De Beukplaat 6 - Compiled by Mental Theo
Artiest | Mental Theo |
Genre: early hardcore, hardcore, hardstyle
hardcore, hardstyle
hardcore, hardstyle
Mental Theo heeft veel vrienden en vijanden gemaakt in de afgelopen tien jaren. Veel verschillende dingen heeft hij gedaan en slechter is hij er zeker niet van geworden. Mooie dingen zoals Love Parade Berlijn of paar megahits samen met zijn maat Charly Lownoise. Ook op TV was hij met regelmaat te zien en nu vlamt hij door op de radio en dat is precies de achtergrond van deze verzamelaar. Bloed kruipt waar het niet gaan kan en hij laat nog af en toe zijn ruige hart spreken met de “Beukplaat” , een compilatie afgeleid van zijn programma op Slam!FM.
Mental Theo heeft veel vrienden en vijanden gemaakt in de afgelopen tien jaren. Veel verschillende dingen heeft hij gedaan en slechter is hij er zeker niet van geworden. Mooie dingen zoals Love Parade Berlijn of paar megahits samen met zijn maat Charly Lownoise. Ook op TV was hij met regelmaat te zien en nu vlamt hij door op de radio en dat is precies de achtergrond van deze verzamelaar. Bloed kruipt waar het niet gaan kan en hij laat nog af en toe zijn ruige hart spreken met de “Beukplaat” , een compilatie afgeleid van zijn programma op Slam!FM.
Wat gelijk opvalt aan de tracklist is het overvloeien van early hardcore, hardcore en hardstyle. De cd begint met Headhunterz’s “Rock Civilization”, waarbij je al een lekker gevoel krijgt om te feesten. De track erna is gelijk al een hardcore track, en wel van The Viper & Mad-E-Fact. Op zich niet raar, maar na dit nummer gaan we weer terug naar de hardstyle met Showtek. Deze variatie is eigenlijk het concept van deze release en we gaan dan ook vrolijk door met een wisseling tussen hardstyle en hardcore, aangevuld met de nodige early hardcore tracks. Over het algemeen treffen we bij de early hardcore weinig verassingen aan, op een paar tracks na zoals “1’s Again” van The Viper & The Perpetrator en “Wake Up” van Mister DJ. Dit soort nummers kom je niet op elke verzamelaar tegen en het is toch prettig om ze weer terug te horen. Ook de nieuwe hardcore krijgt op deze cd de kans, want uiteraard kan hij Tha Playah met “Walking The Line” niet overslaan.
Schijf nummer twee begint ook met een lekkere hardstyle track komend van Wildstylez. 'No Time to Waste' was het Defqon.1 anthem van dit jaar. Dit blijft een erg dikke track, alhoewel je hem vast al vaak genoeg gehoord hebt. Eigenlijk is deze cd een kopie van de eerste. Zelfde opbouw, zelfde soort tracks, alleen vanzelfsprekend andere nummers. Een opvallende track is afkomstig van Mister DJ, die in totaal met drie tracks vertegenwoordigd is en dat terwijl hij niet eens zo heel veel geproduceerd heeft onder die naam. Zijn “Screaming” doet absoluut de naam eer aan. Wat verder erg positief opvalt is de keuze voor de nog niet zolang geleden uitgekomen remix van “Forgotten Moments” door Ophidian. Wat blijft dat een bloedmooie plaat.
'De Beukplaat 6' is een zeer wisselende cd qua muziek, wat het soms moeilijk te beluisteren maakt. Zo hoor je hardstyle, dan weer hardcore en dan ineens van snelle early hardcore duik je naar een rustige variant. Daar had beter naar gekeken mogen worden. Tevens, maar daar kan Mental Theo niks aan doen, is de mastering erg matig. Lekkere tracks zoals “Walking The Line” missen kracht in de kick, door het toch oppervlakkige mastering werk. Aan de andere kant is het positief dat we veel volledige versie van de tracks op deze cd aantreffen. Zo wordt "Young Birds" erg vaak ingekort, maar gelukkig op deze cd niet. Kortom, dit is een prima verzamelaar die een tijdsbestek pakt van begin jaren '90 tot aan heden ten dage. Dat er zoveel early hardcore op staat betekent ook alleen maar dat ondanks zijn uitstapjes, Theo altijd een hardcore hart heeft blijven houden.
