reason is een vette programma
alleen gebruik ik dat om wave samples te editen
bijvoorbeeld een doodnormale kick
en dan die bv12 digital vocoder er op en die scream 4 distortion erbij, verder nog beetje eq klaar
verder gebruik ik m niet.
alleen gebruik ik dat om wave samples te editen
bijvoorbeeld een doodnormale kick
en dan die bv12 digital vocoder er op en die scream 4 distortion erbij, verder nog beetje eq klaar
ik werk met reason 2.5 maar downloaden... dat is verboden O-) hahaha maar idd je kan et zoals T-driver zegt als sample enzo gebruiken en je effecten erin maken of je gebruikt om echt je nummers in te maken wat ik doe...
erzitten veel hele lekkere effecten bij... goede EQ vind ik zelf goede Distortion
toppie ik ben tot nu toe erg tevreden over krijg er alles uit wat ik wil 
erzitten veel hele lekkere effecten bij... goede EQ vind ik zelf goede Distortion
ik ben er ook zeker over te spreken! maar ik krijg er kwa sounds niet uit wat ik echt wil!
de manieren van bewerken zijn te gruwlijk! merger en splitters! (bekabeling)
die samplers vind ik het vetst! je kan zeker grappige geluiden uit de malstrom toveren! maar niet zo vol als een Korg of een Juno....
daarom is er toch wat meer van toepassing, voor mij zoals goeie hardware samples
de manieren van bewerken zijn te gruwlijk! merger en splitters! (bekabeling)
die samplers vind ik het vetst! je kan zeker grappige geluiden uit de malstrom toveren! maar niet zo vol als een Korg of een Juno....
daarom is er toch wat meer van toepassing, voor mij zoals goeie hardware samples
reason rules!!! vetste prog ooit, geeft je tenminste wat hardware feeling en dat willen we eigenlijk allemaal, niet?
samplers, synths en scream distortion zijn te zalig
equaliser suckt ongelofelijk hard
sound engine is niet echt alles (als je er een .wav met een sinus insteekt, en je exporteert dit terug, heb je een verschillende sinus)
dusss als je vette sound wil: rewiren naar cubase/logic
je kan demo downloaden, mss full ook maar je hebt wel degelijk alle 3 de cds nodig dus begin maar te zoeken, of koop het gewoon
samplers, synths en scream distortion zijn te zalig
equaliser suckt ongelofelijk hard
sound engine is niet echt alles (als je er een .wav met een sinus insteekt, en je exporteert dit terug, heb je een verschillende sinus)
dusss als je vette sound wil: rewiren naar cubase/logic
je kan demo downloaden, mss full ook maar je hebt wel degelijk alle 3 de cds nodig dus begin maar te zoeken, of koop het gewoon
Ultiem programma, heb Reason al sinds 1.0 (uitprobeer fase) en heb het met een illegale kopie gedaan tot 2.0.(know-how fase)
Daarna besloten hem te kopen (geld hebben de Propellerheads echt wel verdient!) en werd dus een geregistreerde user op de Propellerheads site waar ik een paar maanden later de 2.5 update kon downloaden, plus een lading goodies waaronder een maand lang gratis samples van 1 of andere sample site.
Plus, het voelt gewoon goed zo'n stijl stukje software legaal te hebben.
XoNaR
Daarna besloten hem te kopen (geld hebben de Propellerheads echt wel verdient!) en werd dus een geregistreerde user op de Propellerheads site waar ik een paar maanden later de 2.5 update kon downloaden, plus een lading goodies waaronder een maand lang gratis samples van 1 of andere sample site.
Plus, het voelt gewoon goed zo'n stijl stukje software legaal te hebben.
XoNaR
Gebruik Reason 2 al een tijdje. Het heeft wel zijn beperkingen, maar dat laat je weer creatiever denken om toch te krijgen wat je wil.
Vind het zelf een ultiem proggie..alleen ziet ie na verloop van tijd mijn synth (yamaha an1x) niet meer en moet ik reason opnieuw opstarten.
Rewiren met Cubase opent nog meer deuren
Vind het zelf een ultiem proggie..alleen ziet ie na verloop van tijd mijn synth (yamaha an1x) niet meer en moet ik reason opnieuw opstarten.
