Partyflock
 
Forumonderwerp · 926161
zijn er hier nog fans van marc acardipane en zijn 1000 aliassen???.
de man die super veel geproduceerd heeft!
de man die misschien dan veel geproduceerd heeft, ook veel doorbraak had met veel tracks van hem

brand maar los
 
De enige echte godfather van de hardcore, ook al was het niet echt mijn favo. hardcore style die hij maakte, was hij er toch even wat eerder bij dan bijv. paul.
Volgens houdt ie een lange vakantie, tijdje niets nieuws gehoord omtrent deze man.
Uitspraak van Reflect op zondag 15 april 2007 om 03:18:
leuk topic dit..

kent iemand deze?

http://www.discogs.com/release/51589

mover remixes, geen hardcore, wel vet!


Die Ruff Trax mix is vet. Ubermonotone hardtrance. Voor de rest voegen die mixes weinig toe vind ik.

Uitspraak van DJ Fred W op zondag 21 januari 2007 om 13:34:
marc's aliassen:
6 Pack, 8 A.M., A.2017, Ace The Space, Alien Christ, Barracuda (3), Beethoven, Budleckers, Children Of E, Chucky Chunk, Cold Rush City Cru, Craig Tayaffo, Cyborg Unknown, Cypher, Dancehall Terrorists, DB 600, DJ Bubi, DJ Jacques O., DJ Puppy, Don Dee Jay, Dr. Atomic (2), Dusty Angel, E-Team, FBI, FFM Bande, Free Base International, Freez-E-Style, Friends Of Alex, Friends Of Django, Highrollers, Jack E. Mustang, Marc-E-Bwoy, Marshall Masters, Mask (2), MC 2 Long & DJ Full Nuts, Mescalinum United, Mover, The, Nasty Django, New Balance (2), No Sukkaz, O.G.s, PCP-Project, Pilldriver, Planet Phuture, Possessed, The, Postman, The (2), Program 1, Psycho Party, Pussy Controller, Rave 2000, Rave Creator, Re-Block, The, Reincarnated Regulator, Resident E, SexDrive Entertainment, Sonic Surfer, Spiritual Combat, Sub-0, Subtopia, Suburban Soul, T-Bone Castro, T8, Tilt!, Trip Commando, Tumor (2), Ultra Spaceman, Ultra Tech, Vibrator (2), Whalekommittee, White Breaks, Wonderboy (2)
In Groups: 2 Tonys, Bellini Bros., Dogge Team, Freebase Factory, Great Bellinis, The, Helljockeys, Inferno Bros, Killerloops, Kloficker, Leathernecks, M.F.P.A., MC 2 Long & DJ Full Nuts, Pandemonium (4), PCP, Raw Power Organisation, Smash?, Stalker (4), T.S.A.R, Tanochinjaii, Tony G (2), Turbulence


Patiënt eerste-klas (Y)
leuk en aardig verder, maar het gaat wel erg ver met zn namen (zoveel)
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 15 april 2007 om 15:44:
leuk en aardig verder, maar het gaat wel erg ver met zn namen (zoveel)


ja dat wel een beetje teveel aliassen heeft die gozer (en dat soms maar voor 1 nummer)
 
Freez-E-Style Awake In Neo Tokyo :respect:
Kloficker - Wie Alt Bist Du? :D

Die tekst :roflol:
Uitspraak van Jlls op zondag 15 april 2007 om 13:54:
goed spul
beter dan die Go remix hehe


Die go remix vind ik zwaar vet :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 januari 2007 om 11:53:
daarom vind ik Miro ook beter


shinig en purple moon vind ik gruwelijk vooral purple moon:kwijl:
dan direct dat kotzaak spul :D
 
Uitspraak van D-Ranged op dinsdag 17 april 2007 om 15:33:
Die go remix vind ik zwaar vet


Ik dus ook. Ik vind hem eigenlijk nog vetter dan het origineel...
die is van frankfurt terror corp;)
 
T!lt - Hellicopter :kwijl:
 
Uitspraak van DRE :bier: op zondag 21 januari 2007 om 10:16:
happy hardcore is een weerspiegeling voor mensen die verliefd zijn en darkcore meer voor mensen die in de bouw/metaal/industrieen werken
maar liever


Daar zit iets in...

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 21 januari 2007 om 14:55:
Uitspraak van über-n00b (über-hottie) op zondag 21 januari 2007 om 13:42:
Je zou je bijna gaan afvragen of die gast buiten het optreden om wel buiten komt of alleen maar in de studio zit

hij produceert al sinds 1990


HC sinds 1989

Uitspraak van DRE :bier: op woensdag 25 april 2007 om 21:09:
shinig


Shining :kwijl:
laatste aanpassing
Mensen leer het nou toch eens ! The Shining is van Miro Pajic. De vroegere rechterhand van Marc Acardipane.
 
