Partyflock
 

Aanscherping beleid Partyflockagenda

gepubliceerd door , op
Ook in 2007 zijn alle organisaties welkom om op Partyflock hun feesten toe te voegen. De agendamedewerkers krijgen in de regel ongeveer 500 berichten per dag te verwerken en daarom is het agenda-beleid aangescherpt zodat de workload nog een beetje binnen de perken blijft....lees het aangescherpte beleid even goed door.

Je vindt het beleid hier en onderaan dit bericht.

Daarnaast het vriendelijke doch dringende verzoek om lineups en timetables door te geven als deze definitief zijn. 25 contactberichten per feest is geen uitzondering en tegelijkertijd ook geen pretje! In principe zijn niet meer dan 3 contactberichten nodig; de eerste om je feest aan te melden (met een duidelijke url waar de informatie te verifieren is), het tweede bericht om de lineup door te geven en een derde en laatste bericht om een timetable door te geven. Als maximum is nu een aantal van 5 contactberichten gesteld. Hiervan wordt alleen afgeweken als het om zeer onvoorzienbare omstandigheden gaat. Zorg dus dat je lineups pas laat publiceren op Partyflock op het moment dat alle contracten getekend zijn!

Het aangescherpte beleid gaat per heden van kracht en is geen teken van luiheid, maar een teken dat het allemaal wat efficienter moet kunnen met duizenden contactberichten en evenzoveel feesten in 2007!

We danken je voor begrip!

Agendabeleid
Partyflock besteedt bij het verzamelen en plaatsen van informatie op de site veel aandacht aan de juistheid en volledigheid van deze informatie. De informatie komt vaak van derden. Partyflock kan daarom geen garantie geven dat de aangeboden informatie honderd procent correct is. Partyflock is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor eventuele fouten en onvolkomenheden in de verstrekte informatie en er kunnen geen rechten ontleend worden aan de inhoud van de website.

Partyflock is niet verplicht feesten te plaatsen. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan plaatsingen van feesten in het verleden. Onvolledig ingevulde feestformulieren worden in beginsel niet in behandeling genomen.

Belangrijkste beleidsregels
  1. Muziekstijlen worden niet als titel genomen. Voor de leden behelst een dergelijke titel weinig informatie en ook hier blijkt uit ervaring dat er teveel namen in de agenda komen waarbij alleen een muziekstijl is genoemd. Uiteraard mogen combinaties als 'Trance Energy', Masters of Hardcore', 'Hardcore feelings', 'Groove emotions' etc. wel.
  2. Geen overmatig gebruik van hoofdletters en/of interpunctie (uitroeptekens, vraagtekens, puntjes etc.).
  3. Besloten feesten worden niet geplaatst in onze agenda.
  4. Feesten in het buitenland worden slechts geplaatst als het 1) redelijk dichtbij de grens plaatsvindt; 2) het feest is van een groot kaliber en het is te verwachten dat er veel Partyflockers heen zullen gaan. Denk hierbij aan een Nature One, Sonne Mond und Sterne en Streetparade.
    Een uitzondering hierop zijn de bestaande Nederlandse organisaties die een feest in het buitenland geven. Buitenland is hier ter grootte van Europa/EU. Amerika of andere verre landen vallen hierbuiten. De organisatie moet tevens regelmatig feesten in Nederland geven. Feesten op populaire vakantiebestemmingen moeten dus ook voldoen aan de Nederlandse organisatie-regel, anders worden ze niet geplaatst.
  5. Birthday parties: Birthday parties van artiesten zullen zichtbaar als subtitel van het feest opgenomen worden als de dj die zijn verjaardag viert 2500 of meer fans op Partyflock heeft, de lokatie waar het verjaardagsfeest gehouden wordt een capaciteit van 2000 of meer heeft en de verjarende artiest niet onlangs nog jarig is geweest. Let ook even hierop: 1) verjaardagen van artiesten met minder dan 2500 fans op Partyflock krijgen een onzichtbare vermelding in de subtitel 2 Andere jubilea of verjaardagen (labelnights, organisaties, lokaties, cd releases etc.) krijgen in beginsel een onzichtbare subtitelvermelding em 3) verjaardagen gelden alleen als eerbetoon aan een artiest (van niet-artiesten worden geen verjaardagen geplaatst).
  6. Per feest is een maximum van 5 contactberichten geoorloofd. Meer contactberichten alleen bij hoge uitzondering (zeer onvoorzienbare omstandigheden)

165 opmerkingen

2 · 1990
10 · 1991
69 · 1992
119 · 1993
108 · 1994
115 · 1995
183 · 1996
252 · 1997
232 · 1998
172 · 1999
304 · 2000
664 · 2001
2881 · 2002
4879 · 2003
8320 · 2004
13696 · 2005
20060 · 2006

