzelfde doen maar helaas mag duke nooit voor de fok gebruikt worden... Hij heeft een overbeet en geen stamboom! Vind het achteraf erg jammer... Maar mijn tijd komt nog ooit wel!En dan zal ik proberen om net zo goed als jou mijn best te doen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 19:07:
heb er wel echt respect voor dat je er zo intensief mee bezig bent!

Dank je... maar gewoonweg omdat ik zo gefascineerd ben door de rottweiler, heb ik veel geleerd over het ras, bloelijnen, fokkers etc..
Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 19:07:
Ik zou wel hetzelfde doen maar helaas mag duke nooit voor de fok gebruikt worden... Hij heeft een overbeet en geen stamboom!

ik zou sowieso niet zonder stamboom fokken.. overbeet word ook uitgesloten voor de fok!
is wel jammer..voor je hond
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op maandag 2 juni 2008 om 01:29:

Erg jammer van die 2 pups, dat is dus die keerzijde waar we het over hadden :(

Maar gelukkig heb je 7 gezonde pups die je aandacht volledig nodig hebben..
Gefeliciteerd!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op maandag 2 juni 2008 om 21:10:
Erg jammer van die 2 pups, dat is dus die keerzijde waar we het over hadden

jip dit is er 1
maar er zijn er nog veel meer
Waarschuw beheerder
daarom fok ik dus ook niet met hem. Hij is wel al door 2 mensen gevraagd. Maar ik heb gezegd dat ik dat niet doe omdat ie geen stamboom heeft en een overbeet. Dan hebben de pups toch ook kans op een overbeet? Dat dacht ik tenminste. Maar ooit wil ik ook met een ras gaan fokken. Ben er nog niet uit maar word wel een Amstaff of een Rottie! Ben ook echt gek op de rottweiler. Maar heb de laatste tijd wel wat problemen met die van mij. Hij begint me wat uit te proberen. En ik zeg eerlijk daar heb ik het soms best moeilijk mee. Maar verder is het een schat van een hond! Luisterd ook goed dus eigenlijk heb ik niks te klagen. Maar vergeleken met devil is duke moeilijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blondienien op maandag 2 juni 2008 om 21:34:
geen stamboom heeft en een overbeet.

buiten de stamboom, overbeet is een erfelijke afwijking.. dat is ook de reden waarom er met CeeJay niet gefokt word :(
Waarschuw beheerder
vind het ook jammer... maarja niks meer aan te doen. ik vind hem er niet minder mooi door.en het belangrijkste vind ik dat hij er zelf geen last van heeft
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op maandag 2 juni 2008 om 21:10:
Maar gelukkig heb je 7 gezonde pups die je aandacht volledig nodig hebben..
Gefeliciteerd!!

Was t maar waar!!!
Volgens de Dierenarts waar we vandaag zijn geweest, zijn de pups te vroeg geboren en zijn ze net niet voldoende ontwikkeld!! de verwachte planning was gisteren dus Dinsdag tot as vrijdag!
had 7 over na zondag de bevalling.. tot vanmorgen nog 5.. maar vanmiddag ging er 1 dood.. en tot morgen hebben we waarschijnlijk nog 2!! gezien er 2 zijn die de nacht zo goed als niet halen!

Ben er kapot van... waarom?
Moeder natuur kan soms zeer wreed zijn.. had me zo verheugt op dit nestje, wou er zelf ook een teef van houden.
maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oh bisbee wat erg! Heb echt medelijden met je! :cry: Dit is niemand te gunnen. De teef zelf zal het ook wel merken of niet? Hoop echt dat de rest toch blijft leven.... Heel veel sterkte! en een dikke :sweethug: ik zal van deze kant duimen voor je
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat erg bisbee
wens je heel veel sterkte toe
zal hier duimen voor je
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 4 juni 2008 om 17:00:
Ben er kapot van... waarom?
Moeder natuur kan soms zeer wreed zijn.. had me zo verheugt op dit nestje, wou er zelf ook een teef van houden.
maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in..laatste aanpassing 4 juni 2008 17:02

