De nieuwe Golf VI is nog maar net onthuld, maar toch circuleren de eerste geruchten voor de nieuwe Golf GTI al weer rond. De belangrijkste vraag is welk blok met hoeveel pk’s in het vooronder zal zijn te vinden.
Een opgepepte versie van de 160 pk sterke 1.8 TFSI zou vanuit verbruiksoogpunt interessant zijn, maar concerngenoot Audi bewijst met de 2.0 TFSI in de A4 en A5 dat dit blok ook al aardig zuinig kan zijn. Waarom zou je dan nog voor een kleinere variant kiezen. De 2.0 TFSI met 211 pk lijkt dan ook de meest geschikte kandidaat, maar VAG verandert vaker de output van zijn turbo-motoren dan sommige mensen van onderbroek wisselen. Het zou dus ook kunnen dat het iets meer pk’s worden.
Een ander interessant gerucht is de mogelijkheid dat er een Golf GTI-R komt. De GTI-R zou vierwielaandrijving en 265 pk krijgen, waarmee het een directe Audi S3 concurrent wordt. De komst van deze variant zou ook betekenen dat wegens de emissie-eisen er geen Golf VI R32 komt. De zescilinder zou het veld moeten ruimen voor een zuinigere geblazen viercilinder. Laten we hopen van niet, want sinds de Golf VR6 en R32 staan de zescilinder Golfjes in ons geheugen gegrift als erg appetijtelijk. (via autocar)
![Bron: http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Golf_VI/slides/Volkswagen_Golf_VI_16.jpg [img width=600 height=425 cacheid=00101dc6002ccb695ba6f4ce1a025c031d]http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Golf_VI/slides/Volkswagen_Golf_VI_16.jpg[/img]](/images/cache/00101dc6002ccb695ba6f4ce1a025c031d)
lkkere bak 
Een ander interessant gerucht is de mogelijkheid dat er een Golf GTI-R komt. De GTI-R zou vierwielaandrijving en 265 pk krijgen, waarmee het een directe Audi S3 concurrent wordt. De komst van deze variant zou ook betekenen dat wegens de emissie-eisen er geen Golf VI R32 komt. De zescilinder zou het veld moeten ruimen voor een zuinigere geblazen viercilinder. Laten we hopen van niet, want sinds de Golf VR6 en R32 staan de zescilinder Golfjes in ons geheugen gegrift als erg appetijtelijk. (via autocar)

















![[img width=785 height=670]http://www.stylingtuning.nl/wp-content/uploads/caractere-volkswagen-scirocco-6.jpg[/img]](http://www.stylingtuning.nl/wp-content/uploads/caractere-volkswagen-scirocco-6.jpg)
![[img width=1024 height=717]http://www.stylingtuning.nl/wp-content/uploads/jms-volkswagen-scirocco-2.jpg[/img]](http://www.stylingtuning.nl/wp-content/uploads/jms-volkswagen-scirocco-2.jpg)