Het was ook wel nodig ja!
laatste aanpassing
Uitspraak van [023] PimRitsel op dinsdag 2 januari 2007 om 13:22:
Dit bericht is ook niet voor jou bestemd als je geen feesten toevoegd aan de agenda...
Als het je niet interreseert kun je het ook gewoon negeren. De opmerking die je nu plaatst is zinloos, kansloos en buitengewoon nutteloos voor een ieder die hem leest. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde en derhalve dus volkomen kut.

doe je niet zo in je flock dan doe je het wel op t forum... :looser: (nu kan je me lekker niet banne ;p)
Niet meer dan logisch allemaal.
Uitspraak van Darkangel // Angelic op dinsdag 2 januari 2007 om 16:36:
er zijn ook kleinere feestjes voor misschien 250 man
en dan is het heel jammer als je die niet op pf kan zetten

Dat kan wel alleen de procedure om het aan te melden is anders geworden en strenger
Uitspraak van Dynamike op dinsdag 2 januari 2007 om 17:42:
en dan maar denken dat de PF medewerkers schoothondjes zijn * kwispel *

Likt over gezicht ;)
Uitspraak van Karian op dinsdag 2 januari 2007 om 10:43:
Maandje agenda-admin worden? sommige dj's zijn 10 keer per jaar jarig en sommige dj's zonder fans en met 2 optredens in de boerenschuur om de hoek eisen dat hun feest 'Dj Gekke Henkie's verjaardagsfeest' heet en hij is in januari, mei en november jarig

ik wil best een maandje agenda admin zijn geen probleem
Artiest {SHOWLIST artist 2664, 1646, 2649}
Sorry !!!
Werkzaam bij La Bomba
Artiest RVE
we gaan er rekening mee houden!
 
Werkzaam bij CK-events
zal er rekening mee houden maar eerlijk is eerlijk nieuwe organisaties weten ook soms niet hoe ut werkt en die vergeten ook dingen ;)
Werkzaam bij V.C.N.
Artiest {SHOWLIST artist 41643, 10552}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 17:22:
Snap je de clue al? Hoe meer birthdayparties, hoe minder andere feesten succesvol zullen verlopen. En dus ook hoe meer welwillende organisaties en artiesten minder betaalde boekingen hebben. Birthdayparties zijn eigenlijk best wel een potentiële killer van de scene

volledig mee eens!!
Artiest {SHOWLIST artist 1621, 28203}
als er maar feestjes zijn !!! :bounce:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 19:07:
nieuwe organisaties weten ook soms niet hoe ut werkt en die vergeten ook dingen

en dan is het zo handig om even dit door te lezen :

Help voor agenda

:flower:

want we zijn eigenlijk best aardig hoor ;)
 
prima hoor :yes:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 11:11:
alt niet over te discuseren, zeer duidelijk!
"Birthday parties van artiesten zullen zichtbaar als subtitel van het feest opgenomen worden als de dj die zijn verjaardag viert 2500 of meer fans op Partyflock heeft, de lokatie waar het verjaardagsfeest gehouden wordt een capaciteit van 2000 of meer heeft"

Dit vind ik maar vaag
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 januari 2007 om 17:22:
Is wel degelijk een verschil, want tot ergernis van een hele hoop artiesten, leden en organisaties, worden de birthdayparties al om de minste reden georganiseerd en uit de grond gestampt de laatste 1,5 á 2 jaar.

Birthdayparties zijn er namelijk vanaf het begin geweest met een mooie volle line-up, artiesten die(praktisch) gratis komen draaien(als birthdaypresent) en een extreem lage prijs waar geen normaal feest break-even mee zou kunnen draaien.

Snap je de clue al? Hoe meer birthdayparties, hoe minder andere feesten succesvol zullen verlopen. En dus ook hoe meer welwillende organisaties en artiesten minder betaalde boekingen hebben. Birthdayparties zijn eigenlijk best wel een potentiële killer van de scene

Helemaal mee eens. Tegenwoordig lijkt elk feest omgedoopt te worden tot birthday party, en wordt van de DJ's verwacht dat men voor niks komt draaien. Ondertussen wordt er wel gewoon vol entree gevraagd, zodat men de zakken lekker kan vullen.

