Kaartomzet is makkelijk uit te rekenen. Maar wat maakt de gemiddelde bezoeker op?
En zo zijn er nog wel meer variabele. Voorbeeldje: 30.000 kaarten x €45 = 1.350.000,- Gemiddeld €40 per bezoeker aan eten en drinken 30.000 x €40= 1.200.000,- 7500 auto's x € 10,- parkeren= € 75.000,- Totale omzet: € 2.625.000,- En dan krijg je de kosten: - inkoop drank/voedsel - Techniek/podiumbouw/atributten - Dj's - Beveiliging - Horecapersoneel - Overhead (kosten voor de organisator dus kantoorpand, eigen personeel etc.) - Hele hoop overige kleine kosten. Nou tel maar uit. 1 ding is zeker ze zullen er wel niet op toeleggen.
lekker objectief he
ben je er weleens geweest dan?
Wordt anders elk jaar wel een dik uitverkocht feest gegeven..
En zo zijn er nog wel meer variabele.
Voorbeeldje:
30.000 kaarten x €45 = 1.350.000,-
Gemiddeld €40 per bezoeker aan eten en drinken 30.000 x €40= 1.200.000,-
7500 auto's x € 10,- parkeren= € 75.000,-
Totale omzet: € 2.625.000,-
En dan krijg je de kosten:
- inkoop drank/voedsel
- Techniek/podiumbouw/atributten
- Dj's
- Beveiliging
- Horecapersoneel
- Overhead (kosten voor de organisator dus kantoorpand, eigen personeel etc.)
- Hele hoop overige kleine kosten.
Nou tel maar uit.
1 ding is zeker ze zullen er wel niet op toeleggen.
-je vergeet de inkomstenbelasting
-belasting voor de gedraaide muziek op het feest
-sponsordeals
-cateringdeals
-inkomsten parkeren + huur grond voor parkeerplaatsen
-etc. etc.
stinklocatie
-je vergeet de inkomstenbelasting
-belasting voor de gedraaide muziek op het feest
-sponsordeals
-cateringdeals
-inkomsten parkeren + huur grond voor parkeerplaatsen
-etc. etc.
en dan hou je over de brutowinst!
Dan blijft er wat anders over dan je omzet. Omzet is slechts het totale bedrag.
Wanneer alle kosten er vanaf zijn houd je bruto winst over. Even heel zwart wit gezegd
Je manier van posten komt me enigszins bekend voor
ze maken geen winst. dit is slechts service. Naam opkrikken.
Met die kleinere dingen maken ze winst.
er wordt wel elk jaar een uitverkocht feest gegeven, en Black was ook ieder jaar geweldig. Dus het is een goede locatie
Aparte conclusie.. Dus als Sensation ergens anders gehouden zou worden, zou het niet uitverkocht raken? Want zoals je t nu brengt, ligt t dus aan de locatie dat Sensation zo succesvol is?