Leuk.. NAT. En met wel IP adres dacht je dan dat je bij die Steam server aankomt?
Ik sprak dus over 1 sessie per IP bij die Steam server. Als het zo werkt tenminste...
Ik sprak dus over 1 sessie per IP bij die Steam server. Als het zo werkt tenminste...
Zit een kans in dat de poorten mbv UPnP doorgeschakeld worden naar client A achter NAT. Client B achter NAT kan dan wellicht geen spel meer starten, omdat de poorten al in gebruik zijn.
Maar goed, krijgt de TS geen foutmelding? Het kan aan zoveel dingen liggen...
Wat jij dus zegt is dat er een tunnel (vpn) van router naar Steamserver is (ik ga er nog steeds vanuit dat dit zo werkt) en dat dan poorten in beslag zijn.
Volgensmij kan dat niet want iedere pc achter de router zou gewoon (via NAT) een nieuwe sessie kunnen starten (er is immers al 1 sessie dus waarom niet 2) tenzij er aan de serverkant restrictie is tot 1 sessie per ip.
TS is? Terminal server?
Volgensmij kan dat niet want iedere pc achter de router zou gewoon (via NAT) een nieuwe sessie kunnen starten (er is immers al 1 sessie dus waarom niet 2) tenzij er aan de serverkant restrictie is tot 1 sessie per ip.
TS is? Terminal server?
TS is? Terminal server?
Hehe, had gekund ja
Maar goed, ik weet niet hoe steam werkt, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je op een server connect, welke vervolgens op een bepaalde poort bij de client wil connecten. Via UPnP kan deze client die poorten op de NAT router doorsturen naar zijn lokale adres.
Een tweede client op dat LAN kan deze poorten dan niet meer claimen, op het moment worden ze al gebruikt door de eerste client.
Het komt er op neer dat je niet 2 machines achter NAT allebei op poort x kunt connecten vanaf internet.
Maar goed, aangezien ik niet weet hoe steam werkt en wat t precies doet zou ik absoluut niet durven zeggen dat dat hier het geval is.
Zoals Robster zegt kan er uiteraard ook nog altijd een ip restrictie tot 1 sessie zijn.
information security?? -> cryptografie (private en public key), codes,digitale handtekening,.... middelen zat! Of moete het zelf programmeren?
als je nou in je interne netwerkje een cs server neerzet en een portmapping van buiten naar je cs server binnen maakt. Dan kun je wel niet op internet spelen, maar wel met je maatjes lekker gamen. En niet minder belangrijk: jij hebt geen latency 
ah routers
...
heb ik ook nog een probleempje mee...
ik heb duz de E-tech ADSL Annex A router..
nix mix mee... werkt al dik half jaar perfect..
maar ik wou wel weer es een webservertje hebben..
maar sinds ik deze router heb wil t niet meer..
ik moet waarschijnlijk een poort open gooien..
maar welke ??
heb ik ook nog een probleempje mee...
ik heb duz de E-tech ADSL Annex A router..
nix mix mee... werkt al dik half jaar perfect..
maar ik wou wel weer es een webservertje hebben..
maar sinds ik deze router heb wil t niet meer..
ik moet waarschijnlijk een poort open gooien..
maar welke ??







