Partyflock

Forumonderwerp · 1001167

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ROERMOND - De grappen en grollen van cabaretier Micha Wertheim over een gehandicapte in Theater de Oranjerie in Roermond hadden dinsdagavond tot gevolg dat de zaal leeg liep en Wertheim zijn optreden moest afbreken.

Programmeur Dorien Pollaert van de Oranjerie eist excuses van de cabaretier, liet zij woensdagavond weten.

Gehandicapten

Wertheim maakte grappen over gehandicapten en richtte zich daarbij uitdrukkelijk tot een man in de zaal in een invalidenwagen. De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal. Het publiek reageerde verontwaardigd.

Woedend

"Wertheim kreeg steeds meer woedende en joelende toeschouwers over zich heen, en terecht", zei Pollaert. Uiteindelijk stroomde de zaal leeg. "Wertheim komt hier nooit meer in", besloot Pollaert.

Website

Op zijn website stelt de cabaretier het "heel vervelend te vinden" wat er is gebeurd.

"Als ik in mijn theatervoorstelling gehandicapten uitmaak voor profiteurs en racisten die onze westerse samenleving ontwrichten, dan hoop ik dat het duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit." De cabaretier sprak de man in de rolstoel aan omdat hij dacht dat de bezoeker zat te sms'en. Het flikkerende lichtje bleek echter een display van zijn invalidenwagen te zijn.

Reactie

"Achteraf had Micha misschien gewoon moeten zeggen dat het hem speet", stelt zijn zegsvrouw in een reactie. In plaats daarvan draaide de cabaretier een conference over gehandicapten af.

"Uitspraken die binnen de context van het programma op zijn plaats vallen, werden opeens veel te letterlijk genomen", vertelt ze. "Micha kreeg opeens van alles naar zijn hoofd geslingerd en besloot toen de voorstelling af te breken."

Ongelukkig

Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden, vat de woordvoerster samen. "Al lijkt het me heel gezond als hij een tijdje niet meer naar Roermond toe gaat."

Bron

Sjonge jonge, ga dan niet naar cabaret als je er niet tegen kan :S
Waarschuw beheerder
tja niet iedereen komt met dit soort grapjes weg
Waarschuw beheerder
En daarom moeten gehandicapten dus niet naar cabaretvoorstellingen gaan... :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 13 maart 2008 om 01:36:
Theater de Oranjerie in Roermond

Had daar laatst vipkaarten van de schoonvader van me broer echt niks mis met dat theater hoor (Y)
Wertheim maakte grappen over gehandicapten en richtte zich daarbij uitdrukkelijk tot een man in de zaal in een invalidenwagen. De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal. Het publiek reageerde verontwaardigd.

Snap ik tis sowieso al knap als je daar binnekomt in een invalidenwagen met al die trappen O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat tuig begint te spelen... :P

:respect:
Waarschuw beheerder
Heb een van zijn eerdere shows gezien, daar was hij heel scherp en kwam hij op me over als een toch redelijk intelligente gozer... Ik vermoed, gezien het feit dat je niet al te ver kunt gaan in zo'n show, dat het ook aan de invalide in kwestie ligt aangezien ik ook gehandicapten ken die er zelf nog de hardste grappen maken over hun handicap.

Waarschuw beheerder
Moet je na gaan wat er gebeurt als negers ook voortaan naar het theater gaan. Waar moeten dan nog grapjes over gemaakt worden?

Waarschuw beheerder
donateur
ach een grapje moet kunnen
maar mischien is hij wel veels te ver gegaan...
lijkt me wel als je een invalide uit de zaal losgaat
maar weet het niet hoor,ben er niet bij geweest
Waarschuw beheerder
duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit

als wilders n film mag maken, dan mag hij ook gehandicapten voor gek zetten...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb hem live gezien in Toomler, toen maakte hij ook dezelfde grappen over gehandicapten en lag iedereen in een deuk (Y) :D
Waarschuw beheerder
donateur
De cabaretier, in 2004 winnaar van het Leids Cabaret Festival, sprak de man in de rolstoel aan omdat hij dacht dat de bezoeker zat te sms'en. Het flikkerende lichtje bleek echter een display van zijn invalidenwagen te zijn.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/196970/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als het om een negert ging zat die rolstoeler ook hard te lachen.
niet zeiken
Waarschuw beheerder
De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal.

Preventief drempels plaatsen (y)
Waarschuw beheerder
"Als ik in mijn theatervoorstelling gehandicapten uitmaak voor profiteurs en racisten die onze westerse samenleving ontwrichten, dan hoop ik dat het duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit." De cabaretier sprak de man in de rolstoel aan omdat hij dacht dat de bezoeker zat te sms'en. Het flikkerende lichtje bleek echter een display van zijn invalidenwagen te zijn.

