Partyflock

Forumonderwerp · 1000147
Een meerderheid in de Tweede Kamer steunt een voorstel van het CDA voor een verbod op growshops. In een growshop worden allerlei benodigdheden voor het telen van wiet verkocht.

Volgens CDA-Kamerlid Van Haersma Buma zijn de winkels onderdeel geworden van de georganiseerde wietteelt en -handel en moeten ze daarom uit het straatbeeld verdwijnen. Zijn voorstel wordt gesteund door de VVD, de PVV, de ChristenUnie en de SGP.

De belangenorganisatie van growshops ziet niets in een verbod. Daarmee zou de growshopondernemer alleen maar in de criminaliteit worden gedrukt

Bron: NOS

na het lezen van dit soort berichten krijg ik het gevoel dat het ( soft ) drugs beleid van nederland langzaam op de schop gaat.

eerst het gedoe rond paddo's waar ze fanatiek op zoek waren naar een goede rede om dat prachtige goedje te verbieden, nu willen ze de growshops verbieden.
een logisch vervolg zou zijn dat binnen enkele jaren of langer softdrugs helemaal verboden zal worden. gezien ook de regelgeving in andere europese landen en het gegeven dat deze landen streven naar zoveel mogelijk dezelfde wetten en regels voor heel europa.

zou toch vreemd zijn om niet even een lekker jointje in de coffeeshop te kunnen halen

***nu lees ik net toevallig op nos teletekst dat minister Klink het drugsbeleid wil gaan onderzoeken.
dat is de dezelfde %$%@# vent die paddo's wil gaan verbieden****

:roflol:

FUCK HET BELEID

Je mag tegenwoordig niks meer,
Ze willen alles het liefst genoteerd hebben wat iedereen doet.

POLITIESTAAT

:[
Uitspraak van injected op donderdag 6 maart 2008 om 15:59:
na het lezen van dit soort berichten krijg ik het gevoel dat het ( soft ) drugs beleid van nederland langzaam op de schop gaat.

Ik geef het idd ook niet lang meer :/
Kut EU :rot:
ze moeten die kerel afschieten (die dat wil verbieden dan :lol: niet Sjonnie)
laatste aanpassing

ik gebruik zelf niet

maar wat boeit het
ik heb er geen last van

mensen hebben gvd toch een eigen keus, laat ze daar ook gebruik van maken

je mag idd niks meer straks, niet zelf weten wat je doet, leuk hoor NL :rot:
shure pall.
Echt he, het lijkt gvd wel de Krimsong crisis.
boeie, van mij mag t verboden worden ik kweek me eige planten wel in de kelder (y)

Heeft toch geen nut! drugs krijg je niet meer weg uit Nederland:no: maarja who cares :)? :smoke::smoke:

Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op donderdag 6 maart 2008 om 16:06:
boeie, van mij mag t verboden worden ik kweek me eige planten wel in de kelder (y)

:lol: dat doet heel nederland dan :yes:
wat een schijtbakken zijn het...:S

Daar gaat je toerisme,hoe help je land naar de klote(N)
Het huidige kabinet brengt alles ten gronde dus dit zullen ze ook flink gaan verneuken!
Dan krijg je dadelijk een ondergrondse handel, en ik voorspel veel leeg geroofde kassen in oa het westland.
Artiest Razer
Hier bouwen ze binnenkort 200 hectare glastuinbouw bij.. kan vast wel een aantal plantjes bij :[
laatste aanpassing
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op donderdag 6 maart 2008 om 23:14:
Dan krijg je dadelijk een ondergrondse handel, en ik voorspel veel leeg geroofde kassen in oa het westla

+ hogere prijzen en meer slechtere kwaliteit

nederland staat bekend om zn goede kwaliteit softdrugs :yes:
laatste aanpassing
Ja gaat idd naar de klote door deze regering. De meest liberale regering ooit kuch kuch mogen onderhand niets meer.