Idd
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 april 2007 om 13:13:
HC sinds 1989


Toen bestond er nog niet eens hardcore (hardcore hip hop of hardcore rock misschien, maar geen hardcore house).
 
Ané ???

Bij mijn weten is Mescalinum United - We Have Arrived gemaakt eind jaar 1989!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 april 2007 om 22:42:
Bij mijn weten is Mescalinum United - We Have Arrived gemaakt eind jaar 1989!


En weer een ander zegt 1990 en weer een ander 1991. En heel veel jaar terug (denk wel meer dan 10) las ik dat ie in 1992 was gemaakt.

Daarnaast vraag ik het me ook zeer af of je het hardcore mag noemen. Er zijn ook tracks rond 1986/1987 gemaakt die gruwelijk hard waren voor die tijd. Dan zou je dat ook hardcore moeten noemen.

Persoonlijk vind weet ik niet of ik We Have Arrived hardcore of techno moet noemen. Ik denk zelf eerder techno, omdat het toch een tijdje later was dat men echt over hardcore/gabber sprak. Want tegenwoordig spreekt men ook over oude chicago hardcore house platen uit de jaren 80. In dat geval was Marc dus niet de eerste die hardcore maakte.

Maar dit zal iets zijn waar men nooit uitkomt, voornamelijk omdat er allerlei beweringen compleet dwars door elkaar heenlopen. En wie ben jij of ik om bepaalde zaken te beweren over een tijd dat men nog op de lagere school verstoppertje aan het spelen was. Zowel jij als ik waren geen bekende DJ's in de clubs destijds. Iemand als een Frankie Bones heeft op dit punt veel meer recht van spreken. En zelfs hij zal tegenwoordig andere uitspraken doen, dan hij wellicht destijds deed. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 23:04:
Ik dus ook. Ik vind hem eigenlijk nog vetter dan het origineel...


Ik ook, maar het origineel heb ik eigenlijk nog nooit wat aangevonden haha :/
 
Ja zeker respect voor deze mang!

Goeie sound, sfeervol vaak, beetje spacy zelfs. Zeker dikke kwaliteitshardcore!:)
 
Hardmageddon - 24-Nov-05 01:18 PM
I could finally own a copy of this record. This vinyl is probably one of those records that made history by itself. 1990 was the year of release, altough "We Have Arrived" was made in the end of 1989. For most people in the Hardcore scene, this is considered to be the first Hardcore track ever, and altough this is kinda hard to proove, well... let's say it became more or less a time-mark. Marc Acardipane showed his real talent in this white vinyl, and literally gave birth to a style fused of techno and industrial influences, which nowadays has spread into so many directions and subgenres. But all those who care about the history of what their hear will come down to PCP, and to this one... "We Have Arrived" was an very appropriated title as you can see. Both tracks are completly out of this world and time. Almost 2006 and still as futuristic as ever. See you beyond 2017, if you ask me. :)
 
Dat klopt. Maar is het een speculatie of is hij echt in 1989 gemaakt? Er staan zoveel dingen op discogs die niet kloppen namelijk.

En het is ook weer een mening dat veel mensen uit de hardcorescene het de eerste hardcoreplaat vinden. Als men zich veel meer gaat verdiepen in de muziekscene ontdek je steeds nieuwe dingen. Want voordat deze plaat gemaakt was, had je al hardere dingen. Waarom hoor je daar dan nooit iemand over? Precies omdat veel van die dingen onbekend zijn.

Ik wil overigens niet ontkennen dat dit een belangrijke plaat is geweest voor de housescene. Maar iets als 'eerste ....plaat' blijft gewoon een mening. Muziek blijft zich ontwikkelen en het is heel moeilijk om op een bepaald punt te zeggen van: oke dit is de eerst ....plaat. Dat blijven speculaties omdat er gigantisch veel uitgebracht word en men een hele hoop zooi nog nooit gehoord heeft.
 
@=H@RDCORE=

Onbegrijpelijk als er 1 iemand zo'n comment op discogs plaatst dat dit dan door veel mensen wordt geslikt en overgenomen. Die gozert die dat geschreven heeft noemt een artiest als Scooter ook 1 v.d. Gods Of Hardcore. Vindt jij dat dan ook???? :9
laatste aanpassing
 
Vroeger had je geen hokjes...

Nu heeft alles een naam. is net de beat 1 tikje anders, is het 2 bpm sneller of kraakt het net iets meer dan heeft het alweer een eigen hokje.

We Have Arrived is gewoon de oudste track die in de style van het hardcore hokje past.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 13:58:
Dat klopt. Maar is het een speculatie of is hij echt in 1989 gemaakt? Er staan zoveel dingen op discogs die niet kloppen namelijk.