Score: 75/100
www.slamfm.nl
www.mentaltheo.nl
Wat gelijk opvalt aan de tracklist is het overvloeien van early hardcore, hardcore en hardstyle. De cd begint met Headhunterz’s “Rock Civilization”, waarbij je al een lekker gevoel krijgt om te feesten. De track erna is gelijk al een hardcore track, en wel van The Viper & Mad-E-Fact. Op zich niet raar, maar na dit nummer gaan we weer terug naar de hardstyle met Showtek. Deze variatie is eigenlijk het concept van deze release en we gaan dan ook vrolijk door met een wisseling tussen hardstyle en hardcore, aangevuld met de nodige early hardcore tracks. Over het algemeen treffen we bij de early hardcore weinig verassingen aan, op een paar tracks na zoals “1’s Again” van The Viper & The Perpetrator en “Wake Up” van Mister DJ. Dit soort nummers kom je niet op elke verzamelaar tegen en het is toch prettig om ze weer terug te horen. Ook de nieuwe hardcore krijgt op deze cd de kans, want uiteraard kan hij Tha Playah met “Walking The Line” niet overslaan.
Schijf nummer twee begint ook met een lekkere hardstyle track komend van Wildstylez. 'No Time to Waste' was het Defqon.1 anthem van dit jaar. Dit blijft een erg dikke track, alhoewel je hem vast al vaak genoeg gehoord hebt. Eigenlijk is deze cd een kopie van de eerste. Zelfde opbouw, zelfde soort tracks, alleen vanzelfsprekend andere nummers. Een opvallende track is afkomstig van Mister DJ, die in totaal met drie tracks vertegenwoordigd is en dat terwijl hij niet eens zo heel veel geproduceerd heeft onder die naam. Zijn “Screaming” doet absoluut de naam eer aan. Wat verder erg positief opvalt is de keuze voor de nog niet zolang geleden uitgekomen remix van “Forgotten Moments” door Ophidian. Wat blijft dat een bloedmooie plaat.
'De Beukplaat 6' is een zeer wisselende cd qua muziek, wat het soms moeilijk te beluisteren maakt. Zo hoor je hardstyle, dan weer hardcore en dan ineens van snelle early hardcore duik je naar een rustige variant. Daar had beter naar gekeken mogen worden. Tevens, maar daar kan Mental Theo niks aan doen, is de mastering erg matig. Lekkere tracks zoals “Walking The Line” missen kracht in de kick, door het toch oppervlakkige mastering werk. Aan de andere kant is het positief dat we veel volledige versie van de tracks op deze cd aantreffen. Zo wordt "Young Birds" erg vaak ingekort, maar gelukkig op deze cd niet. Kortom, dit is een prima verzamelaar die een tijdsbestek pakt van begin jaren '90 tot aan heden ten dage. Dat er zoveel early hardcore op staat betekent ook alleen maar dat ondanks zijn uitstapjes, Theo altijd een hardcore hart heeft blijven houden.
Score: 75/100
www.slamfm.nl
www.mentaltheo.nl
Tracklists
CD1
- Headhunterz - Rock Civilization
- The Viper & Mad-E-Fact - Control The Party
- Showtek - World Is Mine
- The Pitcher - Pump It Loud 2006
- Mister DJ - Wake Up
- Bald Terror - Drummachine (DJ Paul remix)
- Highlander - Hold Me Now (I'm Sorry)(Bass-D & King Matthew Remix)
- Technoboy - Rage
- DJ Paul & Rob - Lords Of The Hardschool (DJ Paul's Forze Mix)
- DJ The Viper & Perpetrator - 1’s Again
- Mister DJ - It Ain’t Over
- DJ Pagan - Mister Mister Scarface (DJ Isaac Remix)
- Darrien Kelly & Scott Brown - Total Verwarring
- DJ Paul - Play My Game
- DJ Isaac - Damn Hardcore
- G-Town Madness vs. The Viper - Here It Comes(Original 2002 Mix)
- The Playah - Walking The Line
CD2
- Wildstylez - No Time To Waste ( Defqon.1 2010 Anthem)
- Juggernaut - Ruffneck Rules Da Artcore Scene
- Technoboy - Ti Siento
- G-Town Madness & The Viper - Buck em Down
- Bertocucci Feranzano - XTC Love (Buzz Mix)
- Mister DJ - Screaming
- DJ Paul Elstak - Rave On (DJ Paul's Forze Mix)
- Zatox - Poltergeist (feat. Nikita)
- DJ Isaac & The Viper - Freak That Shit (Bass-D & King Matthew Remix)
- Critical mass - Burnin' Love
- Mad-E-Fact - The Hustle
- Forze dj team - One To The Two
- Darrien Kelly & Stunned Guys - Party Rico
- Paul Elstak - Boom Boom (whoo)
- DJ Weirdo & Phil Omanski - Young Birds (Original Mix)
- Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian DJ Cut)
- T.O.P.D.R.O.P. - Achtung! (Charly Lownoise & Menthal Theo Remix)
Stemresultaat: voldoende
geweldig | 2 | 7% | |
zeer goed | 4 | 15% | |
goed | 4 | 15% | |
ok | 3 | 11% | |
voldoende | 2 | 7% | |
onvoldoende | 1 | 4% | |
slecht | 1 | 4% | |
zeer slecht | 0 | ||
waardeloos | 10 | 37% |
81 opmerkingen
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 september 2010 om 09:26:de titel is al weinig hoopgevend
idd
Heb er ook effe naar mogen luisteren en ik vind het wel een apart concept dat zeker de doorsnee hardhoofd moet aanspreken. Leuk ook die early hardcore erop. Dat is toch een beetje de spreekwoordelijke paplepel voor de jongeren onder ons.