Lomp.

Oké, ik hou van zwarte humor, maar dit gaat mij zelfs te ver. Toch heb je ook te maken met een bepaalde doelgroep en ik vind eigenlijk dat je als caberetier wel in moet kunnen schatten wat jouw doelgroep precies id.
Waarschuw beheerder
Limburgers en humor lijkt me sowieso al een onmogelijke combi, laat staan als het dan ook nog om een gehandicapte limburger gaat...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van luckyBastard13 op donderdag 13 maart 2008 om 09:01:
Limburgers en humor lijkt me sowieso al een onmogelijke combi, laat staan als het dan ook nog om een gehandicapte limburger gaat...

:haha: jij kom iig niet uit limburg

Waarschuw beheerder
Jammer..

Waarschuw beheerder
donateur

mwoahaahaha....

.....messentrekker

anny way ff serieus.
OP zich , ja dat risico loop je, al je denkt grappig te zijn, dat anderen dat niet grappig vinden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je niet tegen grappen ken....moet je gewoon thuis blijven met je invaldide bolide!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Vond die gast sowieso al niet echt grappig, misschien was het wel een kwestie van 1+1=2 en zijn mede daarom weggegaan, omdat zij dat ook vonden....
Waarschuw beheerder
hahaha huilen :'(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van MiQ!:cheer: op donderdag 13 maart 2008 om 11:09:
omdat zij dat ook vonden....

meelopert
Waarschuw beheerder
arme man..zoiets doe je toch ook niet!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ginaa :cheer: op donderdag 13 maart 2008 om 11:23:
arme man..zoiets doe je toch ook niet!!

Inderdaad! Beetje massaal de zaal uit lopen! :[ Hoe haal je het in je hoofd! Zo zielig voor die man... :'(

Waarschuw beheerder
:roflol: jammer dat ik er niet bij was heerlijk zulke cabaratiers :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Snap sowieso niet hoe die gast zn invalide car die zaal in krijgt :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *mooi leve* op donderdag 13 maart 2008 om 11:05:
als je niet tegen grappen ken....moet je gewoon thuis blijven met je invaldide bolide!!!!

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 13 maart 2008 om 11:38:
Snap sowieso niet hoe die gast zn invalide car die zaal in krijgt

aso's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 13 maart 2008 om 11:38:
Snap sowieso niet hoe die gast zn invalide car die zaal in krijgt

airride , kan ie over iedere drempels :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 13 maart 2008 om 11:13:
meelopert

:X
In z'n rolstoel... :lol:

Waarschuw beheerder
Had Najib dit gezegt was het leuk, had Jochem Meyer die gezegt was het leuk, had Youp van het Hek het gezegd was het leuk. Maar omdat het zo no no is staat de halve wereld op ze kop. Hypocriet gezeik
Waarschuw beheerder
donateur
Who the fuck is

Micha Wertheim

Waarschuw beheerder
Limburgers en humor lijkt me sowieso al een onmogelijke combi

wat heeft dat nou weer met limburg te maken?
zeik limburg toch niet af..
alsof jij beter bent omdat je ergens anders woont in Nederland
ooee lekker belangrijk
wij zijn ook gewoon Nederlanders dus hou je muil.

Waarschuw beheerder
wat n jankerd

hij moet zich niet aan stellen, al die yuppen die massaal kaartjes voor shows van Youp kochten konden hun emoties ook baas....

Waarschuw beheerder
Toch moet de cabaratier een lintje krijgen, zo zit je in een rolstoel en zo kan je lopend de zaal uit :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op donderdag 13 maart 2008 om 07:19:
als wilders n film mag maken, dan mag hij ook gehandicapten voor gek zetten...

De lui waar wilders een film over maakt zijn gevaarlijk gehandicapten niet! Ik ben het wel met je eens gedeeltelijk, een grap maken is ok maar iemand afbranden is over done toch? Wilders spreekt Moslims aan op het gevaar dat ze mondiaal vormen. Daar zit wel een nuance verschil vindt ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hollands-Kutwijf op donderdag 13 maart 2008 om 16:02:

:lol: ironie is duidelijk niet besteed aan limburgers

Waarschuw beheerder
donateur
Ik irriteer me aan dat mensen het grappig vinden dat een invalide in de zeik genomen wordt. Als die invalide daar zelf de humor van inzag, okee, dan mag je dat maar schijnbaar.
De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal.

