ID&T Radio zal vanaf 1 februari verder gaan als SlamFM met daarop dancemuziek afgewisseld met Top 40 hits. Dat heeft directeur Duncan Stutterheim van ID&T bevestigd. Eerder werd al bekend dat de radiozender het roer fiks zou omgooien. Als dj wordt onder andere Mental Theo aangetrokken.
De naam ID&T moet weg uit alle uitingen van media die het bedrijf doet. "Iemand die naar Thunderdome gaat ziet ID&T heel anders dan een bezoeker van Convertible. Dat vind ik wel een hele grote misvatting van mezelf", zo zegt Stutterheum. Dat is volgens hem dan ook de reden waarom het bij ID&T Radio mis ging. "Je denkt toch bij ID&T aan 'boem, boem, boem'. Op je werk de hele dag 'boem, boem, boem' dat werkt niet. Ikzelf kon er ook niet naar luisteren de hele dag en ik denk dat de hele dag dance gewoon niet te doen is. Dan gaat zelfs dance vervlakken. Er is zit toch een energie in dance en continu dance op de radio zuigt je energie binnen een half uur gewoon leeg. Wij hadden de kortste luistertijd van al die stations. 35 minuten hadden we, andere stations negentig. Veronica, Arrow, allemaal."
Volgens de ID&T directeur had de zender toch 350.000 luisteraars. "Ik dacht dat je daarmee wel geld kon verdienen, maar wij konden zelfs niet aan adverteerders uitleggen dat je rondom Q-radio moest adverteren. Onbegrijpelijk vind ik het. Dan luisteren er 40.000 mensen naar zo'n show. Hetzelfde verhaal als vroeger met Thunderdome. Dat de grote bedrijven toch denken 'ja, ach… bij 538 bereik ik meer mensen'."
Bron: Fok
281 opmerkingen
Hoezo de hele dag dance werkt niet en slurpt de energie uit je?..... Het GEEFT je juist energie.... Nee, dan de hele dag luisteren naar slaapverwekkende "yo bitches" muziek, dat is pas lekker..... Opdoeken, frequentie afnemen en geven aan betere radiostations die WEL het lef hebben dance te draaien....
eerst dat kut r&B en nu dit. het is juist lekker de hele dag dance teluisteren in plaats van die fucked op britney of een usher. er zijn genoeg mensen die het wel de hele dag luisteren er mee opstaan en mee naar bed tegaan. iedereen doet die fucked op top40. altijd geld geld geld!!! als die averteerders of wie dan ook dance beluisterd in het breedst van het woord, komt er dan sneel achter dat het niet alleen boem boem boem is! stelletje kortzichtege mensen!!!
als het mensen niet zint...pleurt dan een cd of plaat op...dat hele radio gebeuren komt mn strot uit...laat id&t lekker doen wat ze willen... mensen gaan toch wel naar de feesten....
http://www.speedcore.it/sana/music/stinger/Stinger_MINI%20MIX%20PART%2001.mp3
zoiets is ook leuk
LOL
http://www.speedcore.it/sana/music/stinger/Stinger_MINI%20MIX%20PART%2001.mp3
zoiets is ook leuk
LOL
laatste aanpassing
In het interview (en zijn boek 'Release' laat Duncan in alles blijken dat hij niet zozeer de Dance groot heeft gemaakt omdat hij een fan is/was maar omdat hij er rijk van kon worden. Dat is op zich niet erg maar laat niemand Duncan verdedigen als een heilige die de Dance groot heeft gemaakt omdat hij er zelf van hield. Je kan hem zeker roemen om zijn commerciele inzicht toendertijd.
Aan de andere kant zegt hij impliciet in het interview dat hij niets van marketing begrijpt. (Anders doe je er niet '5 euro bovenop' omdat het steeds uitverkocht raakt.) Dat is een beetje raar maar verklaart wel waarom hij blijkbaar niets (meer) van zijn doelgroep begrijpt. Hij leeft er al te lang te ver vandaan. (NEE Duncan, de VIP-room is niet waar je doelgroep rondloopt.)
Ik ben het eens met alle commentaar over het 'stelen' van een frequentie en alle andere commentaar dat ID&T radio/SlamFM eenheidsworst is/wordt. Ik hoop dat ze hem domweg zijn frequentie afnemen en aan FreshFM of XFM geven. Als je Dance _goed_ brengt kan het wel. Dus: je programmering zo opzetten dat de diverse stromingen niet door elkaar lopen bijvoorbeeld.
Hoe dan ook. Slam hoeft niet op mijn 'klandizie' te rekenen. Hij gaat per direct van al mijn playlists/bookmarks/voorkeuzezenders af.
Bye, Duncan!
Aan de andere kant zegt hij impliciet in het interview dat hij niets van marketing begrijpt. (Anders doe je er niet '5 euro bovenop' omdat het steeds uitverkocht raakt.) Dat is een beetje raar maar verklaart wel waarom hij blijkbaar niets (meer) van zijn doelgroep begrijpt. Hij leeft er al te lang te ver vandaan. (NEE Duncan, de VIP-room is niet waar je doelgroep rondloopt.)
