Partyflock
 
Forumonderwerp · 1026899
help...

heb sinds een tijdje een flinke installatie in mn mazda mx3
en na het wegwerken van bekabeling ruist/fluit de radio....
hoe harder ik rij hoe harder ie fluit.ruist...

nou liggen de kabels niet gekruist of verkeerd en er is zo'n
ground loop isolator ingezet, maar nog steeds is het niet weg....

wat kan dit zijn, en kan iemand mij misschien helpen ???

thnxxx
Uitspraak van DanM op dinsdag 2 september 2008 om 23:05:
Oplossing is simpel. eventjes een filtertje halen en je probleem is solved.. [ ontstoringsfilter ]


En dan is het nog de vraag of het opgelost is ;)

Wil namelijk niet altijd werken, spreek uit ervaring 8)
heb sinds een tijdje een flinke installatie in mn mazda mx3
en na het wegwerken van bekabeling ruist/fluit de radio....
hoe harder ik rij hoe harder ie fluit.ruist...


Je wilt een sportwagen, je hebt een sportwagen...
laatste aanpassing
ontstorings filters zijn in mijn ogen nooit een oplossing voor dit soort problemen, gaat altijd ten koste van de kwaliteit.

@huub:leuk tekeningetje, maar ben het er toch niet mee eens zoals het daar staat met die condensator.
Discussie...Huub maak je borst maar nat kerel.
Raam goed dichtdraaien!
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 3 september 2008 om 17:38:
@huub:leuk tekeningetje, maar ben het er toch niet mee eens zoals het daar staat met die condensator.


Zo hoort het toch wel.

(ik weet niet hoe vaak ik dit al heb uitgelegd)
(niet op die - letten die ik in de condensator heb getekend, da's ter verduidelijking eigenlijk is de + de ingang en de - de uitgang)

Een condensator is een capacitief element, d.w.z. dat deze een lading (stroom) opneemt via de ingang en deze weer uitgeeft middels de uitgang.
M.a.w. je zet dit element in de voedende lijn, de uitgang van het element is in principe hetzelfde signaal als wat op de ingang staat alleen kan dit signaal lichte aanpassingen hebben die te goede komen van het element of elementen die achter deze komen te staan.

Om de stroomkring weer rond te maken moet je uiteraard naar de - toe maar dit gebeurd pas als het eindelement is bereikt.


Dus waar ben je het niet precies mee eens? want anders ga ik toch echt even terug naar school :/
Gebruik je m als buffer of gebruik je m als filter?

Als je m als buffer gebruikt moet je m weldegelijk parralel zetten, volgens mij is dat nog steeds de hoofdfunctie van een condensator voor je versterker.

Als je m in serie gaat zetten gaat ie meer als filter werken, waar ik t nut niet helemaal van in zie in deze opstelling. (denk bijvoorbeeld eens aan scheidingsfilters :)
 
Bij een ELCO klopt het wat je zegt, maar bij een standaard condensator niet, denk dat ik zelf ook een beetje in de war ben :vaag:

Terug naar school :honger: :9

Gelijkrichterbrug is trouwens nog beter, maar da's weer een ander verhaal
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 17:58:
ELCO klopt het wat je zegt, maar bij een standaard condensator niet


Wat was ook alweer het verschil? wij bliezen op school altijd ELCO's ter grootte van een blikje op door de polariteit om te keren, complete systeemplafonds werden gesloopt...:lol:
 
Een elco is een condensator die polariteitsgevoellig is, sluit je deze verkeerd om aan dan ontploft ie inderdaad, nadeel is ook dat ze een maximale spanning hebben, krijg je een te hoge piek dan is ie ook kapot.

Een gewone condensator is niet polariteitsgevoellig en is ook stukken moeilijker kapot te krijgen.

Nadeel is wel dat een gewone condensator een lagere capaciteit heeft dan een elco, nadeel van een elco is dat je ze beter kan gebruiken i.c.m. een gelijkrichterbrug om overspanning te voorkomen, soms zitten deze erin gebouwd mede om te voorkomen dat de lekstroom terugloopt naar de spanningsbron.
lieve mensen,

WE ZIJN ERUIT :D:D:D:D:D :lol::lol::lol:

de radio is de stoorzender :P
ik heb n PIONEER CD/MP3/BTDEH-P 65BT
k had m gekocht bij de halfords, en ga m dus n maandag
meteen terug brengen :P:P

thnxx voor alle reactie's (Y)(Y) :cheer:
 
Uitspraak van Miss Y op zaterdag 6 september 2008 om 18:42:
halfords


Oorzaak gevonden
Uitspraak van Miss Y op zaterdag 6 september 2008 om 18:42:
thnxx voor alle reactie's


geen dank , ik weet dat ik behulpzaam ben
 
Artiest SummA
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 september 2008 om 19:01:
halfords

Oorzaak gevonden


8)
 
Als het probleem is dat je massa banen eruit zijn gebrand zal je toch naar de oorzaak moeten zoeken anders is het probleem snel weer hetzelfde, vaak zijn je massabanen maar 1 keer te maken.
Ze gaan stuk door een verschil in massa tussen je radio en versterker. Deze word dan door de mantel van de rca rechtgetrokken (Pioneer is hier erg gevoelig voor) en zo gaan ze stuk. Je kan het verschil meten met een multimeter, zet deze op de mantel van een rca bij je versterker en op een mantel van een rca bij je radio. Er mag nu geen spanning doorheen lopen.
Vaak is het massa punt van de versterker niet goed, zorg voor een stevig punt op de carrosserie, bijvoorbeeld waar de bank of gordel vast zit en maak deze kaal voor een optimaal contact.
Succes
Uitspraak van Bontje* op maandag 1 september 2008 om 20:27:
vraag rexel die weet alles


Je bent echt fan van hem, of niet? ;)
Slechte massa, zelf ook altijd last van gehad ;)
 
Uitspraak van Rexel op woensdag 3 september 2008 om 17:38:
@huub:leuk tekeningetje, maar ben het er toch niet mee eens zoals het daar staat met die condensator.


de foute op die tekening is juist goed

en die goeie fout






toch? :P
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 oktober 2008 om 14:04:
toch? :P


:yes:
 
ja, die van mij zit er zo tussen en werkt prima :P
 
Ik weet ook niet waar ik op dat moment mee bezig was, zal wel gedronken hebben of zo :vaag:
daar zijn we weer

HEB IK DIE KLOTE RADIO TERUG, DOET IE ET NOG !!!

EN NU ???

wie heeft er nog goede ideeën ???

HEEE LLL UUU PPPP
ik word er knetter gek van... :P
 
Artiest The Vanisher
Koop een radio is niet bij de halfords(Y)
t is een pioneer, dat moet toch niet uitmaken ???
Vroeger had je altijd van die casette recorder schoonmaak bandjes, die ff overnemen op MP3 en draaien op je radio !
 
Uitspraak van Miss Y op zaterdag 1 november 2008 om 12:30:
t is een pioneer, dat moet toch niet uitmaken ???


Nee t ligt aan je auto, waarschijnlijk is je dynamo rot
laatste aanpassing