wat zit er toch een stel tokkies hier :s

De reactie van Misha Wertheim, op zijn site.
Reactie
Ik maak cabaret omdat ik het leuk vind mensen in verwarring te
brengen. Maar wat er in Roermond gebeurde vind ik heel vervelend. Als
ik in mijn theatervoorstelling gehandicapten uitmaak voor profiteurs
en racisten die onze westerse samenleving dreigen te ontwrichten hoop
ik dat het duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit. Meestal lukt dat.
Dinsdag ging dat mis. Ik kan achteraf een aantal factoren aanwijzen
waarom dat mis ging. De belangrijkste is natuurijk dat er
een man in een rolstoel zat, waardoor de indruk
ontstond dat ik de bewuste man zijn handicap daadwerkelijk kwalijk
nam. Er zitten wel vaker rolstoelers in de zaal en tot nu toe ben ik nooit verkeerd begrepen
als ik dit stuk uit mijn programma deed. Door het rumoer dat dit keer volgde heb ik de
voorstelling niet af kunnen maken. Als mensen uit het publiek weglopen en gaan schelden
verandert dat de code van de avond zodanig dat het onmogelijk is de
touwtjes weer aan elkaar te knopen.
Weglopen en schelden maken steeds meer een onderdeel uit van de Nederlandse
manier van 'debatteren'. Ik maak mij daar zorgen over en geloof dat als mijn
provocaties op het podium ergens over gaan het wel die onwil om te luisteren en na
te denken is. Voor de man in de rolstoel vind ik het tenslotte heel
naar dat hij ongewild het centrum werd van een rel waar hij helemaal
niet om gevraagd had.

NB.

De oproer begon toen ik op een goed moment informeerde waar toch dat lichtje vandaan kwam dat ik de hele tijd in de verder donkere zaal zag flikkeren. Het zag er uit alsof iemand zat te bellen of te filmen. Toen bleek dat de bewuste man in een rolstoel zat, heb ik vanzelfsprekend mijn verontschuldigingen aangeboden. Vervolgens maakte ik een paar grappen over de situatie, maar natuurlijk niet over de man in kwestie. Toen ik vervolgens verder ging en terecht kwam bij mijn vaste verhaal over gehandicapten vatte een gedeelte van de zaal dit blijkbaar op als een persoonlijke aanval op de man in de rolstoel. Een ander gedeelte van de zaal snapte het wel. Van hen heb ik gelukkig ook mailtjes mogen ontvangen.

Inmiddels heeft ieder TV programma mij gebeld of ik bij ze te gast wil zijn. Ik heb hier voor bedankt omdat ik geloof dat men in Nederland veel te veel van rel tot rel gaat en ik daar niet aan mee wens te doen. Ik heb dit programma met de bewuste grappen honderd keer gespeeld en steeds waren de reacties van het publiek zowel als die van de pers enthousiast. Daar haal je natuurlijk het nieuws niet mee, dat snap ik.
Maar één avond waarop een aantal mensen een grap niet snappen en boos weglopen is voor mij niet genoeg om het journaal of de kranten te halen. Ik beschouw wat er gebeurde in Roermond als een heel vervelend bedrijfsongeval. Een aantal mensen snapte een aantal grappen niet. De programmeur die niet eens in de zaal zat verklaart tegen de pers dat ik nooit meer naar Roermond hoef te komen. Ze had mij ook op kunnen bellen om te vragen wat er gebeurde. We hadden het er over kunnen hebben dat je soms een risico neemt in het theater. Een risico bestaat alleen als het ook mis kan gaan. Nou dat is een keertje gebeurd.
Dat de verontwaardiging van 100 mensen de landelijke pers haalt beschouw ik als het zoveelste bewijs dat Nederland volledig op drift is geraakt.

een betere grap van hem is dat ik me afvraag hoe zijn fans hem kunnen mailen als hij zijn e-mail adres helemaal niet op de site heeft staan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 17:26:
Ik irriteer me aan dat mensen het grappig vinden dat een invalide in de zeik genomen wordt

Dat heet cabaret.. Kun je daar niet tegen, heb je er niks te zoeken :aai:
Waarschuw beheerder
Ik irriteer me aan dat mensen het grappig vinden dat een invalide in de zeik genomen wordt. Als die invalide daar zelf de humor van inzag, okee, dan mag je dat maar schijnbaar.

