Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.
Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.
Mad dog is toch wel de gast die het hem doet voor de hardcore scène atm , waar anderen stil staan blijft zijn label maar produceren met een eigen sound ipv raw harstyle of zeehonden kicks
Agree. Ik was eerst nog een beetje sceptisch over zijn tracks. Vind zijn kicks nu echt lekker klinken en stukken moderner imo.. en hoor nog best veel Mad Dog sound in bovenstaande track qua melo en drive. Doet me best nog wel aan zijn oude tracks denken.
Zeker. Gave tracks, deze en 'Reset'. Hopen dat hij z'n label ook wat deze richting op gaat sturen.
Weet niet of deze hier ook voorbij zijn gekomen, maar 'Bloodfire' (ook dogfight rec.) vind ik ook erg tof.
Misschien iets slecht voorbeeld gezien niet iedereen van de pitchkicks is, maar bij deze:
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 juli 2019 om 10:57:
Even aan de doomcore liefhebbers; hoe heet dit nummer op 28:10 tot 33:10 ook alweer? Veel geluisterd, maar ben de naam kwijt.
Beetje laat, maar hopelijk heb je er nog wat aan. Is Doomed Man van Doom Hk. Kan zijn dat dit de Antraxid remix is die afgelopen jaar op Traumatic is uitgekomen.
Mad dog is toch wel de gast die het hem doet voor de hardcore scène atm
Begin er ook weer meer fan van te worden ja. Heerlijke set ook op Harmony. Oa Where The Sun Never Shines heerlijke track. En ook wel aangenaam verrast door Embrace The Fire op Harmony, melodie knalde er opeens in. Al doet die melodie me wel aan een millennium track denken, maar weet zo niet welke.
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 3 juli 2019 om 23:27:Wordt tijd dat de jeugd zich eens in het verleden verdiept om erachter te komen wat de definitie van Hardcore nou werkelijk is
"The biggest misconception is that people think dance music is a new thing, and they don`t see at as a part of a long history"
Is uit deze docu.....
Laten ze goed het verschil zien tussen de DJ`s van nu en de DJ`s die eral vanaf het begin bij zijn.
Een paar quotes uit die docu......
"When house music started it was made by DJ`S"
En daarom was het beter.
Mooi ook om te zien hoe Cox ervan geniet als hij vertelt over 10 uur sets. Love it.
"If you throw your hands in the air for 75% how are you mixxing records,?"
"in the beginning where was the DJ in the club? Probably somewhere in a dark corner."
Yep, geen "superstars" B.S.
Ik heb me wel vermaakt tijdens die docu.....
Garrix ontmoet Cox en de Nl-er is verbaasd dat Cox sets doet van 10 uur. Hij zegt o.a. draai je dan niet 2x dezelfde tracks
Als ik dan die kop van Afro Nep zie dan heb ik al
bedenkingen bij die docu
n ding wil ik snel nog ff kwijt, een DJ is tegenwoordig een brand.
Ook zo mooi al die Engelse/Amerikaanse termen tegenwoordig.
It's all about the money.
En dat geldt trouwens niet alleen voor dit onderwerp, de hele wereld is verrot hierdoor.
Ja net als 'hardcore ' meer een aanduiding oftewel een bijv. naamwoord. Hebben we marketing technisch niet goed gedaan. Waren de leuzen 'hardcore will never die' ook nooit aan de orde geweest. Alhoewel toen Paul de hardcore belachelijk maakte, hebben we wel even moeten lijden. En een DJ moet ook een brand zijn, zeker in de 'kleine kunst' hoek waar hardcore zeker onder valt. Alleen de top 5 kan daar goed van leven.
Zorg eerst maar eens dat het goed klinkt qua energie en drive.
Gisteren eindelijk weer eens achter de pc kunnen kruipen.
Dacht bij mezelf : die 2 punten die jij hier benoemd zitten nu ook eindelijk in een track van mij. Zou hier zelf wel op kunnen knallen op een dansvloer. Te vaak maak ik tracks die leuk zijn om te luisteren maar missen een drive en energie om op los te gaan.
Moet nog heel wat dingen aanpassen maar heb een redelijke basis dacht ik zo.
Geluiden die elkaar wegdrukken en bepaalde toonhoogtes die niet kloppen door een effect erop.
Bassline moet ik aanpassen en beter naar voren laten komen.
Eerst dat eens voor elkaar krijgen en dan bouwen naar iets nieuws (krijg het namelijk bij die eerder geplaatste track hier nog steeds niet voor elkaar, zou leuk zijn als ik dit eens uit kan werken naar zo'n 4 min)
Alles op een koptelefoon gedaan dus zou op een ander systeem minder kunnen klinken dan wat ik op m'n hoofd hoor.
Why not? En kom niet aan met die teringherrie die jullie hier vaak plaatsen Op het gebied van kwaliteit is hij een van de beste producers die de hardcore scene gekend heeft..
