Fatboy Slim - Halfway Between The Gutter And The Stars (15th Anniversary)

12 augustus 2015
ArtiestFatboy Slim Site
Het is alweer vijftien jaar geleden dat Fatboy Slim, een man die geen introductie nodig heeft, de wereld wist te verblijden met het album 'Halfway Between The Gutter And The Stars'. Dit album was een buitengewoon succesvol vervolg op het eveneens bijzonder succesvolle album 'Fatboy Slim – You've Come A Long Way, Baby', afkomstig uit 1998. Op dat album waren tot op heden nog steeds tot de verbeelding sprekende tracks gecompileerd zoals "Right Here, Right Now", "The Rockafeller Skank", "Gangster Tripping" en "Praise You". Onlangs is een hernieuwde uitgave van 'Halfway Between The Gutter And The Stars' verschenen. Dit uit twee cd's bestaande album bevat schijfje met de geremasterde versies van de originele tracks en een schijfje met remixen van de originele versies door producers als John Butler, Dave Clarke, Moguai en X-Press 2.

Iedere danceliefhebber is ongetwijfeld bekend met het gros van het materiaal dat te horen is op het de eerste cd. Housebeats komen voorbij met "Star 69", "Retox" en "Song For Shelter", ook diverse breaks in de vorm van onder andere"Sunset (Bird Of Prey)" en "Weapon Of Choice". Het materiaal dat te horen is dan ook vaak gebruikt op televisie in reclames, televisieseries en film.

Op de tweede cd ligt de focus op de remixen die afgelopen jaren gemaakt zijn van de originele versies die op het eerste schijfje te vinden zijn. Zonder elke track individueel te behandelen, zijn de remixen door met name Chemical Brothers, Josh Butler, Moguai en Midfield General leuke toevoegingen op het origineel, maar in het achterhoofd mag natuurlijk wel meegenomen worden dat remixen vaak gemaakt worden om nog wat extra geld in het laatje te brengen van de originele producers en ook ter vergroting van de naam van de remixende producent.

Voor een ieder die het originele album nog niet in huis heeft, kan deze dubbel-cd absoluut interessant zijn. Op het eerste schijfje staan de originele versies in geremasterde versie en op de tweede cd staan remixen van de originele versies. Tussen deze remixen zitten enkele leuke toevoegingen op de originele versies, echter wordt het aan alle kanten nog steeds swingende origineel in geen van deze remixen echt overtroffen.

soundcloud.com/fatboyslim
soundcloud.com/skintrecords

CD 1