Partyflock
 
Forumonderwerp · 661628
Gaat naar mijn mening niet samen...
Toch lijkt het erop dat HC terugkomt enkele voorbeelden
-dj paul op tv met een clip
-happy hardcore op tv (tussenstap naar hardcore?)
-meer als gabber uitziend volk (als gabber uitziend wil nog niet zeggen dat ze het zijn)
-meer cd's

Laat hardcore maar underground! Betere sfeer onderling tussen gabbers en hc liefhebbers (we hebben t nou ff niet over uitzonderingen als wazi's/hooligans etc etc.)
Straks allemaal weer zwabbers: meelopers...(vroeger wigger of trens trutje nu ineens gabber?? en straks weer wat anders..ben jij gabber vragen ze dan...das toch uit?
Nu zie ik al in discotheken luitjes met lonsdale en masters of hardcore shirts/truien hakken op de party animals??!?!Damn leer eerst wat hardcore is zeg..
Wat we ook weer krijgen is snel inmekaar geflanste cd's.
En over dj paul wat vinden jullie ervan dat ie weer op tv is? Ik vind het ZO dom...hij bedoeld het niet commercieel (beweert hij tenminste) maar heeft ie niet van het verleden geleerd? Ik bedoel hij maakt best goeie platen maar het moet niet op tmf of the box ofzo...zo word het ook weer commercieel..
maar goed nu jullie:
1 1 2 Dreamer (Gussies Song) - Dinand #CLIP 440
2 3 3 Stuck On You - 3T #CLIP 251
3 2 3 Toxic - Britney Spears #CLIP 217
4 6 10 Hardcore State Of Mind - Dj Paul Elstak #CLIP 761
5 5 7 Hitmix - C Lownoise / M Theo #CLIP 354
6 - 1 Home Alone - Special D #CLIP 427
7 4 11 Afscheid Nemen Bestaat Niet - M. Borsato #CLIP 400
8 7 13 Obsesion - Aventura #CLIP 201
9 9 3 Come Clean - Hilary Duff #CLIP 252
10 10 10 Shut Up - Black Eyed Peas #CLIP 707
11 15 10 My Immortal - Evanescence #CLIP 742
12 11 9 Xanadu - Party Animals #CLIP 760

De top 12 van de box momenteel:
oftewel
2x keer happy hardcore
1x hardcore

tis weer begonnen
laatste aanpassing
wat lulle jullie nou allemaal weer..als je er geld mee kan verdienen waarom zou je het dan nie doen??? :S
"dj" paul :kots:

:dood: :dood: :dood: :dood: :dood: :dood: :dood:
Winterkanon>>
Omdat kwaliteit tig keer belangrijker is dan kwantiteit... :)
Geld kan heel veel verneuken op het gebeid van kwaliteit...HEEL VEEL :p
 
wees blij dat een zender als de box er ook es (positieve) aandacht aanschenkt. Hardcore wordt (vooral in nederland) door het mainstream-publiek altijd afgeschoven als tering-herrie of muziek-zonder-inhoud of whatever.. op deze manier wordt hardcore (want die track van Paul is gewoon hardcore, of niet dan?) misschien wel eindelijk eens serieus genomen als muziekstroming, dat is toch ook wat waard of niet? als je ziet hoe groot de scene is maar er wordt absoluut geen aandacht aangeschonken door de media en de aandacht die er wel is, is over het algemeen negatief (uitzonderingen daar gelaten). Ik vind het wel tof dat die clip van Paul op tv te zien is, en het zou ook tof zijn als radiostations zo'n nummertje es af en toe zouden draaien. Hardcore heeft Nederland wel op de internationale muziek-kaart gezet, maar binnen ons land wordt daar geen fuck mee gedaan.
En iedereen zit toch altijd te zeiken dat alles altijd op trance en club gericht, door acties als deze kán dat misschien ook eens veranderen...