jezus kerel, snap dat je er kapot van ben :'(

sterkte, hoe maakt moeders het???
Waarschuw beheerder
vind het echt vreselijk voor hem :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Och Bisbee, wat erg he..
Hier gaat een kaarsje voor je aan, hoop dat het helpt..
Waarschuw beheerder
bisbee hoe is het nu
zit hier erg veel aan je tedenken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blondienien op woensdag 4 juni 2008 om 17:08:
Heel veel sterkte! en een dikke ik zal van deze kant duimen voor je

Uitspraak van ens op woensdag 4 juni 2008 om 17:32:
wens je heel veel sterkte toe
zal hier duimen voor je

Uitspraak van Maula op woensdag 4 juni 2008 om 17:33:
jezus kerel, snap dat je er kapot van ben

sterkte,

Uitspraak van Jane Doe op woensdag 4 juni 2008 om 21:31:
Hier gaat een kaarsje voor je aan, hoop dat het helpt..

Dank jullie voor de steun.... en medeleven!! vreet mij echt op van binnen!!
tot gisteravond.. toen ik mijn moeder voor t laatst sprak, gezien ik de hele week nachtdienst heb.. waren er nog 2 teven in leven! hoop dat deze er doorheen komen... waren zulke mooie pups! mooie brand/aftekening... en een vacht.. glom als een spiegel zo mooi kort en strak.

T vreemde was dat Noxama zondag al werpte.. terwijl ze dinsdag tot vrijdag moest! wisten dat t vroeg was.. maar laat t is stoppen? dat hou je toch niet tegen! maar daarbij waren we natuurlijk ook blij met 7 levende pups.

Maar wat ons al opviel!! Noxama keerde zich van t nest af.. dan kan je direct negatief denken en als fokker vaak al t antwoord weet, maar wij ging van t positieve in dit geval uit.. dat teven wel vaker bij de 1ste bevalling helemaal in de war raken tot nerveus en verward aan toe, deed Vanja ook.. maar die zocht na een dag wel contact met haar pups! en de rest volgde vanzelf.

Noxama bleef echter t nest vermijden.. zelfs met t aanbrengen van de pups wou ze er niets van weten!! erger zelfs... ze gromde en beet ernaar!
Als een moeder dat doet.. kun je als fokker weten dat er iets niet klopt!
t is een oer-instinct van dieren wat pups of een nest afstoot als t ziek of verzwakt is.

toen hebben wij de zorg op ons genomen door om de 2 a 3 uur de pups met de fles te voeren!!
dit leek goed te gaan.. werd per keer verschillend natuurlijk een 10 a 35 ML melk tot hun genomen.
en dit is ook zo gebleven! wij alle hoop.. ja is veel werk.. maar je laat je honden / pups never in de steek!

tot maandag.. de 1ste pup ineens moeite kreeg met de ademhaling!.. en later dus stierf.. wat de doodsoorzaak is van allen!
De dierenarts concludeerde gisteren dus... dat de pups te vroeg waren geboren, houd in dat t lichaampje net niet voloende ontwikkeld was.. en er dus slijm/bloed in de longen trad! en dus verstikking optrad.

de 2 die nu over zijn, hadden gister iig wel een goede hart/ademhaling.. dus hoop zo dat ik iig 2 mag overhouden!!

Dit zijn momenten dat de aarde wel onder mij mag breken!! je wilt zo graag helpen.. maar bent zo machteloos.. en machteloos je bent moet je toekijken hoe je trots en vreugde 1 voor 1 langzaam heen gaat!
Waarschuw beheerder
donateur
Och Bisbee, wat vreselijk he!!
En wat kan de natuur dan vals zijn..
Juist hebben de pups natuurlijk de moeder nodig, maar de moeder volgt alleen haar instinct..