En het is ook weer een mening dat veel mensen uit de hardcorescene het de eerste hardcoreplaat vinden. Als men zich veel meer gaat verdiepen in de muziekscene ontdek je steeds nieuwe dingen. Want voordat deze plaat gemaakt was, had je al hardere dingen. Waarom hoor je daar dan nooit iemand over? Precies omdat veel van die dingen onbekend zijn.

Ik wil overigens niet ontkennen dat dit een belangrijke plaat is geweest voor de housescene. Maar iets als 'eerste ....plaat' blijft gewoon een mening. Muziek blijft zich ontwikkelen en het is heel moeilijk om op een bepaald punt te zeggen van: oke dit is de eerst ....plaat. Dat blijven speculaties omdat er gigantisch veel uitgebracht word en men een hele hoop zooi nog nooit gehoord heeft.


Ja ik denk niet dat iemand dat ging verzinnen als die plaat gemaakt werd eind 1989 ! en zoiets verzin je toch niet ? en heb er wel meerdere horen zeggen dat die plaat toen gemaakt werd ...
En dat kan toch aangezien dat die plaat gereleased is in 1990...

En ik dacht ook wel dater miskien wel onbekend Hard spul bestond voor die plaat van Marc !!!!!! daarom maakte ik ook het Topic Ontstaan van HARDCORE !!! maar toen zei niemand daar iets van dusja !!!!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 14:40:
@=H@RDCORE=

Onbegrijpelijk als er 1 iemand zo'n comment op discogs plaatst dat dit dan door veel mensen wordt geslikt en overgenomen. Die gozert die dat geschreven heeft noemt een artiest als Scooter ook 1 v.d. Gods Of Hardcore. Vindt jij dat dan ook????


Njah... :p uhhhh niet echt :p

maar als kleine Peuter was ik wel metteen weg van die plaat
' move You're Ass ! !!!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 15:34:
Ja ik denk niet dat iemand dat ging verzinnen als die plaat gemaakt werd eind 1989 ! en zoiets verzin je toch niet ? en heb er wel meerdere horen zeggen dat die plaat toen gemaakt werd ...
En dat kan toch aangezien dat die plaat gereleased is in 1990...


Je ziet mij nergens vermelden dat ik dat niet uit sluit. Maar ik heb door de jaren heen zo gigantische veel verhalen gehoord over de datum dat ik nu zoiets heb van: ik wil het eerst uit Marc's eigen mond horen voordat ik geloof dat ie in 1989 is gemaakt. ;)
 
