Oja en die rare praat over dat vinyl is weer een beetje jammer 
Maargoed die reactie's heb je hier dus al gehoort en zo denk ik er dus ook over.
Iemand nog belang bij 2Reloop rmp2 cdspelers? (Van 1 wel een klein defectje). Heb ze dus tog eens voor de gein gekocht voor een leuk prijsje maar die dingen staan me alleen maar in de weg.
Het is gewoon NIET leuk om met cd's te draaien vind ik, vroeg of laat zou t wel een keer moeten maar zolang er nog vollop vinyl te verkrijgen is doe mij me draaitafels dan maar
Maargoed die reactie's heb je hier dus al gehoort en zo denk ik er dus ook over.
Iemand nog belang bij 2Reloop rmp2 cdspelers? (Van 1 wel een klein defectje). Heb ze dus tog eens voor de gein gekocht voor een leuk prijsje maar die dingen staan me alleen maar in de weg.
Het is gewoon NIET leuk om met cd's te draaien vind ik, vroeg of laat zou t wel een keer moeten maar zolang er nog vollop vinyl te verkrijgen is doe mij me draaitafels dan maar
reloop digital jockey 2 
en als je echt graag geld wilt besteden ga dan voor een Traktor Kontrol S4. Edit : Numark mixdeck is bij deze ook een optie voor je!
digital is voor die ekte
en als je echt graag geld wilt besteden ga dan voor een Traktor Kontrol S4. Edit : Numark mixdeck is bij deze ook een optie voor je!
digital is voor die ekte
laatste aanpassing
Uitspraak van MisterRora op donderdag 23 september 2010 om 14:44:maar als je direct met "het" materiaal begint te draaien en daar veel tijd mee bezig bent dan ga je veel sneller goed leren mixxen. je hoort heel goed wat je doet etc.
Als je op goede apparatuur leert draaien leer je niet om te improviseren. Daar komt bij, iemand (met platenspelers dan) die heeft leren draaien op technics zal nooit goed kunnen draaien op cheap ass beltdrive spelers, terwijl iemand die op die cheapass beltdrive spelers heeft leren draaien de sterren van de hemel draait op technics, zo is dat denk ik ook voor cd spelers..... en als je echt wilt draaien dan kan je jezelf desnoods met 2 stereotorens leren draaien, skillz komen niet door goede apparatuur....
Uitspraak van B van Bart op dinsdag 28 september 2010 om 10:20:Daar komt bij, iemand (met platenspelers dan) die heeft leren draaien op technics zal nooit goed kunnen draaien op cheap ass beltdrive spelers, terwijl iemand die op die cheapass beltdrive spelers heeft leren draaien de sterren van de hemel draait op technics
Nee dat is echt bullshit, ik heb eerst super oems gehad, en nu een setje technics, ik ging er niet beter van draaien integendeel eigenlijk, het was erg wennen. Maar toen ik eenmaal gewend was ging het wel beter maar puur omdat ik het draaien met technics veel ''relaxer'' vind dan die haastige opgefokte super oems
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 10:35:Het gaat puur om wat je gewend ben, niet wat beter of slechter is want dat is subjectief en dus persoonlijk
Klopt.
Ik heb leren draaien op KAM beltdrive draaitafels, en toen ik Technics tafels had werd het draaien zoveel makkelijker
Uitspraak van best of both worlds op dinsdag 28 september 2010 om 11:01:en toen ik Technics tafels had werd het draaien zoveel makkelijker
Bij mij duurde dat wel een paar weken, maar puur omdat ik wat anders gewend was.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 10:35:die haastige opgefokte super oems
das wat anders als niet stabiel lopende beltdrive draaitafels, gaat erom dat je met die technics (en ook superoem) veel minder bij hoeft te sturen........, zegmaar met van die oude soundlab of skydrive oid draaitafels kon je m net zo goed uitzetten en met je hand continu het tempo aangeven, daar leerde je tenminste echt draaien mee
vind ik dan
Ja daar heb je wel gelijk in, alleen zou dat toch even ''wennen'' zijn, bijvoorbeeld de kracht waar je mee aanstuurd, de pitch ed, dat waren zaken waar ik best even bij moest wennen hoor
Niet dat het een groot probleem is, wennen doen we allemaal. Dat is denk ik ook het geval als je van Technics naar beltdrives gaat.