Ik irriteer me aan mensen die een gehandicapte een invalide noemen.
Waarschuw beheerder
En wie de fok noemt zijn zoon Micha. Damn.. :vaag:
Waarschuw beheerder
hmm, niet leuk

Waarschuw beheerder
weet ook niet in hoeverre het zo erg uit de klauwen is gelopen, maar eerlijk is eerlijk..
als je naar een cabaretiervoorstelling gaat kan iedereen de l*l zijn..
of je nou donker bent, spierwit, onder de sproeten zit of whatever, overal maken ze wel geintjes over, en ik vind dat mensen die naar zo'n voorstelling gaan dat dan ook met een korreltje zou moeten nemen.. iedereen moet er altijd weer om lachen..
maar als er dan een geintje over een invalide word gemaakt kan het ineens niet :S

en dan zeg ik wel nogmaals, weet niet hoe ernstig het is geweest..
maar naar mijn idee kan je dit soort dingen verwachten bij een cabaretiervoorstelling :S
Waarschuw beheerder
ga dan niet naar cabaret als je er niet tegen kan

precies. bovendien wel altijd de lachen om anderen... maar doen ze het om hen... ze hebben ook altijd de beste plekken voor weinig dus ze motten gewoon niet zeiken :@
Uitspraak van verre neef op donderdag 13 maart 2008 om 18:08:
En wie de fok noemt zijn zoon Micha. Damn..

zijn meestal debieltjes die zo heten...

Waarschuw beheerder
zag em net ff op tv, kerel is ook echt totaal niet grappig :gaap:

Waarschuw beheerder
niet lief :(
Waarschuw beheerder

nee Jan Peter is lekker :lol:
Waarschuw beheerder

haha praat dan ook niet half duits .... zowieso n slag apart die limbolanders
Waarschuw beheerder
de sukkel :looser: de meeste gehandicapten kunnen heus wel lachen om een grapje over zichzelf, maar ik neem aan dat als zoveel mensen de zaal verlaten, dat hij veels te ver is gegaan..

(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van FC Lacoste op donderdag 13 maart 2008 om 18:38:
ze hebben ook altijd de beste plekken voor weinig dus ze motten gewoon niet zeiken

Ja pcies, net als in een stadion.. En als er gescoord word weten ze niet hoe snel ze motte opstaan :@
Waarschuw beheerder

Heej, praat voor je zelf wil je! Ik ben Limburger! Heb geen fok te maken met de rest van dit land... :p

Uitspraak van JohnnyD op donderdag 13 maart 2008 om 19:01:
zowieso n slag apart die limbolanders

:jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tja, waar trek je de grens..

Waarschuw beheerder
En wie de fok noemt zijn zoon Micha.

wat is daar mis mee

beter dan Mohammed of Ali of zo....
Waarschuw beheerder
alsof jij beter bent omdat je ergens anders woont in Nederland
ooee lekker belangrijk

Beter stel je je niet zo aan jankbal(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 20:37:
beter dan Mohammed of Ali of zo....

wat is daar mis facist!!!

Waarschuw beheerder
die namen spreken mij als Europeaan gewoon niet aan.

en k ben pas n fascist, als ik beweer dat alle Mohammeds en Ali's op de trein richting kampen moeten worden afgevoerd en dat zie ik mezelf nergens zeggen, jij wel?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 21:12:
die namen spreken mij als Europeaan gewoon niet aan.

tis een naam die veel voorkomt hoor in europa

Waarschuw beheerder
ja bij slecht geintegreerde rifberbers die hun kinderen n naam geven die op n lijst van de Marokkaanse ambassade staat ipv een westerse naam die hun veel verder zou helpen in hun leven...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 21:27:
ja bij slecht geintegreerde rifberbers die hun kinderen n naam geven die op n lijst van de Marokkaanse ambassade staat ipv een westerse naam die hun veel verder zou helpen in hun leven...

tja ik denk dat iedere normale nederlander wel een tante ali heeft!! jij niet ????????

Waarschuw beheerder
ja maar dat is n afgeleide van de naam Alice of Alieda, beide zijn Europese namen.

en zoveel komen die nie voor, zeker niet bij jongere generatie ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 21:31:
ja maar dat is n afgeleide van de naam Alice of Alieda, beide zijn Europese namen.

die anderen zijn afgeleid van ayaan hersi ali. die extreem rechtse bitch

Waarschuw beheerder
die was nog nie eens geboren (laat staan besneden en naar NL gevlucht) toen vrouwen in NL ali of alie genoemd werden....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 21:35:
die was nog nie eens geboren (laat staan besneden en naar NL gevlucht) toen vrouwen in NL ali of alie genoemd werden

ali van de wegenwacht ?

Waarschuw beheerder
nee de oma van n vriendin van me heet zo

en die is al 80 ofzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op donderdag 13 maart 2008 om 15:22:
Who the fuck is

Uitspraak van Zetec S op donderdag 13 maart 2008 om 01:36:
Micha Wertheim

Waarschuw beheerder
Ik ken em niet :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 21:50:
Ik ken em niet

hij is nu bekender dan dat ie ooit zal worden. zal me niets verbazen als dit een pr stuntje is.