Ik hoop zo dat deze laatste 2 blijven leven!!
Duim heel hard voor je, dan heb je toch nog iets, dan is alles niet voor niets geweest
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op donderdag 5 juni 2008 om 09:19:
En wat kan de natuur dan vals zijn..
Juist hebben de pups natuurlijk de moeder nodig, maar de moeder volgt alleen haar instinct..

Ja voor ons is t hard, maar de natuur kent blijkbaar de wet van de sterkste... en eerlijk is eerlijk!
Hoe moeilijk t nu ook is, maar Noxama als moeder voeld dat t best aan.. en beter nu, dan dat t later allen zwakke honden worden en de eigenaar iedere week ermee naar de DA moet, en de pups/ geen kwalitatieve leven mogen hebben.
Uitspraak van Jane Doe op donderdag 5 juni 2008 om 09:19:
Ik hoop zo dat deze laatste 2 blijven leven!!
Duim heel hard voor je, dan heb je toch nog iets, dan is alles niet voor niets geweest

dat hoop ik ook.. dan is er iig weer vreugde en dank!! dit is zo onrespectloos..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op donderdag 5 juni 2008 om 09:37:
Ja voor ons is t hard, maar de natuur kent blijkbaar de wet van de sterkste... en eerlijk is eerlijk!
Hoe moeilijk t nu ook is, maar Noxama als moeder voeld dat t best aan.. en beter nu, dan dat t later allen zwakke honden worden en de eigenaar iedere week ermee naar de DA moet, en de pups/ geen kwalitatieve leven mogen hebben.

Daar heb je helemaal gelijk in, de honden kunnen al eeuwen zonder ons overleven en hebben toen altijd de wet van de sterkste toegepast.
Hoe oneerlijk dit ook is, het is de natuur en die weet het het beste..

Uitspraak van Bisbee op donderdag 5 juni 2008 om 09:37:
dat hoop ik ook.. dan is er iig weer vreugde en dank!! dit is zo onrespectloos..

Precies, nou ik duim echt heel hard voor je en het kaarsje staat ook nog aan!!
Waarschuw beheerder
zo bisbee wat kan de natuur hard zijn
denk hier erg veel aan je
Waarschuw beheerder
ook van deze kant denk ik aan je! hoop ook echt dat die twee blijven leven! Wat vreselijk allemaal zeg
Waarschuw beheerder
gelukkig zijn de 2 overige pups alsnog in leven!! en doen t redelijk goed.. 1 ervan heeft zelfs 50ml gedronken vanavond.. wat toch weer positieve hoop brengt!
mijn moeder heeft t nu echt zwaar! bij t minst geringste staat ze erweer met de fles en een nat doekje om ze te stimuleren na t eten.
heb nu hele week nachtdienst.. zij neemt de zorg volledig op haar!!
ze slaapt zogoed als in de werpkist!
alle eer gaat toch echt naar haar.. alleen had ik dit nooit kunnen redden.
Waarschuw beheerder
wat heb jij een fantastische moeder bisbee! begint de teef nu trouwens naar de pups om te kijken?
Waarschuw beheerder
erg lief van je moeder,een groote pluim voor der
daarom zeg ik altijd mijn kennel maar onze pup´s
want ik heb ook erg veel hulp van me dochter me man en vrienden
Waarschuw beheerder
wat super van je moeder, dit is echt een uitputtende strijd voor der zeg....super dat ze vol hou (Y) een dikke vette pluim voor je mams (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blondienien op vrijdag 6 juni 2008 om 06:28:
wat heb jij een fantastische moeder bisbee!

