Partyflock
 

Verslag van Turn up the Bass, 6 december 2008

door , gepubliceerd op
Turn Up The Bass

Memorylane, voor sommige een zonnige laan met mooie eikenbomen en voor andere een donkere achterafstraat. Feit is dat muziek in mijn memorylane van ontzettend grote waarde is. Wanneer er dan een feest wordt georganiseerd met de naam 'Turn Up The Bass' dan sta ik vooraan met mijn vlaggetje. Er schuilt echter ook een ontzettend groot gevaar in feesten als dit want voor iedereen is de herinnering aan die tijd anders. Zo gaan mijn gedachten uit naar de fantastische jaarmixen van Turn Up The Bass en iets minder naar de losse delen die door Arcade werden uitgegeven. Zo kan het ook zijn dat je meer hebt met de eerste delen van de serie waarop veel zogenaamde Hiphouse stond dan met de laatste waarop de wat hardere 'Oldschool' stond. In de voorbereiding op het feest heb ik de fora een beetje gevolgd en daar zag je al een diversiteit aan platen die langs moesten komen. Aan de ene kant mensen die om Tony Scott, Technotronic, DeLaSoul en King Bee vroegen en aan de andere kant waren daar mensen die vroegen om 2 Unlimited, Capella, Snap! De line-up van de avond deed in ieder geval al veel goeds vermoeden. Met grootheden als Robin Albers, Lucien Foort en liveoptredens van Snap! en Technotronic kon het niet tegen vallen! Aangekomen waren er een paar mannen bezig met laptops en die knipte en plakte erop los alsof het een hartelust was. Compleet in de stijl van de megamixes. Echter. de platen die ze draaiden, daar was niet iedereen het mee eens denk ik. Around The World van Daft Punk heeft volgens mij nooit op een Turn Up The Bass gestaan en zo waren er nog wel meer nummers waarvan ik dacht dat ze uit een ander tijdperk kwamen dan de serie waar het feest naar was vernoemd. Mierenneuken? Ja, absoluut want bijna alle platen die langs kwamen hadden dat 'feel good oldschool' gevoel. Ik bedoel, Free van Ultra Nate en Finally van CeCe Peniston horen in een volle HmH is en blijft genieten.

Held van de avond was Lucien Foort die voor mij het gevoel echt wist te brengen (hoewel Born Slippy. ), hij mixte ook nog eens naadloos en dat kon van bijvoorbeeld Robin Albers niet gezegd worden. Die wist wel oude briljantjes uit zijn tas te toveren maar de lijn in zijn set ontbrak volledig. Aan Jean wilde ik voordat ik dit verslag ging schrijven geen woorden vuil maken maar nu ik toch bezig ben: LOSER! Show me love 2008 draaien op een Turn Up The Bass feest kan echt niet en scratchen kan je ook al niet. zo, da's eruit.

Na afloop kan ik niet anders concluderen dat ik het bijzonder naar mijn zin heb gehad. Maar. het is en blijft moeilijk en 'levensgevaarlijk' om een concept als Turn Up The Bass neer te zetten en dan de muzikale invulling zo vrij over te laten aan de dj's. Mensen komen met hoge verwachtingen. Voor de een zullen die meer in het tijdperk '89-'92 liggen en voor de ander in 93'- '95 (waarin er ook een mixcd onder de naam Turn Up The Bass is uitgekomen). Dat dit dan niet duidelijk is terug te horen en dat dj's zelfs 2008 mixen gaan draaien dat is dan toch wel een teleurstelling. Wellicht is het een oplossing om voor het volgende feest de megamixen gewoon achterelkaar te draaien. Weet iedereen waar hij aan toe is ;) (let op de knippog mensen).

Dan moet mij nog 1 ding van het hart. Tijdens I Love Techno in Gent viel mij weer eens op hoe enthousiast het Belgische publiek is en hoe ontzettend het uit zijn stekker kan gaan. Nu werden er echt wel veel 'handen in de lucht' platen gedraaid zaterdag maar echt los ging het niet. Zijn we dan echt zo verwend?

Bij het volgende Turn Up The Bass feest ben ik weer van de partij want gezellig, dat was het!

11 opmerkingen

Waarschuw beheerder
Goed verslag !!!

Heel netjes geschreven en ik sluit me aan bij je text !!!
Waarschuw beheerder
donateur
Aan Jean wilde ik voordat ik dit verslag ging schrijven geen woorden vuil maken maar nu ik toch bezig ben: LOSER!!!!!! Show me love 2008 draaien op een Turn Up The Bass feest kan echt niet en scratchen kan je ook al niet.... zo, da's eruit.