Waarschuw beheerder
nee dat is het niet, mn neef zat in die zaal (was uiteraard 1 van de mensen die er WEL de humor van in zag) en het is dus wel degelijk echt gebeurd...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 22:13:
nee dat is het niet, mn neef zat in die zaal (was uiteraard 1 van de mensen die er WEL de humor van in zag) en het is dus wel degelijk echt gebeurd...

je neef mohammed ?
Waarschuw beheerder
als je zo je geld moet verdiene...mensen belachelijk maken die er niet eens wat aan kunnen doen...zielig!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op donderdag 13 maart 2008 om 22:16:
je neef mohammed ?

nee mn neef bruno...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 16:23:
Toch moet de cabaratier een lintje krijgen, zo zit je in een rolstoel en zo kan je lopend de zaal uit

lol
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 20:37:
Mohammed of Ali

heb je iets tegen the greatest?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 13 maart 2008 om 19:07:
En als er gescoord word weten ze niet hoe snel ze motte opstaan

whahahahahahahaha :roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Redheadje (k) op vrijdag 14 maart 2008 om 10:03:
whahahahahahahaha

Ha kanjer :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 maart 2008 om 10:37:
Ha kanjer

lieffie :lief:

lekker aant werk? ik zit gewoon bezopen op me werk nu :p
Waarschuw beheerder

Sukkel,

STEL je moeder is heel erg ziek (aids ofzo) en ze gaat naar cabaret en hij maakt een grapje richting je moeder over aids en dat ze alle aidspatienten in een hok moeten duwen en een bom erop zodat ze niemand meer kunnen besmetten...

hoe zou je dan reageren ?

Bovendien weet je niet eens wat deze man allemaal heeft meegemaakt !!
Misschien zit hij wel in die rolstoel door een ongeluk waarbij hij zijn vrouw en kinderen had verloren... weet jij veel !!
dus hou je smoel en vooral richting limburgers, stakkers !

Ik zou overigens niet zomaar de zaal zijn uitgelopen, ik denk dat ik deze micha nog eerst ff had verteld hoe zielig hij is ! ;)

* ps. ik ben de reactie maar even voor; Hans Teeuwen maakt ook grove opmerkingen, maar hij maakt deze over het algemeen en niet op een bepaald iemand in de zaal en weet dit meestal ook goed uit te voeren en grappig te brengen.

Zo'n groentje als deze Micha kan dit duidelijk niet, PROBEER HET DAN OOK NIET
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op donderdag 13 maart 2008 om 18:38:

tja dat krijg je als je ouders niet willen dat je geboren wordt maar je er dan toch uit komt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baggio :beer: op vrijdag 14 maart 2008 om 12:35:
STEL je moeder is heel erg ziek

Dan heb ik inderdaad wel zin in een avondje lekker onbezorgd lachen bij een cabaretvoorstelling... :S

ik ben de reactie maar even voor; Hans Teeuwen maakt ook grove opmerkingen, maar hij maakt deze over het algemeen en niet op een bepaald iemand in de zaal en weet dit meestal ook goed uit te voeren en grappig te brengen

Bij Hans Teeuwen zijn regelmatig mensen de zaal uitgelopen, vooral bij het item over kindermisbruik. Als er mensen weglopen maakt hij nog even van de kans gebruik om ze extra te pakken, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Nogmaals, als je er niet tegen kan moet je er niet heen gaan.

Ik heb dit programma met de bewuste grappen honderd keer gespeeld en steeds waren de reacties van het publiek zowel als die van de pers enthousiast.

Dus het ligt wel aan de limburgers, stakker!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Ik zou over de grond rollen van 't lachen :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baggio :beer: op vrijdag 14 maart 2008 om 12:37:
tja dat krijg je als je ouders niet willen dat je geboren wordt maar je er dan toch uit komt

je zal maar in limboland wonen 8)
Waarschuw beheerder
geen groter gebrek dan een gebrek aan humor.
Waarschuw beheerder
humor is voor de rijken

Waarschuw beheerder
Hahahahah lol
Waarschuw beheerder
iedere gek zn gebrek O:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Redheadje (k) op vrijdag 14 maart 2008 om 16:53:
iedere gek zn gebrek

Iedere gehandicapte dus ook :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 maart 2008 om 18:16:
Iedere gehandicapte dus ook

:jaja:

That's life.. Can't change mother nature..
Waarschuw beheerder
Sukkel,

STEL je moeder is heel erg ziek (aids ofzo) en ze gaat naar cabaret en hij maakt een grapje richting je moeder over aids en dat ze alle aidspatienten in een hok moeten duwen en een bom erop zodat ze niemand meer kunnen besmetten...