Dus alle growshops moeten de naam veranderen in "tuincentrum" :lol: de pruducten in een growshop zijn dezelfde als bij alle tuincentra's, bouwmarkten en elektriciteitshandels liggen.... Valt dus weinig aan te verbieden...
laatste aanpassing
Drugs zijn slecht!
Uitspraak van OBL op vrijdag 7 maart 2008 om 20:31:
Drugs zijn slecht!

en dat gezeik ook voor mijn hart. STOP DE VERPREUTSING!!!!
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 20:30:
de pruducten in een growshop zijn dezelfde als bij alle tuincentra's, bouwmarkten en elektriciteitshandels liggen.... Valt dus weinig aan te verbieden...

Niet helemaal waar...:O in geen van die tokos vindt je de lampen..:nee: ze zouden wél door kunnen gaan als 'benodigdheden voor de rozenkweker' want de hardware is bijna identiek...:) stekkie haalde ik ook gewoon bij de growshop hiero..:yes: welk tuincentrum geeft jou díe service? 8)
Growshop kan je zelfs 'inhuren' voor installatie van je groeiruimte...service is belanrijk, heb ik mij laten vertellen, gaat véééél geld in om..;)

Vindt ik niet zo erg. Kan niet eens van de klote drugs afblijfen.

ze zouden die rare uitspraaken moeten verbieden (Y)

en de 2e kamer ook (Y)

en helemaal dat loon van die gasten (Y)
Uitspraak van Psychonaut op maandag 10 maart 2008 om 18:59:
Vindt ik niet zo erg. Kan niet eens van de klote drugs afblijfen.

wees dan juist blij dat het nog te krijgen is ;)
slechte ontwikkeling ze zouden de teelt juist moeten toelaten.
laatste aanpassing
softdrugs helemaal verboden zal worden

(y)
laatste aanpassing
Uitspraak van The_Droopster op woensdag 12 maart 2008 om 05:00:
slechte ontwikkeling ze zouden de teelt juist moeten toelaten.

Dat zie ik er nog niet zo 1 2 3 van komen. Zal wel goed wat internationale druk op komen te staan als de regering zelf gaat kweken :lol:

Artiest Liam C.
Tuurlijk gaat dat gebeuren! We dansen steeds vaker naar de pijpen van de EU en Amerika. En dat gaat in een stroomversnelling nu de regering bestaat uit christelijke moraalridders.

Geniet er maar van, zolang het nog kan....

ze maken een grote fout als ze het gaan verbieden:no:
dan duikt alles de illigaliteit in en dan hebben ze er helemaal geen grip meer op:)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 09:40:
We dansen steeds vaker naar de pijpen van de EU

:jaja: kijk maar naar het zero tollerance beleid van ome boes boes:/
Het gaat al zoveel jaren prima. Waarom een goed recept veranderen?
Als het zo doorgaat kunnen ze uiteindelijk alles wel gaan verbieden.

Blow zelf niet meer, maar vind dat je de bevolking echt niet elk pleziertje mag ontnemen.
Maar daarintegen, wat doen wij als burger er ook aan mocht het wel zover komen.
Kabinet is er voor de burger zeggen ze dan...

mijn probleem ermee is dat je mensen het maken van keuzes ontneemt en het verbiedt tegen gevangenisstraffen voor iets waar alleen jezelf mee hebt als je het gebruikt.

gelijke monikken, gelijke kappen principe...alles wat lekker en leuk is verbieden dan wat gevaarlijk voor je kan zijn

alcohol, peuken, vette hap, voetbal..dat soort dingen en daar ben ik dus niet voor

ik vind het een groot goed om zelf een keuze te kunnen maken ipv een paar mannetjes in pak in den haag die de beslissing voor je neemt
laatste aanpassing
Echt je mag hier helemaal niks meer

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 maart 2008 om 00:55:
ze zouden wél door kunnen gaan als 'benodigdheden voor de rozenkweker' want de hardware is bijna identiek...

Dat is wat ik bedoelde...
stekkie haalde ik ook gewoon bij de growshop hiero..

Ja ok, maar das net zo illegaal als dat ze wel eens kant en klare wiet verkopen...

gaat véééél geld in om..

Ze zijn de spil in het web. Als je het een beetje goed voor elkaar hebt, heb je een growshop, coffeeshop, en timmerbedrijf, als 3 bv's in 1 holding. Ik ken hiervan bijvoorbeeld een combinatie uit Brabant, die netjes op papier een jaaromzet van 40 miljoen hebben...

