Partyflock

Forumonderwerp · 688707
Waar kan je reason downloaden?
Waar kan je reason kopen?
Wie werkt er allemaal met reason?
Wat vind jij van het programma reason
Artiest XoNaR
Jah, zo kan ik alles wel beredeneren.

Dude, het is dan niet zomaar een S.S. Het heeft wel erg goede D/A converters Wat je niet zo 123 hebt op je geluidskaart. Dat is ook een heel groot verschil

Man, de Virus IS een softsynth, in een hard case. En zo zijn er nog wel meer, denk bijvoorbeeld aan de Nordlead Modular G2.
Access zelf noemt de Virus een softsynth en hij is inmiddels ook als software voor DSP kaarten te krijgen. Dit is een exacte kopie van de "hardcased" versie.
Dit heeft niks met beredeneren te maken, dit is een feit.

AD/DA converters op je geluidskaart hebben overigens NIKS te maken met hoe een softsynth klinkt.
Intern is en blijft een softsynth hetzelde, of er nou gespeeld word op een moederbord met opgebakken soundchip of een EMU 1820M.

XoNaR

Werkzaam bij KraakPiep
Intern kan iets wel cool klinken. Maar als je output brak is, heb je er nog nix aan.

Die G2 vind ik persoonlijk weinig aan. Ik stoor me ook steeds meer aan het digitale geluid. Wil daarom ook meer analoge bakken hebben voor t warme geluid.
Heel mijn leven bestaat tegenwoordig uit maar 1 ding:

Reason 2.5

zonder midi controlller dan?

is dat wel mogelijk om voldoende eruit te halen dan??

ingewikkeld prog is wel iig...zo een cd met instructie hoop ik dat het uitkomst gaat bieden
Probeer de help functie is.

Zelf nog nooit toegepast maar ik weet dat daar alles te vinden is.

Ok Extrecist en Xonar hebben Know-how, maar waar blijven ze nou op mijn Emu of Audiophile topic? (HINT HINT!)
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Reason is een heel vet programma idd, maar er missen toch een paar dingen waarvan ik vind dat die erin moeten (denk aan een "simpele" wave editor, MIDI OUT/ Audio In, uitgebeidere FX-devices, mogelijkheid het tempo te veranderen in een nummer etc. GEEN VSTi) Maar goed, daar gebruik ik weer Cubase SX en Cool Edit voor, maar alles in 1 programma zou ook wel leuk zijn...

??? Ik heb reason 2.5 gewoon geintegreerd in Logic audio 5.zoveel... Ik stuur via multiple outputs (Audiowerk 8 ) mijn sounds uit, gebruik VST's, audiotracks en Hardware via midi.... zo kan ik b.v. effecten van logic, of vst of whatever over reason channels gooien...

Dat heet rewire...

Duseeeeh, met reason kan je alles! werkelijk alles..!

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing
Werkzaam bij 4U2Party Events
Artiest {SHOWLIST artist 28718, 22423, 50593}
Is het niet HET grote reason topic :P

Neej, maar ff iets anders... Ik hoorde van iemand dat je met een compresoor met sidechain hele leuke dingen kon doen met je beat... flink oppompen enzo... Maar reason heeft toch geen compressor met sidechain of wel... zoja... hoe en waar?
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Als ik geluiden van reason vergelijk met hardware synth zoals Korg Electribe MX, acces virus indigo, juno 106.

ja ja.... dan is reason (subtractor en malstrom) Pruttelpoep!

er is nog maar 1 vsti die echt in de buurt komt en dat is de korg legacy! duszz goed samplen van die dure apparaatjes! en ook de kicks uit hardware.

vind kwa sequencen aansluitingen enz enz het 10x bruter dan logic of cubase i.v.m. de mogelijkheden die in feite alleen hardwarematig kunnen hoewel je nu x13048713401 apparaten in je track kan douwen! koop dat maar es

Artiest Sane
??? Ik heb reason 2.5 gewoon geintegreerd in Logic audio 5.zoveel... Ik stuur via multiple outputs (Audiowerk 8 ) mijn sounds uit, gebruik VST's, audiotracks en Hardware via midi.... zo kan ik b.v. effecten van logic, of vst of whatever over reason channels gooien...

