Partyflock

Offensief tegen grote feestorganisaties

 
In navolging van Carlo z'n topic over ID-T en haar kapsones:

ik vind dat wij feestgangers ons eens serieus moeten gaan verenigen tegen sommige party-organisaties. De commercie omtrent feesten loopt gewoon de spuigaten uit. Belachelijk hoge entree prijzen en acties waar de meesten van ons totaal geen behoefte aan hebben...

Kijk naar Sensation, betaal je 120 piek, omdat daar een dvd en abonnement op een magazine bij is inbegrepen. Ik wil geen dvd, veel mensen hebben niet eens een dvd-speler en ik wil ook geen abonnment...dit kan toch niet mensen!

en dit heb ik van "Tjeerdo" van id-t, zal even een link plaatsen naar waar hij dat gezegd heeft...

http://forum.clubcharts.nl/topic/4357
dat zie je echt helemaal verkeerd rupsje...­zonder feesten geen housescene, zonder housescene geen dj's en producers en dus geen muziek meer, alles weg!

De muziek leeft juist door feesten, feesten zijn het hart van de hele scene en niet de muziek op een cd'tje...­
Door te zeggen dat je er niks aan kan doen en het maar te accepteren wordt het juist van kwaad tot erger.­
Heeft CCR aka ray gelijk in zonder feesten geen housescene
We kunnen er niks aan doen nee...­ Maar...­ feestjes boycotten?? Sorry, maar dat doe ik niet denk ik...­ Feesten is mijn leven, het geen waar ik voor werk...­ Alleen UDC feessies willik wel boycotten, ID&­T doettut wel redelijk, ze moeten alleen nie van die gekke line ups boeken, Sensation enzow...­
Qdance boycot ik nie, maar da's ook nie aan de orde..­ Denk idd dat boycotten geen zin heeft zoals Ray zegt..­ Gewoon je stem laten horen....­

Ennuh...­ Kamervragen? minister Zalm?? hebbe ze t nog ergens anders over dan drugs verbieden?? waar staat dat? ben benieuwd!
huh? ik snap niet wat ik verkeerd zie: heb echt nooit gezegd dat we niet meer naar feesten toe moeten, alleen dat je, als je het zo moeilijk hebt met de prijzen, dan feesten moet opzoeken die WEL betaalbaar zijn.­ Vind zelf ook dat feesten een essentieel onderdeel is van m'n liefde voor (in mijn geval) hardcore of oldskool, en idd voor de housesvene in het algemeen.­ Ergens misverstandje denk ik, maakt niets uit.­
Alleen CCR, je zegt dat het alleen maar van kwaad tot erger wordt door het maar te accepteren, maar wat stel jij dan voor?
wat ik net al zei, ons verenigen...­'t klinkt misschien suf en revolutionair, maar zo is het wel, samen bereik je veel meer.­

Iedereen loopt maar te zeiken, maar er gebeurt niks, omdat 't allemaal individueel is.­ En als iemand dan met een idee komt wordt er geroepen:

je hebt gelijk, maar je doet er niks aan..."­

We hebben 't nog niet eens geprobeerd! Kom op, word wakker allemaal!
Troy
Artiest Troyan
eeeeyyyyyyyyy
ok we zijn verenigt en nu???????? :S
ik heb trouwens ook mailtje gestuurd naar UDC-drew over concept dat heb goedkoper moest enzo maar ze hebben niet eens gereageerd ondanks ik nog wel zo'n aardige mail had gestuurd maarja ze hebben wel wat anders te doen dan naar een iemand te luisteren dus verenigen is wel goed plan maar ho egaan we dan verder ................. ?
ik ben wakker en ik deel je mening over die tyfus prijzen van ID&­T want het kan veel goedkoper.­

om eens als voorbeeld te noemen ik ben dit weekend bij Q-base geweest daar draaide PAVO DANA en TECHNOBOY (die line up zal ook wel aardig gekost hebben) en toch is de entree maar 15€

conclusie is gewoon dat het vuile uitzuigers zijn want dat gelul van ze moeten dit en dat betalen gaat er bij mij gewoon niet in, weet je wel hoeveel er gezopen word op zoon avond denk je nou echt dat die gasten Quit draaien?????
nou ik dacht het niet ze maken juist het 3 dubbele dan wat het gekost heeft en dat is het punt gewoon er word niet meer aan het publiek zelf gedacht maar alleen aan de portemonee die in je kontzak steekt.­
daar moet je idd goed over nadenken.­ Niet zonder argumenten gaan staan brullen dat 't anders moet.­ 't Zal ook zeker niet agressief moeten gebeuren, maar op een "­professionele"­ volwassen manier...­
De grotere organistaties willen nog wel eens vergeten wie hun zo groot heeft gemaakt.­ Belachelijk maar waar.­
op zich terecht, het zijn commerciele organisaties