Teringherrie ook echt met die term ontkracht je gelijk, je eigen overtuiging.
Wat Tha Playah doet klinkt altijd erg zuiver ja, net zoals Evil Activities bijv. Maar ik weet niet of je daarmee gelijk in kwaliteit de beste bent... Uiteindelijk gaat het erom of je tracks aanspreken en dat doet een Promo of D-Passion voor mij veel meer, terwijl dat technisch gezien niet altijd het best klinkt. Dus ja, zeg het maar...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 augustus 2019 om 09:51:
Wat Tha Playah doet klinkt altijd erg zuiver ja, net zoals Evil Activities bijv. Maar ik weet niet of je daarmee gelijk in kwaliteit de beste bent... Uiteindelijk gaat het erom of je tracks aanspreken en dat doet een Promo of D-Passion voor mij veel meer, terwijl dat technisch gezien niet altijd het best klinkt. Dus ja, zeg het maar...
Dan is het toch een smaakverschil? Ik ken bijna alle grote producers persoonlijk binnen de dance-scene en zelfs zij zeggen allemaal dat Jimmy de beste producer is. Achter de schermen is hij zelf degene die voor pakweg alle grote jongens de tracks mastert. Dan ben je in mijn ogen een grote jongen.
Tha Playah laat toch weer van zich horen dat hij de beste producer is die hardcore ooit gekend heeft.
Dat is misschien iets te veel eer. Die titel gaat al naar Ophidian
Maar ik vind alles wat ik tot nu toe gehoord heb erg fijn klinken. Een stuk beter dan die tracks met 1001 verschillende kicks waarvan er 2 lekker klinken en waar je zo'n anti-climax hebt na de break. Oh ja. Vergeet de boze, schreeuwende, mannen stem niet.
Dan is het toch een smaakverschil? Ik ken bijna alle grote producers persoonlijk binnen de dance-scene en zelfs zij zeggen allemaal dat Jimmy de beste producer is. Achter de schermen is hij zelf degene die voor pakweg alle grote jongens de tracks mastert. Dan ben je in mijn ogen een grote jongen.
De meeste grote jongens maken in mijn ogen verschrikkelijke saaie meuk. Dat hij technisch erg sterk is, ja daar heb je gelijk in.
Uitspraak van E op dinsdag 13 augustus 2019 om 18:52:
De meeste grote jongens maken in mijn ogen verschrikkelijke saaie meuk
Mee eens hoor... Er word veel bagger uitgebracht en dan nog heb je de smaken die verschillen. Ophidian heeft ook enkele kunstwerken uitgebracht, maar niet alles wat hij maakt is goed en meesterlijk! Datzelfde heb ik overigens ook met Tha Playah.
Maar waar ik meer op doel is dat Tha Playah consistent is in zijn releases met nieuwe albums. Er zitten altijd pareltjes bij en ook vernieuwende sounds. Maar er zit ook bagger voor het gepeupel bij omdat daar nu eenmaal vraag naar is. Ze moeten ook hun brood verdienen.
Als we het gaan hebben over beste producer mag je de oude garde Acardipane, Dr. Macabre en Miro niet vergeten
Met alle respect, dat is in mijn ogen vergane glorie. Waren in die tijd vooruitstrevend en hebben inderdaad pareltjes gemaakt. Maar wat doen ze in het heden? Vanaf het moment dat Tha Playah zijn intrede heeft gemaakt in de scene (Mastah of Shock) is hij zijn stijl trouw gebleven en maakt gewoon steengoede mainstream hardcore met daarnaast uitschieters voor het gepeupel.
https://www.discogs.com/artist/22546-Bombardier
Nieuwe release van hem op IST.
Using all analog gear and red-line mixer compression, Bombardier has reimagined his 1990’s studio to make a hardcore techno album for Industrial Strength Records. After years of digital production in DAWs, he’s discovered that it is impossible to digitally replicate the signal bleed that characterized his early releases. The only way to create the punishing, analog terror is to rewind the clock and make hardcore the way it’s meant to be: “old school style."