Afschaffen!
Artiest {SHOWLIST artist 3700, 72992, 7808, 6884}
Uitspraak van Legion of the Lost op dinsdag 2 januari 2007 om 23:13:
Birthday parties van artiesten zullen zichtbaar als subtitel van het feest opgenomen worden als de dj die zijn verjaardag viert 2500 of meer fans op Partyflock heeft, de lokatie waar het verjaardagsfeest gehouden wordt een capaciteit van 2000 of meer heeft

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de artiesten die serieus bezig zijn en ook redelijk groot zijn in een bepaalde scene maar weinig fans hebben op PF zullen dus nu onder sneeuwen. Een artiest die hardcore ten gehore brengt is hier op PF bij voorbaat al voorzien van een hoop fans. Ik bedoel, het is soms wel triest om te zien dat een lokale hardcoreheld soms meer "fans" heeft als een dj/live-act die andere muziek ten gehore brengt. Bij deze moet er dus duidelijk zijn dat daar uitzondering op de regel kan worden toegepast ;) anders krijg je helemaal zo'n overkill aan hardcore feesten in de agenda (ja, overkill, want het is nu al niet meer te overzien op bepaalde momenten!!)
...en om dit verschil nog maar eens te bekrachtigen.

Het aantal fans van Promo (Hardcore):

26438 · fans · herkomst

Het aantal fans van Ron van den Beuken (Trance/Hardtrance/progressive e.a.)

503 · fans · herkomst


Wat als dus een artiest als Ron vd Beuken een "Birthday Party" zou houden? Dat komt dan volgens de regels niet in de agenda te staan?
Ik vind dat pf een beetje van zijn concept afdwaalt.....
Uitspraak van De Gluurbuur™ op dinsdag 2 januari 2007 om 23:53:
Ik vind dat pf een beetje van zijn concept afdwaalt.....

Het concept van de agenda is zo volledig en correct mogelijk te zijn. Dat zullen we ook nu blijven doen alleen willen we dat graag doen met wat minder contactjes per feest.
Uitspraak van Axel Doorman op dinsdag 2 januari 2007 om 23:41:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de artiesten die serieus bezig zijn en ook redelijk groot zijn in een bepaalde scene maar weinig fans hebben op PF zullen dus nu onder sneeuwen. Een artiest die hardcore ten gehore brengt is hier op PF bij voorbaat al voorzien van een hoop fans. Ik bedoel, het is soms wel triest om te zien dat een lokale hardcoreheld soms meer "fans" heeft als een dj/live-act die andere muziek ten gehore brengt. Bij deze moet er dus duidelijk zijn dat daar uitzondering op de regel kan worden toegepast anders krijg je helemaal zo'n overkill aan hardcore feesten in de agenda (ja, overkill, want het is nu al niet meer te overzien op bepaalde momenten!!)

Helemaal mee eens!
 
Uitspraak van Axel Doorman op dinsdag 2 januari 2007 om 23:41:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de artiesten die serieus bezig zijn en ook redelijk groot zijn in een bepaalde scene maar weinig fans hebben op PF zullen dus nu onder sneeuwen. Een artiest die hardcore ten gehore brengt is hier op PF bij voorbaat al voorzien van een hoop fans. Ik bedoel, het is soms wel triest om te zien dat een lokale hardcoreheld soms meer "fans" heeft als een dj/live-act die andere muziek ten gehore brengt. Bij deze moet er dus duidelijk zijn dat daar uitzondering op de regel kan worden toegepast anders krijg je helemaal zo'n overkill aan hardcore feesten in de agenda (ja, overkill, want het is nu al niet meer te overzien op bepaalde momenten!!)

Kan hier nou echt niemand L E Z E N ?! :/
Ik moet eerlijk bekennen dat ik als organisatie ook wel van die contactmomenten af wil.

Ikzelf zet de dingen van GZG in de agenda (Gasten Zonder Grenzen - Amsterdam) en omdat wij niet altijd zoals andere organisaties zijn (soms de locatie niet kunnen communiceren, soms een weekend houden met meerdere clubs, flyer dat alleen een foto is) kost dit vaak heel veel contactmomenten.

Hierbij vraag ik me soms wel af in hoeverre alle regels PF nu in de weg staan of juist helpen. Ik ben wel 5x heen en weer aan t mailen en moet lobbyen om alsjeblieft mijn feest in de agenda te krijgen. Dat is soms een week van heen en weer gemail. In het geval van de flyer (wat dus alleen een foto was): dat is nu eenmaal onze flyer. En daar moet ik dan tekst bijzetten omdat het anders niet volgens de regels is. Tsja...dan is dus wel het idee weg en zit ik in mijn flyer te kloten.

Al die regels lijken me ook weer een keurslijf te creeeren waarin alles dus nog meer op elkaar gaat lijken. En dat doet het allemaal al zoveel. Alles wat niet in het plaatje past mag niet. Is niet bevorderlijk voor de creativiteit en spontaniteit.