Uitspraak van ens op vrijdag 6 juni 2008 om 08:46:
erg lief van je moeder,een groote pluim voor der

Uitspraak van Maula op vrijdag 6 juni 2008 om 09:13:
wat super van je moeder, dit is echt een uitputtende strijd voor der zeg....super dat ze vol hou een dikke vette pluim voor je mams

Ja alle eer gaat ook zeker naar haar... ze staat me altijd bij en vooral met dit soort dingen.
Uitspraak van blondienien op vrijdag 6 juni 2008 om 06:28:
begint de teef nu trouwens naar de pups om te kijken?

nee... maar mama heeft ze nu ook expres gescheiden, als de teef binnen 48 uur niet echt wil uit haar zelf.. dan moet je dat ook respecteren.
Uitspraak van ens op vrijdag 6 juni 2008 om 08:46:
daarom zeg ik altijd mijn kennel maar onze pup´s
want ik heb ook erg veel hulp van me dochter me man en vrienden

ik praat ook altijd in meervoud... ons, we...
op papier zijn t mijn honden, maar we doen t met ons hele gezin..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op vrijdag 6 juni 2008 om 09:54:
dan moet je dat ook respecteren.

respect hoor bisbee
Waarschuw beheerder
inderdaad heel erg veel respect voor bisbee :respect: en zijn familie natuurlijk!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op vrijdag 6 juni 2008 om 10:31:
respect hoor bisbee

wat kun je anders.. Als moeder natuur ingrijpt??
Uitspraak van blondienien op vrijdag 6 juni 2008 om 10:48:
inderdaad heel erg veel respect voor bisbee

Dank je wel.. maar had t liever gekregen als ik over een 8 weken hier of elders had kunnen plaatsen dat alle 7pups mooi, gezond waren opgegroeid en naar goede huizen waren gegaan.
Uitspraak van blondienien op vrijdag 6 juni 2008 om 10:48:
en zijn familie natuurlijk!laatste aanpassing 6 juni 2008 10:48

dat zonder meer.. die staan me altijd bij en zonder hun, had ik t ook niet zo voor elkaar gehad..

Ja vandaag/middag is er weer 1 van de 2 doodgegaan.. leek gisteren en de hele nacht zo goed te gaan, mijn moeder helemaal blij!!
werd die vanmorgen toch minder!! mijn moeder direct bellen naar de DA maar omdat zij de uitslag vanaf Utrecht wat de doodsoorzaak nou precies was vanmorgen nog niet binnen hadden.. kon de DA ook weinig doen!
dit om medicatie-botsingen tegen te gaan... mocht t een ander uitslag blijken te zijn!!
helaas heeft die ene t niet gered en is gestorven deze middag.

direct daarna kwam de uitslag, welliswaar te laat voor die ene.. maar op tijd voor de ander ook zou gaan.

ze hebben in Utrecht dus 2 pups van afgelopen woensdag onderzocht, en daar bleek dat de pups gezond waren.. iig vrij van de bekende pupkiller.. Herpesvirus, ook troffen ze geen ziektes of andere bacterien aan.

Doodsoorzaak luid!! Pups waren in een nog te vroeg staduim geboren, dit ten koste van ontwikkelingen van oa organen als hart en longen.
bij de 2 pups hebben ze vocht/bloed aangetroffen in de longen.

deze pups dienen nu de wetenschap.. voor verdere onderzoek.

Dan rest de vraag.. is de enigste overlevende wel in staat om verder te knokken?
De DA heeft iig medicatie en antibiotica meegegeven waardoor de pup meer afweer en kracht van krijgt!
de tijd zal t leren.. als die deze 1ste week maar haalt.. is de overlevingskans aanzienlijk groter om ook volwaardig op te groeien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 7 juni 2008 om 03:09:
de tijd zal t leren.. als die deze 1ste week maar haalt.. is de overlevingskans aanzienlijk groter om ook volwaardig op te groeien.

er brand hier een kaarsje voor de pup dat die het halen gaat...

wat kan fokken soms een vreselijk iets zijn :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zaterdag 7 juni 2008 om 08:52:
wat kan fokken soms een vreselijk iets zijn

jip dit bedoel ik nou
je hard gaat er kapot aan
och bis zit hier met tranen in me ogen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat vreselijk voor je Bisbee!! echt niet best..
Hier staat nog steeds een kaarsje voor je aan..
Waarschuw beheerder
dit vind ik echt vreselijk voor je! hoop ook echt wel dat die ene nog blijft leven! ook ik heb een kaarsje branden