Rewiren met Cubase opent nog meer deuren
is ook gewoon een vet programma maar je moet ook idd veel creativiteit hebben (wat ik meestal altijd heb) om er echt iets uit te halen, maar idd werk ook veel met samples dus... en uit de malstrom haal ik heel veel geluiden 
coady 29 juni 2004 23:25
heb reason 2.5 , vind t een rotprogramma.. niet eens vst ondersteuning enzo
ik gebruik t eigenlijk alleen als rewire plugin binnen Fruityloops. voor wat extra percussie e.d.
--------------
dus als het geen vst`s ondersteund is het al een rot progamma...
ga maar es een tijdje intensief met reason alleen werken, dan zul je gauw merken, dat je zonder vst`s ook een heel vet eind komt
....
heb reason 2.5 , vind t een rotprogramma.. niet eens vst ondersteuning enzo
ik gebruik t eigenlijk alleen als rewire plugin binnen Fruityloops. voor wat extra percussie e.d.
--------------
dus als het geen vst`s ondersteund is het al een rot progamma...
ga maar es een tijdje intensief met reason alleen werken, dan zul je gauw merken, dat je zonder vst`s ook een heel vet eind komt
Men, gast, ik werk tot nu toe alleen nog maar zonder vst's, en het werkt prima... wel geprobeerd, maar ik ga nog wel s een vst aanschaffen. Ff kijken of het echt zoveel verschilt.
Iedereen maar over vst, tja, een mening ja...
Ik heb zeker toffe nummmers gemaakt met reason alleen.
De rondjesman
Iedereen maar over vst, tja, een mening ja...
Ik heb zeker toffe nummmers gemaakt met reason alleen.
De rondjesman
laatste aanpassing
ja idd same shit here ik maak alleen me nummers met reason.... mij kun je ook eventueel PBen
hahahaha
Reason 2.5 + Cubase SX 2.2 + MIDI keyboard.... Wat wil je nog meer??
Daarom kan je alle devices ook inklappen zodat ze minder ruimte innemen op je scherm... En een 2e monitor is ook heeeeeeel handig.... ene scherm je sequencer en t andere al je devices
het 1nige wat kut is aan reason is het interface gedeelte als je bij tig van die dingen onder elkaar hebt staan, moet je vet veel gaan scrollen...
Daarom kan je alle devices ook inklappen zodat ze minder ruimte innemen op je scherm... En een 2e monitor is ook heeeeeeel handig.... ene scherm je sequencer en t andere al je devices
DJ Sane 30 juni 2004 09:07
Reason 2.5 + Cubase SX 2.2 + MIDI keyboard.... Wat wil je nog meer??
het 1nige wat kut is aan reason is het interface gedeelte als je bij tig van die dingen onder elkaar hebt staan, moet je vet veel gaan scrollen...
Daarom kan je alle devices ook inklappen zodat ze minder ruimte innemen op je scherm... En een 2e monitor is ook heeeeeeel handig.... ene scherm je sequencer en t andere al je devices
=======
true, is waar, maargoed daarom nog
...2de monitor heb ik ook, maar die gebruik ik ergens anders voor...om sateliet/schotel tv te kijken 
Reason 2.5 + Cubase SX 2.2 + MIDI keyboard.... Wat wil je nog meer??
het 1nige wat kut is aan reason is het interface gedeelte als je bij tig van die dingen onder elkaar hebt staan, moet je vet veel gaan scrollen...
Daarom kan je alle devices ook inklappen zodat ze minder ruimte innemen op je scherm... En een 2e monitor is ook heeeeeeel handig.... ene scherm je sequencer en t andere al je devices
=======
true, is waar, maargoed daarom nog
Ziet er grappig uit, beetje weinig toetsen alleen das wel minder!

dit ding vind ik wel bruter! i.v.m. grotere schuiven en meer draai knopjes. en is gewoon puur midi controller.

en dit er ook bij dan is et compleet

zoals ik las op je andere topic heb je dit ding met meer toetsen! jah toch relaxt alleen die kleine faders beetje jammer, wel super vet voor liveacts!

