Partyflock
 

Music Fruition In Marketing & Daily Life

gepubliceerd door , op
Music Fruition In Marketing & Daily Life
18 september 2015
Nog maar een paar weekjes en ADE barst los in alle hoeken van Amsterdam. Op de openingsdag, woensdag 14 oktober, is er de kans om dit grootse evenement op een relaxte manier te beginnen bij de Tolhuistuin, alwaar het Italiaanse Out Electronic Recordings in samenwerking met Dance.nl, Tolhuistuin en Paradiso een gratis toegankelijk seminar organiseert, gecombineerd met (techno)muziek en een borrel met Italiaanse hapjes.

Het Italiaanse Out Electronic Recordings presenteert een seminar dat in het teken staat van de evolutie van de muziek, zowel op het gebied van reclame, marketing, recreatie, therapie als wetenschap. Hoe ontwikkelen emoties zich bij bepaalde klanken? Welke lichamelijke reacties maken de diverse muziekstijlen los? Dit zijn slechts enkele onderwerpen die behandeld gaan worden tijdens dit dagvullende programma. Speciale gast is geluidsstrateeg Guillaume Huret, die onder andere onderzoek heeft gedaan voor Renault, EMI, Sony, L'Oreal en Cacharel. Het programma wordt aldus afgesloten met een borrel in combinatie met Italiaanse hapjes.

Het is voor Out Electronic Recordings de eerste keer dat zij een dergelijk evenement organiseren op het Amsterdam Dance Event. Al eerder werden de seminars van Out-Er (zoals het label kortweg genoemd wordt) georganiseerd in Ohm en Tresor in Berlijn en in Masseria Ospitale nabij Lecce in Zuid-Italië. Na het ADE zal het laatste seminar in de serie over dit onderwerp nog gepresenteerd gaan worden in het wereldberoemde MoMa (Museum of Modern Art) in New York City.

Programma:
Seminar [15.00 – 16.30]
Guillaume Huret en Simone Gatto gaan dieper in op allerlei cases uit de realiteit om de filosofische, therapeutische en marketingtechnische relatie tussen geluid en emotie te ontleden.

Panel [16.30 – 17.30]
Simone Gatto, Guillaume Huret, Ed Davenport, JP Enfant en Patrice Scott discussiëren verder over de besproken onderwerpen en gaan dieper in op de emoties die komen kijken bij het managen van een platenlabel.

Network Meeting [17.30 – 21.30]
Italiaanse hapjes worden geserveerd aan de bezoekers terwijl de zon ondergaat aan het IJ, waarbij Patrice Scott en Christopher Rau wat (techno)muziek zullen laten horen.