Wat ik zelf jammer vind is dat sommige tracks flink zijn ingekort en andere juist weer niet.
Prima inhoudelijke review trouwens Rico
Wat ik zelf jammer vind is dat sommige tracks flink zijn ingekort en andere juist weer niet.
Prima inhoudelijke review trouwens Rico
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
https://partyflock.nl/review/418:Partyraiser_One_Man_Half_Machine_Project_2
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
https://partyflock.nl/review/418:Partyraiser_One_Man_Half_Machine_Project_2
laatste aanpassing
racklist ziet er opzich niet slecht uit, maar die opbouw
CD 2 Track 02 & 16 enigste waarvoor ik hem misschien nog wel eens wil kopen maar denk dat k maar eens een betere cd zoek met deze 2 tracks erop
Waarom zou je uberhaupt een cd kopen voor 2 tracks? De tracks die jij noemt zijn trouwens al op honderden van dit soort 13 in een dozijn cd'tjes te vinden.
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 september 2010 om 09:26:de titel is al weinig hoopgevend
dat ten eerste
Uitspraak van Wheely was wasted op woensdag 1 september 2010 om 17:32:Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
zeg maar precies nageaapt
dat word m dus neit
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 2 september 2010 om 12:08:Hitjesparade de gekste
Een heel erg grote hitjesparade ja
Hoeveel cd's zijn er zolang samerhand wel niet met deze hits
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 september 2010 om 11:18:Hier bestaat nou de uitvinding 'downloaden' voor. Die gozer verdient geen cent aan mij
+1
sorry ik kan deze cd niet echt serieus nemen.
dat komt om het feit dat de mastering niet top is.
ten tweede is de platenkeuze ( hoe zou ik het zeggen ) ver onder de maat.
--------------------------------------------
15. DJ Weirdo & Phil Omanski - Young Birds (Original Mix)
16. Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian DJ Cut)
--------------------------------------------
deze tracks vind ik persoonlijk niet bij elkaar passen, ik vind Young Birds een zeer goede track, maar daar vind ik Forgotten Moments niet echt bij passen.
maak dan eerst een early cd en dan een present hardcore cd.
de combinatie al vind ik al slecht, early moet blijven zoals het is en daar kan gewoon geen present hardcore bij toegevoegd worden, omdat early een 'mooie' geschiedenis heeft, en dat wordt gewoon op deze cd eventjes 'verziekt'.
en die hitjes die kennen we allemaal, deze cd krijgt van mij een vette onvoldoende
dat komt om het feit dat de mastering niet top is.
ten tweede is de platenkeuze ( hoe zou ik het zeggen ) ver onder de maat.
--------------------------------------------
15. DJ Weirdo & Phil Omanski - Young Birds (Original Mix)
16. Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian DJ Cut)
--------------------------------------------
deze tracks vind ik persoonlijk niet bij elkaar passen, ik vind Young Birds een zeer goede track, maar daar vind ik Forgotten Moments niet echt bij passen.
maak dan eerst een early cd en dan een present hardcore cd.
de combinatie al vind ik al slecht, early moet blijven zoals het is en daar kan gewoon geen present hardcore bij toegevoegd worden, omdat early een 'mooie' geschiedenis heeft, en dat wordt gewoon op deze cd eventjes 'verziekt'.
en die hitjes die kennen we allemaal, deze cd krijgt van mij een vette onvoldoende
maak dan eerst een early cd en dan een present hardcore cd.
Ja want daar zijn er nog niet zoveel van
Of het je aanspreekt of niet is een kwestie van smaak, feit is wel dat een indeling als deze juist eens wat anders is, een combi van early, present en hardstyle.
Het is natuurlijk makkelijk om je af te zetten van een dergelijk product en het hier rucksichtlos de grond in te boren.
Maar ik vind die tracklist zo slecht nog niet als je kijkt voor welke groep deze compilatie voor bedoeld is. Inhoudelijk is ie in orde. Je zou je kunnen afvragen of de presentatie niet wat beter kon (en dan heb ik het ook over de cover).
Maar ik vind die tracklist zo slecht nog niet als je kijkt voor welke groep deze compilatie voor bedoeld is. Inhoudelijk is ie in orde. Je zou je kunnen afvragen of de presentatie niet wat beter kon (en dan heb ik het ook over de cover).
ik stel me toch wel wat anders voor bij beukplaten!