Thanks alweer tripmeister! je bent een baas
Ik zal hem hier ook eens plaatsen vooral omdat ik de discussie over moderne mainstream wel leuk vind
185BPM to 220BPM
Duration : 1 hour
Tracklist :
01. Guerrillas - Our Legacy (Official Thunderdome 2017 Anthem)
02. DJ Mad Dog & Anime - Come Get Some
03. Tha Playah - Noise in the Void
04. Restrained - I'm A RCKSTR
05. Nosferatu & Restrained & Amada - Look Alive
06. Tha Playah & Angerfist - The Heartless
07. DJ Mad Dog - Laughing Loud
08. Dither - Real Droppa (Ft. N-Vitral)
09. Neophyte & Tha Playah - Still Nr. 1 (Nosferatu Remix)
10. Never Surrender ft Alee - Reborn
11. Rejecta & Restrained - Court Of Justice
12. Tha Playah - Vigilance
13. Deadly Guns & Ncrypta-Rip It Open (Original Mix)
14. Tha Playah & Promo feat. Snowflake - Amplify
15. T-Junction - Rocket Launcher
16. Never Surrender & D-Fence - Beuk Alles In Elkaar
17. Kasparov & Tha Playah ft. Zwaargewicht - Sloopkogel
18. Masters of Ceremony - Under Control (Furyan Remix)
19. Audiofreq - Fire Power
20. D-Sturb & Sefa - Nothing Like The Old School
21. Dyprax & Remzcore - Grip The Glock
22. Dr. Peacock & Paul Elstak - Hey Mambo
23. Broken Minds & The Satan - Drop That Shit
24. N-Vitral - Default Damager
25. Tha Playah - My Misery (N-Vitral Remix)
26. DJ Mad Dog - Reset
27. The Prophet - Wanna Play?
28. Radical Redemption & N-Vitral - Hannibal
29. Dr. Peacock & Partyraiser - Trip To Holland
30. Hollands Hardest - Holland is GVD het Hardste (Neophytes Nog Steeds Mix)
Goede mainstream bestaat nog wel. Tha Playah is onder de producers wel bekend als beste. Nosferatu en Ophidian en Angerfist zitten daar ook zeker in de buurt.
Die hele discussie met oude vs nieuwe hardcore is zinloos. Nieuwe muziek ontstaat uit oude muziek. Je hebt nieuwe hardcore nodig om het oude te waarderen en voor sommige hebben oude hardcore nodig om het nieuwe te waarderen. De hardcore taart is nu groter dan ooit tevoren want iedereen deelt zijn visie op die muziek. Vroeger was het als producer dat je persee aan bepaalde ''voorwaarden'' moest voldoen om het te classificeren als goede hardcore track en als dat niet was, werd het niet uitgebracht. Scene werd TE lang gedomineerd door bepaalde artiesten en andere subgenres werden lang onderdrukt maar door internet kan iedereen nu makkelijker zijn muziek delen met elkaar of specifieke doelgroepen aanspreken.
Hardcore is nu complexer maar ook interessanter. Maarja soms is less=more, en zonder haat bedoeld, nieuwe generatie is erg ''simple minded'' om het netjes te zeggen. Mainstream hardcore producers hebben gewoon lang stil gestaan en werd opgegeven moment zo slap dat ze het soms popcore noemde. Door Uptempo is nu eindelijk weer wat meer pit in de mainstream hardcore en ook de reden dat we nu naar 185BPM als standaard gaan
Ikzelf moet niets hebben van wat ze tegenwoordig uptempo Hardcore noemen .
Terror is in mijn ogen ook gewoon uptempo en ook de UK Hardcore met breaks (Hellfish, Producer, Bryan Fury), wat in mijn ogen beter in elkaar steekt dan dat geram van tegenwoordig.
Maja smaken verschillen daarin.
De Mainstream die jij me hebt laten horen was
Eindelijk weer met m'n vingertje de lucht in gegaan hier op m'n strandbedje
Vroeger was het als producer dat je persee aan bepaalde ''voorwaarden'' moest voldoen om het te classificeren als goede hardcore track en als dat niet was, werd het niet uitgebracht. Scene werd TE lang gedomineerd door bepaalde artiesten en andere subgenres werden lang onderdrukt maar door internet kan iedereen nu makkelijker zijn muziek delen met elkaar of specifieke doelgroepen aanspreken.
Dat ligt er aan wat je "vroeger" noemt denk ik. Als ik aan "vroeger" denk ik aan de begint tijden van Enzyme, Neophyte records, Third Movement en Traxtorm. De tijden dat producers juist durfde te experimenteren. Gelukkig zie ik de laatste tijd weer meer producers die afstappen van het "zo veel mogelijk kicks met twee screetches en weer een plaat klaar" principe en weer gaan naar opbouw, ritme goede melodie lijnen zonder ant-climax.
Maar ik zal wel gewoon te oud worden want als ik dan kijk naar hoe succesvol en groot iemand als Sefa is, terwijl ik alleen maar denk, dat is gewoon happy hardcore zoals we dat in midden jaren 90 ook al hadden.
Ben benieuwd... Ik wil ook verse hardcore op cd met artwork zoals in de jaren 90! En laat aub dj Promo weer compileren. Deed hij uitstekend op de millennium Thunderdome cd's.
Door Uptempo is nu eindelijk weer wat meer pit in de mainstream hardcore en ook de reden dat we nu naar 185BPM als standaard gaan
Helemaal niet. De enige reden waarom het naar 185BPM is gegaan is omdat de mainstream hardcore werd ingehaald door de raw hardstyle. Maar dat mag niet gezegd worden, want dat is niet 'hardcore'.