Misschien zit hij wel in die rolstoel door een ongeluk waarbij hij zijn vrouw en kinderen had verloren... weet jij veel !!

Ik zou overigens niet zomaar de zaal zijn uitgelopen, ik denk dat ik deze micha nog eerst ff had verteld hoe zielig hij is !

* ps. ik ben de reactie maar even voor; Hans Teeuwen maakt ook grove opmerkingen, maar hij maakt deze over het algemeen en niet op een bepaald iemand in de zaal en weet dit meestal ook goed uit te voeren en grappig te brengen.

nou, jij bent hét bewijs dat mijn reactie klopte (Y)

Als je naar een cabaretvoorstelling gaat weet je dat er grappen gemaakt kunnen gaan worden over 'zwaardere' onderwerpen. Als je daar niet tegen kunt moet je lekker naar een revue van Andre van Duin gaan kijken of thuis op de bank blijven zitten.

In dit geval waren de grappen trouwens niet direct naar de gehandicapte man gericht, maar het was een stuk dat elke avond in zijn show zat. Het kreeg alleen een andere lading omdat net van tevoren de man werd aangesproken door Micha Wertheim omdat die in de donkere zaal een lichtje zag. Hij dacht dat iemand zat te bellen maar het bleek een digitaal schermpje te zijn van de rolstoel van de betreffende man. Wertheim heeft toen ook zijn excuses aangeboden.

En als je vindt dat Micha Wertheim een groentje is, dan zou ik je toch eens aanraden om ff uit te zoeken hoe lang hij al bezig is ( ik zal je even helpen: hij is sinds 1998 al aangesloten bij comedytrain)

O ja, als je nou nog een keer gaat reageren op mijn eerste zin van deze post bewijs je het weer (Y)
Waarschuw beheerder
Fock je met een Limbolander, dan fock je met ons allen :[

En deze Limbo's waren nog vriendelijk door gewoon de zaal uit te lopen. Normaal steken we meteen :[

B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

:lol:

Werkzaam bij Based on Logics
Waarschuw beheerder
donateur
wat moet je ervan zeggen.
laat die man in de rolstoel eens zen verhaal doen daarover wat hij voelde op dat moment.
misschien is er een logische verklaring voor.
en andere lui dikken het toch alleen maar aan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van luckyBastard13 op vrijdag 14 maart 2008 om 19:43:
Sukkel,

Vind ik wel een goeie eigenlijk (Y)

Mike je had toch al aids? O:)
Waarschuw beheerder
Wat een kutpubliek, beetje grapje moet kunnen. Up voor alle caberetiers.
Waarschuw beheerder
De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal

Dat gezicht van die cabaretier is idd tranentrekkend ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind bepaalde cabaretiers ook héél goed
(Alex Agnew , Nigel Williams) van hem heb ik nog nooit gehoord maar beetje respect tegen gehandicapten etc mag wel het moet niet té grof worden en bovendien moet het grappig blijven iets wat bij deze zeker niet was lijkt me
Waarschuw beheerder
Sukkel,

Ik zou overigens niet zomaar de zaal zijn uitgelopen, ik denk dat ik deze micha nog eerst ff had verteld hoe zielig hij is !

ik dacht dat vrijheid van meningsuiting tegenwoordig zo belangrijk was hier op flock....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Dat zou betekenen dat ik ook aids zou hebben, of dat me moeder vreem zou zijn gegaan. Sla ik al dr tande uit dr smoel :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van luckyBastard13 op vrijdag 14 maart 2008 om 19:43:
Wertheim heeft toen ook zijn excuses aangeboden.

Ik persoonlijk zou de grap maar achterwege laten dan, simpelweg omdat de kans groot is dat ie verkeerd valt op dat moment, met een beetje inzicht kan je dat heus wel inschatten, dus ik vind het dom van m :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op zaterdag 15 maart 2008 om 09:55:
Ik persoonlijk zou de grap maar achterwege laten dan, simpelweg omdat de kans groot is dat ie verkeerd valt op dat moment, met een beetje inzicht kan je dat heus wel inschatten, dus ik vind het dom van m

onzin! vrijheid van meningsuiting is belangrijk toch ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 15 maart 2008 om 10:15:
onzin! vrijheid van meningsuiting is belangrijk toch ?

