Aha ok
Reason

als je creatief genoeg bent kan je met alles muziek maken..maar wat is muziek??
een compleet strijkorkest met alle toeters en bellen veeg je niet zo makkelijk van het podium door reason daar neertezetten..
de kenners zullen altijd blijven horen wanneer jij een intrument en/of analoog apparaat gebruikt of daarintegen gebruik maakt van softwaar
iig voor house is softwaar zeker bezig de studio in te halen en dit is een goed teken voor degene die graag wat wil proberen maar niet de centen heeft vanalles aan te schaffen (al kost softwaar legaal natuurlijk ook een zak duiten!!)
een compleet strijkorkest met alle toeters en bellen veeg je niet zo makkelijk van het podium door reason daar neertezetten..
de kenners zullen altijd blijven horen wanneer jij een intrument en/of analoog apparaat gebruikt of daarintegen gebruik maakt van softwaar
iig voor house is softwaar zeker bezig de studio in te halen en dit is een goed teken voor degene die graag wat wil proberen maar niet de centen heeft vanalles aan te schaffen (al kost softwaar legaal natuurlijk ook een zak duiten!!)
laatste aanpassing
strakke reply ponchovogel
ja maar de echte kenners zullen direct horen dat het digitaal nagebootst is hahaha.
ik ken wel een accoustisch nummertje posten binnenkort om jullie wat te laten proeven van de kracht van reason
hahaha
ik neem alles op via me keyboard dus dat scheelt ook weer.
zeg maar als nootjes niet helemaal recht op het grid staan is het vaak mooier (pianoroll)
oja nog iets! je ken in de NN19 en in de NNXT soundfont files inladen!! dat zijn kwalitatief goeie geluiden en vaak accoustisch. er zit standaart een SF2 file bij je soundblaster geluidskaart.
ik ken wel een accoustisch nummertje posten binnenkort om jullie wat te laten proeven van de kracht van reason
ik neem alles op via me keyboard dus dat scheelt ook weer.
zeg maar als nootjes niet helemaal recht op het grid staan is het vaak mooier (pianoroll)
oja nog iets! je ken in de NN19 en in de NNXT soundfont files inladen!! dat zijn kwalitatief goeie geluiden en vaak accoustisch. er zit standaart een SF2 file bij je soundblaster geluidskaart.
laatste aanpassing
Nee niet echt, voor Reason zijn een heleboel refills te downloaden ( refills is gewoon een soort zipfile die je alleen met reason kan openen en daar zitten gewoon samples in ( wav files die je helaas niet kunt extracten voor fruity conculega's voor zover ik weet en specifieke files voor reason ) die je in reason dingen kunt laden.
Er zijn dus zoveel samples dat je altijd wel ongeveer de juiste sound vind en die kun je dan weer bewerken met de apparaten in reason zodat je eigenljk altijd wel krijgt wat je wilt
, dus op die manier mis ik eigenlijk geen vst's
, ik had er toen ik Fruity had ook altijd een stuk of 20 op staan maar da's nu op 1 of andere manier niet meer nodig, ik ben gewoon altijd op zoek naar ReFills
.
"Het nieuwe album van "the prodigy" is volledig met Reason 2.5 gemaakt. Na het uitbrengen van het vorige album hebben ze hun studio verkocht omdat ze ermee wouden stoppen toen ze besloten toch door te gaan hebben ze met Reason 2.5 het complete album geproduceerd."
Das niet helemaal waar... Liam Howlett heeft de ruwe basis van hun nieuwe cd (Always Outnumbered never Outgunned) in Reason gemaakt, de uitwerking is in hun eigen studio gedaan met ProTools en hardware (oa Korg MS-20)... zie www.propellerheads.se voor het hele interview...
-Ik vind geen VST(i) support in Reason eigenlijk niet zo erg want daarmee is het programma erg stabiel en trekt een minder zware PC het ook nog redelijk... Ik laad ze net zo makkelijk in Cubase... en zoals BMP zei zijn de ReFills erg handig en voldoende in omloop...
-Ik vind de Malstrom zo een relaxed apparaatje, als je 1 knopje een kwartslag draait heb je inene een heel ander geluidje die nog vetter is dan de vorige... daarbij gebruik ik de NN-XT en de Dr:Rex (samen met ReCycle 2) erg vaak...
Over Fruity Loops kan ik nix zeggen want dat programma ken ik niet...
Dan heb ik het niet goed gelezen, in ieder geval, dat zegt evengoed wel wat vind ik
.
Ik gebruik NOOIT Malstrom, ik vind die geluidjes allemaal zo goedkoop klinken.
Ik gebruik ALTIJD NN19 en voor happy hardcore gebruik ik NNXT voor piano en strings, en heel soms voor wat anders nog.