Conclusie is dus eigenlijk dat de topic opener gewoon eerst een leuk ''beginners'' setje moet aanschaffen en eerst een jaar flink gaat oefenen en als hij er nog steeds passie voor heeft zou ik kijken naar een ''betere'' set
Conclusie is dus eigenlijk dat de topic opener gewoon eerst een leuk ''beginners'' setje moet aanschaffen en eerst een jaar flink gaat oefenen en als hij er nog steeds passie voor heeft zou ik kijken naar een ''betere'' set
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op maandag 27 september 2010 om 15:16:Ik hou het ook zeker wel bij draaitafels, en zal nooit geen cd's gaan draaien.
Vroeg of laat, zal je er toch aan moeten geloven.
Wat als er geen platen meer worden gedrukt, blijf je dan altijd, ouwe tracks draaien
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 19:46:Vroeg of laat, zal je er toch aan moeten geloven
ik doe die platen alleen nog maar thuis, ik heb meestal dat wanneer ik met vinyl ergens draai ik een stuk minder hard kan uitsturen vergeleken met cd's. Met platen is cooler, ben ik het mee eens, maar cd's draait het om tegenwoordig.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 19:46:Vroeg of laat, zal je er toch aan moeten geloven.
Wat als er geen platen meer worden gedrukt, blijf je dan altijd, ouwe tracks draaien
Dan organiseer ik wel weer vinyl only feessies..
Uitspraak van B van Bart op dinsdag 28 september 2010 om 10:20:Als je op goede apparatuur leert draaien leer je niet om te improviseren. Daar komt bij, iemand (met platenspelers dan) die heeft leren draaien op technics zal nooit goed kunnen draaien op cheap ass beltdrive spelers, terwijl iemand die op die cheapass beltdrive spelers heeft leren draaien de sterren van de hemel draait op technics
Dit klopt helemaal.. Ik begon ook met gare belt-drive draaitafeltjes hehe.. Wat een verschil ineens als je dan Technics voor je neus hebt!
Uitspraak van B van Bart op dinsdag 28 september 2010 om 19:58:ik doe die platen alleen nog maar thuis, ik heb meestal dat wanneer ik met vinyl ergens draai ik een stuk minder hard kan uitsturen vergeleken met cd's. Met platen is cooler, ben ik het mee eens, maar cd's draait het om tegenwoordig.
In 2 zinnen eigenlijk het hele dilemma uitgelegd. Je kan de cd niet meer stoppen, er zijn veel te veel voordelen ten opzichte van de plaat.
Uitspraak van B van Bart op dinsdag 28 september 2010 om 11:13:daar leerde je tenminste echt draaien mee
Daar leer je echt mixen mee. Een plaatje strak mixen is wat anders dan een goede set draaien.
Het maakt niet uit wat voor apparatuur je daar voor gebruikt. Het gaat erom hóe je het gebruikt.
Je kan DJ Fred met de pet 2 CDJ2000s geven maar dat wil niet zeggen dat hij kan draaien.
Je kan Cameraman Gert de beste aparatuur van de wereld geven maar daarmee is ie nog geen steven spielberg.
Je kan DJ Fred met de pet 2 CDJ2000s geven maar dat wil niet zeggen dat hij kan draaien.
Je kan Cameraman Gert de beste aparatuur van de wereld geven maar daarmee is ie nog geen steven spielberg.
Laat iedereen gebruiken wat hem het best ligt!
Uitspraak van Morninglory Music op donderdag 30 september 2010 om 00:42:Ben het hier zwaar mee eens, het maakt niet uit met WAT je draait, als het maar goed klinkt en werkt op het publiek. Eigenlijk is die eeuwig durende discussie vinyl-cd's-laptop/midicontroller dus gewoon overbodig..
Laat iedereen gebruiken wat hem het best ligt!
Het gaat erom hóe je het gebruikt.
Juist, en zeker op die nieuwe Pioneer DJM 2000. Het is niet zomaar drukken.
