Partyflock
 
Forumonderwerp · 1026899
help...

heb sinds een tijdje een flinke installatie in mn mazda mx3
en na het wegwerken van bekabeling ruist/fluit de radio....
hoe harder ik rij hoe harder ie fluit.ruist...

nou liggen de kabels niet gekruist of verkeerd en er is zo'n
ground loop isolator ingezet, maar nog steeds is het niet weg....

wat kan dit zijn, en kan iemand mij misschien helpen ???

thnxxx
Uitspraak van Bontje* op maandag 1 september 2008 om 21:09:
doe es lief


zal ik doen maar dan moet je niet meteen dingen gaan zeggen waar je niks van af weet. goedkoop was t iig niet


Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 1 september 2008 om 21:09:
wat voor versterker heb je er in liggen en hoe zwaar is de boel afgezekerd?


fusion versterker voor sub a 350 watt rms fusion versteker voor speakers 4x200 watt rms condensator 1 f van caliber caliber bekabeling afgezekerd op 50 ampere pioneer radio met blauwe tand
laatste aanpassing
 
Vertel me alsjeblieft dat je condensator de kabel van de accu aan een kant heeft en de kabel naar de plus van de versterker aan de andere kant, want anders is je probleem al gevonden
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 september 2008 om 21:23:
Vertel me alsjeblieft dat je condensator de kabel van de accu aan een kant heeft en de kabel naar de plus van de versterker aan de andere kant, want anders is je probleem al gevonden


ook zonder condensator blijft t probleem, toch bedankt
Artiest {SHOWLIST artist 32850, 47983}
Uitspraak van Miss Y op maandag 1 september 2008 om 21:21:
afgezekerd op 50


Dat is toch wel voldoende lijkt me, had vroeger ook een 10 ampere zekeringetje.toen knipperde mijn dashboardverlichting mee met de beat.Toen maar een condensatortje gekocht en een nieuwe voedingskabel met 60 ampere zekering.
Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 1 september 2008 om 21:50:
Dat is toch wel voldoende lijkt me, had vroeger ook een 10 ampere zekeringetje.toen knipperde mijn dashboardverlichting mee met de beat.Toen maar een condensatortje gekocht en een nieuwe voedingskabel met 60 ampere zekering.


%)
Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 1 september 2008 om 21:50:
toen knipperde mijn dashboardverlichting mee met de beat.


Of je dynamo trekt t gwn niet :p

@ Rexel, vette bakkies in je album dude (h)
laatste aanpassing
Thanks :) Heb alleen die blauwe R32 en die bus nog maar.
Uitspraak van Procell op maandag 1 september 2008 om 22:37:
Of je dynamo trekt t gwn niet

@ Rexel, vette bakkies in je album dude


die auto in jou album van je broer is ook wel porno :kwijl: :D
Uitspraak van Miss Y op maandag 1 september 2008 om 21:32:
ook zonder condensator blijft t probleem, toch bedankt


Volgens mij bedoelt ie dat de kabels niet langs dezelfde kant van je auto mogen lopen
Uitspraak van Miss Y op maandag 1 september 2008 om 21:08:
dat zou jij waarschijnlijk kopen voor je vriendin...


neem hieruit dus aan dat je vriend het voor jou heeft gekocht.
 
Artiest SummA
het welbekende "Aardlus" probleem...

bij mij werd het opgelost door de HU (Radio) en de versterker beide op hetzelfde massapunt aan te sluiten.

succes !
 
Uitspraak van Dre@mc@tcher op dinsdag 2 september 2008 om 00:31:
Volgens mij bedoelt ie dat de kabels niet langs dezelfde kant van je auto mogen lopen


Niet zozeer meer dat ongeveer 40% van de mensen hun condensator tussen de plus en massa hangen en niet aan massa en de versterker, dan gaat het meestal al mis.


Uitspraak van actief op dinsdag 2 september 2008 om 16:12:
bij mij werd het opgelost door de HU (Radio) en de versterker beide op hetzelfde massapunt aan te sluiten.


Uitspraak van verwijderd op maandag 1 september 2008 om 21:20:
Is dit wel zo dan kan je nog proberen om dat dunne draadje tussen je signaalkabels in aan de kant van de radio aan de aarde te hangen en aan de aarde van de versterker, zo maak je een aardingslus voor goede aarde tussen je radio en versterker, meestal gaat het probleem dan weg.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 september 2008 om 17:58:
Niet zozeer meer dat ongeveer 40% van de mensen hun condensator tussen de plus en massa hangen en niet aan massa en de versterker, dan gaat het meestal al mis.