Haha ja inderdaad!
Laurent Ho, Delta 9, Ruffneck(zijn Early producties) of Lenny Dee enzovoort dat zijn producers waar de term 'beuken' veel meer bij past.
Bij deze tracklist zou ik liever een dozijn aanstekers halen of hiermee gedurende de cd met een aansteker in de lucht te zitten
laatste aanpassing
Uitspraak van Wheely was wasted op woensdag 1 september 2010 om 17:32:Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
Dat op zijn beurt weer geript is van Terminator. Wat is je punt?
Dat op zijn beurt weer geript is van Terminator
Ja,en das een film,das heel wat anders,kijk maar naar hoeveel djs/producers ook samples jatten van films.
Maar om een cover te jatten van een cd en m er dan zo goedkoop uit te laten zien..nee...Menthal theo moet zich bezighouden met happy hardcore samen met dat homofiele 2lingbroertje van hem,net als vroegah.Zin uit t intervieuw: of paar megahits samen met zijn maat Charly Lownoisemegahits...Walking the line van tha playah op de cd...Damn,zon mooi nummer op zo'n kneuzencd(n)
Slam fm...Slam in zn face moet ie hebben,al is tom t verneuken van zon goeie track,dat nummer zou helemaal niet op de cd mogen staan is de kwaliteit te goed voor...T is gewoon een sukkel eerste klas die andere mensen schoffeert,maar nu is hij een keer aan de beurt...koekenbakker...
laatste aanpassing
17 tunes per cd?
Voor een ongemixte cd lijkt me dat anders een heel normaal aantal
ik stel me toch wel wat anders voor bij beukplaten!
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 10:55:Die kneus weet echt niet wat beuken is..
Beuken is een ruim begrip, waar iedereen een andere invulling aan kan geven. Maar tof hoor dat jullie wat rauwere namen weten op te noemen
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:megahits
Je kan lullen wat je wilt, maar hits als 'Wonderful days' en 'Live at London' heeft The Playah nog niet gehad
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:das een film,das heel wat anders
Onzin, het gaat toch om het ontwerp zelf.
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:maar nu is hij een keer aan de beurt...
Ik denk ook dat je hem goed te pakken hebt met je post hoor
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 september 2010 om 12:10:'Wonderful days' en 'Live at London' heeft The Playah nog niet gehad
Hahahaha tha playahs hele album walking the line is beter dan alles wat mt ooit heeft gedaan in zn leven...En dan heb je t over schaapjes die bij elk riedeltje waar ze vrolijk van worden de benaming hit gebruiken...nooit een zak aan gevonden die hele vent niet laat staan de producties die hij in zn leven heeft gemaakt...
laatste aanpassing
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:12:tha playahs hele album walking the line is beter dan alles wat mt ooit heeft gedaan in zn leven...
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:12:nooit een zak aan gevonden die hele vent
'Beter vinden' en 'geen zak aan vinden' is natuurlijk altijd nog een kwestie van persoonlijke smaak, daar waar jij het over hits scoren had. Dat jij er persoonlijk niks aan vind dat kan en dat mag, maar dat Mental Theo (samen met Charly Lownoise) een aantal grote hits heeft gescoord (meer dan Tha Playah) valt niet te ontkennen
Tja,hits,hits...blije meezingliedjes zijn het,niks meer niks minder.
Snap alleen niet waarom sommige mensen hem zo ''hardcore'' vinden terwijl het gewoon een happy koekhapper is...Los van dat t mijn smaak niet is,is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...Niks duisters of rauws aan geen enkele track van m,terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis.
Ik heb bv scenocide opstaan van the outside agency,en DAT is pas goeie hardcore...
Tha playah heeft ten minste ECHTE hardcorehits gemaakt
Snap alleen niet waarom sommige mensen hem zo ''hardcore'' vinden terwijl het gewoon een happy koekhapper is...Los van dat t mijn smaak niet is,is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...Niks duisters of rauws aan geen enkele track van m,terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis.
Ik heb bv scenocide opstaan van the outside agency,en DAT is pas goeie hardcore...
Tha playah heeft ten minste ECHTE hardcorehits gemaakt
laatste aanpassing
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:blije meezingliedjes zijn het,niks meer niks minder.
Of het nou een meezinger is, blije hardcore, rauwe hardcore, klassiek of weet ik veel wat, een hit is een hit..
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...
Ik hoor hier overigens niemand zeggen dat hij echte hardcore is ofzo hoor en zo heeft hij zichzelf ook nooit gepresenteerd. Zijn grootste hits zijn inderdaad happy hardcore geweest, al hebben ze ook wel eens hardcore setjes gedraaid of tracks geproduceerd (DJ Fuck ).
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis
Onzin, er zijn vele soort hardcore. Check je eigen favorieten lijst maar, of wil je zeggen dat Korsakoff rauw en duister is?