Dat heet rewire...

Duseeeeh, met reason kan je alles! werkelijk alles..!

Dus je kan niet alles met Reason want je gebruikt Logic er ook bij :-D ... Maar ik bedoel dat het voor mij wel lekker zou zijn om dat in Reason zelf te hebben (behalve VST dan). Mijn Pc/ Laptop kan het namelijk niet aan als ik Reason rewire naar Cubase.
Mijn Pc/ Laptop kan het namelijk niet aan als ik Reason rewire naar Cubase.

Je hebt idd wel een zware bak nodig (veel intern geheugen en een snelle CPU...) Of je hebt geen soundkaart met DSP.

** sniff vinyl ***

Je hebt idd wel een zware bak nodig (veel intern geheugen en een snelle CPU...) Of je hebt geen soundkaart met DSP

Psies... Ik heb een M-audio Audiophile 24/96 USB en die heeft idd GEEN DSP... En een P4 2GHz Laptop met 512Mb geheugen, en die kan het dus niet aan...
hmmmz, zo zie je wel welke sequencer de stabielste is... Ik gebruik Logic 5.1 of iets dergelijks.

Ik gebruik een AMD 1,33Ghz met 512 mb intern, met een audiowerk 8 audiokaart die ook geen DSP heeft...

En toch kan ik best veel zonder dat me system vreemd doet. Is btw ook een kwestie van de goede drivers gebruiken heh... Dus absuluut niet de MME driver, maar de ASIO driver of EASI driver...

MME is niet gemaakt voor multitracking / audio

*** sniff vinyl ***
DSP "bevrijdt" je CPU van verbruik van resources wanneer je effecten gebruikt maar een DSP chip kan alleen de effecten doen waar hij voor geprogrammeerd is.

Je kan dus niet je bestaande VST/DX effecten door een DSP sturen om zo minder CPU verbruik te creeeren.
Met een redelijk moderne computer kun je aardig vooruit, en het is zowieso niet slim om teveel effecten per spoor te gebruiken in real-time sequencing.
Een bounce to audio is zo gepiept en dit bespaart enorm op je kostbare CPU kracht.

Ik praat er misschien wel iets te makkelijk over maar dat komt waarschijnlijk omdat ik gezegend ben met een krachtige P4 3.2 Ghz HyperThreading, een gig DDR400 geheugen en een EMU 1820M...juist, met DSP :)

Grtz,

XoNaR

15 sharc's DSP :P ook nergens last van idd 8)

en de compressor in reason IS geen compressor,.
een compressor kun je afstellen in reason, alsof je een fiets met rubberen ketting de berg op wilt.
zowizo nodig voor een Compressor :
-Ratio 1.2 tot 8:0 minstens
-Treshold -60dB tot 0dB
-Attack in ms
-Release in ms
-MAKE-UP gain
en GEEN auto-makeup gain, zoals in reason :P
verder nog wel meer, maar dit zeker
laatste aanpassing
Dat dacht ik! (y) (mbt. 15 Sharcs).

De Reason comp, daar hebben we het eerder over gehad.
Hij is niet super, maar doet z'n werk (mits goed gebruikt).

XoNaR
laatste aanpassing

DSP "bevrijdt" je CPU van verbruik van resources wanneer je effecten gebruikt maar een DSP chip kan alleen de effecten doen waar hij voor geprogrammeerd is.

Daarmee bedoel je de effecten die in je geluidskaart zijn "ingebouwd"?? oftewel de effecten die alleen gebruikt kunnen worden in je Emu 1810M environment?? Dus een FM7 gebruikt gewoon 100% je pentiumprocessor en niet je DSP chip... zoiets??
Juist. VST en DX effecten worden niet ondersteunt. De Patchmix console (software) die ik bij m'n EMU kreeg heeft talloze effecten ingebouwd, speciaal voor de E-DSP chip op m'n kaart.

Meer effecten zullen gereleased worden met volgende upgrades heeft EMU bekend gemaakt.

Hetzelfde geld voor Creamware kaarten als de Scope en de TC Powercore.

XoNaR
laatste aanpassing

Hoeveel van die DSP chips zitten er op de Emu 1820M eigenlijk?? Ik zit er hard over na te denken om ook de Emu 1820M te kopen namelijk...
1-tje. Maar dit is ruim voldoende (voor mij althans).