dit ding vind ik wel bruter! i.v.m. grotere schuiven en meer draai knopjes. en is gewoon puur midi controller.
en dit er ook bij dan is et compleet
zoals ik las op je andere topic heb je dit ding met meer toetsen! jah toch relaxt alleen die kleine faders beetje jammer, wel super vet voor liveacts!
laatste aanpassing
Dees heppik
Evolution MK 249C
Reason is een heel vet programma idd, maar er missen toch een paar dingen waarvan ik vind dat die erin moeten (denk aan een "simpele" wave editor, MIDI OUT/ Audio In, uitgebeidere FX-devices, mogelijkheid het tempo te veranderen in een nummer etc. GEEN VSTi) Maar goed, daar gebruik ik weer Cubase SX en Cool Edit voor, maar alles in 1 programma zou ook wel leuk zijn... Wat zijn nou zoal de dingen die jullie missen in Reason 2.5 of verbeterd kunnen worden?????
Evolution MK 249C
Reason is een heel vet programma idd, maar er missen toch een paar dingen waarvan ik vind dat die erin moeten (denk aan een "simpele" wave editor, MIDI OUT/ Audio In, uitgebeidere FX-devices, mogelijkheid het tempo te veranderen in een nummer etc. GEEN VSTi) Maar goed, daar gebruik ik weer Cubase SX en Cool Edit voor, maar alles in 1 programma zou ook wel leuk zijn... Wat zijn nou zoal de dingen die jullie missen in Reason 2.5 of verbeterd kunnen worden?????
?
Ehm. Ik bedoel puur wat uit het programma komt. Niet wat je er mee extern aanstuurt en/of door een mixer/fx haalt.
Ik heb die shit live gehoort, DPI, en Robin ging zelf ook later live, met echte shit. Verschil hoor je echt wel duidelijk.
Ennnn: het is nog lang niet zo goed als Logic/Cubase qua output.
Dusch
Ehm. Ik bedoel puur wat uit het programma komt. Niet wat je er mee extern aanstuurt en/of door een mixer/fx haalt.
Ik heb die shit live gehoort, DPI, en Robin ging zelf ook later live, met echte shit. Verschil hoor je echt wel duidelijk.
Ennnn: het is nog lang niet zo goed als Logic/Cubase qua output.
Dusch
jah verschil moet er wezen, hardware is niet voor niks zo duur. hoewel als je hardware samples gebruikt kan je dat wel nabootsen die kwaliteit lijkt mij! of denk je van niet? ben er mee eens dat de malstrom/subtractor inderdaad niet goed genoeg is.
maar die vermijd ik ook zo veel mogelijk
jah geef mij ook maar een complete studio met hardware voor live acts... €'s te kort is vaak het probleem.
maar die vermijd ik ook zo veel mogelijk
jah geef mij ook maar een complete studio met hardware voor live acts... €'s te kort is vaak het probleem.
De Subtractor is 1 van de allerbeste softsynths die ik ken.
In deze RNS laat ik 4 Subtractors als een pad werken
Zoals je ziet, wat unison hier, wat PEQ-2 daar en voila.
De Subs niet goed genoeg? Leer ze zou ik zeggen, ze zijn ideaal voor alles zo'n beetje.
En hardware klinkt beter als software?
Als ik m'n KORG Electribe EA-1 naast ReFX Vanguard of Linplug Albino 2 leg zijn de VSTI's op gelijk, of soms zelfs hoger niveau (afhankelijk van de patch).

Voor live werk gebruik je gewoon deze control surface (Behringer BCR2000, slechts 185 euro) in combinatie met een VSTi/DXi/Reason-setup/etc.
(Deze controller zou ik overigens al in mei fixen maar hij is weer uitgesteld, eind juli word het nu)
XoNaR
laatste aanpassing
Dude, je mist m'n punt.
Het gaat niet zozeer om de electribe's kwaliteit (mc505, Yamaha CS2x, Yamaha RM1X zijn ook apparaten die ik vergeleken heb bijvoorbeeld, ik noemde maar een voorbeeld).
Het gaat erom dat er nog steeds teveel mensen zijn die denken dat hardware automatisch beter is dan software.