Jij bedoelt dat je m in serie in de massa zet? en niet parralel aan de accu?
Artiest {SHOWLIST artist 53284, 21748}
Is een grondprobleem van de radio..
Grondproblemen in een auto kennen we niet
 
Uitspraak van Rexel op dinsdag 2 september 2008 om 18:06:
Jij bedoelt dat je m in serie in de massa zet? en niet parralel aan de accu?


:yes:

Uitspraak van Rexel op dinsdag 2 september 2008 om 18:14:
Grondproblemen in een auto kennen we niet


:lol:
 
Uitspraak van Rexel op dinsdag 2 september 2008 om 18:14:
Grondproblemen in een auto kennen we niet


Kuub zand in je voetbakken, heb je aardig grondprobleem
Uitspraak van Rexel op dinsdag 2 september 2008 om 18:14:
Grondproblemen in een auto kennen we niet


Met een verlaagde bak wel
 
is dan niet je massa baan in je radio zelf kapot?

heb ik wel gehad.
eerst deed alles het gewoon.
en toen ineens had ik die dynamo ruis.

radio opgestuurd en nu is het verholpen en is het weer goed :D
 
wat je ook kan proberen is...

een andere radio ff lenen van iemand die aan sluiten.
is het weg. dan is het denk je massa baan in je radio.
is het niet weg...

ja dan weet ik het ook niet :P

gr
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 september 2008 om 20:27:
een andere radio ff lenen van iemand die aan sluiten.
is het weg. dan is het denk je massa baan in je radio.
is het niet weg...


Uitspraak van verwijderd op maandag 1 september 2008 om 21:20:
wat je kan proberen is om met een andere radio te spelen en kijken of het probleem zich dan nog voordoet, is dit niet zo dan is je radio kapot.


Artiest DanM
Oplossing is simpel. eventjes een filtertje halen en je probleem is solved..(y) [ ontstoringsfilter ]
Uitspraak van DanM op dinsdag 2 september 2008 om 23:05:
Oplossing is simpel. eventjes een filtertje halen en je probleem is solved.. [ ontstoringsfilter ]


En dan is het nog de vraag of het opgelost is ;)

Wil namelijk niet altijd werken, spreek uit ervaring 8)
heb sinds een tijdje een flinke installatie in mn mazda mx3
en na het wegwerken van bekabeling ruist/fluit de radio....
hoe harder ik rij hoe harder ie fluit.ruist...


Je wilt een sportwagen, je hebt een sportwagen...
laatste aanpassing
ontstorings filters zijn in mijn ogen nooit een oplossing voor dit soort problemen, gaat altijd ten koste van de kwaliteit.

@huub:leuk tekeningetje, maar ben het er toch niet mee eens zoals het daar staat met die condensator.
Discussie...Huub maak je borst maar nat kerel.
Raam goed dichtdraaien!
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 3 september 2008 om 17:38:
@huub:leuk tekeningetje, maar ben het er toch niet mee eens zoals het daar staat met die condensator.


Zo hoort het toch wel.

(ik weet niet hoe vaak ik dit al heb uitgelegd)
(niet op die - letten die ik in de condensator heb getekend, da's ter verduidelijking eigenlijk is de + de ingang en de - de uitgang)

Een condensator is een capacitief element, d.w.z. dat deze een lading (stroom) opneemt via de ingang en deze weer uitgeeft middels de uitgang.
M.a.w. je zet dit element in de voedende lijn, de uitgang van het element is in principe hetzelfde signaal als wat op de ingang staat alleen kan dit signaal lichte aanpassingen hebben die te goede komen van het element of elementen die achter deze komen te staan.

Om de stroomkring weer rond te maken moet je uiteraard naar de - toe maar dit gebeurd pas als het eindelement is bereikt.


Dus waar ben je het niet precies mee eens? want anders ga ik toch echt even terug naar school :/
Gebruik je m als buffer of gebruik je m als filter?

Als je m als buffer gebruikt moet je m weldegelijk parralel zetten, volgens mij is dat nog steeds de hoofdfunctie van een condensator voor je versterker.

