Partyflock
 
Forumonderwerp · 1127054
Komend jaar bestaat het wk f1 uit 20 races, van die 20 races worden 9 races vereden op banen die door Hermann Tilke zijn ontworden (dat zijn de races op Sepang, Shanghai, Bahrain, Valencia, Singapore, Korea, India, Yas Marina en de nieuwe baan in Texas).
En eentje op een baan die door Tilke helemaal verbouwd is, de baan van Hockenheim.

De meeste circuits die Tilke ontwerpt zien er wel mooi uit, maar ze missen iets.
Het zijn circuits die te gemaakt zijn, oude circuit volgden de loop van de omgeving waar ze in lagen.
Als voorbeeld de heuvels waar Spa-Francorchamps in ligt en Zandvoort, waarbij het oude deel de loop van de duinen volgt.
De banen werden dus aangepast aan de omgeving.
Tilke past bij het ontwerpen de omgeving aan voor het circuit.
Ook zitten er veel mid tempo bochten in zijn banen, veel 3 en 4de versnelling werk, terwijl op oude banen ook snelle
stukken zitten met snelle uitdagende bochten.

Ook zijn de banen voorzien van grote uitloopstroken en grote tribunes en paddocks.
Bij de oude banen zijn de uitloopstroken korter en is er midder ruimte waardoor alles meer op elkaar staat.
Ik ben een paar keer op het circuit van spa-francorchamps geweest en het paddock is niet groot maar wel heel gezellig.

Zelf zou ik dus het liefste zien dat een aantal oude circuits terug keren en een aantal tilke banen verdwijnen.
Nu wordt bijna de helft gereden op een baan die hem ontworpen is.
In mijn ogen dus ook banen die te gemaakt zijn.

Wat vinden de f1 volgers hiervan, minder tilke banen of laten op deze manier?
 
Werkzaam bij Partyflock
Heel de F1 is tegenwoordig gemaakt, eeuwig zonde van alle nieuwe regels. Maar ook in de F1 is geld het meest waard he.
Geld bepaald voor een groot gedeelte de f1, maar niet altijd.
Als je kijkt hoeveel geld Toyota in zijn team pompte en wat de resultaten waren, zullen ze daar niet
erg blij zijn.

En renault had een kleiner budget maar werdt met Alonso toch mooi twee keer kampioen.

Dus veel geld in een team pompen geeft niet altijd resultaat.

Geld ook voor het circuit in Turkije, voor veel geld aangelgd, en nu geen f1 race meer en verder wordt het circuit niet
veel gebruikt.
 
Ja F1 is al enkele jaren geen zak meer aan.
Word steeds minder kunde en steeds meer techniek, en ja diegene die het rijkste zijn kunnen dan beste techniek kopen.
Banderegelement is achterlijk, niet meet bijtanken is achterlijk en de gehele kwalificatie is achterlijk.
En toch kijk ik nog iedere wedstrijd :D
Die Schumacher werd ook alleen maar teruggehaald om meer toeschouwers te krijgen.. kassa dus!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 december 2011 om 23:12:
Ja F1 is al enkele jaren geen zak meer aan.
Word steeds minder kunde en steeds meer techniek, en ja diegene die het rijkste zijn kunnen dan beste techniek kopen.
Banderegelement is achterlijk, niet meet bijtanken is achterlijk en de gehele kwalificatie is achterlijk.
En toch kijk ik nog iedere wedstrijd


Same here :D
Dit jaar zend MotorsTV de Nascar Nationwide Series uit, de opstapklasse onder het grote Nascar kampioenschap.
Die races duren ongeveer net zo lang als een F1 race in tijd.

Maar ik moet zeggen dat ik bij de Nationwide makkelijker mijn aandacht erbij houd dan de F1.

En toch ga ik komend jaar alle F1 races weer bekijken.
 
Banen die zoals Spa in heuvellandschap liggen zijn het vetst omdat de baan dan niet helemaal ontworpen is...
Zitten een paar aardige tracks tussen maar er zijn veels te veel 'cleane' banen :/
 
Maatje van me zit in Aussie en heeft kaarten voor Melbourne :o