If you only step into other peoples footsteps, theres no way that you will leave your own! And thats what its all about: Make history! Dont forget when we will be 60 years old, well be listening to Joey Beltrams Mentasm with the same awe with which my parents are listening to the Beatles now! (Marc Acardipane, Raveline 01/02)
Godfather, Pioneer, Creator, Legend there are many names and titles that are connected to and describe this man. One thing is for certain though (and thats what all great producers of the first hour agree on): Marc Acardipane, born in Frankfurt am Main/Germany, is the first person responsible for breathing life into Hardcore-Techno-Sounds.
The man behind PCP, currently living in Hamburg/Germany, stepped onto the scene 17 years ago under the monumental moniker of Mescalinum United and covered new, absolutely uncharted territory with We Have Arrived. Since then the German - whose name stems from his Italian grandfather has released approx. 350 recordings under his name, which makes him the undisputed record holder in this scene. He owns the credits for countless brilliant tracks among which Stereo Murder, I Like It Loud, Atmos-Fear, 9 Is A Classic, Six Million Ways To Die, Drunken Piece Of Shit, Pitchhiker, Slaves To The Rave and Return To Zero are probably the most famous.
His most prominent projectnames The Mover and Mescalinum United are only two of an endless army of nicknames (Marshall Masters, Inferno Bros, PCP, 6-Pack, Turbulence, Pilldriver, Nasty Django) which were used for literally hundreds of tunes recorded for the now-defunct Frankfurt label conglomerate PCP/Dance Ecstasy 2001/Cold Rush. Marcs material is mainly dark, brooding and mirroring the depressive emotions of its creator. It seems as if it is Marcs destiny to use all means necessary to lift up the crowd with his music and turn their negative emotions into positive euphoria.
Being an unheard prophet in his home country, Marc still commands fanatic loyalty in the Hardcore-Rave-Community in Holland, Italy and Belgium. Acardipane is Germanys most lost son always trying to destroy narrow-minded and boring attitudes in music! (Simon Reynolds, Groove, December 1999)
But lets start from the beginning
Marc Acardipane started making music at the tender age of 8. He took classical guitar lessons for 10 and electric guitar lessons for 6 years. He was also enrolled in an academy of music in Frankfurt am Main which is not something one would expect from a producer of this style of electronic music. He founded a band when he was 12 years old and stayed with that band for 6 years which was when he decided to buy keyboards and computers because he felt too limited by the possibilities that the acoustic instruments offered him.
According to an interview with Acardipane, Mescalinum United was not just a coincidence, a fluke or a lucky break. He had always been searching for something new and everything started with PCP. Don Demon and Marc already had had the idea to start a record label in 1987, when they met in a club in Frankfurt where both of them worked as waiters. 1989 saw the birth of the legendary PCP (Planet Core Productions) label and in the same year Mescalinum United Into Mekong Center (PCP001) was released. From that point on there was nothing else in their lives except PCP. Back then Techno was still in its infancy and the differences between styles were smaller than today. Marc created the first distorted and overdriven Tracks (for example the classic We Have Arrived) and produced the first pure Hardcore-Track in electronic music history. Acardipane was also responsible for the majority of all PCP-releases. Producing tracks ranging from hardheaded rave-hymns to atmospheric hardcore with fast breaks to electro-style tracks to a genre that he himself calls sick ambient Acardipane has forged a legacy that is (in its own way) as impressive as the complete works of i.e. Underground Resistance. Acardipane also recorded a number of records for the legendary label R&S and was the first German producer to be able to work in their studios. Without PCP without this innovation there probably would have never been a hardcore-techno movement in Holland or Italy!
PCP was the first hardcore label worldwide! Rotterdam Records (the first hardcore label in Holland) was started 3 years later. But since the German scene would only develop later the well-deserved success didnt happen overnight. Still the respect that the PCP-mysterium generated became gigantic! Sadly Marcs friends and fans were the only people in Germany supporting this kind of sound. So at some point in 1996 the time had come for PCP to seize existing. Don Demon and Marc split up without animosities and Marc went to Hamburg with his label-mate and producer Miro. Thats where he started the label Acardipane Records. The mega-success in Holland prompted Marc and Don Demon to keep working together for 2 more years although they never shared the same stage again. PCP will always live deep inside of my heart because it wasnt just a label or a live act. Its like a fire in me and it will burn forever! My mission is not complete yet! (Raveline, Jan 2001).
The more the German rave-scene scattered into countless sub-genres, the more Marc started visiting Holland and Belgium where he started a success-story that is still unsurpassed today.
1996-1998 all recognized Dutch magazines awarded Marc the title of Best Producer, Best Live Act and Best Foreign DJ. He also received two awards for Rave Hit Of The Year (Slaves To The Rave & I Like It Loud). I Like It Loud was and still is the most-sold hardcore single ever, selling over 70000 units in the Benelux countries. He was awarded a gold record in Belgium and scored a no.3-pop-hit with Stereo Murder which also charted in Holland. TV-Shows (that featured acts like the Vengaboys, among others) became standard procedure. The biggest Dutch booking agency ID&T ran a poll in 1997 and asked Dutch hardcore fans to vote for their all-time-favorite hardcore tracks. A little over 10000 people voted and the first eleven tracks were all occupied by Marc Acardipane! Number 1 was Six Million Ways To Die, by the way
Despite the fact that the original rave-community has almost seized to exist (with a few exceptions like Mayday or Nature One) Marcs music is still being played in the most different scenes be it Hardcore-, Techno- or Trance-Parties. He doesnt mind! His name represents his music and not a specific scene because he only produces for himself. Producing music is therapy and diary of his life for Marc and he doesnt care if other people like is tracks. That doesnt mean he isnt proud or happy about the fact that other people get off on his music or see new perspectives in life through his music but first and foremost Marcs main goal when writing music is to satisfy his ego and defeat his depressions. The New York writer Simon Reynolds once described Marcs sound with the following words:
"Vor allem aber gibt es da diese zehrende, verzweifelte Kälte der Sounds, die eine Atmosphäre erzeugt, bei der man beinahe den eigenen Atem in der Luft sieht. Aber für die, die es fühlen können, ist sie einer der größten Räusche, die man im Universum des Sounds erfahren kann.
Or in the Rave Creators own words:
Imagine looking at the earth after nuclear destruction and enjoying what you see! Thats what it feels like listening to my music. I will never stop making music. If you dont hear from me anymore Im dead. (Raveline 01/2002)