Meer complexere effect presets/patches vreten meer DSP kracht en uiteindelijk zal hij "leeg" raken.
Maar tegen de tijd dat dit voorkomt (wat nog niet gebeurt is bij mij) heb ik al genoeg sporen gebounced to track/geexporteerd naar .WAV waarna ik de DSP weer (gedeeltelijk) vrij kan maken.

XoNaR
Je moet de DSP ook niet zien als een feature, maar meer als een waanzinnig extraatje (begrijp me niet verkeerd, de effecten zijn professioneel).

Maar waar het om draait bij deze kaart is de extreem hoge geluidskwaliteit, pro AD/DA converters, pro mic/line-in/hi-z pre-amps, mixing/routing mogelijkheden, de sync add-on card en de enorme hoeveelheid aansluitingen (in alle formaten die je je maar kunt bedenken, w.o ADAT).

Aanrader!

XoNaR
wie ken er timestretchen binnenin reason?

zoja laat wat horen :)
Heb zo niks "klaarliggen" maar je kunt dit doen:

* Sample laden in een machine met Sample Start parameter (NN-19, ReDrum, NN-XT)

* In de sequencer op een hoge resolutie (1/32 of 1/64) een lange sequence van triggers (zo kort mogelijk) maken, zo dicht mogelijk achter elkaar.

* Polyphony op 1 zetten (als het om de ReDrum gaat, Decay schakelen).

* Afspelen, je hoort nu dat de sample heel snel achter elkaar getriggered word.

* Loop deze sequence en draai voorzichtig de Sample Start open.

Dit is de meest dichte benadering van timestretchen die je kunt doen in Reason.

Grtz,

XoNaR

* In de sequencer op een hoge resolutie (1/32 of 1/64) een lange sequence van triggers (zo kort mogelijk) maken, zo dicht mogelijk achter elkaar

Dit kan je het makkelijkste en nauwkeurigste doen door
-eerst 4 "samplebalkjes" te tekenen in je device lane op 1/4
-selecteren
-CTRL-C en CTRL-Ven tot je scheel ziet
-het hele zwikkie selecteren en rechtermuisklik op de selectie
-Change Events
-en dan Scale Tempo op 200% (max ix 800% ) zetten totdat je de gewenste lengte en hoeveelheid hebt (het beste is ook om het "Magneet Snap-to-Grid dingetje UIT te klikken)
- en dan dus met de Sample start kutten...
laatste aanpassing
(y)

XoNaR

hoe zet je met 2 monitors dan??
Klik het raster icoontje in de rechterbovenhoek van de sequencer zodat deze zich scheidt van de rack. Schuif nu gewoon de sequencer naar je andere monitor.

XoNaR

hmmmz....zit in me pc maar aansluiting voor 1 monitor lijkt het :/

hmmmz....zit in me pc maar aansluiting voor 1 monitor lijkt het

Dan word het moeilijk :-D

Schaf 2 beamers aan

Me muur is niet groot genoeg :-)
hee luitjes ik ben sinds kort met reason 2.5 begonnen en ik vind het een vet programma maar een paar dingen kan ik nog niet uitkomen.....

ik wil graag met reason .wav bestanden er in zetten maar het wil me nog niet echt lukken....
kan iemand mij daar mischien ff mee helpen??

Lees eerst de Getting Started en de Manual PDFjes door, daar staat alles in.

Kom je er niet uit dan ben ik (of 1 van de andere Reason "experts") natuurlijk niet te belazerd om te helpen ;-)

Wavs kan je openen in de volgende Devices:

-NN-19
-NN-XT
-ReDrum

-NN-19 : Boven het "LCD" Scherm Mapje aanklikken (Het linkermapicoontje is voor Patches)

-NN-XT : Eerst het Device uitvouwen door linksonder op het pijltje te klikken en dan Load Sample (linkerbovenhoek LCD scherm) helemaal bovenaan het Device is weer voor Patches

-ReDrum : Bovenaan ieder kanaal onder de Sample naam opt Mapje klikken... Onderaan is weer voor Patches....