:jaja:
Waarschuw beheerder
Vigro, wat kan jij zeiken zeg! Ben het helemaal niet eens met jouw verslag, ben je soms een frusto of zo? En toon eens wat meer respect! Lekker makkelijk om Jean zo uit te schelden voor loser, knap hoor, ben je echt zo stoer, of denk je niet dat je nu eens goed achter je om moet kijken, Jean is bevriend met Hells Angels en Robin die is beresterk , hij is volgens mij wereldkampioen armdrukken. Wat laf van je om dit op partyflock mee te delen, je staat zeker liever zelf achter de djbooth.
Je kent wel de geschiedenis van de TUTB cd's maar niet die van de dj's kennelijk , ik zal je selectieve geheugen eens opfrissen, Jean was ooit NL Kampioen mixen en scratchen en hoorde bij de beste mixers van Nederland, Robin organiseerde die kampioenschappen en Jean was zijn platendrager,,dat wist je niet he, Robin kan naadloos mixen , net als Jean. Ik vond het juist leuk die overgangen weet ik veel hoe ik dat moet noemen, maar geen mix maar zo bam erin, ga jij maar lekker thuis je TUTB cdeetje opzetten en net doen of je een deejay bent, ik weet al een naam voor jou DJ Mislukt. Je moet eens respect tonen voor diegenen die geschiedenis hebben geschreven. Dat doe jij niet.
Ook al heeft iemand en slechte avond of zijn de mixen niet naadloos, het is ronduit respectloos en laf om iemand voor loser uit te schelden. Kijk eens in de spiegel.Bah je bent naar.
Waarschuw beheerder
Ookal is jean scratchkampioen. en staat hij bekend als een goede dj.

Dan vind ik best dat er kritiek mag zijn over die avond.

Het had alleen wat subtiebel gemogen :)
Artiest {SHOWLIST artist 3144, 46647, 122324}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 03:18:
Vigro, wat kan jij zeiken zeg! Ben het helemaal niet eens met jouw verslag, ben je soms een frusto of zo? En toon eens wat meer respect! Lekker makkelijk om Jean zo uit te schelden voor loser, knap hoor, ben je echt zo stoer, of denk je niet dat je nu eens goed achter je om moet kijken, Jean is bevriend met Hells Angels en Robin die is beresterk , hij is volgens mij wereldkampioen armdrukken. Wat laf van je om dit op partyflock mee te delen, je staat zeker liever zelf achter de djbooth.
Je kent wel de geschiedenis van de TUTB cd's maar niet die van de dj's kennelijk , ik zal je selectieve geheugen eens opfrissen, Jean was ooit NL Kampioen mixen en scratchen en hoorde bij de beste mixers van Nederland, Robin organiseerde die kampioenschappen en Jean was zijn platendrager,,dat wist je niet he, Robin kan naadloos mixen , net als Jean. Ik vond het juist leuk die overgangen weet ik veel hoe ik dat moet noemen, maar geen mix maar zo bam erin, ga jij maar lekker thuis je TUTB cdeetje opzetten en net doen of je een deejay bent, ik weet al een naam voor jou DJ Mislukt. Je moet eens respect tonen voor diegenen die geschiedenis hebben geschreven. Dat doe jij niet.
Ook al heeft iemand en slechte avond of zijn de mixen niet naadloos, het is ronduit respectloos en laf om iemand voor loser uit te schelden. Kijk eens in de spiegel.Bah je bent naar.


Geen vriendjes, geen album,helemaal niks, lijkt mij fake accountje,zou bijna denken dat je gewoon 1 van de DJ's bent die hierboven kritiek krijgt. :-O