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:Ik heb bv scenocide opstaan van the outside agency,en DAT is pas goeie hardcore
TOA zijn goede producers ja (recensie van dit album verschijnt trouwens binnenkort), maar is gewoon een totaal andere stijl. Niet te vergelijken met Mental Theo en bovendien spiegelt hij zich daar ook totaal niet aan, dus ik snap niet zo waarom je deze vergelijking steeds moet maken
Het blijft gewoon een kwestie van smaak wat je wel of niet goed vind, maar ga niet van die rare vergelijkingen maken en dingen roepen die niet waar zijn
Theo altijd een hardcore hart heeft blijven houden..
Heeft in ieder geval mooiere nummers gemaakt dan hij...Kwestie van smaak idd,maargoed zit een heel verschil tussen de ''hardcore'' die hij maakt en andere djs/producers...Maargoed ieder zn ding verder,ga dr ok niet verder op in,maar ergens heb je gelijk,want hebt verschillende soorten hardcore,maar het feit blijft dat er veel hardstylenummers opstaan en t dus echt een kutcd is
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 september 2010 om 12:58:dat Korsakoff rauw en duister is?
Heeft in ieder geval mooiere nummers gemaakt dan hij...Kwestie van smaak idd,maargoed zit een heel verschil tussen de ''hardcore'' die hij maakt en andere djs/producers...Maargoed ieder zn ding verder,ga dr ok niet verder op in,maar ergens heb je gelijk,want hebt verschillende soorten hardcore,maar het feit blijft dat er veel hardstylenummers opstaan en t dus echt een kutcd is
laatste aanpassing
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 september 2010 om 09:26:de titel is al weinig hoopgevend
nou idd, en dan wil je toch even naar de tracklist kijken qua titel... en dan
Score: 75/100
kom op zeg krijg je ervoor betaald ofzo? wat een belachelijk cijfer gaat echt helemaal nergens over
laatste aanpassing
Slappe hap
kom op zeg krijg je ervoor betaald ofzo? wat een belachelijk cijfer gaat echt helemaal nergens over
ja, valt het je op?
en belachelijk cijfer?
die reacties zijn pas belachelijk.
moet je mental theo niet? dat mag, maar dat neem niet weg dat het album veelzijdig is en het kritische punt is verwerkt in de recensie en dat is dat de cd's niet logisch opbouwen. voor de rest is het zeker niet he beste album van de laatste jaren, maar ook niet de slechtste en best "hard" voor de doelgroep waar hij voor is bedoeld.
Uitspraak van Speakerblast op zondag 5 september 2010 om 13:37:maak dan gewoon 1 cd met hardstyle en 1 cd met early/hardcore (bijvoorbeeld),
helemaal mee eens
Uitspraak van Speakerblast op zondag 5 september 2010 om 13:37:dj(CD)set
Uitspraak van Speakerblast op zondag 5 september 2010 om 13:37:mixcd
het is geen mix cd, maar een *** presents: .....
zo heeft lenny dee er ook een paar is hij dan nu ook een triest figuur zoals theo wordt afgeschilderd? neuj, iedereen verdiendzijn of haar geld op zijn/haar manier en dat heb je te respecteren of je het zelf zo zou hebben gedaan of niet In dat opzicht doet niemands mening er toe inclusief die van mij.
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op zondag 5 september 2010 om 19:46:en best "hard" voor de doelgroep waar hij voor is bedoeld.
En dat is?
Ik ken een maat van 26 die m helemaal geweldig vind,de cd,en me laatst trots vertelde dat ie m had gehaald.
Zit geen doelgroep in,je moet t mooi vinden,of juist niet.
Ik niet,maar dat komt omdat er hardstyle tussenstaat.
En t jammere is dat de jeugd zo een verknipt beeld krijgt van wat hardcore is...
Das trouwens niet helemaal waar,maargoed t is wel een slappe cd met weinig goeie nummers,ja 1tje,walking the line van tha playah,dus snap eigenlijk niet wat die track op zon kutcd moet...
Maargoed,al met al las ik hierboven al dat ie door 9 van de 10 word afgekraakt,en niet onterecht lijkt me.
De echte hardcorekern heeft toch wel een heel ander beeld wat beuken betreft...En t probleem met mental theo is dat ie zichzelf altijd al een hele bink heeft gevonden...als ik deze cd dan bekijk,snap ik niet waarom.
Daarbij is t ook een figuur die als ie de kans krijgt iemand de grond in te stampen dat ook doet...Nu is hij een keer degene die geschoffeerd word,los van dat t zn baan is zulke flutcds te maken
laatste aanpassing
jaaa ok,Ricardo,daar heb je gelijk in,je hebt zelf ook wel geinige shit gemaakt man 24/7 passion enzoscenocide is echt goed,vooral black lectoid
En ieder zn ding,maar voor slam fm luisteraars is t idd wel hard ja...