After conquering Holland and Belgium, Marc focused his concentration on Germany and founded the labels Acardipane Records and Resident E Recordings as well as the compilation series Resident E. With the successful start of these labels (mainly specializing in vinyl records) Marc celebrated success after success after success: best producer, best DJ, best live act, best label, hit of the year, etc. He slowly started assembling a number of very good producers which lead to Acardipane Records and Resident E Recordings being distributed worldwide via Intergroove from 2002. Both styles the hard, monotonous Phuture-Techno on ACA and the energetic rave-sound on Resident E Recordings seemed to hit a nerve with the audiences. Of course Marc continued touring Europe to perform on raves and parties and to push his sound ahead and ahead.
The next part of his unparalleled success story should come in the form of his Resident E compilation. In cooperation with Edel Music commercial success was achieved by entering the German Media-Control-Charts eight times. To add to the visibility of the compilation Marc organized Resident E events in Hamburg and throughout Germany. Resident E On Tour has visited all important cities and regions of Germany and set new standards wherever it went obviously always featuring a live or DJ performance of the mastermind and pioneer of hard electronic musi
c. The Resident E series reached a climax with the 8th and - so far - final instalment Episode 8. This release included (along with the music-cd) a DVD for the first time. This DVD featured footage of the last Resident E tour, highlights and interview of the Slave To The Rave-event in the Ziegelei, Groß-Weeden as well as never-before-seen video material from the vaults of the Rave Creator. This proved that the long lost son was actually alive and kicking but everything should become even more exciting and educational
Besser ist das Wagnis, das dein Leben schützt, als stolzer Nachruhm, den du mit dem Tod bezahlst. (Euripides)
In 2003 Marc would make an important decision: his (up till then) biggest Hit I Like It Loud should bring him new fame and new notoriety. The track was released worldwide under the new title Maria (I Like It Loud) in cooperation with the highly commercial dance-project Scooter. The song immediately went to number 4 on the German Media Control charts which was the highest chart entry for Scooter in years and the proof for Marc that his track didnt only have potential, but was a massive hit. Maria was sold a few million copies worldwide, received a gold record in Austria, became the most-played dance-track on Viva and MTV and dominated the ringtone and download charts for weeks! It also helped Scooter win another Echo-Award which seemingly made Scooter so happy that they totally forgot who had written the song in the first place
Sadly, a certain part of Marcs fans could not understand this collaboration. The hate for the commercial sell-out dance project Scooter was too strong. They also could not understand that the creator of I Like It Loud was not going to sit back and watch for the third (!!!) time that someone else was trying to be successful with his own song! Additionally it was hard to understand that Marc needed to face a truth that George Orwell had already formulated: To survive you often have to fight, and to fight you have to dirty yourself. War is evil, and it is often the lesser evil
And a war was already raging: the war of the music industry against illegal downloads, stalling sales and fewer hit records. Especially the dance scene, whose music videos were eventually kicked out of the rotation of major music television, was suffering from this war. Circumstances that Marc also had to come to terms with but that didnt matter to a number of his fans. This led to the so-called split of Marc Acardipane and the hardcore scene. Unphased by these negative vibes and far away from his disgruntled fans it was Marcs idea to promote hard electronic music under a different name. Who said it always needs to be called Hardcore?
Boosted by the success of Maria and inspired by his new-found love for the just-developing genres like hardstyle and jumpstyle, Marc began to release countless tracks under new names like Children Of E, Marc-E-Bwoy, Ultra-Tech, Dusty Angel, Dr. Atomic or Dancehall Terrorists. He also recruited his MC and vocal-provider Dick Rules for new projects which culminated in 3 releases of the the cd-compilation-series Resident E the last of which only included tracks that were written by Marc. But (as always!): nothing lasts forever and thats why Marc and Dick Rules parted ways in the beginning of 2004 to pursue different musical visions on their own.
From that point things started quieting down and Marc concentrated on moving into a new apartment and a new studio to focus more on private and important things. During that time Marc only did the occasional remix here and there or lent his equipment or knowledge to other producers. He only released very few songs that were born as a collaboration with DJ Balloon. A short, but effective teamwork whose first track gained support from DSF (German Sports Television) and was immediately made the anthem of the German U21 National Soccer Team. The follow-up single was similarly successful: it was made official UEFA-Cup-Anthem by DSF.
Much more fateful than his work with Balloon was a telephone call that Marc answered in the end of 2004. When screening his old works, unfinished productions and demos, he found material that was recorded with his former MC Shawn Mierez in the mid-90s. When listening to the songs that he hadnt heard in almost a decade he couldnt help but think These fragments need to be put together and made into a whole!. As fate would have it: at this very moment, thousands of miles away, Shawn Mierez picked up the telephone and called Marc! Was this prophecy, divine intervention or just pure coincidence? We dont know, but they both instantly noticed that there was still the same trust and understanding that they had so many years ago. The fact that Shawn was going to move to the UK prompted them to reunite and to work on something new.
One one hand Marcs creative drive was sparked by the desire to do something new, but on the other hand his old love for hardcore techno was also reborn! During the course of 2005 and after celebrating some euphoric oldschool-performances, Marc decided to revitalize his Resident-E party-series. With a new location the NewBambu in Neustadt, Germany the powerful Marshall Masters live act and along with old friends and supporters the events are now more successful than ever before! In September 2005 the Ultimate MC set foot on German soil for the first time in 8 years and they both started work on what they are planning to be the best album of all times. Its a long (and still continuing) journey during which they rented a large studio to record for 4 weeks with 10 professional musicians in their quest to create unheard-of music that fuses electronic sounds with classical instruments, impressive songwriting and deep pop-elements.
Its hard to deny that the Rave Creator once again has his hands full with new projects. Especially now that he decided to release a new CD-DJ-Mix because he wanted to not just collect a bunch of tracks on a cd, but make them work like only he can. Along with the advent of this new Resident E chapter there will be a restructuring of the vinyl label. Resident E Recordings is entering the next phase to conquer the world and the charts once again! Marc has assembled new and original talent to form a conglomerate that is going to make an undeniable statement. The upcoming European-Release-Tour will certainly be proof of that!
Theres a lot to do for technos forgotten son. By summoning all his energy he will continue to give everything he has to ensure that his vision will forever remain in the hearts of countless people. Because as the legendary coach Vince Lombardi put it: The harder you work, the harder it is to surrender!.
See you in 2017!