maar waarom zullen wij de maatschappij dan in de hardcorescene moeten betrekken???:s
kijk eens ff bevoorbeeld naar de pop/R&B muziek, dat hoeft van mij niet zo te gaan hoor met hardcore
het mag van mij wel een beetje exclusief blijven...en voor mensen die er echt van houden
van mij mag iedereen lekker blijven denken dat het muziek zonder inhoud is en weet ik veel wat nog meer...ik weet wel beter, en laat die mensen gewoon lekker op pleuren
DJ Paul = wel arrogant! Hij beweerde een keer dat mensen speciaal voor hem kwamen op een feest en dat hij DE set van de avond had etc etc.


Is ook zeker waar, ik vind over het algemeen dat Meneer Paul, altijd goed draait, als paul er niet is dan zal ik minder snel naar een feestje gaan denk ik.....

:respect: DJ PAUL :respect:
Plus denk er ook ff bij na dat dat ook het publiek is wat naar the box kijkt en waar the box voor is bedoeld... ;)
Gezellig al die mensen die overstappen en strax weer net zo snel zijn verdwenen net als de aandacht voor de muziek... :p
Dit is gewoon een EXACTE herhaling van toendertijd...en iedereen weet wat voor shit dat heeft opgeleverd...

Maarja ga maar door... (y)
Hoop dat het lekker naar de klote gaat allemaal...misschien verdiend de hardcore dat ook wel met zo'n instelling ;p
Je vraag er iig om :yes:
Maar laat mensen die er geen ruk mee te maken willen hebben er niet de dupe van worden :[
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
ach 1 plaatje van paul op tv.. wie maalt daarom. ik gun m die paar euro's wel hoor ;)
zolang het maar niet te gek wordt allemaal.
Met muzieksoorten die gewoon erg simpel en toegankelijk zijn kan je verwachten dat het populair kan worden. Daarom is de kans ook kleiner dat industrial hardcore mainstream wordt. Veel mensen willen gewoon 'knallen' op muziek zonder er echt naar te luisteren. Dat kan op hardstyle of van dat standaard hardcore. Daarom trekken een heleboel mensen het vage en vreemde werk niet. Het zou mij verbazen als Frenchcore bijv. erg populair zal worden...
Jij hoeft je niet te druk te maken of iets nou populair wordt of niet, daar kan je toch niets aan veranderen. En in elke behoefte wordt voorzien, dan moet je maar even beter zoeken wat feesten betreft.;) Uiteindelijk is alles een golfbeweging en zakt die ook weer in...
laatste aanpassing
 
uuuhm tyharo ik begrijp je volkomen hoor daar absoluut niet van...maar ben je niet een beetje heel erg negatief???
vind je het bv niet een voordeel dat je op dit moment heel erg veel keuze hebt ieder weekend uit diverse hardcorefeesten?
en denk je ook niet dat door zoveel keuze uit uit andere housestylen tegenwoordig en de minder toegangkelijkere hardcore van tegenwoordig het wel ietsje minder zou worden dit keer als een tijd terug(toen was het immers ook nog eens een keer allemaal nieuw)
ok nou zullen die factoren misschien ook wel helemaal geen rol spelen doordat hardcore nou eenmaal een eigen subcultuurheeft(als enige housestyle), en daardoor dus mensen aantrekt die daar bij die cultuur (gabber/wazi) willen horen
wannabe's;)
maar denk je niet dat het wel ietje minder dit keer gaat worden???
ik zelf denk het wel eigenlijk...vind trouwens de sfeer ook per feest beter worden, snap absoluut niet wat anderen zeggen met dat het NU zo kut
als ik kijk naar hoe het 2 jaar geleden was en ik naar nu is het toch echt wel vooruit gegaan, en zeker de kleinere feestjes!
alleen HET grote nadeel van deze generatie is gewoon die kut wannabe's van nu (en ja dit denken ze echt!!) denken gewoon echt de NAZI zijn hoort bij het GABBER zijn...en ja voor de rest hoef ik het verder niet uit te leggen, dat is gewoon zwaar kut, klote de hardcore opleving daarmee gepaard gaat
want voor de rest zie ik toch echt wel voordelen in de opleving:)
Dit is gewoon een EXACTE herhaling van toendertijd...en iedereen weet wat voor shit dat heeft opgeleverd...

