Partyflock
 

Radical Redemption maakt anthem BTB2014

gepubliceerd door , op
De meeste van jullie hadden het al door maar hierbij nog even officieel:

We zijn trots om te mogen melden dat niemand minder dan Radical Redemption dit jaar de studio is ingedoken om het anthem te maken van Beat the Bridge 2014. Na twee jaar een euforisch anthem is het nu tijd voor een echt raw anthem.

Nog geen 2 jaar geleden tekende Radical Redemption bij het beruchte Minus Is More label. Binnen de kortste keren veroverde Joey van Ingen de rauwe hardstyle scene met zijn unieke, eigenzinnige sound.

Als absolute nummer 1 van de Facebookpoll was er wat ons betreft maar één man die het anthem moest maken. Als klap op de vuurpijl zal hij zowel op Kingsday als op Kingsnight draaien!

De track wordt uitgebracht op het label Minus Is More in April. Begin maart komt de preview online, dus hou onze social media goed in de gaten!

Koop nu je kaarten via: koop tickets

46 opmerkingen

De nr 1 hardstyle verkrachter :respect:
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 13:02:
De nr 1 hardstyle verkrachter :respect:


Erg goed onderbouwd, zo vind je ze zelden op partyflock! (y)
21 jaar? Met jou ga ik niet eens in discussie knul
Lekker nummer, maar weinig btb elementen naar mijn idee :P niet echt een anthem dus.
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 13:02:
De nr 1 hardstyle verkrachter :respect:


Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 15:57:
21 jaar? Met jou ga ik niet eens in discussie knul


:facepalm:
laatste aanpassing
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 15:57:
21 jaar? Met jou ga ik niet eens in discussie knul


Gesloten profiel en kinderachtig reageren zonder argumenten en onderbouwing. Nee , jij bent diegene waarmee je duidelijk niet in discussie moet gaan.
En ik twijfel of jou leeftijd überhaupt een 2 bevat. Al zou 12 jaar ook nog wel kunnen. :facepalm::bye:

Side note:
mocht je 30+ zijn, dan is je reactie misschien nog wel triester.
laatste aanpassing
Oeii altijd grappig als een broekie je de les probeert te lezen :P
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 13:02:
De nr 1 hardstyle verkrachter


Beetje overdreven als je het mij vraagt,
Radical is meer een voorbeeld hoe het vooral NIET moet !!
Met z'n k#t breaks altijd !!
Gas geven dat is wat we willen volgens mij :bounce:
I.p.v om de have klap stil Moeten staan
beetje doorpompen dat kan ie wel hoor ;) tis alleen niet echt mijn stijl, maak of hardstyle of hardcore maar ga er niet met een halfslappe lul tussenin hangen :/
Artiest {SHOWLIST artist 85937, 55906, 64690}
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 15:57:
21 jaar? Met jou ga ik niet eens in discussie knul


leeftijd zegt echt zoveel :')
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 13:02:
De nr 1 hardstyle verkrachter :respect:


Las toevallig hier op PF een recentie van zijn nieuwe album en die is erg positief ontvangen. Wat is er zo van heb gehoord klonk het allemaal best goed.

Waarom vind je het dan "De nr 1 hardstyle verkrachter"? En welke hardstyledj van de laatste tijd vind je i.t.t.Radical Redemption dan wél goed en waarom?
laatste aanpassing
Radical Redemption totaal niet mijn soort hardstyle maar vind wel top wat hij bereikt heeft met de nieuwere generatie hardstyle tot nu toe. Complimenten! :-)
Artiest {SHOWLIST artist 53285, 74943, 77860, 49931}
Uitspraak van toerist op dinsdag 18 februari 2014 om 19:27:
Waarom vind je het dan "De nr 1 hardstyle verkrachter"?