Ik ben het eens met alle commentaar over het 'stelen' van een frequentie en alle andere commentaar dat ID&T radio/SlamFM eenheidsworst is/wordt. Ik hoop dat ze hem domweg zijn frequentie afnemen en aan FreshFM of XFM geven. Als je Dance _goed_ brengt kan het wel. Dus: je programmering zo opzetten dat de diverse stromingen niet door elkaar lopen bijvoorbeeld.
Hoe dan ook. Slam hoeft niet op mijn 'klandizie' te rekenen. Hij gaat per direct van al mijn playlists/bookmarks/voorkeuzezenders af.
Bye, Duncan!
Als je Dance _goed_ brengt kan het wel. Dus: je programmering zo opzetten dat de diverse stromingen niet door elkaar lopen bijvoorbeeld.
Wat maakt jou de deskundige op dit gebied dat je beweert dat het wel kan? Heb je enig idee waar je over praat of roep je gewoon maar wat?
Als er 1 partij is die zo'n sterke naam heeft dat deze tot de verbeelding spreekt bij de adverteerders is het ID&T wel. Kennelijk lukt het gewoon niet zoals het ging met alleen maar dance.
Dan kan je wel je kop in de wind steken en zeggen dat het best kan maar denk je dat ze niet alles geprobeerd en geanalyseerd hebben?
Als je geld verliest doe je er toch alles aan om dat tegen te houden?
Maar goed, begin je eigen dancestationnetje maar en laat jij dan zien hoe het wel kan... onzin lullen kunnen we allemaal.
Toen Dhr Stutterheim al geen Hardcore toko meer op mystery land zette was voor mij de koek al op daarna hebben ze toch alleen maar laten zien dat het ze om het geld ging nou is dat niet zo erg maar verlies niet uit het oog waar je roots zitten en dat heefd ID&T wel gedaan .
verder ja ach giel beelen op 3fm is ook niet slecht vind ik die durft tenminste nog wel wat alternatiefs te draaien .
Menthal theo , daar weet ik echt niet wat ze nu daar weer me willen berijken hoor maar hij past tenslotte ook wel bij het bedrijf aangezien die eerst wel lekker hard wou draaien en op een bepaald punt verkondigd dat Hardcore en hardere stijlen voor kleine kinderen is nou Theo ga jij dan lekker met Duncan in de zandbak spelen
verder ja ach giel beelen op 3fm is ook niet slecht vind ik die durft tenminste nog wel wat alternatiefs te draaien .
Menthal theo , daar weet ik echt niet wat ze nu daar weer me willen berijken hoor maar hij past tenslotte ook wel bij het bedrijf aangezien die eerst wel lekker hard wou draaien en op een bepaald punt verkondigd dat Hardcore en hardere stijlen voor kleine kinderen is nou Theo ga jij dan lekker met Duncan in de zandbak spelen
Genoeg keus hiero:
Shoutcast.com
Verder m'n favo: Proton radio
Radio is niet meer zozeer van deze tijd... gewoon internet radio... geen commercials.. nix.. noppes gewoon goed streaming MP3.
Shoutcast.com
Verder m'n favo: Proton radio
Radio is niet meer zozeer van deze tijd... gewoon internet radio... geen commercials.. nix.. noppes gewoon goed streaming MP3.
laatste aanpassing
Je kunt natuurlijk ook eerst een marktonderzoekje houden en een (MarCom-)strategie uitstippelen -- ipv gewoon een radiostation beginnen en domweg platen gaan draaien... dan bedenken dat dat niet werkt, dan weer van strategie veranderen, dan weer eens van naam, etc... Trial and error totdat je alle geloofwaardigheid van je luisteraars & adverteerders verloren hebt!
Beeetje jammer. Duncan geeft overigens aan dat ze een maximale luistertijd hadden van 35 minuten per luisteraar in tegenstelling tot de overige zenders, waar men gemiddeld 90 minuten luistert. En als ik naar mezelf kijk; die luistertijd zal alleen maar korter worden... bij het tegenkomen van een R&B plaat ben ik inderdaad ook weg. Daarvoor tune ik niet in op ID&T! En aangezien juist DAT soort platen er steeds meer tussendoor gaat komen...
And Goddamn, give us back our Chill Sunday!
Beeetje jammer. Duncan geeft overigens aan dat ze een maximale luistertijd hadden van 35 minuten per luisteraar in tegenstelling tot de overige zenders, waar men gemiddeld 90 minuten luistert. En als ik naar mezelf kijk; die luistertijd zal alleen maar korter worden... bij het tegenkomen van een R&B plaat ben ik inderdaad ook weg. Daarvoor tune ik niet in op ID&T! En aangezien juist DAT soort platen er steeds meer tussendoor gaat komen...
And Goddamn, give us back our Chill Sunday!
Ik wacht op comeback man woensdag avond ging mall altyd bam