Partyflock
 

Duncan Stutterheim blijft gewoon bij ID&T
ID&T coryfee werkt aan nieuw festival

anoniem gepubliceerd op
Duncan Stutterheim blijft gewoon bij ID&T
26 juni 2009
OrganisatieID&T Site
ArtiestDuncan Stutterheim
Oprichter en meerderheidsaandeelhouder van ID&T, Duncan Stutterheim, stapt op bij het bedrijf dat hij 19 jaar geleden met zijn broer oprichtte. “Ik ga nieuwe dingen doen.”

Stutterheim sprak donderdagmiddag bij ondernemersprijs New Venture. In zijn presentatie ging hij in op de start van zijn bedrijf, zijn fouten: “We zagen zoveel ondernemerskansen dat we de businesskant vergaten.” En zijn bijna faillissement: “In twee jaar tijd waren we alles kwijt wat we in negen jaar opgebouwd hadden. We stonden zeven miljoen in het rood en waren praktisch failliet.” Stutterheim verkocht zijn verlieslatende radiostation SlamFM en zijn restaurantbedrijf en nam het besluit zich alleen nog te richten op het organiseren van feesten. Eerst in Nederland, later in het buitenland. “Het was hard werken, maar dat is nu erg succesvol. We organiseren feesten van Australië tot Brazilië.”

En nu is het genoeg geweest. Nadat Stutterheim twee jaar terug al een sabbatical van een jaar nam en naar Australië vertrok, stapt hij nu op als directeur. “Volgende week leg ik mijn functie als directeur neer. Ik wil me helemaal focussen op nieuwe dingen doen. Dat kan niet als ik me nog bemoei met de dagelijkse bedrijfsvoering. Dat laat ik over aan mijn vrienden (red: die ook allen partner zijn in de onderneming).” Stutterheim blijft wel grootaandeelhouder bij de onderneming – hij bezit 45 procent van de aandelen.

Over wat Stutterheim nu gaat doen blijft hij vaag. “We gaan mensen opnieuw verenigen door middel van housemuziek. Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.”

Bron: Rutger Betlem op Sprout.nl

Update:
Eerder op de dag meldde 3VOOR12 dat mede-oprichter en groot aandeelhouder Duncan Stutterheim dance-organisatie ID&T verlaat. Ondernemersblad Sprout tekende dit op uit de mond van de voormalig directeur. Stutterheim zelf was op dat moment nog niet bereikbaar om een reactie te geven. Het verhaal blijkt genuanceerder: Stutterheim stapt uit de dagelijkse leiding, maar blijft gewoon voor ID&T werken. “Ik heb me de afgelopen jaren dag en nacht met Sensation bezig gehouden”, zegt hij. “Daar stop ik nu mee. Maar bij de eerstvolgende productie blijf ik gewoon betrokken.”

Stutterheim vertrok eind 2006 met zijn gezin naar Australië. Daar werkte hij aan de internationale doorbraak van de succesvolle Sensation feesten. Inmiddels is hij terug in Nederland. Hij werkt niet op het hoofdkantoor van ID&T, maar in zijn eigen kantoor aan de Prinsengracht in Amsterdam. Van daaruit ontwikkelt hij in een vrije rol nieuwe concepten voor de dansgigant.

“Op dit moment werken we aan een nieuw, maatschappelijk betrokken festival”, vertelt Stutterheim. “Ik merk bij mezelf dat ik daar behoefte aan heb, en dat is altijd de basis geweest waar vanuit ik gewerkt heb. Ik denk aan een dansfestival waarin maatschappelijke issues aan de orde komen, zoals Lowlands dat al jaren doet. Dat hebben wij ook wel geprobeerd op festivals als Mysteryland en Trance Energy, maar mensen op die festivals komen niet voor Cool Politics.” Een naam, concrete locatie en datum voor het nieuwe concept is nog niet bekend, maar mogelijk zou het evenement al aan het eind van dit festivalseizoen plaats kunnen vinden.

Bron: 3VOOR12

209 opmerkingen

Uitspraak van actief op vrijdag 26 juni 2009 om 13:33:
Slam!FM is al lang niet meer van Duncan/ID&T en loopt nu inderdaad weer als een stoomtrein dankzij Lex Harding en consorten

Het verschil is dat Duncan door het mediacommecariaat wél heel flauw werd gehouden aan zijn vergunningvoorwaarden om zoveel procent liefhebbers-dance te draaien, en daarmee veel te weinig commercials kon verkopen.

Uitspraak van actief op vrijdag 26 juni 2009 om 13:33:
Met mijn vorige bericht wil ik heus niet aangeven dat ik ID&T een $%#$%#-organisatie vind, ik noem alleen wat foutjes uit de afgelopen jaren op

Zet de fouten af tegen de dingen die wél fantastisch liepen. Daar zal elke ondernemer jaloers op zijn ;)

Uitspraak van Gelache woar op vrijdag 26 juni 2009 om 14:51:
over het feit dat mysterland geeb gabber meer was

Dat is blijkbaar een goed inzicht geweest. Ground zero moet dit jaar geld bij met nog geen 8000 verkochte kaarten. En Mysteryland? 2 maanden voor tijd 60.000 kaarten compleet uitverkocht.

Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op vrijdag 26 juni 2009 om 15:15:
Lol, zijn CV bestaat uit 'Directeur ID&T', zonder dat je iemand maar als Referentie kunt opgeven. Dus niet geheel de juiste benaming welke je geeft

Dat staat bovenaan ja. Daaronder komen alle geslaagde dingen die hij als directeur heeft gedaan ;) Hij zal nooit voor een baas gaan werken, dat kan een ondernemer in hart en nieren natuurlijk niet. Maar áls hij zou willen, kan ie zo als CEO bij een mega onderneming beginnen. Want dat hij dingen kan, is onbetwist.
En in de grote zakenwereld tel je pas mee als je een paar keer faiiliet bent gegaan, en die diepe dalen kent hij ook als geen ander.
Een bedrijf met 7 miljoen schuld alsnog redden? Veel andere ondernemers laten de boel al ploffen als ze een ton in de min staan.
laatste aanpassing
un cv van een bedreif dus niet bouwwerkzaam heden,,zal nog wort worden buiten de dance industrie,,economishe crises,bedreifen nemen geen personeel aan,,simpel A.J.A
laatste aanpassing
Volgens 3voor12 blijft hij gewoon voor ID&T werken

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42156659
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1749, 1988}
Werkzaam bij Sans Souci
Artiest Drip
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 juni 2009 om 10:22:
Niets meer dan respect voor deze man

Sluit ik me helemaal bij aan :)
Sensation zit volgens mij in een aparte B.V. en hij heeft Sensation al zo vaak "zijn kindje" genoemd, daar gaat hij echt niet mee stoppen! Dat kan ik mij tenminste niet voorstellen als hij de afgelopen jaren dat zo fanatiek heeft uitgebouwd. Verder inderdaad niets dan goeds over Duncan :respect:

edit: oh wacht, ik zie in deze link http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42156659 al staan dat hij gewoon bij Sensation betrokken blijft :D
laatste aanpassing
Ben door me neef met ID&T opgegroeid, ik heb dus niet de 'begin' feesten meegemaakt. Ik werd vroeger met de platen, cd's, dvd's, stickers, posters mee geconfronteerd, daarom betekent ID&T veel voor me. Respect Duncan!
“We gaan mensen opnieuw verenigen door middel van housemuziek. Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.”


“We gaan mensen opnieuw verenigen door middel van housemuziek. Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.”


“We gaan mensen opnieuw verenigen door middel van housemuziek. Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.”


En het liefst zou ik dit verdomme nog 1000x quoten. Want dat is hoe house ooit begonnen is en dat zijn teveel mensen vergeten. Dat intolerante gedrag van velen moet maar eens afgelopen zijn. Zwart, wit, groot, klein, oud, jong, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En house heeft al die verschillende mensen vanaf het begin bij elkaar gebracht. Doordat homo's en hetero's, blanken en zwarten, mannen en vrouwen en ouderen en jongeren SAMEN stonden te feesten op dezelfde muziek hebben wij als huidige generatie de mogelijkheden binnen de dance die we nu hebben. En dat hebben we ook te danken aan mensen als Duncan.

kan dus maar 1 reactie bedenken die voor dit alles op z'n plek is:

:respect:

It's all about respect!
Heel veel respect voor deze man :respect:
 
De man in de house-scene waar ik het meest respect voor heb :jaja:

Eerst HC zo op de kaart zetten(qua organisatorisch aspect ;) ) en daarna na een praktisch faillissement ook nog eens door kunnen gaan met andere stijlen en dat zo succesvol maken.

Nothing but respect :)

:respect:
Man waar we veel aan te danken hebben.
Het boek Release ligt hier naast me als mijn bijbel :respect:
Duncan (Y)

Deze man verdient niets anders dan dik Respect!
Kijk eens wat id-t allemaal heeft neergezet, aan variatie en kwaliteits evenementen.
Thunderdome :lief: iest waar ik iig over 25 jaar nog over praat. Geweldig iets...(Y)(Y)(Y)
En natuurlijk de overige feesten..
 
Goed winst draaiende bedrijf op de markt gebracht :d
laatste aanpassing
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 26 juni 2009 om 14:21:
nou nee, heel wat gabbers van het eerste uur hebben een hekel aan id&t voor het vercommercialiseren van hun geliefde scene

Pffff, hou aub op met onzin praten joh! :loser:
 
Stutterheim stapt uit de dagelijkse leiding, maar blijft gewoon voor ID&T werken.

Precies hetzelfde als een jaar geleden ofzo dus... :/
laatste aanpassing
Uitspraak van J Q R D I :banana: op vrijdag 26 juni 2009 om 23:43:
hou aub op met onzin praten joh!

was je erbij? volgens mij weet je helemaal waar je het over hebt, ik heb het over veel mensen van de 91/93 scene

Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 26 juni 2009 om 21:56:
Want dat is hoe house ooit begonnen is en dat zijn teveel mensen vergeten. Dat intolerante gedrag van velen moet maar eens afgelopen zijn. Zwart, wit, groot, klein, oud, jong, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En house heeft al die verschillende mensen vanaf het begin bij elkaar gebracht.

klopt, maar juist mensen als duncan hebben die oorspronkelijke scene, met de geweldige sfeer verpest, door in te zetten op massaliteit en commercie

zie oa documentaire van de vara uit 92 over house, waarin dano ook aangeeft dat hij hoopt dat de intieme housesfeer blijft bestaan
laatste aanpassing
 
Artiest SinSuline
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 27 juni 2009 om 08:26:
klopt, maar juist mensen als duncan hebben die oorspronkelijke scene, met de geweldige sfeer verpest, door in te zetten op massaliteit en commercie

Why can't we see, that love is the answer?!


;)

je bent aan het bashen....

Niks anders dan dik respect voor één van de grondleggers die nederland bovenaan op de wereldkaart zette in deze branche. nog steeds zijn er nergens betere feest producties te vinden dan in ons kikkerlandje... :)

:respect:

my house is your house!
En Nu Black terug
Uitspraak van Marolt op zaterdag 27 juni 2009 om 10:17:
En Nu Black terug

Dat graag

en wat betreft dat nieuwe festival (kopiert zichtzelf: )
Erg nobel allemaal maar dat soort dingen laten zich niet dwingen.
Daarbij is de mentaliteit van de dance-scene heel anders dan dat van eenfestival als lowlands.
De behoefte om politieke overtuiging uit te dragen vind ik geen leuk idee voor festivals. tis vaak toch zwaarmoedige shit en op een dance-feest wil ik graag juist vrij zijn van dat soort gedachtes. Juist je gedachte zo veel mogelijk op 0 en gaan met die banaan. moeilijk doen kunnen we ook doordeweeks :d
laatste aanpassing
 
Diep respect voor deze kerel. Overtuigd van zijn eigen visie heeft hij ID&T gemaakt tot wat het nu is. Het is gemakkelijk oordelen vanuit de luie stoel, maar bedenk het allemaal maar eens. Hij nam de gok een kleine 20 jaar geleden en dat heeft hem terecht geen windeieren gelegd.
Duncan succes, bedankt voor Thunderdome :D
Artiest {SHOWLIST artist 32866, 53568}
respect voor deze man, maar zonder ze vader was ie ook nergens ;)
 
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 26 juni 2009 om 21:56:
Want dat is hoe house ooit begonnen is en dat zijn teveel mensen vergeten. Dat intolerante gedrag van velen moet maar eens afgelopen zijn. Zwart, wit, groot, klein, oud, jong, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En house heeft al die verschillende mensen vanaf het begin bij elkaar gebracht. Doordat homo's en hetero's, blanken en zwarten, mannen en vrouwen en ouderen en jongeren SAMEN stonden te feesten op dezelfde muziek hebben wij als huidige generatie de mogelijkheden binnen de dance die we nu hebben

100% mee eens (y)

Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 26 juni 2009 om 21:56:
En dat hebben we ook te danken aan mensen als Duncan.

totaal mee oneens.
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 27 juni 2009 om 08:26:
juist mensen als duncan hebben die oorspronkelijke scene, met de geweldige sfeer verpest, door in te zetten op massaliteit en commercie

helemaal mee eens (y)

De grote commerciele evenementen hebben de uur-prijzen van DJ's als een raket doen stijgen.
DJ's en organisatoren van deze grote feesten hebben er flink zakken mee kunnen vullen ten koste van de housers ;-)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 juni 2009 om 09:01:
één van de grondleggers die nederland bovenaan op de wereldkaart zette in deze branche

:roflol: grapjas...toen deze rijkeluiskindjes hun eerste evenement op zetten mbv van pappies geld stond NL al behoorlijk op de kaart met onze producties en DJs.
Ze hebben alleen house als commerciele melkkoe op de kaart gezet.
Moet je daar nu trots op, of blij mee zijn? ik in ieder geval niet.

Kijk maar eens de duitse (Berlijn vs Frankfurt :lol: ) docu: We call it Techno, dan komen er mensen aan het woord die alles hebben gedaan voor de house/techno scene vanuit hun hart (l) ...en niet met de bedoeling flink te cashen
Ook daarin komt duidelijk naar voren dat ook daar de grote commerciele jongens de scene volledig verneukt hebben.
laatste aanpassing
 
Artiest Phenom
Uitspraak van Marolt op zaterdag 27 juni 2009 om 10:17:
En Nu Black terug

!!!!!!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 juni 2009 om 13:07:
We call it Techno, dan komen er mensen aan het woord die alles hebben gedaan voor de house/techno scene vanuit hun hart (l) ...en niet met de bedoeling flink te cashen
Ook daarin komt duidelijk naar voren dat ook daar de grote commerciele jongens de scene volledig verneukt hebben.

Die docu heb ik laatst gezien, idd. simultane processen spelen zich af in Duitsland en Nederland.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 juni 2009 om 13:07:
Ze hebben alleen house als commerciele melkkoe op de kaart gezet.
Moet je daar nu trots op, of blij mee zijn? ik in ieder geval niet.

Precies, als je ook die docu over id&t ziet, zie je dat vanaf het begin, maar om 1 ding ging, en dat was geld, geld en nog meer geld.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 juni 2009 om 13:07:
De grote commerciele evenementen hebben de uur-prijzen van DJ's als een raket doen stijgen.
DJ's en organisatoren van deze grote feesten hebben er flink zakken mee kunnen vullen ten koste van de housers ;-)

Juist, en dit gaat nog steeds door.
laatste aanpassing
Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.

Noem je het Enjoy :P
Uitspraak van Remco op zaterdag 27 juni 2009 om 14:22:
We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft.

Kan best werken, als je maar van ieder volk het kutjesvolk thuis laat of binnen één misstap buiten flikkert. Blijft een nobel streven omdat je onnodig problemen op je nek haalt om een boodschap uit te stralen wat niemand opvangt. En we hebben al A day at the park waar iedereen relax is.
Ondanks dat die de hardcore jaren geleden een beetje heb laten stikken kan je alleen maar respect voor deze man hebben.
Deze man heeft de feesten groot gemaakt in NL, daar tipt geen enkel iemand aan
Lopen vaak te zeiken over $$$$ maar ja je moet wel winstgevend blijven als je een organisatie draaiende wilt houden
Diepe :respect:
laatste aanpassing