Waarschuw beheerder
graag jullie reactie

als je een hond uit die klasse wilt aanschaffen koop dan gelijk met stamboom, spaart je hoop ellende als ze je gaan natrekken.

ik ben van meing dat elke hond in de toekomst alleen nog maar met een stamboom verkocht moet worden van gespecialliseerde fokkers (y)

roei je gelijk de rotte appels uit, en daar gaat t om, het behouden van zuivere rassen, met echte liefhebers als eigenaar (y)
Waarschuw beheerder
Nou dan leek t voor de laatste pup redelijk goed te gaan!! gisteren 1 week oud geworden...
vanmorgen nog fijn gedronken, en zo ineens!!
Heb haar uiteindelijk in laten slapen.. ze was aan t heengaan, DA kon haar niet helpen, en wou haar alle elende besparen.

na 1 week op een zeer droevige wijze afscheid moeten nemen van een mooi nest van 9 pups.
Dit verhaal werd veelste vroeg afgeloten.
Waarschuw beheerder
wat vreselijk bisbee! dit is echt niemand te gunnen. Jij en je familie zullen wel helemaal gesloopt zijn.... heel veel sterkte toegewenst!
Waarschuw beheerder
heb trouwens vandaag op het nieuws gehoord dat ze minister verburg de pittbullwet afschaft. Dat ze per hond willen gaan kijken. Dus je mag nu gewoon een stafford zonder stamboom hebben? Kan iemand hier me er maybe meer over vertellen?
Waarschuw beheerder
donateur
Och Bisbee wat erg!!
Al het duimen en kaarsjes hebben dus niet geholpen..
Wat een wijs maar moeilijk besluit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van blondienien op maandag 9 juni 2008 om 19:58:
Dus je mag nu gewoon een stafford zonder stamboom hebben?

Wat ik er uit begrepen heb wel ja..

Er komt in 2009 wel een registratie plicht, maar of honden dan ook persee een stamboom moeten hebben betwijfel ik..

En Bisbee, wat erg voor je! Op zulke dagen vraag je je af wie ooit gezegd heeft dat fokken leuk is.. :( Sterkte iig :flower:
Waarschuw beheerder
bisbee heel veel sterkte
nee fokken is niet altijd leuk
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SDK op maandag 9 juni 2008 om 22:55:
Er komt in 2009

Correctie: 2011
Waarschuw beheerder
ik heb een heel dubbel gevoel
ben erg blij voor de honden die onder de rad vallen
Waarschuw beheerder
Sterkte Bis... R.I.P pupsels :(

nou nou niet zo negatief gelijk, er word eindelijk gezien dat de mens verantwoordelijk is voor het gedrag van de hond, dus als het goed is word het houden/fokken strenger en worden honden ( vanaf 35cm) veroordeeld op gedrag, dus de beagle van de buren die vals is zal dan ook inbeslag genomen kunnen worden, getest met de vernieuwde (hopelijk betere ) test, komt die er niet door heen dan word die ook afgemaakt...
ik zie het niet allemaal zo negatief in...enne maak je niet druk om dat er ineens zoveel stamboomloze fokkers zijn, want is niet zo... ze durven nu alleen wat openbaarder te worden...en tuurlijk zal je altijd fout volk blijven houden maar dat was er nu ook al, en nu met de afschaffing gaan dus de eigenaren vooral aangepakt worden..(Y)
Waarschuw beheerder
ik kijk echt eerst even de kat uit de boom
Waarschuw beheerder
Dank jullie voor alle steun en medeleven!!! was een zware strijd.. maar had gelukkig steun!