Vroeger zeker, tegenwoordig is dat wel anders met alle hoge kwaliteits VSTI/DXI's die draaien op de supercomputers van nu.
En om een goede live-act te doen kun je volstaan met een hi-res midi control surface als de BCR2000 om je software real-time aan te sturen. Cash heb je vrijwel niet nodig om een hele fatsoenlijke setup te creeeren.
That's my point.
XoNaR
Het gaat niet zozeer om de electribe's kwaliteit (mc505, Yamaha CS2x, Yamaha RM1X zijn ook apparaten die ik vergeleken heb bijvoorbeeld, ik noemde maar een voorbeeld).
Het gaat erom dat er nog steeds teveel mensen zijn die denken dat hardware automatisch beter is dan software.
Vroeger zeker, tegenwoordig is dat wel anders met alle hoge kwaliteits VSTI/DXI's die draaien op de supercomputers van nu.
En om een goede live-act te doen kun je volstaan met een hi-res midi control surface als de BCR2000 om je software real-time aan te sturen. Cash heb je vrijwel niet nodig om een hele fatsoenlijke setup te creeeren.
That's my point.
XoNaR
Ben t mee eens dat software steeds beter word.
Maar je moet wel een ontzettend dikke kaart en pc meenemen als je echt diepe dingen wilt neerzetten. Kijk, hoge tonen is niet meer zon probleem. Maar 95% van de SW mist t dikke sublaag.
En wat dacht je van oversturen op je mixer. Doe dat maar eens in je SW pakket. Klinkt toch altijd anders, en is nooit meteen zo mooi rond rauw, maar eerder kapot, omdat t digitaal is.
Ja, als je 5 FX in een keten hangt, haal je misschien het soortgelijke effect eruit.
Maar je moet wel een ontzettend dikke kaart en pc meenemen als je echt diepe dingen wilt neerzetten. Kijk, hoge tonen is niet meer zon probleem. Maar 95% van de SW mist t dikke sublaag.
En wat dacht je van oversturen op je mixer. Doe dat maar eens in je SW pakket. Klinkt toch altijd anders, en is nooit meteen zo mooi rond rauw, maar eerder kapot, omdat t digitaal is.
Ja, als je 5 FX in een keten hangt, haal je misschien het soortgelijke effect eruit.
Agreed
, maar laat ik nou net zo'n vette kaart (EMU1820M) en pc (P4, 3.2) hebben 
Het laag is heel strak af te regelen met bijv. PSP Vintagewarmer, Izotope Ozone 3, BBE Sonic Maximizer en Voxengo Soniformer 2, een kleine greep uit m'n collectie mastering plugins.
En ook al beschik je over 6 JP8000's, 2 Andromeda's en een Korg Triton (afzonderlijk zullen ze zeker tof klinken), om er een samenhangend geheel van te maken moet er gewoon gemastered worden. En dit geld ook voor software synths.
De grens tussen software en hardware verdwijnt en over een jaartje moeten we deze topic nog maar 's herzien. Kijken of je er dan nog zo over denkt
XoNaR
Het laag is heel strak af te regelen met bijv. PSP Vintagewarmer, Izotope Ozone 3, BBE Sonic Maximizer en Voxengo Soniformer 2, een kleine greep uit m'n collectie mastering plugins.
En ook al beschik je over 6 JP8000's, 2 Andromeda's en een Korg Triton (afzonderlijk zullen ze zeker tof klinken), om er een samenhangend geheel van te maken moet er gewoon gemastered worden. En dit geld ook voor software synths.
De grens tussen software en hardware verdwijnt en over een jaartje moeten we deze topic nog maar 's herzien. Kijken of je er dan nog zo over denkt
XoNaR
Dan gaan we vrolijk verder met de handzaamheid van plugins. Want elke x moet je een dikkere kaart kopen en meer CPU power. En blablabla....
Mijn Juno is na 15 jaar nog net zo dik
En voor live is het helemaal dikker. Dan heb je geen sloot mastering plugins nodig om je kick een beetje meer laag te geven. Nee, je lust m gewoon ff door, voor nog meer power.