Daar moet je eerst nog even 2 maandjes voor oefenen, om alles onder de knie te krijgen
zoals het ervoor bedoelt is, en dat het goed aanhoort in je mix. Want met dat ding
ken je echt mega-mega veel. Ik kom niet meer buiten, als ik hem had.
laatste aanpassing
De mixer zal ongetwijfeld verkocht worden want er staat Allen&Heath op het ding en dat is voor vele alleen al een reden om hem aan te schaffen.
Ik vraag het me ten zeerste af. In de clubs staat sowieso Pioneer, en ik heb sterk het gevoel dat we richting de totaal oplossingen gaan, in de vorm van controllers e.d.
Vandaag trouwens mijn eerste ervaring gehad met setje in toppatitel, geen kans gehad om alle functies van de djm2000 uitgebreid te checken, maar hier mijn mini review:
Geluid:
Gecombineerd, netjes zelfs via analoge uitgangen, geen takkeherrie in het hoog zoals bij de djm800+cdj1000 set, strakkere bas.

feel DJM: faders van de djm niet zo chill. Denon x1700 faders veel chiller imo, reageren minder stroef en voelen beter aan, algemene feel beetje plasticky maar zeker niet slecht.
CDJ: pitchfader voelt chill aan, wel iets te gevoelig, platter chiller dan cdj1000, maar komt imo niet in de buurt van s3700. Heb bij de knoppen weinig het idee dat ik wat indruk,'touchpad' idee.
features/overzicht: de djm zit er vol mee, maar weinig overzichtelijk voor als je er nooit eerder mee hebt gewerkt, als je het ding dag in dag uit gebruikt dan zal dit anders zijn natuurlijk. Effecten vind ik niet chill werken omdat het zo decentraal is, vereist vaak 2 handen in plaats van dat je 1tje voor mixwerk e.d. kan gebruiken.
cdj is op zich wel overzichtelijk, mooi dat je de ethernet kabel kan gebruiken om HDD's te linken, dat is het belangrijkste wat ik mis op mn denons. voor de kan de needle search van pas komen (niet baanbrekend en wel beetje gimmicky) en is t fijn dat de cdj on the go een waveform kan creëren, ookal heb je je files niet door rekordbox gehaald. Vind hem alleen geen 1600 euro waard.
Geluid:
Gecombineerd, netjes zelfs via analoge uitgangen, geen takkeherrie in het hoog zoals bij de djm800+cdj1000 set, strakkere bas.
feel DJM: faders van de djm niet zo chill. Denon x1700 faders veel chiller imo, reageren minder stroef en voelen beter aan, algemene feel beetje plasticky maar zeker niet slecht.
CDJ: pitchfader voelt chill aan, wel iets te gevoelig, platter chiller dan cdj1000, maar komt imo niet in de buurt van s3700. Heb bij de knoppen weinig het idee dat ik wat indruk,'touchpad' idee.
features/overzicht: de djm zit er vol mee, maar weinig overzichtelijk voor als je er nooit eerder mee hebt gewerkt, als je het ding dag in dag uit gebruikt dan zal dit anders zijn natuurlijk. Effecten vind ik niet chill werken omdat het zo decentraal is, vereist vaak 2 handen in plaats van dat je 1tje voor mixwerk e.d. kan gebruiken.
cdj is op zich wel overzichtelijk, mooi dat je de ethernet kabel kan gebruiken om HDD's te linken, dat is het belangrijkste wat ik mis op mn denons. voor de kan de needle search van pas komen (niet baanbrekend en wel beetje gimmicky) en is t fijn dat de cdj on the go een waveform kan creëren, ookal heb je je files niet door rekordbox gehaald. Vind hem alleen geen 1600 euro waard.
Uitspraak van Jeremy Juno op maandag 11 oktober 2010 om 00:19:SL-BD22 platenspeler
Uitspraak van Jeremy Juno op maandag 11 oktober 2010 om 00:35:Daar kocht deze classic bij:
Hahaha

laatste aanpassing
Uitspraak van best of both worlds op zaterdag 25 september 2010 om 11:40:met een paar knaken mag je blij zijn
470 euro is wel wat anders he
Uitspraak van best of both worlds op maandag 11 oktober 2010 om 07:10:ik was zo blij met deze mixer:
Achja, alles dat je nodig hebt zit er op, heb n keer met n mixer zonder EQ knoppen moeten draaien, das pas ruk
Uitspraak van best of both worlds op maandag 11 oktober 2010 om 07:10:Hahaha, ik was zo blij met deze mixer:
hulde!! die had m'n neef vroeger ook!!