words by Rod Bolts ..
 
Mail verzonden !
 
Wel een leuk stukje tekst. Maar nu een paar echte feiten en dan zie je dat niet alles klopt in die tekst:

Nummer 1
Acardipane also recorded a number of records for the legendary label R&S and was the first German producer to be able to work in their studios.


Helaas dat waren de mannen achter Brainstorm.

Nummer 2
Without PCP without this innovation there probably would have never been a hardcore-techno movement in Holland or Italy!


Gabber/hardcore werd in Italie geintroduceerd door Nederland. Daarnaast was een Euromasters - Amsterdam Waar Lech Dat Dan inderdaad geinspireerd door we have arrived, maar tegelijkertijd waren andere Nederlandse producers geinspireerd door Amerikaanse platen en waar veel Amerikanen ophielden, gingen Nederlanders weer verder.

Nummer 3
PCP was the first hardcore label worldwide! Rotterdam Records (the first hardcore label in Holland) was started 3 years later.


Dat het misschien de eerste echte loeiharde track uitbracht klopt (wellicht) maar daar blijft het dan ook wel helaas bij. Veel tracks van het PCP label waren vergelijkbaar met andere tracks van labels uit Europa of Amerika.

Nummer 4
1996-1998 all recognized Dutch magazines awarded Marc the title of Best Producer, Best Live Act and Best Foreign DJ.


Ik neem aan dat ze gabbermagazines bedoelen, want anders klopt er vrij weinig van natuurlijk, hoewel ik me dan nog vragen stel bij Best Foreign DJ. Ik kan me niet herrinneren dat ik dat ergens in een magazine heb gelezen.

Nummer 5
I Like It Loud was and still is the most-sold hardcore single ever, selling over 70000 units in the Benelux countries.


Ook is dit helaas niet waar, want zowel Poing van RTS als I Wanna Be A Hippy van Technohead hebben beide meer verkocht. In ieder geval Technohead.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 15:42:
ik wil het eerst uit Marc's eigen mond horen voordat ik geloof dat ie in 1989 is gemaakt.


Idem dito, we willen de ware bron. ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 15:43:
Dus stuur ik nu een mail naar hem


En daar weet ik de uitslag al van. Er zijn je al duizenden voor geweest, en hij heeft naar mijn weten nog nooit gereageerd en/of bevestigd. En dan vraag ik me af, waarom dan niet? ...want als hij die track in 1989 gemaakt zou hebben dan hoef je daar geen kiekeboe om te spelen. Dan zou je daar juist erg trots op zijn en het bevestigen. Nu wordt het nog altijd vaag gehouden, en nogmaals de vraag waarom dan? Misschien omdat dit helemaal niet waar is en er meer een mythe is onstaan rond deze plaat.

Ik heb in mijn leven overigens heel wat oldschoolmixen voorbij horen komen, en daar kwam "We Have Arrived" pas voor het eerst voor op tapies/mixen uit Sept 1991. en dit is eigenlijk ook wel typerend te noemen. En dan rijst ook nog de vraag waarom PCP 05 uit 1991 komt, terwijl PCP 006 volgens discogs weer uit 1990 komt, dit vind ik toch ook wel een apart verhaal eigenlijk. (y)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 16:26:
En dan rijst ook nog de vraag waarom PCP 05 uit 1991 komt, terwijl PCP 006 volgens discogs weer uit 1990 komt, dit vind ik toch ook wel een apart verhaal eigenlijk.