Hij houd van Hedhantrz. Kan je m niet kwalijk nemen.
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 15:57:
21 jaar? Met jou ga ik niet eens in discussie knul


Veschrikkelijk arrogant. De beste man heeft gelijk, je onderbouwt je mening niet eens terwijl je een hele grote conclusie trekt. Kwal
Uitspraak van -=VanDalen=- op dinsdag 18 februari 2014 om 13:02:
De nr 1 hardstyle verkrachter


Vind er ook niks aan, maar dat hersenloos afzeiken is voor niemand goed.
 
Er zijn maar weinig dj's die de boel zo op zijn kop kunnen zetten.
laatste aanpassing
Uitspraak van -Herm- op dinsdag 18 februari 2014 om 23:34:
Vind er ook niks aan, maar dat hersenloos afzeiken is voor niemand goed.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 februari 2014 om 23:45:
Er zijn maar weinig dj's die de boel zo op zijn kop kunnen zetten.


Mijn opmerking kwam voort uit frustratie door de hardstyle van tegenwoordig. Ik vind het jammer dat ik geen kramp meer in mijn benen krijg na een hardstyle party. Iets wat ik jaren geleden nog wel elke keer kreeg. Oja en afgelopen zaterdag na HardClassics. Ik weet wel waar het aan ligt alleen een discussie hierover met de jonge garde heeft geen zin ;)
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 11:12:
Mijn opmerking kwam voort uit frustratie door de hardstyle van tegenwoordig. Ik vind het jammer dat ik geen kramp meer in mijn benen krijg na een hardstyle party. Iets wat ik jaren geleden nog wel elke keer kreeg. Oja en afgelopen zaterdag na HardClassics. Ik weet wel waar het aan ligt alleen een discussie hierover met de jonge garde heeft geen zin ;)


Ik geef je helemaal gelijk hoor. Maar als je dit nou in eerste instantie zegt komt het niet zo dom over. :p Van afzeiken gaat de hardstyle echt niet weer terugtransformeren, wordt alleen maar erger haha dus bereid je maar voor.
Probeer loudness trouwens eens. Als je daar geen kramp van aan je benen krijgt ben je het zelf schuld ;)
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 11:12:
Mijn opmerking kwam voort uit frustratie door de hardstyle van tegenwoordig. Ik vind het jammer dat ik geen kramp meer in mijn benen krijg na een hardstyle party.


Dan vind ik vreemd dat je JUIST Radical Redemption als voorbeeld geeft, omdat dit ten eerste geen hardstyle, maar rawstyle is en ten tweede is dit nu nét een producer en dj is waarbij de stijl en beukgehalte zelfs neigt naar hardcore. Genoeg gelegenheid voor kramp in de benen dus :) Dit in tegenstelling tot de hardstyle van de Headhunters en andere melodieuze (internationale) hardstyledj's van deze wereld. (wat ik muzikaal zelf ook wel kan waarderen)

Dus ik begrijp je frustratie, alleen je uit het op de verkeerde plek ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van toerist op dinsdag 18 februari 2014 om 19:27:
En welke hardstyledj van de laatste tijd vind je i.t.t.Radical Redemption dan wél goed en waarom?


https://soundcloud.com/g-member/g-member-raoul-coolman-live

Dit is naar mijn mening hardstyle. Het is dan wel early en ik begrijp dat dit niet voor eeuwig zo door kon gaan, alleen het wijkt nu wel erg af van dit heerlijke doorstamp ritme. De breaks blijven namelijk een opzwepend ritme houden en tegenwoordig sta je dus keihard stil en is het wachten op het dansbare gedeelte van het nummer (wat dan ook nog eens maar 30 sec duurt). Zo heb ik het in ieder geval op Hardbass ervaren. Heb jij voor mij een setje wat het tegendeel bewijst?
Artiest Nobody
Uitspraak van toerist op woensdag 19 februari 2014 om 13:17:
geen hardstyle, maar rawstyle


rawstyle = hardstyle, alleen is het tegenwoordig nodig om voor iedere kleine verandering een nieuw hokje te bedenken
Uitspraak van Ja Joa! op woensdag 19 februari 2014 om 16:14:
rawstyle = hardstyle, alleen is het tegenwoordig nodig om voor iedere kleine verandering een nieuw hokje te bedenken