Tyharo: De keuze is aan de consument. Ben jij in dat geval bereid om te betalen voor een feest of cd waarvan je weet of verwacht dat de kwaliteit lager ligt dan eerder? Nee, dus ga je op zoek naar een alternatief. Die zijn er wel, want er zijn genoeg die er net zo over denken en het heft in eigen handen nemen.
Bepaalde dingen zul je gewoon moeten accepteren, of je het nou leuk vind of niet. Ik zie aan jouw favoriete DJ's dat jij geen "mainstream" smaakt heb dus dan verandert er al helemaal weinig op. Wat is dan het probleem?;)
Dat het zoals Psycho Forze zegt voor mij dus helemaal niet zo is dat de keuze in feesten ruimer is...tis nou net allemaal 1 pot nat nu tegenwoordig ;)
Vermaakte me tijdje terug nog redelijk op die feesten ook al draaiden ze niet altijd mijn stijl...
Kwam er voor de gezelligheid...maar van die gezelligheid merk ik niks meer...dus ik blijf er van weg tegenwoordig... :(
Niet leuk als dat jarenlang je leven bepaalde...

Dat vind ik het ergste eraan...dat gewoon alles eromheen meegetrokken word daardoor...
Alleen daarom zouden ze er ff goed over moeten nadenken of het wel de moeite waard is en niet als eerste kijken wat het opbrengt...

En ik vrees dat ook de "industrial" scene er enigzins mee te maken gaat krijgen...
Dat word opeens ook volledig gehypt omdat er een algemene hype is...niet dat de echte industrial word gehypt...maar toch...meesten weten het verschil niet...en daar krijgen de echte liefhebbers strax ook last van :(
Allemaal bijwerkingen van die KUThype...
laatste aanpassing
Dat word opeens ook volledig gehypt omdat er een algemene hype is...niet dat de echte industrial word gehypt...maar toch...meesten weten het verschil niet...en daar krijgen de echte liefhebbers strax ook last van

Om daar aan toe te voegen: ik zou Laurent Ho wel eens willen zien. Dat zou wel nooit gebeuren en dat spreekt voor zich...
Ik heb hem toch echt wel horen en zien draaien op rude awakening toen ;)
Lucky bastard!;)

Laurent Ho heeft maar drie optredens in het archief staan. Veel te weinig gezien de populariteit van hardcore (en industrial)...

Rude Awakening · The Official Party 27 september 2003
Shadowlands 7 maart 1998
Digital Overdose · Phase Four 24 mei 1997
Artiest Triax
Mij boeit het totaal niet jammer dat wel des te snel is het weer underground en houden we de echte fans over :yes: trouwens Industrial hardcore en Darkcore terror zullen waarschijnlijk toch niet commercieel worden dus.... nog genoeg ruimte zou ik zeggen :p
Ach, en anders is er nog Frenchcore e.d. Tegen de tijd dat de hardcore hype voorbij is horen we die muziek uit Rusland, Spanje en het Oostblok. Potentie genoeg.:)
 
ik denk hé dat de schuld van de hype voor een groot deel aan partyflock te danken is! :jaja:
laatste aanpassing
Het is een logische reactie op de hardstyle hype...
 
klopt, ik heb ook een beetje het idee dat het een steeds herhalende circel is....van trancen naar harder, naar hardst...en weer opnieuw;)
Idd, hierna wordt het even rustig en daarna begint het weer. Zolang ze maar van de electro afblijven.
 