Dude. Je kan wel aankomen met je MIDI controller... voor live wint t echte werk toch
Btw, ik heb ook een dikke kaart liggen hier. Maar alsnog: iets kan wel strak laag zijn, maar niet vol
Hehehe. En dát is nou het hele verschil. Een sloot laag betekent niet dat t mooi laag is. Het is niet 'vet' genoeg, pas na een zooi FX.. en dan nog. Pas maar ff wat aan, kan je alles weer afstellen ipv 2 draaiknoppen voor mij 
Mijn Juno is na 15 jaar nog net zo dik
En voor live is het helemaal dikker. Dan heb je geen sloot mastering plugins nodig om je kick een beetje meer laag te geven. Nee, je lust m gewoon ff door, voor nog meer power.
Dude. Je kan wel aankomen met je MIDI controller... voor live wint t echte werk toch
Btw, ik heb ook een dikke kaart liggen hier. Maar alsnog: iets kan wel strak laag zijn, maar niet vol
Kom op zeg.
De plugins van nu werken ook nog wel over 15 jaar, met dezelfde kwaliteit (de extreem goede plug ins van nu) op m'n huidige systeem.
Die midi controller IS het echte werk, het is hands-on real-time control.
Als jij aan je draaiknopje draait op je synth, draai ik een rotary op m'n controller toegewezen aan een parameter in m'n software.
Wat is hier niet echt aan?
Ik kan ook m'n Korg toewijzen aan parameters in Reason. Dit is dan waarschijnlijk WEL het echte werk?
Ik vind je vrij bekrompen wat dit onderwerp betreft en hoewel het uiteindelijk om de muziek gaat raad ik je toch aan wat meer open te staan voor de software/software-hardware combinatie
Ieder z'n methode.
XoNaR
De plugins van nu werken ook nog wel over 15 jaar, met dezelfde kwaliteit (de extreem goede plug ins van nu) op m'n huidige systeem.
Die midi controller IS het echte werk, het is hands-on real-time control.
Als jij aan je draaiknopje draait op je synth, draai ik een rotary op m'n controller toegewezen aan een parameter in m'n software.
Wat is hier niet echt aan?
Ik kan ook m'n Korg toewijzen aan parameters in Reason. Dit is dan waarschijnlijk WEL het echte werk?
Ik vind je vrij bekrompen wat dit onderwerp betreft en hoewel het uiteindelijk om de muziek gaat raad ik je toch aan wat meer open te staan voor de software/software-hardware combinatie
Ieder z'n methode.
XoNaR
Alsof jij programma's van 15 jaar oud nog gaat draaien...
Die MIDI contoller is leuk, voor in de studio. Voor live lijkt t me wat minder, je bent gebonden... minder intuief ..
Software heeft ook zn voordelen, alleen is tijdsgebonden, hardware minder. Hardware is ook emotie, wat ik niet kan opwekken bij een gedownloade plugin... want kopen doet maar 5% van de gebruikers..
Het gaat ook, meer vooral, om het geluid. En heb laatst een Korg workstation (volgens mij van Korg)gezien met allerlei plugins, die je op een scherm kon toewijzen. Ik heb het gehoord, en vind het bagger. Zoo super digitaal plastic achtig klinken...
Ik ben niet bekrompen in de SW/HW discussie, ik stel blijkbaar mijn prioriteit aan geluidskeuze en warmte wat hoger dan de gemiddelde huis thuin en keuken producer. En zolang de SW in mijn oren daar nog niet aan kunnen tippen, kijk ik er ook niet naar.
Die MIDI contoller is leuk, voor in de studio. Voor live lijkt t me wat minder, je bent gebonden... minder intuief ..
Software heeft ook zn voordelen, alleen is tijdsgebonden, hardware minder. Hardware is ook emotie, wat ik niet kan opwekken bij een gedownloade plugin... want kopen doet maar 5% van de gebruikers..
Het gaat ook, meer vooral, om het geluid. En heb laatst een Korg workstation (volgens mij van Korg)gezien met allerlei plugins, die je op een scherm kon toewijzen. Ik heb het gehoord, en vind het bagger. Zoo super digitaal plastic achtig klinken...