Ooow maar dat is niet zo abnormaal hoor. Dit is door de jaren heen tig en tig keer gebeurd bij labels. Misschien zouden beide releases wel rond dezelfde tijd uitkomen, maar dat er een soort van vertraging bij PCP 005 is geweest. :)

Het enige rare vind ik dat er een wereld van verschil te horen is tussen PCP 001 en PCP 006 terwijl we have arrived waarschijnlijk ook nog eerder geproduceerd moet zijn dan PCP 001.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 16:20:
Wel een leuk stukje tekst. Maar nu een paar echte feiten en dan zie je dat niet alles klopt in die tekst:

Nummer 1


Acardipane also recorded a number of records for the legendary label R&S and was the first German producer to be able to work in their studios.


Helaas dat waren de mannen achter Brainstorm.

Nummer 2


Without PCP without this innovation there probably would have never been a hardcore-techno movement in Holland or Italy!


Gabber/hardcore werd in Italie geintroduceerd door Nederland. Daarnaast was een Euromasters - Amsterdam Waar Lech Dat Dan inderdaad geinspireerd door we have arrived, maar tegelijkertijd waren andere Nederlandse producers geinspireerd door Amerikaanse platen en waar veel Amerikanen ophielden, gingen Nederlanders weer verder.

Nummer 3


PCP was the first hardcore label worldwide! Rotterdam Records (the first hardcore label in Holland) was started 3 years later.


Dat het misschien de eerste echte loeiharde track uitbracht klopt (wellicht) maar daar blijft het dan ook wel helaas bij. Veel tracks van het PCP label waren vergelijkbaar met andere tracks van labels uit Europa of Amerika.

Nummer 4


1996-1998 all recognized Dutch magazines awarded Marc the title of Best Producer, Best Live Act and Best Foreign DJ.

Ik neem aan dat ze gabbermagazines bedoelen, want anders klopt er vrij weinig van natuurlijk, hoewel ik me dan nog vragen stel bij Best Foreign DJ. Ik kan me niet herrinneren dat ik dat ergens in een magazine heb gelezen.

Nummer 5


I Like It Loud was and still is the most-sold hardcore single ever, selling over 70000 units in the Benelux countries.


Ook is dit helaas niet waar, want zowel Poing van RTS als I Wanna Be A Hippy van Technohead hebben beide meer verkocht. In ieder geval Technohead.


Dit komt van de space van Marc die Tekst dat ik hier aangaf... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :S
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 16:31:
Dit is door de jaren heen tig en tig keer gebeurd bij labels. Misschien zouden beide releases wel rond dezelfde tijd uitkomen, maar dat er een soort van vertraging bij PCP 005 is geweest.


Dat klopt ook wat je daar zegt Stimmenfieber betreft div. labels. Dat 006 eerder is uitgekomen dat geloof ik ook wel, maar daar kan toch geen jaar verschil tussen zitten, misschien max. 1 á 2 maanden. Daarom denk ik ook dat die van eind 1990 is of begin 1991.

Maar een vertraging van meer dan een jaar? Uitgaande dat "We Have Arrived" eind 1989 gemaakt zou zijn, en pas ruim een jaar later gereleased is. Nee, die gaat er bij mij niet in. :no:

Edit.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 16:31:
Het enige rare vind ik dat er een wereld van verschil te horen is tussen PCP 001 en PCP 006 terwijl we have arrived waarschijnlijk ook nog eerder geproduceerd moet zijn dan PCP 001


Dat komt er ook nog eens bij, blijft al met al erg vaag allemaal. (y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 16:26:
Uitspraak van =H@RDCORE= op dinsdag 1 mei 2007 om 15:43:
Dus stuur ik nu een mail naar hem

En daar weet ik de uitslag al van. Er zijn je al duizenden voor geweest, en hij heeft naar mijn weten nog nooit gereageerd en/of bevestigd. En dan vraag ik me af, waarom dan niet? ...want als hij die track in 1989 gemaakt zou hebben dan hoef je daar geen kiekeboe om te spelen. Dan zou je daar juist erg trots op zijn en het bevestigen. Nu wordt het nog altijd vaag gehouden, en nogmaals de vraag waarom dan? Misschien omdat dit helemaal niet waar is en er meer een mythe is onstaan rond deze plaat.


Hmmm Volgens mij Haat hij Hollanders omdat ze him gedist hebben met de track ' Evil Maniacs - We Are The Creators Of HARDCORE !!! '
En zo Jullie Nederlanders Met de FAKE eer gelopen hebben en zeiden dat Rotterdam Records Het eerste HARDCORE Labels was, Terwijl er op PCP al eerder HARDCORE was...

njah zal wel te vergezocht zijn :p maar als ik antwoord heb laat ik het julie weten ! :p
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 16:40:
Dit komt van de space van Marc die Tekst dat ik hier aangaf... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mensen maken foutjes. :)

Om het te verduidelijken:

Nummer 1
Het is natuurlijk vrij opmerkelijk dat men zegt dat de producties Marc die in 1992 op R & S en sublabels ervan verschenen eerder waren dan de vinyl Strange Attractor van Brainstorm in 1991.