electro??? kun je dat eten;p
whaha flauw:s...maareh die muziek ken ik nou e cht niet:bloos:
gimme some tietels:9
U hebt een PB.:)
 
je liegt:p
*ahem*
jij had geen geduld.;)
laatste aanpassing
 
nee ik was gewoon veel te vroeg:d
harcore van tegenwoordig vind ik sowieso al nix meer.dus ja..wat kan mij het schelen wat dj paul doet? :S er kome tegwoordig toch al weining ''kwaliteit'' platen uit..dus lul nou niet!!!
 
maar waarom zullen wij de maatschappij dan in de hardcorescene moeten betrekken???
kijk eens ff bevoorbeeld naar de pop/R&B muziek, dat hoeft van mij niet zo te gaan hoor met hardcore
het mag van mij wel een beetje exclusief blijven...en voor mensen die er echt van houden
van mij mag iedereen lekker blijven denken dat het muziek zonder inhoud is en weet ik veel wat nog meer...ik weet wel beter, en laat die mensen gewoon lekker op pleur


Waarom zullen we de maatschappij er niet in betrekken? Vind je het zo geweldig dan dat na al die jaren er nog steeds zo'n negatief beeld bestaat over de scene, ik niet! Ik zeg ook niet dat het top40-commercieel moet worden he!!!!Hetgeen wat ik bedoel is dat als het wat meer aandacht krijgt bv dmv videoclips het negatieve aspect misschien een beetje verdwijnt..
Eeeuh sorry hoor maar de negatieve verhalen waren nou net haast allemaal verdwenen...die zijn sinds een korte tijd weer terug o.a. door de commercie...we zijn weer zichtbaar op straat!
Krijg je weer verhalen... :(
En door de Lonsdale look...je kan zeggen wat je wilt maar tis niet gek dat de mensen er dingen over denken ;)
En dat Lonsdale...ook een hype...onderdeel van de grote hype...

En helaas het is al top 40 commercieel...the box is voor geen ander publiek bedoeld als dat publiek... ;)
laatste aanpassing
 
=Waarom zullen we de maatschappij er niet in betrekken? Vind je het zo geweldig dan dat na al die jaren er nog steeds zo'n negatief beeld bestaat over de scene, ik niet! Ik zeg ook niet dat het top40-commercieel moet worden he!!!!Hetgeen wat ik bedoel is dat als het wat meer aandacht krijgt bv dmv videoclips het negatieve aspect misschien een beetje verdwijnt.


hoe kun je dat negatieve beeld nou weg krijgen als er:

a) ook echt geslikt en gesnoven word als een achterlijke op hardcorefeesten
b ) ook echt veel racisten rondlopen
c) weet ik veel wat voor vooroordelen er nog meer zijn

het zijn eigenlijk geen echte vooroordelen...men is er gewoon achter gekomen wat er allemaal geburd op die feesten, want je kan lullen wat je wil het is daar alles behalve een heilige boel!!!
alleen is het dan natuurlijk niet terecht(maar dat hou je toch doordat het gros van maatschappij zo oliedom is) dat je dan gelijk zo bekeken word als je verteld dat je naar die feesten gaat....want zo ligt het natuurlijk niet
maar vergeet gewoon ff niet dat het niet alleen vooroordelen zijn, maar dat het ook gewoon echt wel degelijk allemaal gebeurd!!!
laatste aanpassing
wat haalt het uit wat iemand doet ook al word je commercieel als je je eigen publiek maar niet vergeet iederre zogenaamde gabber haat commercieel zijn maar zo is de wereld nu eenmaal heb gewoon respect voor wat de mensen doen en luister dan niet naar dat comerciele plaatje waar iemand ze brood mee verdiend maar luister naar dat anderre plaatje die hij heeft gemaakt en er maar 500 van zijn verkocht.
maar vergeet nooit dat iedereen wil eten en dat we nu eenmaal in een comercie leven.
het enige wat ik sommige dj's kan verwijten en dat is zeker niet paul is dat ze hun achter ban vergeten
een goed voorbeeld is dat bepaalde dj's in kleine tenten kleine bedragen vragen om te draaien en in grote tenten meer daar geef ik ze gelijk in maar ze doen teminsten nog wat voor hun achterban en geloof me toen paul super comercieel was draaide hij zeker nog wel in de kleine tenten tegen weinig vergoeding
dus respect voor iedereen in de house scene die weet waar hij vandaan komt
Dat is waar en dat zou ik paul ook niet verwijten...
Maar dat heeft niks te maken met mijn visie op muziek en dun zijne schijnbaar ;)
ik denk dat je soms iets comercieels moet doen om underground te presteren ook jij moet neem ik aan gewoon werken en comercieel zijn om je underground feetsen te kunnen geven of beleven
Eeeeeuh...nee...ik werk niet eigenlijk :)