Die hokjes zijn anders verdomd handig, nou hoef ik niet meer naar een feest waar DJ's ala HHz Wildstylez Bass modulators Audiotricz etc staan in combinatie met de wat stevigere dj's en dat ik vervolgens de eerste helft van de avond stil staan ( alá Hardbass)

Je kan wel blijven roepen dat je rawhardstyle niet als hokje moet wegzetten maar dit is naar mijn mening populistisch gebazel want het verschil tussen een headhunterz en een radical redemption (voorbeeld) is gewoon te groot.
Uitspraak van Ja Joa! op woensdag 19 februari 2014 om 16:14:
rawstyle = hardstyle, alleen is het tegenwoordig nodig om voor iedere kleine verandering een nieuw hokje te bedenken


Dat vond ik ook heel lang, maar rawstyle heeft zich in een korte tijd toch wel ontwikkeld tot een op zich zelf staand (sub)genre. Tuurlijk komen er tracks uit die 'mainstream' zijn met raw-invloeden.

Maar het voornaamste verschil tussen hardstyle en rawstyle is dat hardstyle kenmerken heeft als vocals, euforisch, toegankelijk, `happy together`, internationaal en rawstyle kenmerken als: rauwere kicks, aggressief, duister, nationaal, hardcoresamples.
Uitspraak van Pepsi. op woensdag 19 februari 2014 om 16:43:
Je kan wel blijven roepen dat je rawhardstyle niet als hokje moet wegzetten maar dit is naar mijn mening populistisch gebazel want het verschil tussen een headhunterz en een radical redemption (voorbeeld) is gewoon te groot.


Heb je gelijk in. Maar raw hardstyle lijkt meer op de oorspronkelijke hardstyle dan die andere zooi van tegenwoordig. Noem dat dan gewoon handjeklapstyle en laat raw gewoon hardstyle heten.. Klinkt zo stom, dat raw.

Edit:
Met raw bedoel ik geen radical redemption.. Dat is gewoon mainstream hardcore.
laatste aanpassing
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 15:39:
De breaks blijven namelijk een opzwepend ritme houden en tegenwoordig sta je dus keihard stil en is het wachten op het dansbare gedeelte van het nummer (wat dan ook nog eens maar 30 sec duurt). Zo heb ik het in ieder geval op Hardbass ervaren. Heb jij voor mij een setje wat het tegendeel bewijst?


Daar ben ik het wel met je eens. Zowel hardstyle als rawstyle hebben vaker breaks en op de livestream van hardbass hoorde ik idd dat er tussen 1 en 3 uur snachts niet echt werd gemixed, maar dat veel tracks los werden opgezet. Neem aan dat het richting einde van de nacht meer aaneengesloten sets waren, met minder vaak breaks? Zo niet, dan zou ik feesten als Loudness proberen, want daar wordt wel flink doorgebeukt en heb je ook geen eindeloze intro;s per optreden.

Ik ga wel een setje zoeken. Wordt vervolgt :)
Uitspraak van toerist op woensdag 19 februari 2014 om 17:05:
Zowel hardstyle als rawstyle hebben vaker breaks


Is maar weer net welke artiesten je beluisterd, en wat je onder raw verstaat. Als je gunz for hire en rebel to the grave etc. raw vind dan ja. Dat is gewoon mainstream met een screech.

Wel lijkt me dat deze discussie niet zo zeer over genre moet gaan maar meer per DJ bekeken moet worden. Er zijn ook mainstream hardstyle DJ's ala Deepack waarbij ik geen seconde stil kan staan.
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 15:39:
Dit is naar mijn mening hardstyle. Het is dan wel early


de oude bridge
Uitspraak van toerist op woensdag 19 februari 2014 om 17:05:
met minder vaak breaks?