zo'n maffe mixer.. er zat wel een send op maar geen return
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 oktober 2010 om 08:05:470 euro is wel wat anders he
€ 0,62 per plaat, ja je doet het goed hoor
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 oktober 2010 om 11:50:Achja, alles dat je nodig hebt zit er op
Daarom was ik zo blij met deze mixer, eindelijk had ik een mixer met 3delige toonregeling
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 oktober 2010 om 18:04:ik had de nieuwere versie, die blauwe (DM2002X ofzo)
Dat was idd de nieuwere versie hehe
laatste aanpassing
geweldig toch om terug te zien hoe hard de techniek nog vooruit is gegaan de afgelopen 10 - 15 jr ?
Waarschijnlijk zeggen we over 10 jaar 'tzelfde ... Ik vind 't wel heel mooi om te zien, iedereen was heel erg de CD-spelers aan 't tegen houden, inmiddels zijn er tig midi-controlers op de markt en spelers die beide functionaliteit hebben. En dan nog de vooruitgang en degelijkheid van de mengpanelen. Toen iedereen thuis een bovenstaande mixer had, stonden in de clubs overal de "dateq" mixers en was je de held met een "XTC". Dat was overigens ook de mixer voor mij na de Numark mixer. 
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 oktober 2010 om 21:54:Dat was overigens ook de mixer voor mij na de Numark mixer.
me 2
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 oktober 2010 om 21:54:geweldig toch om terug te zien hoe hard de techniek nog vooruit is gegaan de afgelopen 10 - 15 jr ?
zekers
Maar als je de analoge mixers van nu bekijkt met die van toen is er behalve de:
- layout
- ontbrekende channel VU meters
- looks van een DDR spionagekamer
niet zo veel veranderd, toch?
Kwa binnenwerk kun je niet veel zeggen op basis van zo'n plaatje, maar hoe was het geluid van zo'n numark, of een XTC in vergelijking met een xone92 (toch wel de reference als het gaat om analoge mixers van nu)?
krakende faders e.d. ?
faders lekte van alle kanten. Drama gewoon. Dateq XTC leek hufterproof maar toch lekte en kraakte de kanalen na een tijdje. Ik ging voor de XTC want dat leek mij een betaalbare degelijke oplossing. Fan van de DJM-mixer ben ik pas sinds de DJM800. Wat daarvoor is bedacht (500/600) vond ik niks. DJM700 is ook goed en de DJM2000 is geweldig.
Okj! DJM2000 is idd nice, mooi geluid, maar vind de faders niet zo chill en voor als je veel met de efx1000 doet zou het veel toegevoegde waarde hebben, wel vind ik het het onoverzichtelijk geworden. Ik zou hem zelf niet op 2000, maar 1500 euro in waarde schatten, zeker als je kijkt naar wat mixers van concurrerende merken voor dit bedrag (al best wel lang) kunnen(en doen natuurlijk
)
Wel een quantumleap als je vergelijkt met de DJM800 qua geluid..
Wel een quantumleap als je vergelijkt met de DJM800 qua geluid..
Blauwe (DM2002X ofzo)
Good old days
m'n tweede kindje...
It's all in the name...wat een gek ervoor wilt geven en het lukt ze verdomd goed ook...tis het proberen waard...geef ze geen ongelijk.
Good old days
Okj! DJM2000 is idd nice, mooi geluid, maar vind de faders niet zo chill en voor als je veel met de efx1000 doet zou het veel toegevoegde waarde hebben, wel vind ik het het onoverzichtelijk geworden. Ik zou hem zelf niet op 2000, maar 1500 euro in waarde schatten
It's all in the name...wat een gek ervoor wilt geven en het lukt ze verdomd goed ook...tis het proberen waard...geef ze geen ongelijk.
laatste aanpassing
Uitspraak van S Francisco op dinsdag 19 oktober 2010 om 01:38:het lukt ze verdomd goed ook
Helaas wel ja
