En die underground feesten worden zo geregeld dat het eigenlijk geen ene ruk kost of vrij weinig iig...
Pand kraken,via via boxen en dergelijke regelen ,via via dj's regelen...allemaal elkaar helpen dus ;)
Gewoon mond-tot-mond reclame...geen flyers...
Mensen mogen hun eigen drinken enzo meenemen over algemeen...

Of je moet het over kleine hardcore feesten enzo hebben...de kosten meer ja...maar ook weer niet zoveel als een groot feest...
En geloof zowieso niet dat de kleine party organisatoren iets te maken hebben met de grote organisaties en hun grote commerciele feesten... :)
nee maar dat is wel waar mensen hun geld mee verdienen dus comercieel zijn om de platen die ze op kleine underground feesten draaien kom op je weet best dat daar commercie achter moet zitten , niemand met een uitkereing kan zomaar wat platen laten persen ofzo
Artiest {SHOWLIST artist 54194, 10088, 75936}
De titel van mijn afstudeeropdracht:

'Ambulances vol Masters of Hardcore'

Ik heb van 1996 t/m 2001 veel, echt heel veel, krantenartikelen over Gabbers (maar ook over de housescene in het algemeen) verzameld en geanalyseerd. En daaruit is gebleken het slechte imago van Gabbers vooral is voortgekomen uit de talloze drugsexcessen (en -doden).

Dat daar vooral Gabbers mee geasocieerd worden is niet raar. Want ook al had de geschreven pers de vergissing gemaakt om het politiedrama tijdens een Wasteland feest in de Fun (2001), naar Gabbers toe te schrijven, de publieke opinie wordt toch veelal bepaald door mensen die het onderscheid niet kunnen maken.

Voor veel mensen is house Gabber! Omdat die altijd zo prominent aanwezig willen zijn. De buitenwereld ligt er echt niet wakker van dat Jan een 'aussie' aan doet en dat Kees liever andere kleding draagt omdat hij niet van Hardcore houdt en liever naar Techno feesten gaat! Die verschillen zien alleen de verschillende scenes zelf!

Zelfs het 'Lonsdale' verhaal is vooral een probleem voor zogenaamde 'echte Gabbers'. Mevrouw Jansen van de hoek ziet het verschil niet want zij houdt zich er niet mee bezig. Zij heeft het met haar buurvrouw alleen over house als er weer eens een dode is gevallen.

Hardcore is van alle scenes het verst verwijderd van 'underground' en daar draagt de nieuwe Hardcore (muziek) stijl steeds meer aan bij! Langzaam en met zeer toegankelijke melodieen. Volwassen volgens insiders, maar weer steeds meer gemeenschappelijk goed.

Bij de term Hardcore denk je toch eerst aan een iets mysterieus maar ik kan echt geen doorzichtigere scene bedenken als de huidige Gabbercultuur....