Nummer 2
Diverse Nederlandse technoproducers hadden als inspiratiebron voor hun producties, producties die van Amerikaanse producers als Frankie Bones, Joey Beltram, Mundo Muzique etc. afkomstig waren. Speedy J is daarvan een voorbeeld, maar ook andere Nederlandse technoproducers. Deze producties waren er eerder dan de vinyls die een jaar later door Rotterdam Records, Rave Records of Mokum Records gemaakt werden. En veel gabberproducties zijn weer door die oude hithouse, midtown etc. tracks geinspireerd. Het geinige is dat veel Amerikaanse techno producers weer door onze Nederlandse producties zijn geinspireerd.

Nummer 4

Tja je had verscheidene tijdschriften in Nederland natuurlijk die een betrekking hadden op substromingen van housemuziek. En ik neem nou niet echt bepaald aan dat een clubliefhebber destijds Marc uitkoos als beste live-act of DJ. Dus daarom ga ik er van uit dat men de gabbermagazines bedoelt. ;)

Nummer 5

Ik weet dat I Like It Loud een hit is geweest. Maar volgens mij qua vinyl heeft de plaat niet meer dan 10000 verkocht destijds. Hoe dat precies met de cd single zit weet ik niet. Wat ik wel weet (tenminste of het helemaal klopt weet ik niet, moet je Maurice zelf maar eventjes vragen) is dat RTS - Poing wereldwijd zo'n 100.000 exemplaren heeft verkocht. Bij Technohead - I Wanna Be A Hippy lag dat aantal rond de 1.000.000 stuks. Lijkt mij heel sterk dat men in de tijd dat gabber toch aan het afnemen was meer cd-singles en vinyls heeft weten te verkopen dan toen het immens populair werd.

Kijk zie mij zelf nu ook niet als een wandelende house-encyclopedy denkende dat ik alles weet. Ik maak ook fouten die ik later moet verbeteren, maar ik heb een boel gehoord en gelezen door de jaren heen. En sommige dingen die in dat spaceprofiel staan kloppen gewoon niet met de waarheid. Sowieso snap ik dat verhaal over R & S al niet (dat kun je met een heel klein beetje onderzoek op discogs al achterhalen). De enige plaat die Marc speciaal voor R & S heeft gemaakt is die Spiritual Combat - Hellrazor EP. Die Ace The Space en PCP EP plaat zij gewoon gelicenseerd en zijn er later op uitgebracht dan die Brainstorm plaat. Zelfs Jam & Spoon en Psycho Drums hebben nog eerder producties speciaal voor R & S gemaakt dan Marc.
laatste aanpassing
 
Njah...maar over dat I like it Loud gedoe !

Denk dat dit wel klopt !!!! Dit was hier in belgie mega bekend !!!
RTS - Poing , Technohead - I Wanna Be A Hippy Heeft men hier niet of allesinds minder op de radio gespeeld dan I like it loud !
Over de rest spreek ik me niet uit
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 17:34:
Denk dat dit wel klopt !!!! Dit was hier in belgie mega bekend !!!


In Belgie inderdaad, in Nederland of andere landen is het niet zo'n groot succes als in Belgie geweest.. I Wanna Be A Hippy echter is een veel grotere hit wereldwijd geworden. Ik meende dat van deze plaat alleen al in Duitsland meer dan 100.000 singles over de toonbank zijn gegaan en ook in Nederland is de plaat goud (dus 50.000 exemplaren) geworden. :)
 
maar denk dat I like It Loud toch wel de bekenste was en ook wel de meest verkochtste...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 18:09:
maar denk dat I like It Loud toch wel de bekenste was en ook wel de meest verkochtste...


dat vind ik juist een stomme plaat (vooral toen scooter het verkrachte toen moest ik er niks meer van hebben:| )
 
vond die wel goed dan in die tijd ... was toen nog klein :p
en die blijft wel aardig vind ik :p maar die verkrachte versie van Scooter ken ik niet denk ik ! :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 18:09:
maar denk dat I like It Loud toch wel de bekenste was en ook wel de meest verkochtste...


productief is er niks mis met de track, staat als een huis :jaja:

nummer is alleen hendig kapot gedraaid :/
 
...
laatste aanpassing
vage m4a bestanden joh
 
...
laatste aanpassing
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op dinsdag 1 mei 2007 om 19:45:
productief is er niks mis met de track, staat als een huis


het nummer is ook niet verkeerd ik vind hem gewoon niet mooi:)