Partyflock
 
Forumonderwerp · 946819
Waarschuw beheerder
Krakend geluid in oor blijken spinnen

Gepost door Ferry (Veerboot) - Bron: Kronen Zeitung, Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: maandag 7 mei 2007 @ 16:07
bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/76399

Jesse Courtney uit de Amerikaanse staat Oregon had al een tijdje last van een krakend geluid in zijn oren. Toen de 9-jarige daarover maar bleef klagen, besloot zijn moeder dat een doktersbezoekje misschien toch wel nuttig was. De dokter kwam met het uitsluitsel: twee spinnen hadden in het linkeroor van Jesse een nestje gebouwd.

De dokter heeft beide spinnen uit het oor van het jongetje gespoeld. "De eerste spin leefde niet meer toen we haar eruit kregen, de tweede nog wel", aldus de dokter. Jesse kreeg beide diertjes mee naar huis als souvenir.

"Beide spinnen waren toch een goede centimer groot", zo liet de dokter weten. Naar alle waarschijnlijkheid hebben de spinnen weken in het oor van Jesse gewoond. Aangenomen wordt dat de spinnen naar binnen zijn gekropen toen de jongen lekker in bed lag te slapen.

Allemachtig :| en dan mag ie ze ook nog eens mee naar huis nemen 'als souvenir'..
 
Waarschuw beheerder
Gatverdamme :S !!!!!
Waarschuw beheerder
Je hebt in Zuid Amerika ook torren die zich op je laten vallen om zich vervolgens vol te zuigen met bloed tot ze zo groot zijn als een tennisbal. Als je die ziekte krijgt ga je zo goed als zeker dood. Ze leven vnl in de cracks van de lemen huisjes.

Ooit op National Geographic of Discovery Channel gezien bij Parasites
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Weger op dinsdag 8 mei 2007 om 12:33:
Als je die ziekte krijgt ga je zo goed als zeker dood


Welke ziekte?
 
Waarschuw beheerder
nasty
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 mei 2007 om 12:36:
Welke ziekte?


als ik daar eens op zou komen....ziekte zorgt in Zuid/Latijns-Amerika iig voor duizenden doden. :sick:

Het vreet je op van binnenuit dat je pijnlijk weg rot :rot: :O
Waarschuw beheerder
Jan Human citeer 7 mei 2007 19:44
Waarom is er niemand die gewoon eens zegt van dat zo'n spinnenangst een totaal irrationele angst is


Angst is ten alle tijde irrationeel, maar het is een menselijk iets. Slangen, muizen, spinnen, de dood, iedereen is wel ergens bang voor.
ik ben het met je eens dat men over bepaalde angsten heen kan komen door goed te worden begeleid.

Toch is dat niet het eerste dat in mij opkomt. Ik ben bang voor spinnen, dus ik ga een cursusje volgen om over mijn angsten heen te komen??? :vaag:
Nee dus....
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Weger op dinsdag 8 mei 2007 om 12:58:
Het vreet je op van binnenuit dat je pijnlijk weg rot


De Tering.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op dinsdag 8 mei 2007 om 13:13:
Angst is ten alle tijde irrationeel, maar het is een menselijk iets


oow glukkig..
ben tog n btje mens..
:D


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 mei 2007 om 13:15:
Uitspraak van Tompert op dinsdag 8 mei 2007 om 12:58:
Het vreet je op van binnenuit dat je pijnlijk weg rot

De Tering.


nou ook geen verre reizen meer vor mij dus..
:/
Waarschuw beheerder
getver! ik ben altijd zo bang dat er een orenkruiper mijn oor in loopt :P

Uitspraak van Am:D op maandag 7 mei 2007 om 16:52:
Jesse kreeg beide diertjes mee naar huis als souvenir.


Hahaha! Leuk aandenken :vaag:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 mei 2007 om 13:20:
nou ook geen verre reizen meer vor mij dus..


Ach als je naar de amazone wilt, moet je gewoon altijd zo'n hoofddeksel opdoen, lange mouwen en lange broek dragen, Niks aan het handje.

Hier in Nederland kan je de ziekte van Lyme kriojgen door teken, is ook geen pretje.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 mei 2007 om 13:25:
Ach als je naar de amazone wilt, moet je gewoon altijd zo'n hoofddeksel opdoen, lange mouwen en lange broek dragen, Niks aan het handje.


