Hallo medePF-ers,
De kans zit er in dat ik weer een eigen auto moet aanschaffen (ik rij nu in een leaseauto) en omdat ik op zoek ben naar een bepaalde auto die in mijn prijsklasse in Duitsland een stuk meer voorkomt dacht ik, eens opzoeken wat het kost om hem te importeren.
Nu zag ik dat die BPM niet eens zoveel is, namelijk voor de auto die ik op het oog heb 444 euro. Dan moet de auto hier gekeurd, wat (via via) mij zo'n 50 euro zal kosten. Dan kom ik dus op een totaalbedrag van 500 euro uit terwijl de auto in vergelijk met een Nederlands vergelijkbaar model zo'n 2000 a 3000 euro goedkoper is daar. Prima deal dus lijkt mij
.
Nu is mijn vraag; is het zo makkelijk als ik denk of komen er nog (veel) meer kosten bij? En zo ja, waar moet ik dan aan denken?
De auto die ik in gedachten heb is zo 'oud' dat ik er in NL ook geen garantie op zou hebben o.i.d., dus dat houdt me niet tegen. Helaas weet je nooit 100% zeker wat je koopt, dat geldt in dit geval dus ook.
De kans zit er in dat ik weer een eigen auto moet aanschaffen (ik rij nu in een leaseauto) en omdat ik op zoek ben naar een bepaalde auto die in mijn prijsklasse in Duitsland een stuk meer voorkomt dacht ik, eens opzoeken wat het kost om hem te importeren.
Nu zag ik dat die BPM niet eens zoveel is, namelijk voor de auto die ik op het oog heb 444 euro. Dan moet de auto hier gekeurd, wat (via via) mij zo'n 50 euro zal kosten. Dan kom ik dus op een totaalbedrag van 500 euro uit terwijl de auto in vergelijk met een Nederlands vergelijkbaar model zo'n 2000 a 3000 euro goedkoper is daar. Prima deal dus lijkt mij
Nu is mijn vraag; is het zo makkelijk als ik denk of komen er nog (veel) meer kosten bij? En zo ja, waar moet ik dan aan denken?
De auto die ik in gedachten heb is zo 'oud' dat ik er in NL ook geen garantie op zou hebben o.i.d., dus dat houdt me niet tegen. Helaas weet je nooit 100% zeker wat je koopt, dat geldt in dit geval dus ook.













![[Brutalic™]](/images/user/91684_2026884.gif)