Er is voor mij een aanzienlijk verschil tussen een mening uiten en een grap maken hoor ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op zaterdag 15 maart 2008 om 10:44:
Er is voor mij een aanzienlijk verschil tussen een mening uiten en een grap maken hoor

dan ben jij zeker hier 1 van de weinige hier :D
Waarschuw beheerder
Is er een video van?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Erik:bier: op zaterdag 15 maart 2008 om 10:53:
Is er een video van?

op de site van wilders ivm vrijheids van meningsuiting

Waarschuw beheerder
Sjonge jonge, ga dan niet naar cabaret als je er niet tegen kan

Waarschuw beheerder
donateur
doe geen cabaret als je niet grappig bent
Waarschuw beheerder
ga niet naar carbaret als je geen gevoel voor humor hebt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 maart 2008 om 12:08:

Vind 't toch behoorlijk grappig :roflol:

Uitspraak van Devilish™ op zaterdag 15 maart 2008 om 10:44:
Er is voor mij een aanzienlijk verschil tussen een mening uiten en een grap maken hoor

Dan mot die invalide gast ook niet janken, 't is niet voor niets een grap!

Zal me niks verbazen als die gast wel keihard heb zitte lachen om Hans Teeuwen en de Jostiband.. :Z
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

maak dan geen film als je het niet kan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 15 maart 2008 om 10:55:
op de site van wilders ivm vrijheids van meningsuiting

wat een dom antwoord pffwhaha

video van die cabaratië bedoelde ik(voor de minder begaafte;))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 14 maart 2008 om 22:19:
Mike je had toch al aids?

wil je daar geen grappen over maken aub :cry:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van luckyBastard13 op zaterdag 15 maart 2008 om 17:42:
wil je daar geen grappen over maken aub

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van luckyBastard13 op zaterdag 15 maart 2008 om 17:42:
wil je daar geen grappen over maken aub

ja ben ik het mee eens, kom we gaan maar...:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 15 maart 2008 om 14:07:
maak dan geen film als je het niet kan

Heb je hem al gezien dan??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 16:23:
Toch moet de cabaratier een lintje krijgen, zo zit je in een rolstoel en zo kan je lopend de zaal uit

:roflol: Hahaha!!!
Ja, 't Is een mirakel!!!
Van de Oranjerie een bedevaartsoord maken en Micha Wertheim zalig laten verklaren.

Waarschuw beheerder
De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal. Het publiek reageerde verontwaardigd

Uitspraak van -=>SKIPPY<=- op zaterdag 15 maart 2008 om 22:01:

waar zie jij dat ie lopend is vertrokken?

Edit: Skippy had dat gequote van Jaapdehoop maar kon zijn post niet zo snel vinden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ach ja, dat is cabaret! Ga dan naar Jochem Myjer of Najib ofzo, die zijn leuk en heb je vrij weinig kans op beledigende verhalen.
Tegen een maatschappijkritisch cabaretvoorstelling kan je op beledigende dingen wachten natuurlijk.

Er zullen er genoeg geweest zijn die het wel grappig vonden, anders had dat gedeelte heus wel geschrapt na zijn try-outs.
Je kan niet overal rekening mee gaan houden..

Ik zou zeggen, gewoon door gaan met je grappen maken want in de cabaretwereld kan je het nog doen.
Mensen moeten niet zeuren, wacht dan de release af en lees recensies en beslis of je het wilt zien ja of nee.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoelde dus met mijn uitspraak, dat je wel alles kan maken, zolang je het maar humor noemt. Op zich een grap over gehandicapten, Waarschijnlijk heb ik ook nog over genoeg gelachen. Maar op het moment, dat je zulke grappen maakt en je kwets wel mensen. Dan moet je gewoon toegeven dat je op dat moment niet grappig was.

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 maart 2008 om 10:42:
Ik zou zeggen, gewoon door gaan met je grappen maken want in de cabaretwereld kan je het nog doen.
Mensen moeten niet zeuren, wacht dan de release af en lees recensies en beslis of je het wilt zien ja of nee.

Dan moet jij me eens vertellen hoe je van te voren kan weten dat Wertheim zulk soort grove humor zou hebben, kijk je op zijn site, zie je van allerhande maatschappelijk betrokken collums. En een enorme afkeer van BNN. Dus zeg niet dat je dat zo maar kan zien.

