De verkoop van Nederlandse computerspelletjes is in 2006 die van cd's voorbij gestreefd. Videogames blijven ook de komende jaren het snelst groeiende marktsegment in de entertainment- en mediasector.
Dit blijkt woensdag uit een onderzoek van adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC).
Nederlanders besteedden in 2006 17 procent meer aan computerspelletjes dan een jaar eerder, geholpen door de introductie van een nieuwe generatie consoles. De totale Nederlandse markt voor games bedroeg in 2006 369 miljoen euro.
De markt voor muziekopnames verslechterde echter met 6,1 procent tot 322 miljoen euro. De verkoop van cd's lijdt vooral onder de grote omvang van piraterij.
Opleving
De totale Nederlandse entertainment- en mediasector profiteerde volgens het onderzoeksbureau van een opleving van de economie en groeide met 4,4 procent tegen 3,1 procent in 2005.
(c) ANP
Dit blijkt woensdag uit een onderzoek van adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC).
Nederlanders besteedden in 2006 17 procent meer aan computerspelletjes dan een jaar eerder, geholpen door de introductie van een nieuwe generatie consoles. De totale Nederlandse markt voor games bedroeg in 2006 369 miljoen euro.
De markt voor muziekopnames verslechterde echter met 6,1 procent tot 322 miljoen euro. De verkoop van cd's lijdt vooral onder de grote omvang van piraterij.
Opleving
De totale Nederlandse entertainment- en mediasector profiteerde volgens het onderzoeksbureau van een opleving van de economie en groeide met 4,4 procent tegen 3,1 procent in 2005.
(c) ANP








![Toine [Break Zero]](/images/user/254100_2724042.gif)