Hier in Arnhem doen ze op iets kleinere schaal hetzelfde...
laatste aanpassing
Uitspraak van Sir Vincent op woensdag 12 maart 2008 om 10:05:
Maar daarintegen, wat doen wij als burger er ook aan mocht het wel zover komen

ben ik ook benieuwd naar
maar erg veel andere middelen dan demonstreren en petitie's hebben we niet
Ze moeten het legaliseren. 30 staatskassen vol met wiet. Je creëert werkgelegenheid en een extra zakcentje voor de staat. Er is meteen voldoende overzicht en de prijs van wiet blijft constant(want, geen kwekerijen die opgerold worden). Daarbij scheelt het veel geld, want het oprollen van illegale kwekerijen kost geld, heel veel geld. Dat geld kan je beter besteden aan voorlichting dan aan een oorlog die je nooit kunt winnen.
Heb 12 jaar geleden voor Nederlands een betoog moeten schrijven. Deze heb ik gemaakt over het softdrugsbeleid in Nederland. Mijn standpunt hierin is dat het gelegaliseerd moet worden (nog steeds) Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

* De regering kan het zelf kweken en zo flink de staatskas spekken

* Er kan (moet) accijns over worden geheven, zie boven

* Je hebt minder kans dat gebruikers in aanraking komen met harddrugs

* Gebruikers hebben een betere sociale controle. Stel iemand werkt in de shop en ziet elke dag iemand voor 25 euro oproken. Hij kan dan diegene erop aanspreken. Als het in de illegaliteit terecht komt is hier veel minder sprake van.

* Effecten op de langere termijn kunnen zo beter worden gemeten. De gebruikers zijn bekend en kunnen aangesproken worden door een toetsingspersoon.

* Alle coffeeshophouders staan beter geregistreerd en er kan evt. een keurmerk komen voor bijv. biologisch gekweekte cannabis. Ook moeten de coffeeshophouders belasting afdragen over de omzet (BTW, ik weet trouwens niet hoe dat nu geregeld is)

* Het toerisme krijgt een nog grotere oppepper waardoor er meer geld Nederland invloeit.

Zo kan ik er nog wel wat opnoemen.

Een nadeel zou kunnen zijn dat er meer kans op verslaving is. Als je kijkt hoeveel alcohol en tabaksverslaafden er zijn terwijl dit toch gereguleerde drugs zijn.

Vorig jaar mijn eigen planten gekweekt, geheel natuurlijk. Ik heb geen lampen, speciale voeding of wat dan ook gebruikt. Het stekje was trouwens wel van de growshop, maar mijn broertje kweekte ze ook op uit vogelhennep. Maar was iig goed te doen ;)

ze lopen al zolang ik blow (17 jaar al) al te mekkeren dat ze het drugs beleid willen veranderen ;)
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 12 maart 2008 om 16:33:
Je hebt minder kans dat gebruikers in aanraking komen met harddrugs

hier ben ik het niet echt mee eens, met de rest trouwens wel ;)
Ik ben geen voorstander van (semi-professionele) thuiskweek, aangezien de bovenwoning van mijn vriendin daardoor bijna in vlammen is opgegaan :P Dus ik lig van bovenstaand bericht niet wakker.

Dit lijkt mij de beste oplossing (Y)

Ik zag laatst dat de regering sowieso het algehele gedoogbeleid wil gaan evalueren, het zou me niet verbazen als dat negatieve gevolgen zal hebben voor het huidige beleid, gezien de samenstelling van de coalitie.
Uitspraak van Spot op woensdag 12 maart 2008 om 16:25:
Daarbij scheelt het veel geld, want het oprollen van illegale kwekerijen kost geld, heel veel geld.

Daarom verbieden zo een nog grotere illegale handel te weeg brengen...

Mijn standpunt hierin is dat het gelegaliseerd moet worden (nog steeds) Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

:yes:
laatste aanpassing

Heb 12 jaar geleden voor Nederlands een betoog moeten schrijven. Deze heb ik gemaakt over het softdrugsbeleid in Nederland. Mijn standpunt hierin is dat het gelegaliseerd moet worden (nog steeds) Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

* Je hebt minder kans dat gebruikers in aanraking komen met harddrugs

* Gebruikers hebben een betere sociale controle. Stel iemand werkt in de shop en ziet elke dag iemand voor 25 euro oproken. Hij kan dan diegene erop aanspreken. Als het in de illegaliteit terecht komt is hier veel minder sprake van.

