Partyflock
 
Forumonderwerp · 689619
 
Wat een oplichters :@. Ik krijg van hun een toren hoge rekening wegens achterstallige betalingen voor een abonnement die ik zou hebben op de Libelle :s. Ik heb helemaal geen abonnement op de Libelle dus.. Ik hun opbellen, en wat zegt die muts??

"Sorry meneer, ik zie inderdaad dat wij een fout gemaakt hebben. Wat u het beste kan doen is dat u de rekening toch betaald om verhoging te voorkomen. Als u het hier niet mee eens bent kunt u dit het beste per aangetekend schrijven kenbaar maken, en wanneer blijkt dat u in uw recht staat zullen wij het geld terug storten."

Wat krom zeg :@.. Ik weiger te betalen en hoop ze een spoedig faillissement toe! Mag dit zomaar?
zal toch niet zomaar kunnen:S
 
Haha de libelle :respect:
 
:vaag:
Niet zeuren, ik kom elke week bij je de margriet ruilen voor de libelle ;)
 
Eingelijk zou ik 60 bakstenen naar hun antwoordnummer moeten sturen maar aangezien ik meer te doen heb zal ik het ze besparen. Wat een oplichters :@
apart...
Niet zeuren, ik kom elke week bij je de margriet ruilen voor de libelle ;)


KIJK hier komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw!

Gewoon vrouwelijke hormonen dus.....:P
Ik ken me nog wel al die rekeningen van ben, het waterleiding bedrijf en van de elekticiteit herinneren :O

Maar libelle kreeg je toen nooit ;)
laatste aanpassing
Dat ruilen zit er niet meer in dus? :(
 
Niet zeuren, ik kom elke week bij je de margriet ruilen voor de libelle ;)


Euh.. Ik ben Wouter en niet het meisje op mijn forumplaatje. Je verwart me weer met mijn scharrel :@

Ik ben alleen lid van bladen met 'opmerkelijke' plaatjes :$
 
hehehe, ik werk bij intrum :) heb je de naam opgeschreven van de persoon aan de telefoon? :)

de reden waarom ze dat gezegt heeft is omdat duizenden mensen aangeven dat ze geen abbonement hebben, terwijl ze het wel hebben :) wij controleren dat, maar 999 van de duizend keer is het gewoon terecht dat die factuur verstuurd word, en zijn er ineens extra kosten overheen gekomen.

Ik zou zelf ook niet betalen, en ik zou het ook niet zo zeggen, maar in principe moeten we het op deze manier oplossen :)

Bakstenen opsturen helpt trouwens niet, als er geen referentienummer op de post staat en een afzender, raken we het vanzelf kwijt :P hahah

Ohja: dat faillisement kan je wel vergeten, zijn net verhuisd vanwege de groei van het bedrijf ;)
laatste aanpassing
 
Ik ken me nog wel al die rekeningen van ben, het waterleiding bedrijf en van de elekticiteit herinneren ;)


- Ben (c) afgesloten, heb nu Vodafone
- Water? Hmz.. De huidige bewoner is een keer afgesloten geweest ja :o
- Electriciteit? Mijn pc doet het, dus er is stroom ;)
Jou scharrel? :o laat ik maar niet vertellen wat er gebeurt bij het ruilen van de blaadjes dan o:)
laatste aanpassing
 
:|

Dat slaat echt nergens op nee:no:

Die callsletjes zijn net zo simpel als het wandtegeltje bij mij in de wc!
 
slave to the rave, die callsletjes die krijgen dat duizend keer per dag te horen terwijl het 999 keer wel klopt, en worden net zo makkelijk de kanker in gescholden door iemand die zelfs weet dat het gewoon terecht is, en dat wil niet zeggen dat ze dan maar zo makkelijk moeten reageren, maar aan het eind van een dag of week, wil je nog wellis wat makkelijk zijn :)

je bent niet simpel als je er werkt, je word simpel van het werk :P

Ohja, als je problemen hebt met je energie, kan je mij wellis aan de telefoon krijgen ;)
Kan idd niet zomaar, laat maar komen die deurwaarder zou ik zeggen!!
zeker weten wouter?
vind je wel een type voor de libelle namelijk
 
Dj S-te-Fan, werken jullie via protocollen ofzo? Volgens mij haalde deze dame allemaal standaard reacties doorelkaar. Wettelijk gezien mag dit volgens mij niet eens.
 
procederen o:)
 
Hahah de Libelle HAAHAH, ja idd rechtzaakje van maken..
 
er zijn wel procedures en dergelijke, maar je moet het aanvoelen, ik zou het nooit zo oplossen ik zou juist zeggen, niet betalen als je denkt dat het onterecht is en alles afwachten of een bewijsstuk aanleveren, als het wel terecht is is dat je eigen verantwoordelijkheid, alleen dat is mijn versie van haar verhaal, zij probeert eea te voorkomen maar komt daardoor wel dom over :)

er werken wel een paar van die wereldverbeteraars op het callcenter die denken dat mensen dat wel even betalen ook al zou het onterecht zijn omdat dat geld dan wel weer goed terugkomt, maarja, niemand gaat voor iets betalen waarvan ze zeggen dat het onterecht is :)
laatste aanpassing
 
Nou, ik wens je succes met het incasseren maar van mij krijgen jullie niets.. En nee, ook geen aangetekend schrijven.
Gewoon niet betalen, laat ze dr maar een rechtzaak van maken.
Ik heb ook ooit een zoiets meegemaakt.

