Niels! Wat bedoel je nou?
nou dat wat je eerst dacht
dat die nummers op een andere rpm helemaal anders klinken, maar toch nog goed (ipv overpitched of underpitched zoals bij casi alle nummers)
die spectografische shit heb ik ook gedaan, krijg je idd die foto die je postte
moet je wel de .wav van Windowlicker voor hebben en weet niet meer welk programma ik ervoor gebruikte
heb zelf ook al die dingen geprobeerd en heb hele shitload samples gemaakt voor een nummer (zit alleen beetje vast met het nummer, vlot langs geen kant)
geheime boodschappen: er was een track waarin geheime boodschappen zitten
was iets dat je het linkerkanaal helemaal open moet zetten en het rechterkanaal helemaal dicht en dan hoor je wat stemmetjes enzo
weet niet meer welke
Tyharo doet goed z'n werk en heeft in theorie al alles uitgelegd wat er uit te leggen viel. 
Wat wel trouwens nog te vertellen is, is dat Rephlex (het eigen label van Richard D. James) al vanaf dat het opgericht was de term 'braindance' heeft gebruikt voor de benaming van de muziek die erop uitkwam (En doet het nog steeds trouwens
).
Pas jaren later is de term IDM op een of andere manier ontstaan, en word tot op heden nog steeds als meest gebruikelijke term gebruikt voor
electronishe muziek met een focus op luisterbaarheid inplaats van dansvloer-gerichtbaarheid (dit o.a. door het innovatief omgaan met patronen, ritmes, effecten en kunstzinnigheid).
Deze beschrijving is echter te 'open', en valt in theorie met iedere bestaande electronishe (of sub-electronishe) stijl te mengen.
Dit heeft er dus ook voor gezorgd dat IDM als genre eigenlijk te breed en te moeilijk is geworden door de jaren heen, en je de term het beste niet eens meer puur kunt gebruiken als genre, maar als de benaming van een cultuur die op zoek is naar innovatieve muziek op wat voor een manier dan ook uitgevoerd (Alhoewel 'voornamelijk' electronish).
Soulseek trouwens, het programma wat hopelijk bij de meesten van jullie wel bekend moet staan, is oorspronkelijk begonnen als een IDM filesharings application, ontworpen vanuit de vraag uit een IDM mailingslist.
Door de 'val' van Audiogalaxy wat jaren geleden is soulseek stukken globaler geworden aan gebruikers jammergenoeg
, maar nog steeds zit het programma ontiechelijk vol met mensen uit die scene. Het is dan ook b.v. niet gek dat Aphex Twin daar op nmr 2 staat bij de Global Recommendations Ranking b.v. (Onder Radiohead en boven b.v. Björk en Air, die allemaal ook zeer gewaardeert worden door de scene.)
Wat wel trouwens nog te vertellen is, is dat Rephlex (het eigen label van Richard D. James) al vanaf dat het opgericht was de term 'braindance' heeft gebruikt voor de benaming van de muziek die erop uitkwam (En doet het nog steeds trouwens
Pas jaren later is de term IDM op een of andere manier ontstaan, en word tot op heden nog steeds als meest gebruikelijke term gebruikt voor
electronishe muziek met een focus op luisterbaarheid inplaats van dansvloer-gerichtbaarheid (dit o.a. door het innovatief omgaan met patronen, ritmes, effecten en kunstzinnigheid).
Deze beschrijving is echter te 'open', en valt in theorie met iedere bestaande electronishe (of sub-electronishe) stijl te mengen.
Dit heeft er dus ook voor gezorgd dat IDM als genre eigenlijk te breed en te moeilijk is geworden door de jaren heen, en je de term het beste niet eens meer puur kunt gebruiken als genre, maar als de benaming van een cultuur die op zoek is naar innovatieve muziek op wat voor een manier dan ook uitgevoerd (Alhoewel 'voornamelijk' electronish).
Soulseek trouwens, het programma wat hopelijk bij de meesten van jullie wel bekend moet staan, is oorspronkelijk begonnen als een IDM filesharings application, ontworpen vanuit de vraag uit een IDM mailingslist.
Door de 'val' van Audiogalaxy wat jaren geleden is soulseek stukken globaler geworden aan gebruikers jammergenoeg
Aphex Twin is ook eens zo snugger geweest om zijn MP3 speler met 150(!) nieuwe nummers in het vliegtuig te laten liggen. Die heeft hij niet meer terug gevonden. Daarom moest hij snel de studio in om het album Drukqs snel te maken. Dus mocht er rond die tijd een Aphex Twin kloon opduiken, erg verdacht.
hij is toen niet de studio ingedoken om nieuwe nummers te maken, in een interview zei die dat alle nummers die op het album Druqs staan al een tijdje oud zijn en toendertijd nooit uitgekomen zijn, dus het hele album is eigenlijk een bij elkaar geraapt zootje met goede muziek 
*voorbeeld:
op de dvd van chris cunningham (maker van de welbekende clips van Aphex Twin) staat een bonusclip genaamd "Monkey Drummer". dit nummer is al best oud en staat op het album onder de naam "Mt saint Michel mix + st Micheals mount"
*voorbeeld:
op de dvd van chris cunningham (maker van de welbekende clips van Aphex Twin) staat een bonusclip genaamd "Monkey Drummer". dit nummer is al best oud en staat op het album onder de naam "Mt saint Michel mix + st Micheals mount"
Sowieso brengt Aphex Twin alleen maar muziek uit voor het geld (zegt hij ook zelf) maar die 26 mixes for cash was echt een heel erg goed voorbeeld daarvan.
Ik weet niet of het al is voorbij gekomen maar zo is er ook het verhaal door hemzelf de wereld in geholpen dat hij eigenlijk 1 van een 1 eiige (stoned - geen idee hoe je dat schrijft nu) tweeling is en zijn andere broertje bij geboorte of heel vroeg is gestorven en dat die 'van de andere kant' hem doorgeeft hoe hij nummers moet maken
In zijn ambient tijd bleef hij ook 3 dagen wakker om dan in die vage toestand nummers te maken dus hij is ook wel
maar toch ook geniaal, beetje het verhaal van de nutty professor hehe.
Ik weet niet of het al is voorbij gekomen maar zo is er ook het verhaal door hemzelf de wereld in geholpen dat hij eigenlijk 1 van een 1 eiige (stoned - geen idee hoe je dat schrijft nu) tweeling is en zijn andere broertje bij geboorte of heel vroeg is gestorven en dat die 'van de andere kant' hem doorgeeft hoe hij nummers moet maken
In zijn ambient tijd bleef hij ook 3 dagen wakker om dan in die vage toestand nummers te maken dus hij is ook wel
Waarheid is echter, dat hij in ieder interview weer iets anders zegt om iedereen te stangen.
Drukqs was volgens z'n (bevestigde
) meest serieuze interview gewoon echt een nieuw album met nieuwere werken waar veel tijd en werk in is gestoken. Z'n verloren MP3 speler is trouwens ook nooit bevestigd. Hij vind het echt enorm leuk om continu zomaar dingen te zeggen en/of te liegen. 
Drukqs was volgens z'n (bevestigde








![[H³]](/images/user/11948_3861384.jpg)





