Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.
Vreselijke hekel had ik eraan! BAH!
Bij competenties draait het er idd. om om op te pennen wat de leraren willen horen.
Vreselijke hekel had ik eraan! BAH!
Zo, dat is eruit!
ik vond het maar onzin, gelukkig heb ik een grote duim, aardig wat talent voor mooie verhalen schrijven
Inderdaad en wat Sjaap zegt, het ligt overal zo dik bovenop, je kon geen scheet laten of er werd een competentie aan gekoppeld
Lullen als brugman dan maar!
Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbondeng.
maar nu het uitwerken nog
Vond het juist het makkelijkste, in schrift kan je dingen zo mooi omschrijven
En het erge is, van tevoren weet ik gewoon dat het zo gaat en nóg blijft er teveel liggen
maar het lukt uiteindelijk altijd
pilot met competentiegericht leren in het MBO
Dat gaat volgens mij echt niks worden.. Die regering wil altijd persé dingen blijven invoeren, ook al wordt er zo hard geroepen dat het niet werkt.. *zucht*
Enige postitieve eraan is dat mijn competenties tot nu toe altijd in 1 x goedgekeurd zijn
En we moeten ook nog eens persé 2 competenties tegelijk laten toetsen
Ik moet alles digitaal aanleveren, je maakt een eindbalans met daarin allemaal hyperlinks naar de bewijzen toe, dit leest de toetstutor door en dan moet je op gesprek komen. Ze zeggen dat het schriftelijke en mondelinge 50/50 is, maar dat hoor ik niet bij alle medestudenten terug
Wij moeten een dossier van minimaal 3 competenties inleveren!
Sow, das niet niks! Hoeveel competenties hebben jullie dan in totaal?
Ik moet voor school ook een lijst met competenties samen stellen die ik wil verbeteren. Het moet natuurlijk SMART gebeuren
VInd het eerlijk gezegd grote onzin, ik doe het omdat het in mijn portofolio MOET. Maar ik leer er eerlijk gezegd weinig van.
Wij hebben in totaal 31 competenties die op 1 na allemaal 2 x goedgekeurd moeten worden. 10 van deze competenties moeten ook in het Engels en Duits gedaan worden
Dan nog een lijst met 150 beroepsproducten, maar daar hoef je gelukkig alleen maar een handtekening voor te hebben!
Allemaal voor een stomme portfolio waar ik tog maar 1 studiepunt voor krijg
Van de manier waarop het op mijn studie wordt uitgevoerd ben ik wel een voorstander. Het stimuleert je om constant na te denken over hoe je opgedane kennis kunt vertalen naar de praktijk en omgekeerd.
Hahahahahahaha
Wie bedoel je daarmee???
wat ik ondervind leerlingen die onwijs goed een verhaal kunnen lullen maar in praktijk niet eens kunnen omgaan met kinderen zoals het zou moeten.
Ze zeggen trouwens wel op eigen tempo maar in praktijk klopt dit ook niet want verschillende onderdelen moet je op bepaalde datums voldaan hebben<< dus wat eigen tempo??
Maar dan kom je wel jezelf het hardst tegen, denk ik dan..
Dat is bij mij nu niet. Je hebt er in principe een heel jaar voor en je mag er ook een aantal meenemen naar het volgende jaar en ze dan nog afmaken.
Zo is het ook de bedoeling dat het zo is.. maar bij ons is dat dus niet zo. Er word al over en weer gemaild vanuit onze klas naar de studieverantwoordelijke, omdat er meer van zulke dingen zijn die eigenlijk niet kloppen.
Gelukkig wordt er wel elk jaar over gepraat, das in ieder geval al een stap in de goede richting..
Geslaagd met vlag en wimpel
Geslaagd met vlag en wimpel
Ja dat is wel een goede zaak, alleen jammer dat het vaak pas te laat word aangepast voor de gene die er dan last van ondervinden
wij hebben in het 1e jaar 12 competenties als je er meer als 3 niet haalt kan je al niet meer over. ook hebben wij 3 gelabelde dat houd in dat je die sowieso moet halen als je één van die 3 niet haalt kan je ook niet over.. Bij ons is dit het 2e schooljaar dat ze hier mee werken..
Ik heb 18 juni mijn assessment.
Gefeliciteerd.
Proficiat! En voor welke opleiding?
Ik heb 18 juni mijn assessment. Duim maar voor me allen