Ik zou mijn auto hebben laten repareren bij Whaler in heerlen , niet dus.

Een of andere gozer met de zelfde achternaam en voorletters uit sittard had dat laten doen op rekening .

Dus ik krijg een brief van "de Incasso Unie" , ik moest meteen betalen om verhoging te voorkomen.

Dus ik bellen dat ik dat niet was , en dat ik kon aantonen dat ik nog nooit heb gewoond.

kreeg ik na een paar weken weer een brief met de beloofde verhoging en een waarschuwing dat de deurwaarder langs zou komen.

Ik denk "bekijk het maar" en ben naar het gemeente huis gegaan voor een uittreksel

en die heb ik bij de deurwaarder onder zijn snufferd gestoken toen hij aan de deur kwam waarna hij kwaad (op de incasso unie) weer weg ging .
 
Toch jammer dat er altijd mensen zijn die niet goed lezen en alles maar kwakkeloos betalen. Dit zijn ja pure spooknota's, en het versturen van spooknota's is zeer strafbaar.
 
je hoeft mij geen succes te wensen hoor :) als jij niet betaald zal ik er geen seconde minder van slapen ;)

het gebeurd niet zo veel dat het fout gaat, en er werden niet stelselmatig spookfacturen verstuurd, als er opzet in het spel is, is dit terdege strafbaar maar wanneer het zonder opzet gebeurd, is het gewoon een persoonlijke of administratieve fout, en daar kan je toch geen zaak van maken :)

en als het foutgaat bij ons, is het foutgegaan bij libelle, wij voeren alleen de incasso uit, de vordering komt van de libelle vandaan, dus als hun een fout maken kunnen wij daar nooit aansprakelijk voor worden gesteld :)
 
Nou ja.. ik zie wel..

Is het trouwens wel leuk werk om alleen maar boze mensen aan de telefoon te krijgen?
Je kunt aan het Incasso bureau aangeven dat je weigert te betalen totdat er een originele nota of overeenkomst is overlegd. Ik heb een tijdje voor Incasso Unie gewerkt en ging dan bij mensen langs. Dat recht heb je gewoon als consument. Als mensen willen dat je betaald, zullen ze moeten bewijzen dat jij bij hen een schuld open hebt staan.

Zorg er wel altijd voor dat schriftelijk reageert of gesprekken opneemt, zodat je daar later op terug kunt vallen.
 
Tsja, als ze daad bij het woord voegen zie ik dat bedrijf binnenkort voor het gerecht.
Dus ik kan niets anders zeggen dan dat ik het met je eens ben (y)
 
je mag alleen een gesprek opnemen en rechtsgeldig laten betitelen wanneer je aangeeft dat je het gesprek opneemt :)

en ja hoor is geweldig werk, soms wat eentonig, maar vooral bij de consumentenincasso krijg je vaak van die zeurders of die moeilijk doen, of die schelden of wat dan ook, en dan heb je de grootste lol van je leven :)
Het is inderdaad geweldig leuk werk en je komt de grappigste mensen tegen. Vooral vaak hele domme mensen die alle 2 jaar ECI, DVD-club en andere abonnementen niet betaald hebben en vaak de meest vreemde excuses en uitvluchten zoeken.
 
Ik zou in ieder geval een bezwaarschrift sturen als ik jou was.
En ook aangetekend want anders zul je zien dat ze gaan zeuren dat het niet in goede orde is ontvangen.
of gewoon ff faxen als je een faxnummer hebt, dan heb je ook een verzendbewijs.
 
Kan ook ja en zet er gewoon in nette bewoording in dat ze eens goed met hun client moeten overleggen.
laatste aanpassing
 
Net gefaxt:

Fax
aan: Intrum Justitia

Uw referentie: xxxxxx
Datum: 2 juli 2004


Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven wil ik u er op wijzen dat ik de door u gestuurde factuur met het nummer: xxx niet ga betalen aangezien ik geen lidmaatschap heb op de Libelle, maar wel op de Playboy, de Foxy en de Penthouse welke ik dagelijks met veel plezier lees.

Indien u van mening bent dat deze vordering rechtsgeldig is, zou ik u willen verzoeken om mij de bewijsstukken toe te laten komen.

Met vriendelijke groet,


Wouter van den Ende


laatste aanpassing
nou 999 van de 1000 gevallen?? hier zit er ook een. ging om een fabrikant van ons uit denemarken, hadden de producten terug gestuurd wegens te late levering en justitia maar manen, ook al klopte er niks van. nu na anderhalf jaar eindelijk opgelost. en nee we hebben nooit betaald. maar denk dat het ook wel een beetje aan de eiser ligt en niet alleen aan justitia maar als je telkens brieven krijgt, belt en er energie insteekt hangt het je na een tijdje behoorlijk de strot uit. maar goed we zijn der van af.
 