Nee niet bepaald en ik heb me hieraan blauw staan ergeren. Eindeloze intro's tot daar aan toe, dat vind ik dan wel leuk met een mooie show. Maar de party's zijn toch echt bedoeld om hard te gaan en om 6 uur verwacht ik toch echt de eerste mensen tegen hekjes staan te leunen omdat ze anders letterlijk neervallen van de pijn in hun benen. Topsport hoort t te zijn toch :D Loudness ben ik nog nooit geweest. Bedankt voor de aanrader :)
Uitspraak van -Herm- op woensdag 19 februari 2014 om 17:30:
Wel lijkt me dat deze discussie niet zo zeer over genre moet gaan maar meer per DJ bekeken moet worden. Er zijn ook mainstream hardstyle DJ's ala Deepack waarbij ik geen seconde stil kan staan.


ja, en op welk tijdstip en welk concept. Op Q-dance-feesten zoals qlimax moeten ze zich volgens mij in grote lijnen houden aan een soort draaiboek :)
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 17:45:
Nee niet bepaald en ik heb me hieraan blauw staan ergeren. Eindeloze intro's tot daar aan toe, dat vind ik dan wel leuk met een mooie show. Maar de party's zijn toch echt bedoeld om hard te gaan


Daarom vind ik hardcore om een uurtje of vijf, half zes dan ook echt een verademing op een hardstylefeest. Maar dat vond ik vroeger in die early hardstyle tijd waar jij naar refereert ook al. er gaat wat mij betreft niets boven een stevige mainstream hardcoreset :)

En dan om even terug te komen op Radical Redemption, vind ik dat een goed alternatief
laatste aanpassing
Uitspraak van toerist op woensdag 19 februari 2014 om 18:02:
Daarom vind ik hardcore om een uurtje of vijf, half zes dan ook echt een verademing op een hardstylefeest. Maar dat vond ik vroeger in die early hardstyle tijd waar jij naar refereert ook al. er gaat wat mij betreft niets boven een stevige mainstream hardcoreset


eens!


Uitspraak van toerist op woensdag 19 februari 2014 om 18:02:
En dan om even terug te komen op Radical Redemption, vind ik dat een goed alternatief


Oneens.
Al dat gedoe over raw dit raw dat..
Dat wat deze man produceert is geen raw, dat is Softcore! :clown:
laatste aanpassing
RR z'n setjes zijn altijd heel divers en origineel... not!
Uitspraak van JipTriPP op dinsdag 18 februari 2014 om 18:07:
maak of hardstyle of hardcore maar ga er niet met een halfslappe lul tussenin hangen :/


Juistem :respect:
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 15:39:
Heb jij voor mij een setje wat het tegendeel bewijst?


https://soundcloud.com/degos_redone/vs-the-geminizers-emporium

Als dit niet rammen is dan weet ik het ook niet :D En Stilstaan zit er ook niet in ;)

En ja ik was ook afgelopen weekend op Hardclassics en dat was ook (Y)
Uitspraak van ILoveHardStyle op donderdag 20 februari 2014 om 08:41:
Als dit niet rammen is dan weet ik het ook niet :D En Stilstaan zit er ook niet in ;)


O mijn god ik vind het echt verschrikkelijk. Ik kan het echt niet aanhoren haha. Verschrikkelijke bass, gekke minibreaks van 1 of 2 seconden, de melodie is ingewikkeld waardoor je niet door het nummer meegenomen wordt. Het zal aan mij liggen hoor, naja kwestie van smaak dan, alleen ik begrijp deze muziek niet meer. Bedenk je eens dat de oudere hardstyle klassiekers heeft opgeleverd hedendaags. Ik weet zeker dat je over 10 jaar geen enkel nummer uit dit setje (eerste hardstyle gedeelte raw style whatever) nog hoort en zelfs de maker zal zich afvragen of hij dit echt gemaakt heeft destijds. De bass is voor mij alsof ze met een paar stokken op een emmer of drumstel slaan. Het klinkt niet bepaald romantisch meer :P
Uitspraak van -=VanDalen=- op donderdag 20 februari 2014 om 09:05:
O mijn god ik vind het echt verschrikkelijk. Ik kan het echt niet aanhoren haha. Verschrikkelijke bass, gekke minibreaks van 1 of 2 seconden, de melodie is ingewikkeld waardoor je niet door het nummer meegenomen wordt. Het zal aan mij liggen hoor, naja kwestie van smaak dan, alleen ik begrijp deze muziek niet meer. Bedenk je eens dat de oudere hardstyle klassiekers heeft opgeleverd hedendaags. Ik weet zeker dat je over 10 jaar geen enkel nummer uit dit setje (eerste hardstyle gedeelte raw style whatever) nog hoort en zelfs de maker zal zich afvragen of hij dit echt gemaakt heeft destijds. De bass is voor mij alsof ze met een paar stokken op een emmer of drumstel slaan. Het klinkt niet bepaald romantisch meer :P