Uitspraak van ens op dinsdag 10 juni 2008 om 13:53:
ik kijk echt eerst even de kat uit de boom

ik denk dat door deze vrijwaring... er veel misbruik gemaakt gaat worden, ten koste van alle werk! wat weer alle controle ten koste gaat!
helaas is het nu vogelvrij... en niet een ieder heeft daar zijn goede bedoelingen mee!!
ik ga ervan uit... dat we zeer spoedig weer bij af zijn, en de daarop automatische gevolgen wellicht zwaarder zullen zijn dan we de afgelopen jaren hebben gekend!!

maargoed... heb een nieuwe aanwinst voor mijn kennel... dames & heren... ik stel u voor aan!!

Caro vom Blauen Stahl
WT.10. 12. 2005
HD - frei ED -frei
V: Djuke vom Vilstaler Land
M: Quitta vom Oeterkotten

[img width=214 height=250]http://www.vomblauenstahl.de/assets/images/caro_kopf.jpg[/img]

[img width=340 height=250]http://www.vomblauenstahl.de/assets/images/caro1.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
zo dat is niet mis gefeliciteerd
zeer mooie reu
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zaterdag 14 juni 2008 om 08:47:
zo dat is niet mis

Nee zeker niet, heeft een geweldige stamboom en is een verrijking voor mij en mijn kennel...
Uitspraak van ens op zaterdag 14 juni 2008 om 08:47:
zeer mooie reu

Bijna... Caro is een zeer mooie DAME!! haha...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op maandag 9 juni 2008 om 19:25:
na 1 week op een zeer droevige wijze afscheid moeten nemen van een mooi nest van 9 pups.
Dit verhaal werd veelste vroeg afgeloten.

Ik heb net eventjes alles terug gelezen... maar maar maar wat een sneu verhaal zeg.
Je hebt alles gedaan dat je kon doen. (f) sterkte

Caro ziet er btw wel uit als een dametje die weet wat ze wil zeg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 juni 2008 om 14:16:
Ik heb net eventjes alles terug gelezen... maar maar maar wat een sneu verhaal zeg.
Je hebt alles gedaan dat je kon doen. sterkte

Ja maar juist t machteloos er tegenover staan, behalve een te vroege geboorte... voor de rest kerngezond en goed ontwikkeld qau body!! maakt t zo oneerlijk...

Klinkt raar, maar als ze nu wel een aandoening hadden als een bacteriele besmetting... dan was t gevoelsmatig een
echte reden, echte realiteit!! als je begrijpt wat ik bedoel??
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 juni 2008 om 14:16:
Caro ziet er btw wel uit als een dametje die weet wat ze wil zeg!

ja is een echte dame... deze foto's zijn van haar pubertijd... is nu ze 2 jaar is en aardig volgroeit echt een plaatje!!Daarbij komt ze ook uit een goede en voor mij een bekende lijn!
vooral haar opa van vaderszijde was een reu die over t algemeen bekend staat als vererfer van mooie, stabiele, karaktervaste en vooral werklustige honden, kortom de voor mij complete rottweiler!

Caro haar vader.. Djuke v. Vilstalerland is tevens ook de reu die ik voor mijn eigen 1ste nest heb gebruikt..
en waar ik mijn 1ste eigen teef Ayka van heb gehouden.

wil met deze lijn zijn kwaliteiten/eigenschappen ook verder qau fokplanning.
Waarschuw beheerder
wat een mooi beest bisbee!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 14 juni 2008 om 08:54:
Bijna... Caro is een zeer mooie DAME!! haha...

ahahahahahahahah
wat ben ik een belgje zeg
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 14 juni 2008 om 08:31:
ik denk dat door deze vrijwaring... er veel misbruik gemaakt gaat worden, ten koste van alle werk! wat weer alle controle ten koste gaat!
helaas is het nu vogelvrij... en niet een ieder heeft daar zijn goede bedoelingen mee!!
ik ga ervan uit... dat we zeer spoedig weer bij af zijn, en de daarop automatische gevolgen wellicht zwaarder zullen zijn dan we de afgelopen jaren hebben gekend!!