Succes

Kan iemand mij vertellen welk programma ik kan gebruiken om samples met Looppoints voor de NN-XT te maken?? Eentje waar je de Wave visueel kan editten dus en niet zoals in de NN-XT met die irri Loopstart-end knoppies... :-)

Thnx

ik raad je simpelweg wavelab 4 aan,. zit alles in, en kun je al je vst/DX enzo op aansluiten.
je kunt er ook mee masteren als je pc het trekt, en je de juiste plugins hebt

Wie weet hoe je nieuwe refills kan laden in reason?
laatste aanpassing
Open als een directory binnen Reason, maar dat heb ik je al over MSN gezegd :)

XoNaR

Waar zouden we zijn zonder msn? (Y) ;)

om ff over ReFills door te gaan... Ik hoop dat ze een paar dingen vernieuwen in de nieuwe versie van Reason bijv:

-Ieder nummer wat ik open moet ik elke keer de bijbehorende ReFills bij zoeken ook al heb ik in de Opties aangegeven waar ze staan...

-Je kan niet "zien" wat voor Patches in de Refills staan behalve als je ze in het goeie Device opent... Dat zou ik dan nog niet zo erg vinden als ik ze zelf kon ordenen in mapjes, wat dus ook niet kan...

Daar ben ik het mee eens Sane, je bent er lang mee bezig om ze op te zoeken.
Dat zou automatisch moeten gaan.

Ik heb een vraag.
Mijn nummer vind ik te zacht qua volume, maar als ik de master harder zet gaat mijn hele nummer kraken. Of als ik mijn kick harder zet gaat mijn synth kraken, dus heb ik mijn master heel zacht staan. En dit is niet de bedoeling, want nu staat mijn nummer op een laag volume.
Is er een plugin of iets anders waarmee ik mijn geheel weer op een normaal volume kan zetten?

Rachno
laatste aanpassing
compressor
mastering tools ....
Met cool edit pro, en dan normalize.

Dan trekt hij het nummer naar de 0dB grens.
En compressen en eq'en natuurlijk...

Gewoon ff lekker prullen in cool edit:)
Artiest {SHOWLIST artist 88834, 905}
[Quote] dj sane
mogelijkheid het tempo te veranderen in een nummer[/unquote]

Dit kan wel. Je kan een stukje sampelen dat je sneller/langzamer wilt hebben en laden in de sampler. Nu kan je met de pitch langzamer of sneller.
Luister het maar ik een nummer van me.:D

Pitch Bend

@ Rachno. Je kan er toch compressors/e.d. tussen zetten.
Lukt het niet. Blijven proberen.Zet je boxen zachter en voer het geluid per kanaal op(niet met de gain) en als het goed staat, dan doe je je volgende geluid erbij afstellen tot er geen audio clipping is, enz... enz... succes!!
laatste aanpassing

dj sane
mogelijkheid het tempo te veranderen in een nummer

Dit kan wel. Je kan een stukje sampelen dat je sneller/langzamer wilt hebben en laden in de sampler. Nu kan je met de pitch langzamer of sneller.
Luister het maar ik een nummer van me.

Ja okee, maar dat is weer zo omslachtig, ik wil t gewoon lekker simpel in Reason ingebouwd hebben en dan lekker Automation tekenen....
:-)
laatste aanpassing
Dan moet je FL-studio nemen. nee geintje..

Tja, ik kan er niks aan veranderen :)

Ik kan alleen bij de NN-XT de volume(velocity) veranderen in de sequencer, dus als ik dat bijvoorbeeld bij de NN-19 of Malstorm doe dan gebeurt er niks.... kan iemand me hiermee helpen?
Je moet je Velocity Amplification eerst instellen voordat Velocity uberhaupt effect heeft op een sequence.

Draai de Vel.Amp dial naar links. Dit zorgt ervoor dat kortere velocity balken de sound zachter afspelen.

Draai 'm naar rechts voor het tegenovergestelde effect.
De hoeveelheid dat je draait is natuurlijk de hoeveelheid effectiviteit.

(de Vel.Amp is te vinden op de meeste apparaten)

XoNaR
Painbringer: Dan moet je in de sequencer bij Malstrom dat witte ronde dingetje zetten.
Druk op record en play.
Nu kan het wel.