Partyflock
 
Forumonderwerp · 1109849
https://partyflock.nl/topic/785639/PAGE/A.html#pgcntrl

De boete is tegenwoordig 6 euro per liter tankinhoud.

Het verschil tussen Rode en Blanke diesel is dat er tijdens het laden van de tankwagen een rode kleurstof wordt bijvermengd.
Het basisprodukt is dus exact hetzelfde.
Al heb je zowel in rode als blanke diesel ook weer kwaliteitsverschillen (afhankelijk van de bijvermengde additieven)!

De Douane kijkt niet alleen naar de zichtbare rode kleurstof maar onderzoekt of het door hen genomen monster bepaalde stoffen bevat. Een van die stoffen toont aan dat er RODE DIESEL is verbruikt.
Wordt dit in het monster aangetroffen dan krijg je dus een boete van € 6 per liter inhoud van je tank.

Voor een busje met een tankinhoud van zo'n 60 liter zal dat uitkomen op 360 euro
voor een vrachtwagen met een aanhangende tank van zo'n 1000 liter ruim 6000 euro boete

De kans dat een vrachtwagen en zeker vrachtwagens die een koeloplegger meevoeren worden gecontroleerd is vele malen groter dan dat jij met je busje of dieselpersonenwagen wordt gecontroleerd.

Het prijsverschil aan de pomp is echter niet meer zo heel erg groot om deze risico's te willen lopen.
Weinig brandstofpompen langs de weg verkopen rode diesel. Dat soort pomphouders zijn bijna op één hand te tellen, zeker percentueel gezien.
Bedankt voor deze info maar hier staat niets nieuws in wat ik nog niet wist....
Uitspraak van Silver Corvette. op zondag 9 januari 2011 om 13:54:
Bedankt voor deze info maar hier staat niets nieuws in wat ik nog niet wist....


Fijn voor diegene die dit allemaal al wisten.
Proficiat.

Maar de info was ook meer bedoeld voor diegenen die het nog niet wisten!
Uitspraak van UN1202 op zondag 9 januari 2011 om 14:01:
Maar de info was ook meer bedoeld voor diegenen die het nog niet wisten!


ik denk dat je een hoop mensen blij heb gemaakt :yes:
deze toppa verdiend nu al een nominatie voor meest waardeloze en oninteressante topic van 2011
Met de prijs van diesel aan de pomp van rond de 1,30 gaan mensen weer naar alternatieven kijken.
De Rode kleurstof verdwijnt wel na een aantal tankbeurten, de kleurstof blijft echter wel in filters zitten etc.
De pakkans is nog uiterst gering.
De boete bij een niet al te grote tankinhoud is te doen versus de pakkans.

Als de rode kleurstof niet meer zichtbaar is voor het oog ... is door de douane (lab) nog wel aan te tonen dat jij op rood hebt gereden. Men kijkt namelijk niet naar de rode kleurstof maar naar een stof die mede is toegevoegd Solvent Yellow.
Als die aan te tonen is in het monster wat de douane genomen heeft krijg je dus die boete van 6 euro per liter tankinhoud.

Nogmaals de kans dat je met je busje of dieselpersonenwagen wordt aangehouden is betrekkelijk klein.
In al die jaren dat ik zelf vrachtwagenchauffeur ben en dat zijn er inmiddels bijna 20 ben ik slechts één keer aangehouden door de politie voor een brandstofmonster.
In nog meer jaren ben ik nooit aangehouden met mijn luxewagen voor een monstername.

In landelijke gebieden = dus bij boeren of loonwerkers doet de Douane wel meer aan controle omdat ze daar een grotere kans hebben om iets te vinden dan zeg in het gewone wegverkeer (personenvervoer/ particulier bedoel ik hiermee).

De pakkans is dus klein.
Maar de winst die je zult maken is ook niet meer zo groot als voorheen. Het prijsverschil is nog maar een paar centen per liter. Je kunt met tanken bij een onbemande pomp vaak nog meer uitsparen dan het tanken van rode diesel bij een tankstation.


Alternatieven zoals zonnebloemolie zijn ook niet geschikt voor in de winter.
Aan brandstoffen zijn namelijk additieven toegevoegd om vlokvorming in de winter (dus bij lage temperaturen) te voorkomen. Hooguit zou je 20% zonnebloem olie kunnen bijmengen maar voor het prijsverschil hoef je dat ook niet meer te doen. Terwijl je in zomerse omstandigheden op een veel groter percentage zonnebloem kunt rondrijden.
(wel wat vaker je brandstoffilter vervangen en daar zijn natuurlijk ook kosten aan verbonden)
Daarbij is zonnebloemolie de afgelopen jaren ook flink in prijs gestegen oa doordat mensen meer het als brandstof gingen gebruiken.
Het probleem met diesel van tegenwoordig is dat er een bio-component in zit.
Die bio-component trekt water aan (grondtank van het tankstation)
Water is H2O
Er zit dus ook Zuurstof in
Hetgeen een mooi klimaat oplevert voor bacteriegroei === slijmerige troep.


Het zijn deze bacteriën die een groot probleem kunnen gaan opleveren voor je motor.
Als er dus bij een tankstation een probleem is geconstateerd met deze bacteriegroei gooit men voor het lossen van een nieuwe vracht dus bacterie-dodend spul erbij.