Ik ben niet bekrompen in de SW/HW discussie, ik stel blijkbaar mijn prioriteit aan geluidskeuze en warmte wat hoger dan de gemiddelde huis thuin en keuken producer. En zolang de SW in mijn oren daar nog niet aan kunnen tippen, kijk ik er ook niet naar.
Ok, we hebben verschillende standpunten, daar gaat niks meer aan verandert worden.
Maar als je denkt dat koud, digitaal geluid m'n hartje sneller laat kloppen dan heb je het mis.
Ik gebruik altijd verscheidene tape simulators en analog enhancers tijdens het masteren om het geluid analoger te laten klinken en het voller en warmer te maken.
Eenmaal opgenomen op analoog tape of vinyl zal het digitale element uiteindelijk toch verdwijnen.
Ik begin nieuwsgierig te worden naar wat van je tracks. Kunnen we even gaan vergelijken.
Grtz,
XoNaR
Maar als je denkt dat koud, digitaal geluid m'n hartje sneller laat kloppen dan heb je het mis.
Ik gebruik altijd verscheidene tape simulators en analog enhancers tijdens het masteren om het geluid analoger te laten klinken en het voller en warmer te maken.
Eenmaal opgenomen op analoog tape of vinyl zal het digitale element uiteindelijk toch verdwijnen.
Ik begin nieuwsgierig te worden naar wat van je tracks. Kunnen we even gaan vergelijken.
Grtz,
XoNaR
Ik ben nog geen held in afmixen. Heb nog geen 1 track af die ik naar mijn wens heb afgemixed. Ik vertik het om t software matig te doen. Ik blijf dus sparen totdat ik alles HW matig heb waarmee ik denk mijn ding te kunnen doen voor het moment.
En wat voor stukje muziek wil jij dan horen? Veel kicks, pads, strings, scheur geluiden..
Heb hier een soundscape voor je. Daar voel je de HW power wel
Klik
(Dit is btw een directe opname van t live jammen. Geen gepiel achteraf dus
)
En wat voor stukje muziek wil jij dan horen? Veel kicks, pads, strings, scheur geluiden..
Heb hier een soundscape voor je. Daar voel je de HW power wel
Klik
(Dit is btw een directe opname van t live jammen. Geen gepiel achteraf dus
laatste aanpassing
hoe zien we dit dan.
TC electronic's Powercore met DSP.. heeft ook een virus op de markt gebracht voor deze kaart.. die virus software is geschreven voor de DSP..
is het nu een softsynth of een hardsynth..
in mijn ogen software omdat ik het niet aan kan raken..
maar toch de kracht (waarschijnlijk) van een hardware virus..
graag u mening
TC electronic's Powercore met DSP.. heeft ook een virus op de markt gebracht voor deze kaart.. die virus software is geschreven voor de DSP..
is het nu een softsynth of een hardsynth..
in mijn ogen software omdat ik het niet aan kan raken..
maar toch de kracht (waarschijnlijk) van een hardware virus..
graag u mening
laatste aanpassing
Heeft die DSP kaart ook dezelfde outputs als de echte virus?
Moet je elk knopje weer toewijzen aan zon MIDI controller, terwijl je bijna voor dat geld aan een echte kan komen...
Leuk voor de muis draaiknopjes freaks, maar nix voor mij..
Ik wil gewoon vrijheid. 1 output door een (analoge) FX bak over zn nek laten gaan, andere kanaal t sub bij schroeven en blabla, doorlussen op je mixer...
Kom maar op met je software pakketje.
Voor de minder rauwe bedoelingen kan t weer wel beter, maar voor mijn shit niet!
Moet je elk knopje weer toewijzen aan zon MIDI controller, terwijl je bijna voor dat geld aan een echte kan komen...
Leuk voor de muis draaiknopjes freaks, maar nix voor mij..
Ik wil gewoon vrijheid. 1 output door een (analoge) FX bak over zn nek laten gaan, andere kanaal t sub bij schroeven en blabla, doorlussen op je mixer...
Kom maar op met je software pakketje.
Voor de minder rauwe bedoelingen kan t weer wel beter, maar voor mijn shit niet!














