I-Motion, de Duitse eventpromoter die is opgericht in 1994, werd door Robert Sillerman 's SFX Entertainment overgenomen voor $16 miljoen in contanten en $5 miljoen in aandelen. Afgelopen zomer was al bekend gemaakt dat SFX bezig was met deze overname.
I-Motion organiseert acht festivals in Duitsland, Polen en Wit-Rusland . De bekendste daarvan is natuurlijk Nature One, begonnen in 1995, dat ongeveer 65.000 bezoekers trekt. Daarnaast ook Mayday festival, een van de oudste dance muziekfestivals in Duitsland dat ongeveer 25.000 bezoekers trekt. Ruhr in Love trekt ongeveer 45.000 feestgangers naar Olga Park in Oberhausen. Het bedrijf heeft 20 mediapartners, waaronder MTV en Radio1(live) en 23 merksponsors, waaronder Coca Cola en Philip Morris. Het bedrijf heeft 20 fulltime en 10 freelance medewerkers.
'I-Motion is een belangrijke strategische overname voor ons. Het staat aan het roer van de dance in Europa's grootste land en is een portaal naar de snelgroeiende markten van continentaal Europa,' zegt Sillerman in een verklaring .
Oliver Vordemvenne, CEO van I-Motion, zegt dat zij 'verheugd zijn om de krachten te bundelen met SFX. Het is mooi om te zien dat de electronische muziek zich ontwikkeld heeft naar het huidige niveau. Na bijna 20 jaar als een onderdeel van deze scène is het een logische volgende stap en is dit grote kans voor ons bedrijf.'
Bron: Billboard
23 opmerkingen
en langzaam worden de prijzen omhoog gegooid van feesten tot amerikaanse standaarden
De kapitalismediscussie laait ook bij elk commericeel nieuwsbericht weer op hè.
Zoals al vaker betoogd: de dance event markt is hier (en in DE) enorm, waardoor de competitie ervoor zal zorgen dat de toegangsprijzen niet de pan uit rijzen. De consument beslist namelijk met zijn portomonnee. Juist in USA, waar niet zoveel te kiezen valt, is het risico op torenhoge prijzen aannemelijker.
Uitspraak van actief op woensdag 20 november 2013 om 15:29:Zoals al vaker betoogd: de dance event markt is hier (en in DE) enorm, waardoor de competitie ervoor zal zorgen dat de toegangsprijzen niet de pan uit rijzen. De consument beslist namelijk met zijn portomonnee. Juist in USA, waar niet zoveel te kiezen valt, is het risico op torenhoge prijzen aannemelijker.
Ben het wel eens met deze stelling, maar heb ook een krantenartikel gelezen, waarin stond beschreven dat voornamelijk de grote events uitverkopen en hoge ticketprijzen kunnen vragen, maar dat een heleboel kleine aanbieders kopje onder gaan. Uiteindelijk wordt dit verschijnsel wel in de hand gewerkt door het spelletje Monopoly wat SFX nu aan het spelen is.
Ruhr in love kostte 22 eurootjes vorig jaar
Nature one iets van 75? Voor 2 dagen festival wat 10 x beter is als hier
ben benieuwd of wij hier iets van gaan merken. prijzen waren zowieso al aan het stijgen als je kijkt naar het verloop van de laatste jaren
Daarentegen waren de drankprijzen bij Nature One dit jaar wel iets hoger dan in NL.
Uitspraak van feestganger op woensdag 20 november 2013 om 16:45:Voor de rest is dance zo booming dat SFX gewoon alle succesvolle bedrijven in europa overneemt.
Uiteindelijk wordt dit verschijnsel wel in de hand gewerkt door het spelletje Monopoly wat SFX nu aan het spelen is.
Gaat hen puur om het geld en niet om de passie waarmee die organisaties/concepten ooit zijn ontstaan. Slechte zaak
laatste aanpassing
Ja....nu snap ik waarom GmbH weg is...
Maar ik ben sceptisch over, of de "passie" van de voormalige eigenaar, anders is als de huidige...