Ethanol in Benzine is ook nog zoiets.
Bij de meerderheid van tankstations zit op dit moment 5% ethanol.
Later dit jaar wil men overgaan op E10 (dus 10% ethanol) niet iedere auto kan dit hebben.
 
Uitspraak van UN1202 op zondag 9 januari 2011 om 14:20:
Later dit jaar wil men overgaan op E10 (dus 10% ethanol) niet iedere auto kan dit hebben.


kwestie van motormanagement herprogrammeren, de reden dat dat zo is is namelijk dat motoren heel erg precies zijn afgesteld voor een bepaald type brandstof. Een oldtimer zoals een T-Ford loopt probleemloos op pure ethanol, moderne motoren met inspuiting en heel minutieus getimede ontsteking, brandstofinjectie etc. hebben er moeite mee omdat ze gefinetuned zijn voor benzine en allemaal die instellingen niet goed functioneren met een ander soort brandstof.

Verder:

Gewoon alle Republikeinen in de VS in laten slapen, en biodiesel maken van hun karkassen. Dan pak je het probleem van 3 kanten aan: je roeit 100 miljoen zwaar olieslurpende tuigklootzakken met 4x4's uit. Daarnaast creer je juist extra brandstof voor de overblijvers, en bovendien is het ook nog eens heel erg LEUK :D
laatste aanpassing
 
Bij ons in de garage komen geregeld dieseltjes binnen met een verrotte brandstofpomp omdat moderne commonrail diesels en pompverstuivers niet tegen rooie diesel kunnen
En als je een 2e hands diesel koopt waar ooit rode diesel mee getankt is , krijg je dan ook die boete ? Of kunnen ze dat achterhalen hoelang het ongeveer geleden is dat er rode diesel mee getankt is ?
na een aantal tankbeurten is het gewoon weer weg.
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 januari 2011 om 21:15:
Bij ons in de garage komen geregeld dieseltjes binnen met een verrotte brandstofpomp omdat moderne commonrail diesels en pompverstuivers niet tegen rooie diesel kunnen


is dat zo? ik ken iemand met een gechipte t5 die rijd echt al jaren op rooie diesel (H) en gewoon hard ook :P
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 januari 2011 om 21:15:
brandstofpomp omdat moderne commonrail diesels en pompverstuivers niet tegen rooie diesel kunnen


Van wie heb je dit? de overheid? kan het me haast niet voorsellen. Er is toch alleen een andere kleurstof toegevoegd?

Op rode diesel rijden kan best, gewoon elk jaar of om het jaar je auto overschrijven op de naam van je broer(oid), als ze je dan pakken hoef je maar vanaf de tijd dat jij de auto hebt overgeschreven te betalen.

En niet op landbouw beursen oid komen, want daar word regelmatig gecontroleerd(F)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 9 januari 2011 om 17:05:
kwestie van motormanagement herprogrammeren, de reden dat dat zo is is namelijk dat motoren heel erg precies zijn afgesteld voor een bepaald type brandstof. Een oldtimer zoals een T-Ford loopt probleemloos op pure ethanol, moderne motoren met inspuiting en heel minutieus getimede ontsteking, brandstofinjectie etc. hebben er moeite mee omdat ze gefinetuned zijn voor benzine en allemaal die instellingen niet goed functioneren met een ander soort brandstof.


Zoals ik het begreep kunnen ook sommige soorten rubber niet tegen ethanol, mocht dat het geval zijn kan de e10 je leidingen of injector rubbers aanvreten, hoewel dit risico met e10 een stuk kleiner zal zijn dan met e85 maar toch schijnt dat soms voor problemen te zorgen.
WTF is rode diesel uberhaupt?:Lol:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van UN1202 op zondag 9 januari 2011 om 13:47:
Het verschil tussen Rode en Blanke diesel


ies discriemienatie


Uitspraak van Smiley © op woensdag 6 april 2011 om 15:38:
WTF is rode diesel uberhau


diesel met kleurstof voor machines(zoals bouwkranen), waar een lager tarief voor geld.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 januari 2011 om 18:54:
gewoon elk jaar of om het jaar je auto overschrijven op de naam van je broer(oid)


Ja, erg goed voor de restwaarde van je auto (y)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 januari 2011 om 18:54:
Van wie heb je dit?


www.mijneigenbedrijf.ja
Gewone agrarische rode diesel kan geen kwaad, maar rode scheepsdiesel is geen aanrader in commonrailmotoren...
Sprinter cdi liep daarop finaal in puin, met gesmolten zuigers omdat de brandstof niet goed vernevelde.
Uitspraak van *200SX*Anu op maandag 31 januari 2011 om 19:28:
Zoals ik het begreep kunnen ook sommige soorten rubber niet tegen ethanol, mocht dat het geval zijn kan de e10 je leidingen of injector rubbers aanvreten, hoewel dit risico met e10 een stuk kleiner zal zijn dan met e85 maar toch schijnt dat soms voor problemen te zorgen.


klopt, en bij oudere carburateurmotoren lost het materiaal van de vlotters, vlotternaalden en brandstofpompmembramen op in de brandstof, met als gevolg fatale benzinelekkages enzovoort....