Als dat zo is, wees dan een kerel en accepteer dat je niet iedereen gelukkig kunt maken. En laten we eerlijk zijn, heb Jean ook wel eens beter gehoord.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 26161, 61886}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 03:18:
Vigro, wat kan jij zeiken zeg! Ben het helemaal niet eens met jouw verslag, ben je soms een frusto of zo? En toon eens wat meer respect! Lekker makkelijk om Jean zo uit te schelden voor loser, knap hoor, ben je echt zo stoer, of denk je niet dat je nu eens goed achter je om moet kijken, Jean is bevriend met Hells Angels en Robin die is beresterk , hij is volgens mij wereldkampioen armdrukken. Wat laf van je om dit op partyflock mee te delen, je staat zeker liever zelf achter de djbooth.
Je kent wel de geschiedenis van de TUTB cd's maar niet die van de dj's kennelijk , ik zal je selectieve geheugen eens opfrissen, Jean was ooit NL Kampioen mixen en scratchen en hoorde bij de beste mixers van Nederland, Robin organiseerde die kampioenschappen en Jean was zijn platendrager,,dat wist je niet he, Robin kan naadloos mixen , net als Jean. Ik vond het juist leuk die overgangen weet ik veel hoe ik dat moet noemen, maar geen mix maar zo bam erin, ga jij maar lekker thuis je TUTB cdeetje opzetten en net doen of je een deejay bent, ik weet al een naam voor jou DJ Mislukt. Je moet eens respect tonen voor diegenen die geschiedenis hebben geschreven. Dat doe jij niet.
Ook al heeft iemand en slechte avond of zijn de mixen niet naadloos, het is ronduit respectloos en laf om iemand voor loser uit te schelden. Kijk eens in de spiegel.Bah je bent naar.


Beste Missallightlong, bij het schrijven van mijn verslag had ik kunnen weten dat het reacties als deze zou opleveren. Ik denk niet dat het gaat om het wel of niet hebben van respect. Ik ken de achtergrond van Jean en luister nog met heel erg veel plezier naar zijn It en Madhouse compilaties. Hij verdient ook zeker krediet voor deze daden. Echter, zoals het in de sport ook gaat, je bent zo goed als je laatste prestatie en daar was ik absoluut niet van onder de indruk. Ook het feit (lees feit) dat hij veel nieuwe platen draaide, meer met de camera bezig was dan met dat wat hij zou moeten doen en dat ik hem de laatste keren dat ik hem hoorde niet al te best vond heeft mij doen besluiten om het zo te zetten. Het is niets persoonlijks hoor. ;)

Wat betreft Robin Albers, zijn platenkeuze betwist ik niet, alleen wel zijn setopbouw en zijn mixtechniek, moet kunnen denk ik zo.

En ik had zelf heel erg graag in de DJ-booth gestaan ja maar helaas heb ik daar niet 'The Skills' voor, die schijnen andere mensen weer te hebben.

Ik hoop dat je het allemaal niet te persoonlijk opneemt :D.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoi Vigro, ik was al heel lang lid van Partyflock, maar mijn vriend is Amerikaan en ik verhuisde zodoende een aantal jaren geleden mee en heb mijn account toen opgeheven.
De mentaliteit hier in dit overigens prachtige land is niet goed, en dat is mijn mening, kort door de bocht zijn Nederlanders nogal zeikers. Ik vind het gewoon respectloos wat je over Jean schrijft, je noemt hem geen loser, hij heeft veel bereikt en heeft een lange staat van dienst, je kan je uitspraak over dat je afgerekend wordt over je laatste prestatie inslikken. Dat slaat werkelijk nergens op en ik had je wel hoger ingeschat. Voetballers hebben ook een staat van dienst, mijn ex-vriend voetbalde bij Ajax en je wordt echt niet beoordeeld op je laatste prestatie mannetje. Het kan zijn dat Jean niet aan je verwachtingen voldeed maar noem hem dan geen loser maar schrijf gewoon dat je hem slecht vond, heel slecht, mag ook. Ik ken de clubscene hier niet meer zo goed, er zijn veel nieuwe namen, ik ken veel goede deejays in NY maar daar durven ze niks, allemaal slappe opbouw, heel safe, daarom vond ik de keuze van Robin juist wel goed, maar dat is persoonlijk, ik hou van afwisseling en eigenlijk kunnen deze deejays allemaal wel mixen. Ze zitten al zo lang in het vak , Ik vond het echt TUTB, die cd's blonken ook uit in afwisseling en dat is nou precies wat Robin deed. In Amerika en Engeland gaan ze heel anders om met hun deejays, daar kunnen wij nog wat van leren. En het is hier echt zo, ge kunt 1 uur mooie overgangetjes maken, maar als er dan maar 1 fout gaat,,,,dan zegt men hier,,,hij was slecht. Ik ben het met je eens dat hij de originele versie had moeten draaien van Robin S. En dat gescrats hoeft niet voor mij. Nou ik ga weer doeg,
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vigro op dinsdag 9 december 2008 om 14:51:
Ook het feit (lees feit) dat hij veel nieuwe platen draaide


Goos hou alsjeblieft op man!

