https://partyflock.nl/topic/785639/PAGE/A.html#pgcntrl
De boete is tegenwoordig 6 euro per liter tankinhoud.
Het verschil tussen Rode en Blanke diesel is dat er tijdens het laden van de tankwagen een rode kleurstof wordt bijvermengd.
Het basisprodukt is dus exact hetzelfde.
Al heb je zowel in rode als blanke diesel ook weer kwaliteitsverschillen (afhankelijk van de bijvermengde additieven)!
De Douane kijkt niet alleen naar de zichtbare rode kleurstof maar onderzoekt of het door hen genomen monster bepaalde stoffen bevat. Een van die stoffen toont aan dat er RODE DIESEL is verbruikt.
Wordt dit in het monster aangetroffen dan krijg je dus een boete van € 6 per liter inhoud van je tank.
Voor een busje met een tankinhoud van zo'n 60 liter zal dat uitkomen op 360 euro
voor een vrachtwagen met een aanhangende tank van zo'n 1000 liter ruim 6000 euro boete
De kans dat een vrachtwagen en zeker vrachtwagens die een koeloplegger meevoeren worden gecontroleerd is vele malen groter dan dat jij met je busje of dieselpersonenwagen wordt gecontroleerd.
Het prijsverschil aan de pomp is echter niet meer zo heel erg groot om deze risico's te willen lopen.
Weinig brandstofpompen langs de weg verkopen rode diesel. Dat soort pomphouders zijn bijna op één hand te tellen, zeker percentueel gezien.
De boete is tegenwoordig 6 euro per liter tankinhoud.
Het verschil tussen Rode en Blanke diesel is dat er tijdens het laden van de tankwagen een rode kleurstof wordt bijvermengd.
Het basisprodukt is dus exact hetzelfde.
Al heb je zowel in rode als blanke diesel ook weer kwaliteitsverschillen (afhankelijk van de bijvermengde additieven)!
De Douane kijkt niet alleen naar de zichtbare rode kleurstof maar onderzoekt of het door hen genomen monster bepaalde stoffen bevat. Een van die stoffen toont aan dat er RODE DIESEL is verbruikt.
Wordt dit in het monster aangetroffen dan krijg je dus een boete van € 6 per liter inhoud van je tank.
Voor een busje met een tankinhoud van zo'n 60 liter zal dat uitkomen op 360 euro
voor een vrachtwagen met een aanhangende tank van zo'n 1000 liter ruim 6000 euro boete
De kans dat een vrachtwagen en zeker vrachtwagens die een koeloplegger meevoeren worden gecontroleerd is vele malen groter dan dat jij met je busje of dieselpersonenwagen wordt gecontroleerd.
Het prijsverschil aan de pomp is echter niet meer zo heel erg groot om deze risico's te willen lopen.
Weinig brandstofpompen langs de weg verkopen rode diesel. Dat soort pomphouders zijn bijna op één hand te tellen, zeker percentueel gezien.






![[0570] Kobuzz [PUREBLOOD]](/images/user/4589_3873212.jpg)