Precies, jij verwoord hier precies wat ik in andere topics ook zeg..
Het loopt weer uit de hand, en wat wordt dan verboden??
Eerst was het de pitbull, welke rassen zullen dan niet meer mogen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op dinsdag 17 juni 2008 om 17:27:
Precies, jij verwoord hier precies wat ik in andere topics ook zeg..
Het loopt weer uit de hand, en wat wordt dan verboden??
Eerst was het de pitbull, welke rassen zullen dan niet meer mogen

Ben bang dat we de volgende keer een algemeen houd en fokverbod mogen verwachten zonder genade zoals we die wel tijdens de RAD-regime hebben gekend!!

Bang dat ze spoedig vanuit Den Haag bij de 1ste de beste incident zeggen... we hadden een kans gegeven maar t blijkt toch niet te werken!!
blijkbaar kunnen de inwoners van NL niet de verantwoordelijkheid tot zich nemen.. dus moeten wij het maar doen voor de algemene maatschappelijke veiligheid.

VERBOD OP ALLE VOORHEENGAANDE RAD-RASSEN... en meer soorten!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op woensdag 18 juni 2008 om 09:21:
Ben bang dat we de volgende keer een algemeen houd en fokverbod mogen verwachten zonder genade zoals we die wel tijdens de RAD-regime hebben gekend!!

Bang dat ze spoedig vanuit Den Haag bij de 1ste de beste incident zeggen... we hadden een kans gegeven maar t blijkt toch niet te werken!!
blijkbaar kunnen de inwoners van NL niet de verantwoordelijkheid tot zich nemen.. dus moeten wij het maar doen voor de algemene maatschappelijke veiligheid.

VERBOD OP ALLE VOORHEENGAANDE RAD-RASSEN... en meer soorten!!

Precies, dit is iets waar wij dus precies hetzelfde over denken..
Ik ben blij voor de hondjes hoor, die nu weer rustig vrij kunnen leven.
Maar ik was nooit voor volledige afschaffing..
Ze hadden van mij de wet mogen houden, maar dan met aanpassing dat ze gaan kijken naar het innerlijk van de pitbullachtige en niet naar het uiterlijk..
Blijkt de hond niet gevaarlijk, krijg je hem gesterrileerd terug..
Dit had ik een veel betere en stuk mindere gevaarlijke wijziging gevonden.

Ook het verhaal dat ze nu willen gaan testen op agressiviteit.
Hoe willen ze dat gaan doen, waar kijken ze na??
Hond-hond agressie of hond-mens agressie zit een heel groot verschil in
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op woensdag 18 juni 2008 om 09:42:
Ook het verhaal dat ze nu willen gaan testen op agressiviteit.
Hoe willen ze dat gaan doen, waar kijken ze na??
Hond-hond agressie of hond-mens agressie zit een heel groot verschil in

Ik denk dat ze nu de huidige MAG-test in zijn vorm... eventuel wat aangepast blijven houden, maar voor meerdere rassen/honden gaan gebruiken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op woensdag 18 juni 2008 om 10:25:
Ik denk dat ze nu de huidige MAG-test in zijn vorm... eventuel wat aangepast blijven houden, maar voor meerdere rassen/honden gaan gebruiken.

Zover ik kon lezen, is de Magtest niet uitgebreid genoeg..
Dus zullen ze deze niet gebruiken
Waarschuw beheerder
ik ben ook benieuwd hoe ze het nu gaan testen....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jane Doe op woensdag 18 juni 2008 om 16:13:
Zover ik kon lezen, is de Magtest niet uitgebreid genoeg..
Dus zullen ze deze niet gebruiken

