LD.nl: Mercedes businesspartner Roda JC
Roda JC en Mercedes hebben een zesjarige overeenkomst met elkaar gesloten. De Duitse autofabrikant maakt vanaf komend seizoen deel uit van de groep businesspartners van de Kerkraadse club, waartoe ook Brand Bier en Diadora behoren. Het betreft een laag met sponsoren direct onder de hoofdsponsor.
Over de invulling van het hoofdsponsorschap is volgens commercieel directeur Marcel van den Bunder nog geen overeenstemming bereikt met een partij. Aevitae heeft eerder laten weten na dit seizoen te zullen stoppen als hoofdsponsor. „Er zijn gesprekken gaande, maar dat houdt niet in dat we niet open staan voor andere geïnteresseerde partijen”, zegt Van den Bunder.
De keuze voor Mercedes is opvallend nu de profclubs, waarvan een aantal in financiële problemen verkeert, het dringende advies hebben gekregen beter te letten op de kosten.
Volgens Van den Bunder gaat Roda er kijkend naar het totaalplaatje (sponsorinkomsten minus leasekosten) echter op vooruit. Van den Bunder: „Mercedes heeft een duur imago, maar wil duidelijk maken dat het auto’s heeft die bereikbaar zijn voor iedereen. Het zoekt exposure via het betaald voetbal.
Door te kiezen voor zuinige en goedkopere types beperken we de kosten tot een minimum.”
aightt