Das ook lekker zeg :s..
 
naar welk faxnummer heb je t gefaxt? pas een nieuwe straks is het het oude nummer :D HAHAHA
Ach je kan het ook omkeren.
Wij ook wel eens gedaan op het werk :D
Iemand dacht dat hij nog geld van ons kreeg maar dat was een fout in zijn administratie. Had iets met een credit nota te maken. Uiteindelijk brieven van het incassobureau en maar zeuren en zeiken en bellen...
Je gaat er gewoon teveel tijd in steken terwijl het onze fout niet is. Tijd = geld. Dus een brief gestuurd met het verzoek of ze de zaakjes eerst goed willen uitzoeken. De documenten hadden ze al in het bezit. Voor elke brief/tel/ etc die ze nog zouden sturen/plgen zouden we hun een ons uur tarief aanrekenen ;)
Nooit meer wat van gehoord ;)
 
Dj S-te-Fan, ik zie dat jullie verhuisd zijn (n)
 
Wel frappant dat er hier 3 mensen op zo'n manier in aanvaring zijn gekomen met dit bedrijf.
Tuurlijk ligt de fout uiteindelijk bij de schuldeiser indien het om een onterechte vordering gaat.
Ik weet verder ook niet wat de procedure is omtrent de acquisitie van vorderingen maar ik vind wel dat ze wel even beter mogen letten op de juistheid ervan.
En ook is het zo dat de gewichtige opstelling van een incassobureau erg irriterend voor mensen zou kunnen zijn.
Ik bedoel; alleen de naam al, net alsof er sprake is van rechtelijke macht.
En dan brieven die listig zijn opgesteld, maar juridisch gezien zeer zwakke inhoud hebben.
Alleen maar bedoelt om domme mensen de indruk te geven dat ze een goede zaak hebben.
Niet dat ik het zelf niet zo zou aanpakken in hun positie.
laatste aanpassing
 
ik zie zover maar 2 mensen jorr, en buiten dat, als ik je zeg dat we elke dag met 90 man op het callcenter zitten, en we vanaf juli naar 100 man gaan, en er een gemiddelde target is van 10 calls per uur per medewerker, en we bij elkaar per week 60 uur open zijn, met dus die gemiddelde bezetting, en er maar 5 op de tien mensen die een vordering hebben opbelt(de rest betaald of faxt een betbew) vind ik 2 gedupeerden wel meevallen hoor. je praat hier niet over een klein incassobureau, maar het gaat met duizenden en duizenden tegelijk
 
Nou snap ik meteen waarom het 3 maanden duurt voordat ik een uiterst simpel antwoord krijg op een bezwaarschrift.
Overigens heeft dit alles te maken met de "schuldeiser".
Tussen aanhalingstekens omdat het niet eens gaat om een feitelijke schuld maar een boete die zij me menen te kunnen opleggen.
Maar de manier waarop een incassobureau met zoiets om gaat is wel vervelend voor de consument.
Al begrijp ik ook jullie kant van het verhaal wel met zoveel vorderingen.
 
Incasso bureau's zijn zo illegaal als de *PIEP*...
Ik zou libelle even opbellen :jaja:
Toch raar dat er dan niks tegen gebeurt ;)
 
Illegaal? nee hoor, ze doen alles volgens de wet.
En in het geval van een terechte vordering is het ook goed dat ze die ruimte hebben.
Maar anders is het behoorlijk irritant.
Overigens heb je als consument minstens net zoveel recht om iets te betwisten.
laatste aanpassing
Daarom, niet zo moeilijk doen, als je weet wat je rechten maar ook je plichten zijn sta je sterk in je schoenen hoor ;)
Wel frappant dat er hier 3 mensen op zo'n manier in aanvaring zijn gekomen met dit bedrijf.


Je hoort natuurlijk nooit over de mensen die wel terecht door zo'n bedrijf worden aangepakt... :)
Pffft dat Intrum is echt zwaar matig, ik heb er ook alleen maar problemen mee gehad. Het ging om iets wat ik al lang en breed betaald had.
Zij zeiden dus van niet, dus ik het betalingsbewijs kopieren en opsturen.

Kreeg ik een paar weken later zon waarschuweing dat t echt snel betaald moest worden, blablabla.
Ik bellen en zeggen dat ik het bewijs van betaling had opgestuurd, hadden ze niet binnen gekregen zei die doos. Dus ik weer opsturen en kreeg weer n brief tot 3 keer aan toe ofzo :S:S

Uiteindelijk is het wel gelukt maar laat zien hoe
een wanorde het daar in dat bedrijf is.
Ik heb al veel meer klachten over Intrum gehoord
laatste aanpassing
 
Zie je?
Nou ik zou niet met m'n bedrijf om dergelijke missers bekend willen staan.
Overigens is het volgens mij gewoon procedure dat ze blijven dreigen.
Maar goed, ik ga alle klachten maar eens verzamelen denk ik.
Kan ik ze mooi een stoot in de rug mee toe geven als ze echt een zaak tegen me beginnen :devil:
laatste aanpassing