Het is niet dat ik denk dat het zonder regels allemaal wel werkt; het wordt binnen no time een grote spam-teringzooi. Maar toch lijkt het mij soms slimmer als PF juist gaat snijden in het aantal regels. En ze niet blindelings toepast maar soms ook nadenkt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren; en of dat in dit geval ook relevant is. Een overkill aan regels is voor niemand relaxed, en kost iedereen alleen maar tijd en gezeik: voor PF en voor de organisaties.
laatste aanpassing
 
ik heb het bee4tje door zitten lezen allemaal maar snap er de ballen neit van marja makt verder niet uit!!!
Ik ga naar feesten kom op pf voor me pf vriendjes:P en daar laat ik het bij dus heb nergens last van!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 januari 2007 om 00:38:
Kan hier nou echt niemand L E Z E N ?!

Zeker wel, maar ik wil alleen een bepaald punt nog even bekrachtigen die naar mijn idee erg belangrijk is en daar ook duidelijk over moet worden gedaan. Als er een regel is opgesteld die ook voor mensen met grote naam maar weinig "fans" op PF moet gelden, laat er dan wel duidelijk (!!!!) bij staan dat als deze artiest buiten PF om wel populair is er uitzondering op regel is.
Verder heb ik er niets op te klagen en vind ik dit beleid (als beginnende en dus nu onderbesneeuwende Dj) zeer zeker niet verkeerd want het filterd nu de mensen uit die alleen maar een grote muil hebben...
Bij deze...Later!
Ik sluit me bij Laterveer aan. Dat het aantal contactmomenten omlaag moet dat snap ik, zelf betrap ik me er ook weleens op dat een line-up druppelgewijs geplaatst wordt, en dit is voor de crew eigenlijk belachelijk veel werk.

Echter, sommige agendaregels vind ik dat de leden/het partypubliek niet ten goede komen. Daar ze soms gewoonweg bepaalde informatie die voor het bezoekend publiek van belang is gewoon uitsluiten.

Zo zie ik het ook met die b-day party's. Ik snap dat jullie niet achter het concept b-day party staan, ik zelf zie er ook meer killing in voor de scene dan heil. Echter, er ZIJN nu eenmaal b-day party's, en ze ZIJN er nu eenmaal aan de lopende band. Eigenlijk steek je op deze manier dus gewoon je kop in het zand, en ontneem je het publiek informatie. Want dat ene feestje op PF is en blijft een bday party of jij het er nu bij zet of niet. Je kan een organisatie toch niet gaan verplichten een feest anders te gaan noemen omdat partyflock het anders niet plaatst? En ik snap dat jullie het niet verplichten, want tja je bent vrij om het op partyflock te posten of niet, maar ergens weten jullie denk ik verdomdes goed welke positie jullie in de dancescene hebben, en dat geen enkele organisatie bijna zonder die PF agenda kan. Dus nee, ik vind dit een beetje erg vaag en krom.

En dat uitfilteren van artiesten vind ik al helemaal krom. Ik snap dat er mensen zitten die alleen een grote mond hebben en vervolgens weinig bieden, mja die lopen zelf wel tegen de lamp toch?
Maar er zijn zat artiesten die in eigen regio een grote aanhang hebben en flinke naamsbekendheid, en ook serieus met hun scene bezig zijn. Het is voor deze mensen al zo moeilijk om tot de "top" te komen, aangezien deze flink dichtgetimmerd zit door organisaties/artiesten die een soort van monopoly hebben op hun eigen manier. Net alsof alleen de gevestigde garde (want dat zijn vaak de mensen met meer dan 2.500 fans) serieus genomen hoeft te worden in hun hebben en houwen. Schaf dan meteen alle bday's af in de agenda, maar ga niet dit onderscheid maken zeg!!!!

Want op deze manier draait het alleen nog maar om populairiteit, jij bent populair dus jij mag wel je bdayfeestje plaatsen, maar jij bent nog hard aan het knokken om net zo populair te worden en dus zegt partyflock :looser: daar gaan we je echt niet bij helpen jongeman jij mag je verjaardagsfeestje niet plaatsen.

Maar goed, zoals ik verder al zei snap ik de rest volledig en moet het ook werkbaarder voor jullie worden:)
laatste aanpassing
 
Ik wilde net het zelfde gaan zeggen.
Laat dan geen en organisatie of artiest B-Day party neer zetten.
Vind het ook best jammer dat Partyflock een organisatie dwingt een ander naam te geven aan een feest.
DUS mijn mening is dat het voor iedereen mag of voor niemand.
Of pas het zo aan dat de entree wel gratis is als iemand zijn naam gebruikt.
En dan vindt ik het ook nog eens krom zou een arties minder vriendjes hebben en zijn naam bij Benelux merkenbureau hebben vast gezet. En deze persoon mag onder zijn eigen naam nog geen B-Day party achter zijn naam zetten vindt ik dit heel krom van partyflock.
Het beleid moet toch even nagekeken worden.
Maar partyflock weet wel dat ik iemand ben die hier en daar wel wat opmerkingen heb over het beleid. Verder vindt ik het een super site (Y)