Maargoed verder mn gal erover spuwen heeft geen zin,los van dat t negatieve reacties oproept
Zegje gedoan
En ieder zn ding,maar voor slam fm luisteraars is t idd wel hard ja...
Maargoed verder mn gal erover spuwen heeft geen zin,los van dat t negatieve reacties oproept
Zegje gedoan
laatste aanpassing
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 10:55:Die kneus weet echt niet wat beuken is..Doe mij maar scenocide van the outside agency
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 september 2010 om 12:10:Maar tof hoor dat jullie wat rauwere namen weten op te noemen
de spijker op zijn kop slaan
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 20:19:je hebt zelf ook wel geinige shit gemaakt man 24/7 passion enzo
tnx
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 20:19:scenocide is echt goed,vooral black lectoid
idd
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 20:19:maar voor slam fm luisteraars is t idd wel hard ja
en nogmaals, idd.
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 10:55:Slappe troep...Die menthal theo is zowiezo een mongooltje eerste klas
Die kneus weet echt niet wat beuken is..Doe mij maar scenocide van the outside agency
En dat houdt dan van hardcore... Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien. Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet. Luister eens naar hun album Old School Hardcore, daar kan 2010-hardcore niet aan tippen.
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:Tha playah heeft ten minste ECHTE hardcorehits gemaakt
Rebel
Piss Over Your Face
Speedcity
DJ Fuck
Whole Lotta Lownoise
Shock The Nation
Rockin Party
Motherfuck
Berlin Kick 'Em
Are Your Ready
Over The Borderline
The Ultimate Sextrack
En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. Ken je klassiekers jongen, DIT is pas hardcore.
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:En dat houdt dan van hardcore... Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien. Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet. Luister eens naar hun album Old School Hardcore, daar kan 2010-hardcore niet aan tippen.
Respect voor deze uitspraak....respect voor Theo (en ook Ramon).
Mede door dit soort gasten, is house nu wat het is.
Respect da skillz weet je wel! (uitspraak ve andere grootheid)
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:En dat houdt dan van hardcore... Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien. Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet.
dus we moeten blij zijn met metal theo en charly lownoise
zonder hun had er nu helemaal geen hardcore bestaan dus....
misschien voor hun happy hardcore periode een paar mooie hardcore platen uitgebracht.
de laatste 10 jaar heeft deze man naar mijn mening niets voor de scene betekend.
Uitspraak van inactief op vrijdag 3 september 2010 om 10:35:hardcore was toch dood theo?
en als ik deze al zo vernieuwende cd bekijk.
bewijst het wel weer dat deze man weinig respect verdient voor al zijn "echte liefde" voor de hardcore.
als slam fm de doelgroep is, is er toch al genoeg gezegt over deze man....
(toch verrassend dat hij niet weer op mindcontroller staat dit jaar, of zou een main setje op een early feest
niet helemaal de bedoeling geweest zijn achteraf ondanks al die "ervaring" )
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 september 2010 om 11:18:Die gozer verdient geen cent aan mij
Uitspraak van Wasted Wheely op woensdag 1 september 2010 om 17:32:
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
Dat op zijn beurt weer geript is van Terminator. Wat is je punt?
En Terminator is op zijn beurt weer geript van Thunderdome 16
laatste aanpassing
Uitspraak van MarcMan™ = Blaapaap op maandag 6 september 2010 om 16:25:En Terminator is op zijn beurt weer geript van Thunderdome 16
Maar natuurlijk, Terminator 1 (1984) en Terminator 2 (1991) waren allang uit voordat de eerste Thunderdome verscheen
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien.
Rare uitspraak...de hardcorescene draait echt niet alleen maar om 1 man
Endannog,al zou dat zo zijn,dan heeft dj paul heeft de sound echt geintroduceerd wat dat betreft,in ieder geval meer betekend voor de scene...Die was populairder met rainbow in the sky enzo..2 brothers on the 4th floor hebben nog meer betekend dan die gozer...
Bij tmf ook altijd tof doen en mensen in de zeik zetten...
Uitspraak van grunnhardcore op maandag 6 september 2010 om 05:34:de laatste 10 jaar heeft deze man naar mijn mening niets voor de scene betekend.
En die deel ik Nu jij weer
Mensen kunnen er gewoon niet omheen dat de scene verandert,dus blijven ze maar hameren met slappe argumentjes dat hardcore er zonder hun nu niet zo geklonken had en dat ze hardcore geintroduceerd hebben...zelfs zonder mentale theo is er progressie,een soort muzikale evolutie,worden mensen zelf niet ''skill''voller wat mixen betreft,dan komt er wel nieuwe apparatuur waarmee meer geintjes uit kunnen worden gehaald..