Hardcore is eigenlijk gewoon een synoniem voor commercie geworden.
laatste aanpassing
Eeeuh die commerciele platen van Paul enzo worden nou net NIET op underground feestjes gedraaid... :S
Word als te slechte kwaliteit gezien...dat is dus nadeel van commercie...kwaliteit gaat achteruit :(

Er zit een verschil tussen commercie en commercie he?
Alles waar je geld mee verdiend is op zich commercie ja...maar met commercieel word bedoeld als dat geld dus het belangrijkste is...
En dat is het...het geld en de hoeveelheid die verkocht word is belangrijker dan de kwaliteit...
Voor sommige producers is de muziek gewoon een passie en uitlaatklep...boeit het hun wat hoe goed het verkoopt...
Hun halen al voldoening uit het feit dat ze de plaat hebben gemaakt en dat er mensen zijn die het waarderen :)
En niemand met een uitkering zal dat doen idd ja...noem je wel een zeer extreem geval op... :D
Maar je hebt ook gewone banen waar je van rond kunt komen en de muziek als hobby erbij...
Dus hij heeft de muziek helemaal op zich niet nodig om rond te kunnen komen... ;)

Er zijn ook mensen die het in eigen beheer laten persen...zou mooi meegenomen zijn als het verkoopt...maar tis niet het belangrijkste...
Er zijn er zat die het zo doen...zelfs volledige labels die het allemaal niet tot weinig boeit (zoals in de tekno scene bijvoorbeeld)...
En als Paul zoiets bij the box neerpleurt is dat duidelijk wel zijn bedoeling ;)
 
Wat een drukte om niks zeg. Ik vind het echt vet om zo'n clip van Paul op de Box te zien. Het is toch gewoon een echt hardcore nummer, ik zie echt wel veel verschil met de eerste hype, toen was het veel happy-er allemaal. Nu is het gewoon 'serieuzer' en kan het eindelijk als volwassen stroming gezien gaan worden.
En als het groter wordt dan komen een hoop partypeople die nu wegblijven door de slechte 'Nazi/Pogo-sfeer' ook weer terug en worden de feesten alleen maar vetter.

En Tyharo ik snap niet hoe je zo over iemand als DJ Paul kan praten. Als hij en een paar anderen begin jaren negentig niet op het idee waren gekomen om het tempo wat sneller en de bas wat harder te maken, dan hadden al die industrial/terror helden van je misschien wel nooit bestaan.
Hey vergeet Marc Acardipane niet he? :p
Die was absoluut eerder dan Paul en daaruit is de industrial ook meer voortgekomen ipv de rotterdam hardcore die Paul en nog een paar anderen ontwikkeld hebben :)

Enne vind het nog aardig happy maar dat komt omdat ik een andere defenitie van hardcore heb...
Dit is skihut met een hardere beat eronder :(
Plus verleden is verleden en dit is het heden en wat telt is de toekomst ;)
Voor wat Paul in het verleden heeft gedaan...petje af...maar waar hij tegenwoordig mee bezig is kan ik me totaal niet in thuisvinden...
laatste aanpassing
Dit is skihut met een hardere beat eronder

Mee eens. Om het even heel krom te zeggen is er weinig verschil tussen de 'gewone hardcore', hardstyle en trance. Vaak dezelfde structuur en opbouw, altijd een slap melodietje erin enz.
Wat het nog leuker maakt is dat juist de liefhebbes van die hardcore zo'n grote mond hebben over de andere soorten. Typisch toch...:D
laatste aanpassing
 
Als hij en een paar anderen begin jaren negentig niet op het idee waren gekomen om het tempo wat sneller en de bas wat harder te maken, dan hadden al die industrial/terror helden van je misschien wel nooit bestaan.


beetje bonte stelling
die "paar anderen" waren er al enkele jaren voor Paul mee bezig. Bonzaï, onder andere, was er al toen Paul nog maar kon dromen van een happy hardcorehit.
vind dat als je per se respect wil betuigen aan de echte "pioniers" van de scene, dat je veel eerder aan de namen Stockhousen/Liza N'Eliaz, Laurent Ho, Acardipane, etc etc moet denken
Paul was er van het begin bij in de Rotterdamse hcscene
maar hier zitten natuurlijk niet van die domme mensen die denken dat hardcore echt volledig in Rotterdam begonnen is :)