Das waar, alleen moet je heel erg veel dingen in de gaten houden.
Zoals het feit dat je niet in het water moet pissen daarow :P anders komen er van die uber kleine vissies in je gaatjeh zwemmen ghehe best ranzig.
Er zijn zoveel kleine beessies die best walgelijke dingen doen, en dat zijn geen broodje aap verhalen.
Discovery (L)
Waarschuw beheerder
vet er zijn trwns nog veel meer insecten die in je lichaam nestelen zo heb je ook meters lange wormen die in je bloedbaan leven en die je alleen ziet aan een bultje op je huid vage shit allemaal maar ben blij da we hier alleen maar die kutmugjes ensow hebbe :p
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Anoebis op dinsdag 8 mei 2007 om 14:05:
meters lange wormen die in je bloedbaan leven


Wormen komen gewoon in NL voor, zitten voor jaren in je darmen (doen geen kwaad) maar sommige (hartworm) boren zich een weg dwars door je lichaam heen, sommige kruipen in je hersens(deze zitten wel eens in ongecontroleerde rauwe ham, dat is ook de reden waarom moslims geen varkensvlees eten)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Anoebis op dinsdag 8 mei 2007 om 14:05:
ben blij da we hier alleen maar die kutmugjes ensow hebbe


het wordt stééds warmer......je zult het steeds vaker lezen ;)
Waarschuw beheerder
gadver ik vind ze als ze gewoon ergens zitten al smerig laat staan in je oor :/
Waarschuw beheerder
donateur
IEW! :rot:

Ben als de dood voor spinnen, moet er niet aan denken dat er dan nog is 2 in me oor zitten :no:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Am:D op maandag 7 mei 2007 om 16:52:
De dokter kwam met het uitsluitsel: twee spinnen hadden in het linkeroor van Jesse een nestje gebouwd.


Gadver daar moet je niet aan denken
Uitspraak van se7en op maandag 7 mei 2007 om 19:10:
spinnen zijn koudbloedig, als een spin over je heen loopt dan doet dat heel erg veel pijn aan zijn pootjes. ook zal hij er niet zo snel voor kiezen om op je te landen.....ik weet dat dat wel eens gebeurt maar dan zijn vaak zowel de spin als de persoon in beweging. dus daarom is het niet waarschijnlijk dat een spin ff een wandeling over je gezicht gaat maken.


Maar er zijn dus uitzonderingen
 
Waarschuw beheerder
That's the sound of your brain cracking
 
Waarschuw beheerder
Ahhhhhhhhhhhhhhh :|:|:|:| En daarom ben ik nou bang voor spinnen 8-)!
Mijn oma vertelde vroeger ook altijd zo'n eng verhaal aan me.. dat een vriendinnetje van haar de hele nacht een ontzettende jeuk had en steeds maar overal bleef krabben..
Toen dat vriendinnetje de volgende ochtend haar kleding uit deed om te gaan douchen bleek dat er 2 joekels van spinnen in haar pyama zaten..
Sinds dat verhaal, en zulke verhalen, heb ik altijd keihard mn paps geroepen als er ook maar 1 spin op mijn kamer zat.. brr 8-)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 mei 2007 om 16:54:
brrrr als mij dit gebeurd ken je me in een dwangbuis op laten nemen in een gesticht.


Je kan ook overdrijve he :/
 
Waarschuw beheerder
Hahaha gatverdamme :roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 mei 2007 om 14:07:
sommige kruipen in je hersens(deze zitten wel eens in ongecontroleerde rauwe ham, dat is ook de reden waarom moslims geen varkensvlees eten)


Vergeten ze dat je van koeienvlees BSE kan krijgen en lintworm;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op dinsdag 8 mei 2007 om 13:13:
dus ik ga een cursusje volgen om over mijn angsten heen te komen??? :vaag:


Ach je hoeft niet eens een cursus te nemen maar ff de moeite doen om er eens met andere ogen naar te kijken doen ze nooit en aangezien mijn oudeers me hebben geleerd dat dit normale beestjes zijn en dat ze zelfs best mooi zijn gaat kan ik daar met mn kop echt niet bij. Sorrie:)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 8 mei 2007 om 19:39:
Vergeten ze dat je van koeienvlees BSE kan krijgen en lintworm


:yes: en van kippen vogelgriep
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op dinsdag 8 mei 2007 om 13:13:
Ik ben bang voor spinnen, dus ik ga een cursusje volgen om over mijn angsten heen te komen???


dat is eigenlijk wel n goed idee, want zo kom je idd van de angst af
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op dinsdag 8 mei 2007 om 13:13:
Angst is ten alle tijde irrationeel, maar het is een menselijk iets


fout en fout

angst is n natuurlijk instinct en komst bij alle dieren inc de mens voor
"fight or flight"
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Gatver!!!

En dan krijgt ie ze nog mee naar huis ook :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 mei 2007 om 13:36:
dan krijgt ie ze nog mee naar huis ook


nee het zijn van die alleen buitenshuis spinnen :P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Am:D op maandag 7 mei 2007 om 16:52:
Allemachtig en dan mag ie ze ook nog eens mee naar huis nemen 'als souvenir'..


me moeder heeft haar nierstenen nu ook gwoon in een potje op de schoorsteen mantel
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Am:D op maandag 7 mei 2007 om 16:52:
twee spinnen hadden in het linkeroor van Jesse een nestje gebouwd.


:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jan Human citeer 8 mei 2007 19:41
Ach je hoeft niet eens een cursus te nemen maar ff de moeite doen om er eens met andere ogen naar te kijken doen ze nooit en aangezien mijn oudeers me hebben geleerd dat dit normale beestjes zijn en dat ze zelfs best mooi zijn gaat kan ik daar met mn kop echt niet bij.


Tja, dat is alleen maar cool dat dat zo is, ik heb hetzelfde met muizen en reptielen. Ik vind het prachtige dieren en ben er ook absoluut niet bang voor. Iedereen heeft wel een dier wat hij of zij echt eng vindt.

De cursus haalde ik alleen aan als voorbeeld dat het ook te ver gezocht is, tenzij je werkelijk fobisch bent voor t een of ander.

Sorrie


:flower: is goed toch
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op donderdag 10 mei 2007 om 11:09:
De cursus haalde ik alleen aan als voorbeeld dat het ook te ver gezocht is, tenzij je werkelijk fobisch bent voor t een of ander.


fobisch zal ik mezelf niet noemen maar van spinnen in m'n oor krijg ik spontaan jeuk :/
dat plaatje hierboven van die vent met die spin in z'n bek gaf ook een lichtelijke schrikreactie.

laatst zat er een enorm exemplaar bij mij thuis (m'n vent is er nog schijteriger voor als ik), zit m'n pa toevallig bij mij.
kon ik 'm weer eens ouderwets inschakelen :lief:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gatverdamme!!

wie weet peuteren spinnen ook in je neus als je slaapt!! bleeehhh
 
Waarschuw beheerder
Jemig! ik kreeg al erg kippevel van toen ik voor het eerst gelezen. Aaggrhhh! bahh
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Am:D op maandag 7 mei 2007 om 16:52:
Jesse kreeg beide diertjes mee naar huis als souvenir.


En daar zit je op te wachten :/
Waarschuw beheerder
Spinnen... :lief:
Alleen van die rioolspinnen vind ik echt goor eruit zien...
Kruisspinnen zijn mooi...we hebben een grote (een grijze kruisspin als ik me niet vergis) bij ons bij de schuur...zit er al heel erg lang... :)

Uitspraak van S.F.X. op woensdag 9 mei 2007 om 01:18:
angst is n natuurlijk instinct


Wat heeft dat dan met rationaliteit/ratio te maken?
Die komt bij dingen als angst 9 van de 10 keer...zo niet in alle gevallen...niet om de hoek kijken volgens mij... ;)
Integendeel juist...zoals je zelf al zegt is het iets instinctiefs...het gaat geheel op automatische piloot...andere functies worden compleet afgeblokt op zo'n moment... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 12 mei 2007 om 02:16:
Wat heeft dat dan met rationaliteit/ratio te maken?


je kunt het afleren, doen ze in het leger ook "de-sensitizing" heet dat, zodat je niet bang het slagveld opgaat

zelfde ook bij n therapeut maar op n zachte manier


rationaliteit is het omgekeerde van instinct, dat is wat ons verschilt van de andere dieren (al heeft dat bij ons wel 50.000 jaar geduurt)

zoals je zelf zegt bij instinct ga je op de auto-pilot en kun je ook in paniek raken, de sleutel voor overleven is planning
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op zaterdag 12 mei 2007 om 02:26:
rationaliteit is het omgekeerde van instinct


Precies...angst heeft daarom niks met rationaliteit te maken...aangezien het instinctief gedrag is...een verdedigingsmechanisme... :)
Dat je het kan afleren dat is wat anders...we hebben een rationeel vermogen om onze angsten onder ogen te kunnen komen...maar dat maakt de angst zelf nog niet een product van de ratio natuurlijk... ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tjakka!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Am:D op maandag 7 mei 2007 om 16:52:
Aangenomen wordt dat de spinnen naar binnen zijn gekropen toen de jongen lekker in bed lag te slapen.


ik duw maar fijn watjes erin in het vervolg :roflol:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 mei 2007 om 16:59:
Broodje aap verhaal !


broodje spin in dit geval
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 21:21:
broodje spin in dit geval


Hoezo kruipen ze behalve in je oortje nu ook al in je broodje?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 14 mei 2007 om 01:53:
Hoezo kruipen ze behalve in je oortje nu ook al in je broodje?


:yes:


elke morgen ff een broodje spin. Zitten heel veel proteïnen in
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 21:21:
broodje spin in dit geval


[img width=225 height=150 cacheid=000df1ea0027e5f69f0658f11a01e20b85]http://library.thinkquest.org/J002138/Spidersandwich2.jpg[/img]