Maar is wel de enigste test die juist is ontwikkeld om te dienen als zijnde karaktertest voor de RAD-rassen, waarmee de Politiek mee instemde!
denk niet dat ze in Den haag weer tijd/kosten willen investeren in iets wat al voor handen ligt.
Waarschuw beheerder
donateur
Maar', vindt Verburg 'elk bijtincident, is er één te veel'. Daarom wordt er een nieuwe regeling gemaakt die het mogelijk maakt om elke agressieve hond met een schofthoogte van minimaal 35 centimeter te onderwerpen aan een nieuwe gedragstest. Dergelijke gedragstesten bestaan al, maar zijn nog onvoldoende in staat om de agressiviteit van een hond te voorspellen. Daarom wordt er een nieuwe test ontworpen. Honden die agressief gedrag vertonen en waarbij uit de test blijkt dat het in de aard van de hond zit, kunnen alsnog gedood worden. Deze test wordt afgenomen door een gedragsdeskundige. Daarmee komt Verburg tegemoet aan de wens van de Tweede Kamer, die vandaag een brief over de nieuwe regeling en het rapport van de commissie van wijzen heeft ontvangen.

Stukje uit het persbericht van Verbrug
Waarschuw beheerder
donateur
Het advies van de Commissie heeft de volgende conclusies:

1. intrekken van de RAD;

2. stimuleren en faciliteren van voorlichting over (de gevaren van) het houden van honden;

3. opnemen van regels voor het houden van honden in de gemeentelijke algemene plaatselijke verordeningen (APV’s);

4. uitbreiden van de strekking van artikel 425 Strafrecht tot mensen en dieren;

5. actieve handhaving van APV’s in gebieden met veel overlast door agressieve honden;

6. verplichte I&R van honden die betrokken waren bij een bijtincident;

7. verdere ontwikkeling van de MAG-test naar een grotere positief voorspellende waarde. De huidige MAG-test wordt door de commissie als beperkt doeltreffend beoordeeld;

8. ontwikkeling van bijtincidenten elke vijf jaar evalueren en op uniforme wijze registreren.

Ad 7. Verder ontwikkelen van de MAG-test

De Commissie pleit ervoor om de MAG-test verder te ontwikkelen tot een test met een grotere voorspellende waarde. Het gebruik van een dergelijke test kan er op de lange termijn toe bijdragen dat ‘gevaarlijke rassen’ minder gevaarlijk worden.

Ik neem dit advies over. Ik zal een gevalideerde gedragstest laten ontwikkelen op grond waarvan honden getest kunnen worden. Daarnaast zal ik criteria ontwikkelen voor de deskundigen die de test kunnen afnemen.

Nog een stukje
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En nu de stukjes waarvoor ik zo bang ben

Ik heb begrip voor de wens van de Kamer om preventief te kunnen optreden. Op basis van de voorgenomen regeling worden ook honden in beslag genomen die dreiggedrag vertonen (optrekken bovenlip, laten zien van tanden, verstijven etc.).

Daarnaast bieden APV’s mogelijkheden tot preventief optreden. De eigenaar kan verplicht worden tot het kort aanlijnen en muilkorven van gevaarlijke honden.

Ik zal in overleg treden met de VNG over de aanbevelingen van de Commissie over de APV’s. Veel APV’s bevatten al bepalingen over het laten verblijven of laten lopen van honden in de openbare ruimte. Eigenaren kunnen verplicht worden honden kort aan te lijnen of te muilkorven. Aanpak van de problematiek van agressieve honden via de APV kent echter beperkingen. Zo kunnen in de APV geen regels opgenomen worden voor de aanpak van agressieve honden in de huiselijke kring. Juist daar doen zich de meeste bijtincidenten voor. Een aanpak uitsluitend via de APV schiet mijns inziens daarom tekort.

Het laatste stukje, komt er op neer, dat de gemeente bepaalde regels mag opstellen omtrent sommige rassen
Waarschuw beheerder
niet te geloven zeg dat ze een hond die de bovenlip alleen optrekt dan al in beslag willen nemen! Ik kan me voorstellen dat veel mensen daar niet blij van worden! Die van mij vinden alle andere hondjes leuk. Maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedere hond geldt