Jean heb een set van meer dan twee uur staan weggeven en hoeveel platen waren daar 'nieuw' van? miss. 6 of 7 ofzo .
De rest waren allemaal oude knallers.
Logisch dat je niet allemaal TUTB nummers kunt draaien , bovendien moet je als afsluiter er rekekning meehouden dat er al veel bekende platen uit die tijd gedraaid zijn!

Ik vind het kanp dat je iemand met zo een status van dienst een Loser durft te noemen.
Iedereen heb na het befaamde filmpej ineens een bloedhekel aan Jean en het lijkt wel of hij daar nooit meer vanaf komt.
Elke bekende DJ zegt wel s iets negatiefs over zijn of haar collega's en Jan was dan weer zo naief om dat op film te doen.
Boeiend.

Dat gescratch is miss jammer , vind ik ook , of laat ik het zo zeggen ik vind het teveel!
Maar respect voor deze man blijft op zijn plaats wat je ook van zijn draaikunsten vind!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 05:06:
Jean heb een set van meer dan twee uur staan weggeven en hoeveel platen waren daar 'nieuw' van? miss. 6 of 7 ofzo .
De rest waren allemaal oude knallers.
Logisch dat je niet allemaal TUTB nummers kunt draaien , bovendien moet je als afsluiter er rekekning meehouden dat er al veel bekende platen uit die tijd gedraaid zijn!


De TUTB periode bestrijkt zo' 8 jaar, kun je nu werkelijk niet zoveel platen vinden om 2 uurtjes te vullen.

Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 23:34:
Hoi Vigro, ik was al heel lang lid van Partyflock, maar mijn vriend is Amerikaan en ik verhuisde zodoende een aantal jaren geleden mee en heb mijn account toen opgeheven.


Die opmerking kwam niet van mij.

Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 23:34:
je kan je uitspraak over dat je afgerekend wordt over je laatste prestatie inslikken.


Sorry?

Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 23:34:
Het kan zijn dat Jean niet aan je verwachtingen voldeed maar noem hem dan geen loser maar schrijf gewoon dat je hem slecht vond, heel slecht, mag ook.


Misschien heb je daar een punt en had ik hem niet als loser moeten neerzetten maar hem gewoon een zeer, zeer zwakke dj moeten noemen die een zeer zeer zwak optreden neerzette.

Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 23:34:
Ik ben het met je eens dat hij de originele versie had moeten draaien van Robin S. En dat gescrats hoeft niet voor mij.


Zijn we het toch nog een beetje eens!

Uitspraak van Missallightlong op dinsdag 9 december 2008 om 23:34:
Nou ik ga weer doeg,


Doei!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hey Vigro,

Held van de avond was Lucien Foort die voor mij het gevoel echt wist te brengen (hoewel Born Slippy....), hij mixte ook nog eens naadloos en dat kon van bijvoorbeeld Robin Albers niet gezegd worden. Die wist wel oude briljantjes uit zijn tas te toveren maar de lijn in zijn set ontbrak volledig. Aan Jean wilde ik voordat ik dit verslag ging schrijven geen woorden vuil maken maar nu ik toch bezig ben: LOSER!!!!!! Show me love 2008 draaien op een Turn Up The Bass feest kan echt niet en scratchen kan je ook al niet.... zo, da's eruit.

Na afloop kan ik niet anders concluderen dat ik het bijzonder naar mijn zin heb gehad. Maar.... het is en blijft moeilijk en 'levensgevaarlijk' om een concept als Turn Up The Bass neer te zetten en dan de muzikale invulling zo vrij over te laten aan de dj's. Mensen komen met hoge verwachtingen. Voor de een zullen die meer in het tijdperk '89-'92 liggen en voor de ander in 93'- '95 (waarin er ook een mixcd onder de naam Turn Up The Bass is uitgekomen). Dat dit dan niet duidelijk is terug te horen en dat dj's zelfs 2008 mixen gaan draaien dat is dan toch wel een teleurstelling. Wellicht is het een oplossing om voor het volgende feest de megamixen gewoon achterelkaar te draaien. Weet iedereen waar hij aan toe is ;) (let op de knippog mensen).


Helemaal mee eens!

Trouwens grappig om te lezen waar mensen zich wel niet druk over kunnen maken.
Ieder zijn mening toch... :loser:
laatste aanpassing