Als je m in serie gaat zetten gaat ie meer als filter werken, waar ik t nut niet helemaal van in zie in deze opstelling. (denk bijvoorbeeld eens aan scheidingsfilters :)
 
Bij een ELCO klopt het wat je zegt, maar bij een standaard condensator niet, denk dat ik zelf ook een beetje in de war ben :vaag:

Terug naar school :honger: :9

Gelijkrichterbrug is trouwens nog beter, maar da's weer een ander verhaal
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 17:58:
ELCO klopt het wat je zegt, maar bij een standaard condensator niet


Wat was ook alweer het verschil? wij bliezen op school altijd ELCO's ter grootte van een blikje op door de polariteit om te keren, complete systeemplafonds werden gesloopt...:lol:
 
Een elco is een condensator die polariteitsgevoellig is, sluit je deze verkeerd om aan dan ontploft ie inderdaad, nadeel is ook dat ze een maximale spanning hebben, krijg je een te hoge piek dan is ie ook kapot.

Een gewone condensator is niet polariteitsgevoellig en is ook stukken moeilijker kapot te krijgen.

Nadeel is wel dat een gewone condensator een lagere capaciteit heeft dan een elco, nadeel van een elco is dat je ze beter kan gebruiken i.c.m. een gelijkrichterbrug om overspanning te voorkomen, soms zitten deze erin gebouwd mede om te voorkomen dat de lekstroom terugloopt naar de spanningsbron.
lieve mensen,

WE ZIJN ERUIT :D:D:D:D:D :lol::lol::lol:

de radio is de stoorzender :P
ik heb n PIONEER CD/MP3/BTDEH-P 65BT
k had m gekocht bij de halfords, en ga m dus n maandag
meteen terug brengen :P:P

thnxx voor alle reactie's (Y)(Y) :cheer:
 
Uitspraak van Miss Y op zaterdag 6 september 2008 om 18:42:
halfords


Oorzaak gevonden
Uitspraak van Miss Y op zaterdag 6 september 2008 om 18:42:
thnxx voor alle reactie's


geen dank , ik weet dat ik behulpzaam ben
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 september 2008 om 19:01:
halfords

Oorzaak gevonden


8)
 
Als het probleem is dat je massa banen eruit zijn gebrand zal je toch naar de oorzaak moeten zoeken anders is het probleem snel weer hetzelfde, vaak zijn je massabanen maar 1 keer te maken.
Ze gaan stuk door een verschil in massa tussen je radio en versterker. Deze word dan door de mantel van de rca rechtgetrokken (Pioneer is hier erg gevoelig voor) en zo gaan ze stuk. Je kan het verschil meten met een multimeter, zet deze op de mantel van een rca bij je versterker en op een mantel van een rca bij je radio. Er mag nu geen spanning doorheen lopen.
Vaak is het massa punt van de versterker niet goed, zorg voor een stevig punt op de carrosserie, bijvoorbeeld waar de bank of gordel vast zit en maak deze kaal voor een optimaal contact.
Succes
Uitspraak van Bontje* op maandag 1 september 2008 om 20:27:
vraag rexel die weet alles


Je bent echt fan van hem, of niet? ;)
Slechte massa, zelf ook altijd last van gehad ;)
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 3 september 2008 om 17:38:
@huub:leuk tekeningetje, maar ben het er toch niet mee eens zoals het daar staat met die condensator.


de foute op die tekening is juist goed

en die goeie fout






toch? :P
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 oktober 2008 om 14:04:
toch? :P


:yes:
 
ja, die van mij zit er zo tussen en werkt prima :P
 
Ik weet ook niet waar ik op dat moment mee bezig was, zal wel gedronken hebben of zo :vaag:
daar zijn we weer

HEB IK DIE KLOTE RADIO TERUG, DOET IE ET NOG !!!

EN NU ???

wie heeft er nog goede ideeën ???

HEEE LLL UUU PPPP
ik word er knetter gek van... :P
 
Artiest The Vanisher
Koop een radio is niet bij de halfords(Y)
t is een pioneer, dat moet toch niet uitmaken ???
Vroeger had je altijd van die casette recorder schoonmaak bandjes, die ff overnemen op MP3 en draaien op je radio !
 
Uitspraak van Miss Y op zaterdag 1 november 2008 om 12:30:
t is een pioneer, dat moet toch niet uitmaken ???


Nee t ligt aan je auto, waarschijnlijk is je dynamo rot
laatste aanpassing