Nature One is tot op heden nog een passie van mezelf...
Maar er zijn nu al goedkopere alternatieven in Europa, verhoudingsgewijs qua dagen dan.
En feesten van I-Motion zijn eigenlijk zelden uitverkocht. Dus de locaties zijn in dit geval nog niet tot de Max benut.
Maar camping, festival zkr 4 dagen is niet voor iedereen weggelegd dus het zal allemaal wel iets gaan stijgen. maar voorzie ook niet echt een probleem.
Maar ik ben sceptisch over, of de "passie" van de voormalige eigenaar, anders is als de huidige...
Nature One is tot op heden nog een passie van mezelf...
Maar er zijn nu al goedkopere alternatieven in Europa, verhoudingsgewijs qua dagen dan.
En feesten van I-Motion zijn eigenlijk zelden uitverkocht. Dus de locaties zijn in dit geval nog niet tot de Max benut.
Maar camping, festival zkr 4 dagen is niet voor iedereen weggelegd dus het zal allemaal wel iets gaan stijgen. maar voorzie ook niet echt een probleem.
Volgens mij zijn de entree, drank, voedselprijzen (nog) lang niet zo hoog als hier in Nederland hoor.
Jawel hoor, daar betaal je bijvoorbeeld voor sensation al meer dan 150 dollar. Om over EDC en dat soort partys nog maar niet eens te praten.
Prijzen Tomorrowworld:
Prijzen
Voorverkoop: $ 127 ,-
VIP: $ 297 ,-
passepartout: $ 347 ,-
VIP, passepartout: $ 847 ,-
en ga zo maar door...
laatste aanpassing
Uitspraak van HKE-Jeroen op woensdag 20 november 2013 om 18:32:Daarentegen waren de drankprijzen bij Nature One dit jaar wel iets hoger dan in NL.
Niks van gemerkt, maar dat kan inderdaad goed. Je trekt toch wel de pfand er af he?
Uitspraak van actief op woensdag 20 november 2013 om 20:02:Duitsers zijn een stuk kritischer over prijzen dan Nederlanders, dus als dit te duur wordt komen er genoeg alternatieven. In Nederland heb je meer kuddevolk die maar te dure kaarten blijven kopen. Ik voorzie weinig problemen.
Neen, in Deutschland heb je relatief gezien veel minder feesten. Ook het publiek zit daar nog iets meer in het alternatieve segment. In Nederland is het algemeen goed geworden. Uiteindelijk gaat de prijselasticiteit wel meespelen, maar dat is iets wat zij natuurlijk ook lang en breed hebben uitgezocht. Maar hoe meer van dit soort megafestivals SFX bezit, hoe makkelijker zij de prijs kunnen opdrijven.
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 21 november 2013 om 21:06:op zich geen problemen mee, alleen waakzaamheid is geboden zodat SFX niet monopolist wordt en Nature 1 van een breed georienteerd festival een nieuw tomorrowland wordt met veelal bigroom en posers met landen vlaggen enzo
Ik heb geen glazen bol, maar ik geloof niet dat dit zomaar zal gebeuren. Vanuit marketingoogpunt is dat volstrekt onverstandig: de doelgroep en USP's van het festival gaan over een harde, alternatieve techno-georiënteerde gemeenschap die zich veelal hecht met het festival associeert. Als je dat afbreekt neem je een enorm commercieel risico.
Uitspraak van actief op vrijdag 22 november 2013 om 13:16:harde, alternatieve techno-georiënteerde gemeenschap
Is maar een deeltje he. Wat daar op de open air staat zijn de grote publiekstrekkers en dat is de standaard trance/house/bigroom. Dito met Mayday en Ruhr in Love. En techno in Duitsland is niet zo underground als je denkt, dat is daar alom vertegenwoordigt.
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 21 november 2013 om 21:06:n posers met landen vlaggen enzo
Die zijn daar al.. maar dan laat iedereen ze braaf boven de tent hangen
laatste aanpassing