toch?
On eens, sommige platen zijn toch echt wel met gevoel gemaakt, Ik vind sommige melodietjes dus echt wel goed bedacht, en nu denk maar niet dat je een fatsoenlijke melodie zo hebt bedacht, ik zeg eerlijk Industrial hardcore nen darkcore hebben op dit moment zeker veel inhoud! maar een goede hardcore plaat kan er zeker in! kijk maar naar de vele releases op enzyme ze zijn in allebei goed partycore:p en darkcore/industrial zelfde geld voor Third Movement :yes:
Neuh... :p
Triax>>Absoluut zeker dat er ook goede,solide hardcore platen zijn... :yes:
Maar de partyplaten van enzyme en third movement zijn zowieso al weer van een heel ander kaliber als de huidige rotterdam hardcore platen :)
Verschil zit hem in de kwaliteit...over veel van die melodieen zijn idd nagedacht...die geven nog enig kippenvelgevoel...
Maar die melodieen in de rotterdam hardcore platen tegenwoordig...
Dat zijn een paar bij elkaar geraapte tonen met een hoog skihut gehalte wat mij betreft... :(
Ow sorry oke was beetje dom topic ging ook over rotterdam :p nee maar ben wel van mening dat de platen van evil activities tha playah toch echt wel goed zijn :yes: maar het offensive label vind ik eigenlijk maar bagger :yes:
Nasenbluten - Rotterdam takes it up the arse :[

Ghehehe :p
 
OK, Acardipane was er eerder, weet ik.
Maar Paul heeft wel een bepaalde sound neergezet toendertijd die over heel de wereld bekend werd, de Rotterdamse sound.
En eind jaren negentig was hij opnieuw redelijk vernieuwend met Thrillseeka.
Ik vind iets meer respect voor DJ Paul op z'n plaats.
Thrillseeka is samen met de Stunned Guys...
Respect mag je wel voor die gast hebben, maar een moraal lijkt hij niet te hebben. Goede DJ en producer, maar hij is wel eens orgineler en scherper geweest. Hij is niet schuldig aan het populariseren van hardcore zoals 6 of 7 jaar geleden, wel medeplichtig.
Zoals ik al zei respect voor wat hij in het verleden heeft gedaan maar waar hij tegenwoordig mee bezig is ben ik het volledig niet mee eens en draaft ie iets te ver door... :(
En niks wat hij in het verleden heeft gedaan brengt daar verandering in...
Nogmaals...vroeger is vroeger...dit is het heden...de toekomst is wat telt... :)
Je kan mensen niet blijven beoordelen op wat ze in het verleden hebben gedaan...
Zelfs die happy hardcore periode van um boeit me niet want dat is niet wat de hardcore de das om heeft gedaan...
Tis gewoon het populair maken van de gewone hardcore zelf wat dat heeft veroorzaakt...staat happy hardcore op zich los van...

En ja de periode van het populair zijn zelf is niet het ergste...het is meer de periode die daar op volgt...de perode van de overkill...dat er dus teveel in 1 keer komt... :(
En 1 van die dingen is dus dat er elke week/maand TIG feesten zijn die je kan bezoeken...
Op een gegeven moment breekt dat op en hebben de mensen er gewoon genoeg van...dat was de vorige keer ook gebeurd en gaat weer gebeuren...
Dan raakt de hardcore dus in een dipje omdat er opeens een grote terugloop is van bezoekers en kopers van platen en dergelijke omdat ze die extra mensen perse moesten aantrekken door o.a. videoclips op the box...
Je word er zo afhankelijk van en als die factor wegvalt zit je dus met de shit opgescheept :p
Een hype is er afgelopen jaren nog niet geweest, de gabbers en hc liefhebbers die op feesten rondliepen waren vaak wel de diehards die nog door zijn gegaan (en natuurlijk altijd wat nieuw bloed). Ff over pogo : paul heeft op zijn cd een nr dat gaat over pogo..