Muziek evolueert nu eenmaal en is aan ontwikkelingen onderhevig. Ik ben sinds de begintijd van de hardstyle actief op feestjes, maar kan zowel de oudere klappers als het nieuwe rauwere werk waarderen.
Uitspraak van ILoveHardStyle op donderdag 20 februari 2014 om 09:16:
het nieuwe rauwere werk waarderen.


Ik had graag hetzelfde gezegd!! Maar ja, gelukkig zijn er nog genoeg andere stijlen waar ik wel mijn ei in kwijt kan :P
BTB elementen of niet t is een Beukplaat! 2 dagen Radical!!! BAM!
Uitspraak van Pepsi. op woensdag 19 februari 2014 om 16:43:
Die hokjes zijn anders verdomd handig, nou hoef ik niet meer naar een feest waar DJ's ala HHz Wildstylez Bass modulators Audiotricz etc staan in combinatie met de wat stevigere dj's en dat ik vervolgens de eerste helft van de avond stil staan ( alá Hardbass)


Je ziet toch wel aan de line-up of een feestje voor jou interessant is, daar heb ik geen benamingen voor nodig. En als je naar feestjes gaat waar je meer als de helft van de avond stilstaat, moet je misschien eens andere feestjes proberen.
 
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 19 februari 2014 om 11:12:
Mijn opmerking kwam voort uit frustratie door de hardstyle van tegenwoordig. Ik vind het jammer dat ik geen kramp meer in mijn benen krijg na een hardstyle party. Iets wat ik jaren geleden nog wel elke keer kreeg. Oja en afgelopen zaterdag na HardClassics. Ik weet wel waar het aan ligt alleen een discussie hierover met de jonge garde heeft geen zin ;)


Snap je frustratie helemaal ik heb een grote hekel aan de mainstream hardstyle van nu. Ik luister zelf alleen maar oude hardstyle en ben 21. Dat van die jonge garde gaat dus niet voor iedereen op. Ik kan ook gruwelijk genieten van een soort feest als loudness maar het liefst luister ik een heel feest na oude hardstyle. Oja en volgende week zaterdag na tijdmachine.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 februari 2014 om 18:58:
luister ik een heel feest na oude hardstyle.


oude hardstyle uit 2007 zeker toen je aan het puberen was
 
Uitspraak van toerist op donderdag 20 februari 2014 om 19:47:
oude hardstyle uit 2007 zeker toen je aan het puberen was


Heeeeerlijk altijd die nutteloze niks zeggende comments :')
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 februari 2014 om 18:58:
Oja en volgende week zaterdag na tijdmachine.


Wel eens naar HardClassics geweest? Creme de la creme ;) Tijdmachine ben ik ook heel benieuwd naar!!
 
Uitspraak van -=VanDalen=- op vrijdag 21 februari 2014 om 17:45:
Wel eens naar HardClassics geweest? Creme de la creme ;) Tijdmachine ben ik ook heel benieuwd naar!!


Nee nooit geweest maar hardclassics at the beach staat toch al ff op mijn verlanglijstje!
Tijdmachine dikke aanrader!