(even devils advocate spelen:))
Als wij (van PartyFlock bijvoorbeeld) niet gaan, gaan er wel weer andere mensen voor in de plaats.­ Al die feesten raken toch wel uitverkocht, hoe je het ook went of keert.­ ID&­T zet nog steeds de beste feesten neer.­ Qua aankleding, DJ's, garderobe en noem maar op.­ Aan de andere kant was het met de gulden al duur, maar na de invoering van de euro heb ik het gevoel dat alles nog duurder is geworden.­ Tja, in hoeverre zijn mensen bereid om zoveel geld te betalen voor een feest? De toekomst zal het ons leren..­
Het zijn commerciele organistaties ja, maar je moet wel reeel blijven...­ Ik denk dat de prijzen blijven stijgen totdat wij er iets aan gaan doen, op een volwassen manier ja

EN JOSSA GA SLAPE!!!!!
boycotten gaat niet lukken, het moet op een andere manier...­maar wel massaal en georganiseerd...­
Kettingmail...

Standaardmail die naar het adres van BV UDC en ID&T gaat... iedereen doorsturen met een cc naar bovengenoemde organisaties...

Oh ja en ontvangstbevestiging aanzetten :P

Idee??!!
is wel iets, maar er moet wel een sterke tekst instaan en geen gebrul
let me know and i'm in
voorbereidingen zijn al begonnen, 't zal alleen nog wel eventjes duren...­
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet.­

kijk het is heel simpel.­

Vind je het te duur, ga dan niet.­

Vind je het niet te duur, ga dan wel.­
Master jij snapt 't niet, hoelang ga jij al naar feesten, ik 6 jaar en heb dus veel zien veranderen in 6 korte jaartjes.­

Bovendien denk ik dat een echte feester niet zonder feesten kan en er veel voor over heeft, ik ook, maar er zijn grenzen en nogmaals:

HET GAAT NIET ALLEEN OM DE ENTREEPRIJZEN
2 JosSa Mr. FeestBeest: Waarom Q dance Pavo en Dana kan neerzetten in de Q Base is omdat hun het boekingsbureau zijn voor deze Dj's:-P En Q dance is van ID&T.. dus een beetje hetzelfde

Verder vind ik de prijzen van ID&T ook belachelijk.. Maar een kaartje voor Multi is ook al 35 euro ofzo terwijl de vorige editie in de fun nog 40 gulden was %-)
Helaas is het niet zo simpel. Alles heeft zijn prijs en alles wordt duurder. En dat moet op een manier terugverdient worden. Daarnaast moet een organisatie groeien en constant bezig zijn met zijn/haar toekomst. Dit vergt investeringen. En deze investeringen dienen betaald te worden. Daarnaast wordt het laten draaien van dj's duurder (zij weten ook dat "de stijl" steeds populairder wordt, daarnaast niet te vergeten de hekstenjacht met betrekking to piraterij, gezien de meeste dj's een belangenbehartiger hebben), er komen steeds meer regeltjes met betrekking tot lokaties en hoe dat geregeld en opgezet dient te worden, lonen worden duurder (ID&T loopt niet uit zichzelf).

Als voorbeeld de DVD en Magazine verhaal. Een voorbeeld van nieuwe markten aanboren, verder uitbreiding omzo uiteindelijk de winstverwachtingen te halen.

Het is suf om te denken dat de prijzen van voorgaande jaren behaald kunnen worden. Alles wordt duurder. Je kunt daar niet omheen.

Wat overigens niets zegt over de wijze en de snelheid van de stijgingen. Misschien zijn de prijzen ook wel abnormaal gestegen, maar uiteindelijk komen de prijzen toch wel weer op een dergelijk niveau. Ik ben geen organisator van feesten dus ik weet niet precies wat er nu precies en hoeveel bepaalde items duurder zijn geworden, maar duurder wordt het toch.

En natuurlijk kan het goedkoper. Maar zoals al eerder gezegd heeft elke organisatie een winstverwachting. een marge om mee verder te kunnen. En er worden zeker vuile spelletjes gespeeld, maar zo werkt dat nu eenmaal. Proberen groter te worden, je concurrentie wegdrukken. Je voorbereiden op slechtere tijden. Waar het op dit moment hoogtij is op het gebied van party's en dergelijke. Mensen betalen toch wel de prijs voor het kaartje. Zolang het geld er is, kan het gevraagd worden, als het economisch minder gaat en er is minder geld beschikbaar.. dan gaan de prijzen toch wel weer omlaag of worden er gewoon minder feesten gegeven, zodat mensen weer meer over hebben omdat er minder keus is.

kortom, het is een natuurlijke marktwerking.

met als noot erbij dat ik zeker niet alles goedkeur wat ID&T doet. Maar aan de andere kant over het algemeen wel begrijpelijk, kijkend naar het uitgangspunt van de organisatie.

Tot slot: Dit verhaal wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van lagere prijzen. Dat ben ik zeker wel. Ben tenslotte ook maar een arme student ;-). En ik heb ook weinig behoefte aan iets waarvoor ik niet gevraagd heb en dat ze ipv bijvoorbeeld die DVD of magazine die 25 euro van de prijs afhalen. Maargoed,

Life is hard, Business is Hard, it's all day shit!
Tjah het is duur maar ik heb het er wel voor over..­DV kaartje is binnen een overwachtse grote uitgave maarjah wil het niet missen..­
maar wij zijn ook een verwend stel partypeoples hoor...­
Ik ga hier maar niet te ver op in.­
Met een paar punten ben ik het eens en andere punten weer niet.­ ID&­T blijft een winsgevend bedrijf en dan moet je eruit halen wat erin zit, zou ik ook doen als het mijn bedrijf was.­ Tjah zonder ons waren ze niet groot geworden.­ Als jij goed organiseerd en alles wat daarbij komt kijken goed doet komen er meer mensen naar je feest, dus uiteindelijk zorgt de organisatie er zelf voor dat ze groot worden.­
De prijs van bv sensation is wel omhoog gegaan, maar als ik naga hoe sensation 2000 en 2001 van elkaar verschillen en dan vooral de progressie van 2001 ten opzichte van 2000 is die prijsverhoging nodig, het waard en een feit.­
Ik neem aan dat ze de prijs ook een stukje verhoogt hebben door de bijgeleverde dvd, dit had van mij niet gehoeven.­ Maar als je het anders gaat bekijken.­ ID&­T maakt kosten aan propaganda.­ Niemand van ons vraagt hierom, maar het is meer als logisch dat dit in de prijs van het kaartje wordt berekend.­ De dvd is ook een vorm van propaganda lijkt me, dus mij boeit het eigenlijk niet zo.­
het DVD en magazine verhaal is afgekeken van Microsoft.­ Je hebt een product dat iedereen graag wilt hebben en verbind er nog andere producten aan die men anders niet zou kopen maar nu wel moet.­ Je maakt dan iets minder winst op ieder product op zich maar de totaal winst is hoger.­(internet explorer, windows mediaplayer, msn allemaal in windows gestopt)

Ik denk dat dit niet eens mag.­ Ik denk dat het misbruik maken is van een positie.­

Waar ik van baal is dat het bij ID&­T zo verschrikkelijk duidelijk is dat het ze niet gaat om de feesten en de scene maar dat het alleen maar om het geld te doen.­ Moet je kijken wat er gebeurd als de voorverkoop tegen valt...­ (zie innercity in Brussel, echt te genant voor woorden)
Het zijn gewoon een steeletje geldwolven die over onze ruggen heen geld verdienen en wij gaan er mooi in mee want wij betalen.­ Zolang 10.­000 kaarten van DV a 72 euro ps binnen een paar uur verkocht worden zijn ze dus niet TE duur.­ Want het wordt ervoor betaalt (ik zelf ook hoor, dv laat ik niet lopen) Kaarten zijn pas te duur als ze niet meer verkocht worden vanwege de prijs.­
ff topic omhoog werken...­
Ik wens je veel succes met je actie Creamfields Crew Rotterdam. Ergens anders op dit forum zag ik dat het je vier maanden heeft gekost om drie Creamfields vrienden van je naar dit forum te halen dus dat zegt wel wat over je overredingskracht.:-D


Grappig trouwens dat je jezelf Creamfields noemt, laat Engeland nu net de plek zijn waar alles nog net even iets duurder is. Maar dat vind je niet erg want dan is het speciaal.

Zo moet je onze feesten ook zien. Speciaal, als in niet alledaags, geen doorsnee standaard feesten. Wat wij doen is groots opgezet. Ga maar eens voor de ArenA staan en kijk omhoog en bedenk wat een enorme locatie dit is en wat een logistiek en maanden van voorbereiding dit kost.

Ik zie dat je een profielplaatje van de heer Heineken hebt aangeschaft. Ik ken heel lekker bier dat een stuk goedkoper is, maar toch koop je Heineken. Voor kwaliteit betaal je geld.
Gelukkig blijft Q-dance nog redelijk normaal met de prijzen.­ Maar hopen dat dat zo blijft!
Creamfields was ook eenmalig vriend...­en als die kutarena zo duur is, waarom zoek je dan niet een goedkopere locatie?

En dat je bij ID-T werkt doet me niks, jij merkt zelf ook wel wat er leeft onder de feestgangers want ik kom je tegen op minstens 3 forums waar je id-t loopt te verdedigen...­
Tjeerdo ik had het zelf nie beter kenne zegge, ben het helemaal met je eens...­
Waarom zoek je niet een goedkopere locatie???

Dacht je nou echt dat we de mooiste locatie van Nederland laten schieten omdat jij te beroerd bent om te sparen voor een feest? Straks stappen weer 60 duizend mensen met veel plezier de ArenA in, mensen die zich wel kunnen vinden in het totaalconcept dat wij voorstaan en die weten dat er een prijskaartje aan een bijzondere avond hangt.­ Maar omdat mr.­ Creamfields niet van plan is om iets opzij te leggen voor een speciaal feest zouden we geen feesten in de ArenA mogen organiseren? Met alle respect voor alle andere organisaties maar Sensation is uniek (en dat geldt overigens ook voor onze andere concepten, waarbij alleen Mystery Land waardige tegenhangers heeft in Nederland.­)

Ga ff lekker solliciteren bij het FNV ofzo, of stuur een boze brief naar Radar.­ En als straks ID&­T Radio in de ether is verwacht ik wel dat jij er uit principe niet naar luistert want daar zit dan ook een stuk toegangskaart in.­
en laat ik 't nog even duidelijk zeggen, 't is niet om een organisatie naar beneden te halen, maar gewoon in belang van de feestgangers, feesten worden o.­a.­ gewoon onbetaalbaar...­
en waarom val je alleen mij aan? Er zijn zoveel mensen die er wat van zeggen, maar ik ben de topicstarter en dus zie je mij als zondebok nu...­mooi is dat, jouw kortzichtigheid...­

ik ga nog steeds veel naar feesten en leg er geld voor opzij, feesten is m'n leven zowat, maar 't wordt wel duurder en duurder...­
Dan is het misschien tijd om ze zorgvuldiger te selecteren en keuzes te maken.­ Wij verwachten niet dat onze bezoekers genoeg geld hebben om elke week naar een feest te gaan want onze feesten zijn nu eenmaal duur dat zal niemand van ons ontkennen.­

Dat betekent automatisch dat we een deel van de potentiële bezoekers al afschrikken en dat wordt ons niet in dank afgenomen, maar om een eeuwenoude vergelijking opnieuw te maken...­ Ik koop ook liever bij AH dan bij de Aldi ook al betaal ik veel meer.­ Dat is een bewuste keuze.­

Wij zitten aan de hoge kant qua prijs omdat we een reputatie hoog te houden hebben.­ Zouden we minder toegangsprijs vragen dan zou dit ten koste gaan van het feest zelf want het bedrijfsrendement kunnen we niet aanspreken omdat we nog lang door willen gaan met organiseren en ook in andere takken van entertainment.­

Die hoge prijs betekent wel dat mensen er veel voor over hebben om te komen en dus kritisch mogen (moeten) zijn wat ons dwingt om die kwaliteit te leveren.­ Het betekent ook dat mensen ernaar uitkijken wat de sfeer ten goede komt.­

Acht evenementen per jaar en dan ook nog eens in verschillende stijlen.­ Dat is waar we het over hebben.­ Niet elke week, niet elke maand.­ Is het dan teveel gevraagd om een t-shirtje minder te kopen, een keertje minder uit eten te gaan of een paar biertjes meer te drinken in plaats van een smirnoff-ice?
zo simpel ligt 't niet met geld hoor, althans voor veel van ons niet.­ Ik heb wel meer kosten dan voor uitgaan, kleding of bier.­

Alle topics en replies over ID-T reageer jij op en bestrijd jij, dat komt over alsof jullie echt niet van jullie koers af willen wijken wat betreft feesten.­

En wat betreft dit topic.­ Het is bedoeld om te kijken hoe zo'n idee leeft onder de pf'ers.­
Van wat ik begrijp uit alle topics is het niet alleen het geldprobleem, maar dat achtelijke gedoe van de organisatie ( geen fotocameras op shockers etc.­/machtsmisbruik van UDC etc.­ etc.­)

Over die prijzen valt weinig te doen denk ik.­ Als idd 10000 man voor 70 euro een kaartje van DV gaat kopen, en dat binnen een half uur.­ Dan is dat het probleem niet meer.­ MAAR! de mensen die de organisatie groot gemaakt hebben worden vergeten.­ Als het bijvoorbeeld in the scene slecht gaat, dan haken al die "­tmf kids"­ af.­ En waar zijn de organisaties dan.......­????


2Tjeerdo: Ik vind je reacties de laatste tijd erg slecht.­ Dat je je bedrijf verdedigt, ok.­ Maar hou het wel professioneel, en sta ook open voor iemand anders zijn mening.­
Iedereen die ( onderbouwend) kritiek op id&­t heeft, vedriend dan ook om serieus antwoord terug te krijgen, en niet een simpel antwoord als: zo is het nou eenmaal -> (waarom is het dan zo??) of gelijk weer strak in de aanval gaan, zoals de laatste tijd van beide kanten vaak gebeurd.­ (Ik geef jou niet alleen de schuld hoor)

greetz
Maus
Dat kan wel zo zijn Ray, maar dat is niet wat ik uit de eerste twintig postings opmaak.­ Als je jezelf een beetje in ID&­T verdiept had zou je weten dat we graag een etherfrequentie willen, zodat we ook in de auto bereikbaar zijn en op het strand en in de camping.­ Dat zou enorm goed zijn voor dance in het algemeen (en niet alleen voor ID&­T) omdat het dan eindelijk in Nederland erkend zou worden als een volwaardige stroming tussen rock, pop en klassiek en datzelfde geldt eigenlijk voor een televisiezender.­

Al die zaken kosten geld en dat moet ergens vandaan komen.­ Nu kan je op je beurt zeggen 'ik luister geen radio en hoef geen televisie' maar dat is dus onze keuze en door naar ons feest te gaan help je ons daarmee.­

2 Maus: Ik sta ook open voor iemand anders zijn mening, anders was ik die hele discussie niet aangegaan en ik geef zelf toch aan waarom een entreekaartje veel kost, maar als je graag zou willen horen 'ok, we maken onze evenementen 10% goedkoper' dan ben je aan het verkeerde adres.­ Zo gaat het niet.­ Ik word de discussie trouwens ook een beetje zat want al zes jaar lang loopt men te klagen over de prijs.­ Ook toen een kaartje nog 50 gulden was waren we commerciële geldwolven.­ Ik ben geneigd om het standaard antwoord 'Dan kom je toch lekker niet!' te gebruiken, ware het niet dat ik voorstander ben van een dialoog met het publiek, wat niet veel andere organisaties doen.­

Ongelofelijk wat je naar je hoofd geslingerd krijgt omdat je feesten geeft.­ Ik vraag me af of die mensen wanneer het tijd wordt om een auto te kopen ook op de site van BMW gaat zitten klagen waarom deze auto's in verhouding met andere wagens zo duur zijn.­ En voor de duidelijkheid, wij hebben geen verplichting aan wie dan ook 'omdat ze ons groot hebben gemaakt'.­ Wat een onzin! De enige verplichting die we hebben is brengen wat er van ons verwacht wordt en die verplichting houdt op op het moment dat de bezoeker de locatie verlaat (en in het geval van Sensation nog een paar weken langer).­
Finix
Werkzaam bij b2s
ik ga al een jaartje of 12 naar house feesten en ik kan me nog tijden herinneren dat je voor een groot feest 25 of 30 gulden betaalde.­

Toen kocht je ook een fles cola voor een piek en een rolletje drop voor 60 cent....­

Alles wordt duurder, dat is marktwerking, dat hou je niet tegen..­

Dat je tegenwoordig dus bv een dvd of iets anders bij je entreekaartje krijgt houdt dus in dat de organisator dat dus waarschijnlijk bij z'n feest vindt horen.­ Dus door nu al te zeggen: ik hoef die dvd niet, is erg kortzichtig daar je dus nu nog niet weet wat de bijdrage van bv.­ deze DVD is.­ Na het feest en na het ontvangen het schijfje mag je pas een oordeel vellen over de toegevoegde waarde van de DVD.­ Dan pas ben je namelijk eerlijk bezig!

Begrijp me goed, ik vindt bijna 70 euro (Dance Valley) voor een kaartje ook erg duur.­ Ik zal het ook er niet aan uitgeven, maar 40.­000 anderen wel...­

Overigens een kaartje voor een concert kost tegenwoordig ook 35 euro (bv Rammstein)

Pinkpop kost 52 euro (1 dag)

En een kaartje voor een Thaiboks- of Kickboksgala kost rond de de 50 euro...­ (en daar geef ik het ook aan uit)

Dus ook buiten de scene zijn dit de prijzen...­

Dus eigelijk take it or leave it...­
weetje ray ik geef je wel een beetje gelijk...­
maar om ff een voorbeeld te noemen..­
AFGELOPEN WEDSTRIJD VAN DEN HAAG-HERACLES KREEG DEN HAAG MAAR 186 KAARTJES WAT DOET HEEL DEN HAAG GAAT GEWOON HELEMAAL NIET BOYCOT DUS...­EN DAN HOUD HET OOK GEWOON OP....­
MAAR BIJV.­ SENSATION..­DAAR KOMEN MENSEN UIT HEEL NEDERLAND VOOR NAAR A'DAM DUS ZO EEN BOYCOT ZOU JE NOOOOOOOOIT KENNE VEROORZAKEN..­
wat overings wel jammer is...­
want vind ut ook wel duur maarjah als ik nie ga gaat een ander wel ..­ net zo makkelijk zo'n organisatie staat gewoon veel en veel sterker.­!!
dus dit topic kan je als verloren beschouwen kijk de aantal bijv.­ al van de pférs die naar shockers gaan 512 al van de 1500 actieve leden das meer dan 33% alleen al van pf..........­............­............­............­............­............­......­zegt al genoeg...­
Rammstein was top trouwens, en het duurde maar 2 uurtjes. ;-)
Rammstein was idd top.

:)
en dat we maar 186 kaartjes kregen was belachelijk, maar of onze boycot iets heeft uitgehaald is een tweede.­ Denk niet dat ze ons volgende keer meer kaarten gaan geven.­ Beter komt er geen tweede keer..­ hahaha..­ want wij spelen dan ere en zij niet! hahaha

ff on topic.­

Feesten zijn nu eenmaal duur, als je het niet kan betalen moet je niet gaan en doorsparen voor het volgende feest.­ Opzeker dat je dan van dat feest dubbel geniet! Mits de organisatie haar verplichtingen na komt....­anders is de kater 10 x zo groot (denk ff aan DV 2001).­ Dat is trouwens voor mij de belangrijkste reden dat ik dus NOOIT meer naar DV ga.­
kdenk niet dat dit in de goede smaak gaat vallen zeerzeker niet als het hier georganiseerd is :S
zonder dit als aanval te beschouwen tjeerdo, maar zou je een kleine bedrijfseconomische analyse kunnen geven van de kosten (en winst) opbouw?

ik ben gewoon geinteresseerd (als commercieel econoom) in de kosten voor djs, promotie, huur locatie (laten we sensation nemen, gezien dat onderwerp van discussie is) etcetc.

als je dat niet wil/mag geven vind ik dat ook best, maar dan hoor ik graag een korte reply erover.

je mag het ook in mn pfinbox gooien, vind ik ook prima:)
hehe miech...­LOL*­
Mag wel, wil niet.­ Niet omdat we iets te verbergen hebben maar omdat ik vind dat we die uitleg niet verschuldigd zijn.­ Ik weet niet of je het groene ID&­T Magazine nog hebt (cover Mystery Land) maar daarin staat een duidelijk antwoord op deze vraag.­

Als het je helpt, op Massive Martiniplaza waren 8000 bezoekers en daar hebben we behoorlijk verlies geleden.­ Shockers vorig jaar zag een break-even die we dit jaar gelukkig goed kunnen maken.­ Dat is dan een evenement waar maanden voorbereiding en tijd inzit.­

Het beste inzicht in de kosten krijg je door zelf een feest te gaan geven.­ Je zal verbaasd zijn over het geringe rendement, waarbij een baromzet (die wij slechts op enkele locaties hebben) al een wereld van verschil maakt.­
Dat kan wel zo zijn Ray, maar dat is niet wat ik uit de eerste twintig postings opmaak. Als je jezelf een beetje in ID&T verdiept had zou je weten dat we graag een etherfrequentie willen, zodat we ook in de auto bereikbaar zijn en op het strand en in de camping. Dat zou enorm goed zijn voor dance in het algemeen (en niet alleen voor ID&T) omdat het dan eindelijk in Nederland erkend zou worden als een volwaardige stroming tussen rock, pop en klassiek en datzelfde geldt eigenlijk voor een televisiezender.

Al die zaken kosten geld en dat moet ergens vandaan komen. Nu kan je op je beurt zeggen 'ik luister geen radio en hoef geen televisie' maar dat is dus onze keuze en door naar ons feest te gaan help je ons daarmee.

2 Maus: Ik sta ook open voor iemand anders zijn mening, anders was ik die hele discussie niet aangegaan en ik geef zelf toch aan waarom een entreekaartje veel kost, maar als je graag zou willen horen 'ok, we maken onze evenementen 10% goedkoper' dan ben je aan het verkeerde adres. Zo gaat het niet. Ik word de discussie trouwens ook een beetje zat want al zes jaar lang loopt men te klagen over de prijs. Ook toen een kaartje nog 50 gulden was waren we commerciële geldwolven. Ik ben geneigd om het standaard antwoord 'Dan kom je toch lekker niet!' te gebruiken, ware het niet dat ik voorstander ben van een dialoog met het publiek, wat niet veel andere organisaties doen.

Ongelofelijk wat je naar je hoofd geslingerd krijgt omdat je feesten geeft. Ik vraag me af of die mensen wanneer het tijd wordt om een auto te kopen ook op de site van BMW gaat zitten klagen waarom deze auto's in verhouding met andere wagens zo duur zijn. En voor de duidelijkheid, wij hebben geen verplichting aan wie dan ook 'omdat ze ons groot hebben gemaakt'. Wat een onzin! De enige verplichting die we hebben is brengen wat er van ons verwacht wordt en die verplichting houdt op op het moment dat de bezoeker de locatie verlaat (en in het geval van Sensation nog een paar weken langer).
-------------------------------------------------

Daar heb je dan ook weer gelijk in. Ik vind het idd goed dat id&t ook iemand heeft die direct bij het publiek zit.
Maar het gaat mij ook niet echt om het geld, meer om de "extra´s" die dvd bijv. ( laat ze kiezen, waarschijnlijk kiezen de meeste wel ja. Maar dan hebben ze tenminste wel een keuze) Dit zal eigenlijk denk ik technisch/logistiek niet mogelijk zijn.

en inderdaad, als je daar niet voor open stond had je niet gereageerd.

greetz
Maus

btw. Ik wil je niet aanvallen hoor:-)
2 TonyM

ik ben niet uit op een boycot, zoveel fantasie heb ik ook niet.­ Ik wil gewoon wat reacties uitlokken en zie het resultaat...­
is goed tjeerdo, heb er vrede mee (en ik heb niet het groene boekje;))
amen!
En laten we het daarmee afsluiten.­