Ik snap alleen nog steeds niet hoe die vocoder werkt weet jij dat?
Ik gebruik NOOIT Malstrom, ik vind die geluidjes allemaal zo goedkoop klinken.
Ik gebruik ALTIJD NN19 en voor happy hardcore gebruik ik NNXT voor piano en strings, en heel soms voor wat anders nog.
Ik snap alleen nog steeds niet hoe die vocoder werkt weet jij dat?
-hang de Vocoder aan bv een NN-19 met een string sample...
-laad een ander Device (NN-19/XT of zo) met een stem sample...
-Tab
-Plug 1 van de Audio Outputs vd stemsampledeviceding (Mono) in de Modulator Input aan de achterkant van de Vocoder (let op dat je de knop equalizer/ vocoder op "vocoder" heb staan anders hoor je nix)
-draai wat aan de Dry/wet knop vd Vocoder...
PS: heb je wel eens de effecten van de Malstrom geprobeerd bij zo'n NN19/XT? klinkt ook goed hoor
-laad een ander Device (NN-19/XT of zo) met een stem sample...
-Tab
-Plug 1 van de Audio Outputs vd stemsampledeviceding (Mono) in de Modulator Input aan de achterkant van de Vocoder (let op dat je de knop equalizer/ vocoder op "vocoder" heb staan anders hoor je nix)
-draai wat aan de Dry/wet knop vd Vocoder...
PS: heb je wel eens de effecten van de Malstrom geprobeerd bij zo'n NN19/XT? klinkt ook goed hoor
Yow..dude. Je kan best dikke synths uit de mallstrom halen hoor. Alleen ik snap best dat je Reason gratis op een cd kan fikke..Maar als je er serieus mee aan de slag gaat kost het gewoon dik veel centen. Vooral als je nog vst support wil..
Reason 400 euro en dan nog eens cubase drbij wat ook ong 400 euro kost.. Dus 800 voor een stuk software zonder dat je nog echt de vst synths zelf heb.
Reason 400 euro en dan nog eens cubase drbij wat ook ong 400 euro kost.. Dus 800 voor een stuk software zonder dat je nog echt de vst synths zelf heb.
Ik vind dat fruityloops iets intuïtiever te bedienen is. Dus zonder manuals door te lezen gelijk redelijk makkelijk in gebruik. Bij Reason had ik dit veel minder.
Uiteindelijk maakt het volgens mij niet veel uit hoe je je muziek maakt. Zolang je je maar beperkt tot minder programma`s die je gewoon goed kent (ipv veel pgrogs die je oppervlakkig kent).
Voordeel van Reason vind ik wel dat ik gelijk echt een hoop over geluidsynthese en hardware heb geleerd. Iets wat bij fruityloops achterwege blijft.
Uiteindelijk maakt het volgens mij niet veel uit hoe je je muziek maakt. Zolang je je maar beperkt tot minder programma`s die je gewoon goed kent (ipv veel pgrogs die je oppervlakkig kent).
Voordeel van Reason vind ik wel dat ik gelijk echt een hoop over geluidsynthese en hardware heb geleerd. Iets wat bij fruityloops achterwege blijft.
laatste aanpassing
elk programma heeft voordelen en nadelen tis gewoon zo met de ander kun je dit met de ene kun je dat, is gewoon wat jij wil dus je kunt eeuwig discussie voeren over de programma's gaat erom hoe jij er met omgaat
nou dan moet je hem toch maar eens goed gaan gebruiken want goedkoop klinkt het helemaal niet of je hebt wat aan je oren, denk eerder dat je niet zo goed weet hoe je er mee om moet gaan
maar kan ook kwestie van smaak zijn, maar goedkoop klinkt het niet! vind ik.
Ik gebruik NOOIT Malstrom, ik vind die geluidjes allemaal zo goedkoop klinken
nou dan moet je hem toch maar eens goed gaan gebruiken want goedkoop klinkt het helemaal niet of je hebt wat aan je oren, denk eerder dat je niet zo goed weet hoe je er mee om moet gaan
Ik heb waarschijnlijk gewoon niet de goeie refills
ik heb precies dezelfde als jouw
hehehe dan zeg dat
en niet dat ie goedkoop klinkt 
gebruik ze allebij
reason => instrumentals
Fl => synths
reason => instrumentals
Fl => synths
hmm beperkingen leg je je toch echt zelf op ik kan gewoon alles maken wat ik wil dus ja.. dan schort er toch wat aan jou, met magix kun je nog vette platen maken
en dat is geen geintje

laatste aanpassing
tegen wie heb je het en wat bedoel je met 1 die orgineel is 
dat kan ook nog eens ja
hoezo ? is gewoon hoe jij er toch echt mee omgaat hoor