En al heeft hij wat dat betreft wel wat voor de scene betekend,IK VIND t een ongelofelijke lambal en heb m nooit goed gevonden,geen enkel nummer...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 september 2010 om 16:30:Maar natuurlijk, Terminator 1 (1984) en Terminator 2 (1991) waren allang uit voordat de eerste Thunderdome verscheen
www.vandale.nl/ironie
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op maandag 6 september 2010 om 16:51:n die deel ik Nu jij weer
Mensen kunnen er gewoon niet omheen dat de scene verandert,dus blijven ze maar hameren met slappe argumentjes dat hardcore er zonder hun nu niet zo geklonken had en dat ze hardcore geintroduceerd hebben...zelfs zonder mentale theo is er progressie,een soort muzikale evolutie,worden mensen zelf niet ''skill''voller wat mixen betreft,dan komt er wel nieuwe apparatuur waarmee meer geintjes uit kunnen worden gehaald..
En al heeft hij wat dat betreft wel wat voor de scene betekend,IK VIND t een ongelofelijke lambal en heb m nooit goed gevonden,geen enkel nummer...
waar maak je je druk om geniet lekker van de muziek wat je wel leuk vind
waar maak je je druk om geniet lekker van de muziek wat je wel leuk vind
Maak je niet druk,ik maak me niet druk,ik leg uit wat mijn visie is wat dat betreft
Maar alle mensen leveren al een bijdrage opzich door het leuk te vinden,of je er nou van houdt of niet.
..
Maargoed de doelgroep is bij dezen slamfmluisteraars,dus niet echt mijn ding,maargoed..
Voor de rest moet iedereen lekker zn ding doen en zich niet op een negatieve manier met een ander bemoeien...
Ik ben ook aardig grof geweest tegenover mt,maargoed,moest t effe kwijt,los van dat het nergens op sloeg achteraf nergens voor nodig,je houdt ervan of je haat t
Hij probeert t ook maar goed te doen voor de mensen die WEL fan van m zijn,hoewel ie daar in t hele hardcoreverhaal betreft niet zo bar veel gedaan heeft...
Heb 14 jaar geleden x dubbelcd van ze gekocht(ben de titel echt effe kwijt,zo goed zit ie in mn geheugen,waar ik niet echt een goed nummer op vond staan,tja als je dat dan hits noemt
Voor de rest moet iedereen lekker luisteren wat diegene mooi vind,zoals jij kort samenvat idd...
Fijne avond...
laatste aanpassing
Uitspraak van grunnhardcore op maandag 6 september 2010 om 05:34:de laatste 10 jaar heeft deze man naar mijn mening niets voor de scene betekend.
Dus? Hij heeft mede aan de wieg gestaan van de hardcore. Was 1 van de eersten die in Amerika (waar hardcore ENORM groot was midden jaren 90) gingen draaien. Hij was samen met Lownoise 1 van de eersten die hardcore-/ ravecompilaties uitbrachten (Rave Parade was erg vernieuwend). Wat ie de afgelopen 10 jaar heeft uitgevreten, zal weinig met hardcore te maken hebben, dat zou best kunnen, heb hem niet meer op de voet gevolgd. Maar dat er hier mensen zeggen dat ie niks met hardcore te maken heeft gehad... dat is feitelijk gewoon niet waar.
En wat HEEL veel mensen niet weten: Mental Theo heeft voor ID&T ooit een product genaamd 'Thunderdome' in de markt gezet. Dus nee, hij heeft inderdaad echt geen zak voor de hardcore betekend
En daarbij, eerste hitje van Paul Elstak was ook in 1995, Life Is Like A Dance. En kijk eens wie dat gemaakt hebben volgens Discogs (wat ook klopt trwns):
1 Life Is Like A Dance (Radio Mix) 3:31
Remix, Producer [Additional] - Koen Groeneveld & Addy van der Zwan
Oftewel geproduceerd door de 2 mannen die later samen bekend zouden worden als de Klubbheads.
Eerste hitje Lownoise en Theo: Live At London (heeft dus echt in de top 40 gestaan). Uitgebracht in 1994. Dus dat Elstak het heeft geïntroduceerd, is ook niet helemaal waar he
En ff voor de zekerheid: nee ik ken de man niet persoonlijk, heb verder niks met hem te maken en ik ben geen lid of oprichter van zn fanclub En ik heb ook niks tegen Paul Elstak, ook een enorme held
laatste aanpassing
Mede door dit soort gasten, is house nu wat het is.
Grotendeels troep ja
Vind de recensie juist wel goed, niet beoordeelt op persoonlijke smaak van Cemon, en gewoon rekening gehouden met de doelgroep waarvoor hij bedoelt is.