En dan vind ik het nog daar aan toe, als je een grap maakt over een politucus die in de zaal zit, en boos weg loopt. Of misschien een grap over een willekeurig persoon in de zaal, die boos wordt.
Maar een gehandicapte, vind ik niet kunnen, op dat moment heeft de cabaretier gewoon mis geschoten.
Ik zelf werk ook in het entertainment , een hee landere tak, dat wel En ik vind "the show must go on" valt er een dooie in de zaal, dan moet je toch eigenlijk door spelen. Ik maak dan geen grappen, en sta ook niet op het podium
Maar op het moment als die gehandicapte de zaal verliet, vond ik dat hij een gebaar had moeten doen aan de gehandicapte. naar hem toe gaan zijn excuses moeten aanbieden, vertellen dat zijn grappen op dat moment ongepast waren.
Op zich vind ik in eerste instantie dat je dit soort situaties moet aanvoelen komen als je op een podium staat, dat is gewoon je vak.
Maar gaat het een keer fout, dan los je dat op.

Waarschuw beheerder
Ja, daar heb je enigzins wel een punt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 maart 2008 om 09:53:
Dat zou betekenen dat ik ook aids zou hebben, of dat me moeder vreem zou zijn gegaan

of dat er in t ziekenhuis bij eventuele bloedtransfusie fouten zijn gemaakt? bij het zetten van tattoo besmette naald is gebruikt? gebeten door een besmette junk? opties genoeg..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 maart 2008 om 09:51:
opties genoeg..

moet vast een goeie grap over te maken zijn :P

Waarschuw beheerder
humerloze figuren :P
dat hansje de koningin keihard in dr reet neukt en dat de jostiband kutmuziek en ongeinspireerde bagger produceert vinden ze dan weer wel grappig :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 maart 2008 om 10:02:
dat hansje de koningin keihard in dr reet neukt

:roflol: veel lekkerder dan claus, veel lekkerder dan Claus

Waarschuw beheerder
hoooooooooooofd schouderss wiel en frame, wiel en frame
Waarschuw beheerder
Sukkel,

Micha mag het dus niet en Hans teeuwen wel? ik denk dat jij hier de kneus bent.

vooral dat stukje dat hij geen grappen over limburgers mag maken is hier keihard bewijs van;)
Waarschuw beheerder
typisch iemand die niet tegen kritiek kan, en waarschijnlijk zelf ook een handicap heeft O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind 't wel goeie humoer :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Redheadje (k) op maandag 17 maart 2008 om 10:06:
Uitspraak van [DH] Cassis [DH] op maandag 17 maart 2008 om 10:02:
dat hansje de koningin keihard in dr reet neukt

veel lekkerder dan claus, veel lekkerder dan Claus

briljant stuk :lol:
Waarschuw beheerder
indd. volgens mij moest die gehandicapte zelf ook huilen van t lache:lol:
Waarschuw beheerder
gelukkig zie je nog niet zoveel allochtonen bij die voorstellingen kan leuk worden..

Die man was gehandicapt, maar zn gevoel voor humor was volgens mij ook wl een beetje aangetast!

Waarschuw beheerder
donateur
ik zeg, haal een gezonde vent het podium op, zaag zijn been af, en maak daar grapjes over. dat is pas lachen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 14:40:
haal een gezonde vent het podium op

Oh, dus iemand in zo'n invalidekar is niet gezond.. Ransist :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 14:40:
ik zeg, haal een gezonde vent het podium op, zaag zijn been af, en maak daar grapjes over. dat is pas lachen

beeeeetje over de top hoor. :/ komop.... als je goed zoekt vind je je humor wel ergens op straat liggen :D

Waarschuw beheerder
donateur
die humor heeft iedereen al gezien.

Uitspraak van Richard op dinsdag 18 maart 2008 om 14:48:
Oh, dus iemand in zo'n invalidekar is niet gezond.. Ransis

naja als die voor de lol in zo'n karretje gaat zitten, dan is die ook niet gezond. Dus dan zijn de grapjes in middels ook al gedaan.

Waarschuw beheerder
In Roermond wonen toch alleen maar gehandicapten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 16:47:
die humor heeft iedereen al gezien.

blijft leuk O:)
Waarschuw beheerder
Sjonge jonge, ga dan niet naar cabaret als je er niet tegen kan

1 geintje had hij vast niet erg gevonden..
Waarschuw beheerder
Kan toch wel tegen een grapje 8)
Waarschuw beheerder
Het is toch niet zo dat ie ook geen armen had ofzo :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Redheadje (k) op dinsdag 18 maart 2008 om 18:07:
Het is toch niet zo dat ie ook geen armen had ofzo

Nee, want anders had 'ie de zaal deur niet open gekregen toen 'ie weg ging :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Richard op dinsdag 18 maart 2008 om 18:29:
Nee, want anders had 'ie de zaal deur niet open gekregen toen 'ie weg ging

schuifdeur ?

hahahahahahaa lachuh
Waarschuw beheerder
volgende obstakel was dan het liftknopje geweest

jajjaajajaa :jaja: