Helaas is het niet zo simpel. Alles heeft zijn prijs en alles wordt duurder. En dat moet op een manier terugverdient worden. Daarnaast moet een organisatie groeien en constant bezig zijn met zijn/haar toekomst. Dit vergt investeringen. En deze investeringen dienen betaald te worden. Daarnaast wordt het laten draaien van dj's duurder (zij weten ook dat "de stijl" steeds populairder wordt, daarnaast niet te vergeten de hekstenjacht met betrekking to piraterij, gezien de meeste dj's een belangenbehartiger hebben), er komen steeds meer regeltjes met betrekking tot lokaties en hoe dat geregeld en opgezet dient te worden, lonen worden duurder (ID&T loopt niet uit zichzelf).
Als voorbeeld de DVD en Magazine verhaal. Een voorbeeld van nieuwe markten aanboren, verder uitbreiding omzo uiteindelijk de winstverwachtingen te halen.
Het is suf om te denken dat de prijzen van voorgaande jaren behaald kunnen worden. Alles wordt duurder. Je kunt daar niet omheen.
Wat overigens niets zegt over de wijze en de snelheid van de stijgingen. Misschien zijn de prijzen ook wel abnormaal gestegen, maar uiteindelijk komen de prijzen toch wel weer op een dergelijk niveau. Ik ben geen organisator van feesten dus ik weet niet precies wat er nu precies en hoeveel bepaalde items duurder zijn geworden, maar duurder wordt het toch.
En natuurlijk kan het goedkoper. Maar zoals al eerder gezegd heeft elke organisatie een winstverwachting. een marge om mee verder te kunnen. En er worden zeker vuile spelletjes gespeeld, maar zo werkt dat nu eenmaal. Proberen groter te worden, je concurrentie wegdrukken. Je voorbereiden op slechtere tijden. Waar het op dit moment hoogtij is op het gebied van party's en dergelijke. Mensen betalen toch wel de prijs voor het kaartje. Zolang het geld er is, kan het gevraagd worden, als het economisch minder gaat en er is minder geld beschikbaar.. dan gaan de prijzen toch wel weer omlaag of worden er gewoon minder feesten gegeven, zodat mensen weer meer over hebben omdat er minder keus is.
kortom, het is een natuurlijke marktwerking.
met als noot erbij dat ik zeker niet alles goedkeur wat ID&T doet. Maar aan de andere kant over het algemeen wel begrijpelijk, kijkend naar het uitgangspunt van de organisatie.
Tot slot: Dit verhaal wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van lagere prijzen. Dat ben ik zeker wel. Ben tenslotte ook maar een arme student

. En ik heb ook weinig behoefte aan iets waarvoor ik niet gevraagd heb en dat ze ipv bijvoorbeeld die DVD of magazine die 25 euro van de prijs afhalen. Maargoed,
Life is hard, Business is Hard, it's all day shit!