Maar zelf vind ik dit de grootste bagger die er is
Uitspraak van sandernogwat op dinsdag 7 september 2010 om 00:38:'gabbers'
Dit woord is al geruime tijd verbannen in mijn ogen...typische hokjesgeest...Als mensen serieus zouden willen worden genomen in discussies over muziek,zouden ze eens moeten stoppen dit soort benamingen te gebruiken.
Uitspraak van Charly Rocks op maandag 6 september 2010 om 21:44:dat ie niks met hardcore te maken heeft gehad... dat is feitelijk gewoon niet waar.
Dat kan wel zo zijn,en hij zal vast wel veel betekend hebben voor de scene,maar voor mij persoonlijk niet echt...En daar had ik t over,heb paar reacties geleden al verteld dat ik in t opkomen in nederland van de scene een cd van hem heb gekocht,maar er persoonlijk geen enkel nummer echt goed vond...Weet zelfs de titel niet meer...Nee,hij kan veel voor mensen betekend hebben wat hardcore betreft,maar bij niet veel tot niets...Maargoed,voor anderen wel,en dat respecteer ik
laatste aanpassing
Uitspraak van Charly Rocks op maandag 6 september 2010 om 21:44:Was 1 van de eersten die in Amerika (waar hardcore ENORM groot was midden jaren 90) gingen draaien
wat een ontzettende onzin, hardcore is nooit groot geweest in de USA, lees bijv. de autobiografie van Ramon maar eens
Uitspraak van Charly Rocks op maandag 6 september 2010 om 21:44:Hij heeft mede aan de wieg gestaan van de hardcore.
ook niet waar, hij heeft ingespeeld op trends die er waren, in de scene in 92-94 waren ze bepaalt niet vooraanstaand, ze moesten het vooral hebben van hun connecties, hun label was volstrekt niet toonaangevend
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:onder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien. Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet.
Tja, maar of het nou zo´n goede invloed is geweest, doordat hardcore zo veel groter werd, verdween het underground karakter en kwamen er heel wat mensen op af die niet echt voor de muziek kwamen, in mijn beleving hebben we daar nog steeds last van (scene voor hardere house in NL is veels te groot, commercieel e.d., waardoor muzikale diversiteit, goede sfeer e.d. vaak ver te zoeken is). Daarnaast staat in de autobiografie van Ramon duidelijk dat zij de commerciele kant zijn opgegaan omdat het hun duidelijk werd dat ze niet naar de echte top van hardcore scene zouden doordringen (dit itt Paul, dreamteam e.d.)
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op dinsdag 7 september 2010 om 19:42:Nee,hij kan veel voor mensen betekend hebben wat hardcore betreft,m
voor mensen die wat dieper in de scene zitten, heeft hij veelal ´niets´ betekent, maar werd hij als een ´meeloper´ en ´uitbuiter´ van de scene gezien
eind 94-95 werd hij niet voor niets ´gehaat´ binnen de hardcore scene, hij is toen menigmaal uitgefloten
Uitspraak van inactief op donderdag 2 september 2010 om 16:00:en heel erg grote hitjesparade ja
Hoeveel cd's zijn er zolang samerhand wel niet met deze hits
idd, lachwekkend, leuk voor de producers die na 15 jaar nog steeds geld krijgen voor hun producties
Hey, daar heb je die Charly stalker weer.
Ik begrijp eindelijk waarom Tommie ooit de negeerfunctie heeft bedacht. Heb m een tijdje geleden aangezet bij deze persoon en het is heerlijk, ik zou het een verademing willen noemen. Kan het iedereen aanraden.
Rengdendendendeng, je had zo'n ding moeten hebben
laatste aanpassing
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op dinsdag 7 september 2010 om 19:42:Als mensen serieus zouden willen worden genomen in discussies over muziek
moet je vooral jezelf constant tegen gaan spreken in je posts..
wat een vreselijke discussie om te lezen whahaha
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:Walking the line van tha playah op de cd...Damn,zon kut nummer op zo'n tog nog best leuke cd
best een leuke cd om te downloade
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 september 2010 om 12:40:maar dat Mental Theo (samen met Charly Lownoise) een aantal grote hits heeft gescoord (meer dan Tha Playah) valt niet te ontkennen
En zo ist maar net
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:Snap alleen niet waarom sommige mensen hem zo ''hardcore'' vinden terwijl het gewoon een happy koekhapper is...Los van dat t mijn smaak niet is,is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...Niks duisters of rauws aan geen enkele track van m,terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis.
Dan heb je wss niet alle nummers van hem, want ze hebben namelijk ook hardcore nummers uitgebracht
Dus.... doe volgende keer eerst even goed je huiswerk hea voor je weer een loze reactie plaatst
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet. Luister eens naar hun album Old School Hardcore, daar kan 2010-hardcore niet aan tippen.
Idd een super vette cd is dat
laatste aanpassing