* Effecten op de langere termijn kunnen zo beter worden gemeten. De gebruikers zijn bekend en kunnen aangesproken worden door een toetsingspersoon.

* Alle coffeeshophouders staan beter geregistreerd en er kan evt. een keurmerk komen voor bijv. biologisch gekweekte cannabis. Ook moeten de coffeeshophouders belasting afdragen over de omzet (BTW, ik weet trouwens niet hoe dat nu geregeld is)

* Het toerisme krijgt een nog grotere oppepper waardoor er meer geld Nederland invloeit.

Ik heb exact hetzelfde gedaan, niets aan toe te voegen. De overheid loopt enorme inkomsten mis aan geldstromen die toch wel vloeiend blijven en voornamelijk in het zwarte circuit terecht komen....

Nederland..ben benieuwd hoe het er over 10 jaar uitziet..
De reden dat Nederland dit doet is vanwege de EU. Die zetten Nederland onder druk omdat ze steeds meer te zeggen krijgen. Nederland wil dit eigelijk voor zijn en beetje bij beetje alles verbieden wat betreft soft drugs.

Zo krijgen ze over jaren niet het probleem dat ze alles in een keer moeten verbieden. Want dat zal tot GROTE protesten lijden...

Tot een extreem grote illegale ongecontroleerde markt..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 maart 2008 om 15:24:
hier ben ik het niet echt mee eens, met de rest trouwens wel

Waarom niet? Onderbouw het eens met argumenten ;)

Uitspraak van DiekNek op donderdag 13 maart 2008 om 20:02:
De reden dat Nederland dit doet is vanwege de EU. Die zetten Nederland onder druk omdat ze steeds meer te zeggen krijgen. Nederland wil dit eigelijk voor zijn en beetje bij beetje alles verbieden wat betreft soft drugs.

Het is duidelijk dat nederlanders massaal tegen de europese grondwet hebben gestemd. Denk dat wat betreft EU er alleen dingen zoals defensie ed ingeregeld moeten worden. Niet met lokaal justitieel beleid, dit zou gewoon per land moeten worden geregeld.

Wat ik wel grappig vind is dat in Zwitserland en Belgie de regering al wat verder is met het "gedoogbeleid" terwijl dit toch landen zijn die het een beetje van Nederland hebben afgekeken.

Uitspraak van Diedus op donderdag 13 maart 2008 om 15:54:
Ik zag laatst dat de regering sowieso het algehele gedoogbeleid wil gaan evalueren, het zou me niet verbazen als dat negatieve gevolgen zal hebben voor het huidige beleid, gezien de samenstelling van de coalitie.

Maar je weet toch hoe dat gaat in Nederland, eerst komt er een commissie om dat te onderzoeken, daarna een controlerende commissie die het onderzoek controleerd. Dan wordt het doorgevoerd naar de betreffende minister/staatssecretaris. Oftewel dit duurt wel 5 jaar. In die tijd is er allang weer een andere regering met (hopelijk) andere standpunten.

Ook moeten de coffeeshophouders belasting afdragen over de omzet (BTW, ik weet trouwens niet hoe dat nu geregeld is)

Er wordt gewoon belasting over betaald. Nouja, niet gewoon. Ze kijken niet naar de boeken, omdat het een schimmige wereld is.
Maar de belastingdienst maakt zelf een schatting van wat jij in jouw shop volgens hun kunt verkopen.
Zijn voorstel wordt gesteund door de VVD, de PVV, de ChristenUnie en de SGP.

kut christelijken

Inplaats van growshops te sluiten waarom geen kerken sluiten

zou toch vreemd zijn om niet even een lekker jointje in de coffeeshop te kunnen halen

met nadruk op alleen halen, want roken in de shop mag binnenkort ook niet meer :rot:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 maart 2008 om 10:29:
met nadruk op alleen halen, want roken in de shop mag binnenkort ook niet meer

Als er gejankt wordt dat er dan teveel op straat wordt geblowed dan flip ik door.