Partyflock
 
Forumonderwerp · 937937
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=450 height=215 cacheid=000db7bb00274b69a15862a01a01d0f5c9]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/bugatti%20veyron%20perridon.jpg[/img]

De eerste Veyron is in Nederland gearriveerd, het betreft een exemplaar van Michel Perridon (van Trust). Op onze nieuwe plugsite autojunk is inmiddels een eerste afbeelding plus filmpje te vinden!

Michel Perridon kennen we onder andere als sponsor van Christijan Albers en het Spyker F1 team. Het is overigens wel te hopen dat dhr. Perridon iets voorzichtiger is met het uitlenen van zijn Veyron dan met zijn Carrera GT, welke laatst op Zandvoort door iemand in puin werd gereden. Eén gecrashte Veyron is wat mij betreft voorlopig wel genoeg.

Bekijk de afbeelding en het filmpje.


bron : autoblog.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op woensdag 4 april 2007 om 14:45:
Die accu's branden zo lekker. We hebben òf hadden in Druten een uitgebrande versie staan op nederlands kenteken waarbij de volledige achterkant is weggefikt door een accu probleem. Dat schijnt vaker te gebeuren.


Lullig :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op woensdag 4 april 2007 om 14:34:
Die 407 ( fabrieksopgave ) haalt die dus , ze liegen iig niet haha...


Zelfs die 407 is een begrensde snelheid, de banden fabrikant durft geen hogere snelheid aan.
Ik dacht dat in autoweek eens is verschenen dat de veyron harder dan 410 zou moeten kunnen ...
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 21:20:
T enige wat hier bij stond was New Supercar from Russia
en heel veel russisch


Ziet er iig goed Uit :D
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=640 height=480 cacheid=001404230027741c208c4ff31a01d54194]http://www.fast-autos.net/data/images/9356.JPG[/img]

De cizeta heeft een V16, net als bovenstaande Spider versie van het model

The Fenice TTJ Spyder was designed by Marcello Gandini, the same man who designed the Cizeta Moroder V16T. The Spyder version of the Moroder V16T shares the same V16 engine but with a power boost: horsepower is up from 540 to 560, and torque has grown to 469 lb-ft. The manufacturer claims a top speed of 209 mph, making it one of the fastest convertibles in the world. The car made its debut at the 2003 Concorso Italiano in Monterey in August of 2003 (pictured).


Het origineel komt ui '91, de spider uit 2003 ... zoek de verschillen. Er is niet bijzonder veel gebeurd in 12 jaar tijd.
 
Waarschuw beheerder
dr staan dr 2 op de autorai..
heb er echt bij staan dromen joh

die lambourgini's die bij de ene stonden waren er niks bij
en bij die andere stond een maybay excelero ofzo en een ferrari enzo.. nou .. dan staat er aardig wat geld bij elkaar hoor ;)
Waarschuw beheerder
Beetje laat een spider na 12 jaar :S


Je kan natuurlijk ook een ferrari op maat laten maken door pininfarina.
[img  cacheid=000dc761002774a8dec28c9b1a01d5509d]http://www.autogaleria.pl/fotografie/ferrari/ferrari_p4-5_by_pininfarina_2006_05.jpg[/img][img width=450 height=337]http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http:%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fautowereld%2F20070108%2F12%2F1659214408-exclusieve-droomauto-ferrari-p4-5.jpg?v=2[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 17:14:
Je kan natuurlijk ook een ferrari op maat laten maken door pininfarina.


Voor die auto heb Ferrari zelf een Enzo van iemand overgekocht ;)
Is een moderne versie van de oude Ferrari P4

[img width=500 height=288]http://www.autodoplnky.cz/picture/novinky_tuning_foto/0_rok_2006/11_05_2006_ferrari/ferrari_p4_03.jpg[/img]

In 't wit is 'ie er ook :9

[img width=667 height=460]http://www.webwombat.com.au/motoring/images/ferrari-p45-4-big.jpg[/img]

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja ik weet dat het een 'replica' van de oude p4 is.
Maar er was er toch maar 1 gebouwd voor James Glockenhaus ??oiets;))
Misschien over laten spuiten.

Wat ik hoorde heeft hij geen complete enzo hoeven kopen maar kon hij een carroserie en motor bestellen en verder af laten bouwen bij PF
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 17:25:
Wat ik hoorde heeft hij geen complete enzo hoeven kopen maar kon hij een carroserie en motor bestellen en verder af laten bouwen bij PF


Ik had juist begrepen, doordat de Enzo niet meer gemaakt wordt, heeft Ferrari er 1 van een particulier over gekocht :/

Multimiljonair James Glickenhaus is de trotse eigenaar van een aantal Ferrari´s en groot fan van het Italiaanse automerk. Als autosportliefhebber gaat de voorkeur van Glickenhaus uit naar de raceauto´s uit de jaren ´60. Die beide passies vormden de droomauto van de Amerikaan. Een aantal maanden geleden klopte hij aan bij Pininfarina - de Italiaanse designstudio en huisontwerper van Ferrari - om zijn droom te verwezenlijken.

Enzo als basis
Samen met Jason Castriota - ontwerper bij Pininfarina - kreeg de droom van Glickenhaus vorm. Eerst op papier, daarna in de vorm van een schaalmodel en vervolgens als een rijdende sportauto. Als basis werd de Ferrari Enzo genomen, maar daarvan is nog maar weinig zichtbaar. Ruim 2.000 onderdelen zijn speciaal voor de P4/5 met de hand gemaakt. Dat heeft geresulteerd in een uniek ontwerp waarvan er slechts één op de wereld is.

Prestaties
Omdat de technische basis met de Enzo wordt gedeeld is ook de motor afkomstig van dit model. De 6.0 liter V12 is ongemoeid gelaten en levert in de P4/5 660 pk en een koppel van 657 Nm. Wat wel veranderde waren de prestaties. De body van de P4/5 is geheel van carbon en daardoor vederlicht. Daardoor verbeterde de sprint vanuit stilstand naar de honderd heel minimaal en nam de topsnelheid toe. In 3,55 seconden sprint de P4/5 vanuit stilstand naar 100 km/h en wordt uiteindelijke een topsnelheid van 362 km/h behaalt.

Droom verwezenlijkt
James Glickenhaus heeft met de P4/5 zijn droom verwezenlijkt. Pininfarina is trots op het resultaat en toont wederom hun kunnen.


Dan ben je wel heel erg geliefd bij Ferrari :9
Overigens "kost 2,6 miljoen pond om te produceren!" :|
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 23:03:
Cizeta is sneller dan een diablo
Ook exclusiever 10 stuks
v16 motor 540pk bij 8000tpm 540 nm bij 6000tpm
1991 reed hij al 320 en iets meer dan 4 seconden naar 100

bye bye diablo


:no:

Lamborghini Diablo

topsnelheid 335 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s

(de 1990 uitvoering)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:33:
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 17:25:
Wat ik hoorde heeft hij geen complete enzo hoeven kopen maar kon hij een carroserie en motor bestellen en verder af laten bouwen bij PF

Ik had juist begrepen, doordat de Enzo niet meer gemaakt wordt, heeft Ferrari er 1 van een particulier over gekocht


Dat was gewoon zijn Enzo en die heeft hij laten aanpassen. Zelfs de aerodynamica is verbeterd tov de gewone Enzo.
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:17:
In 't wit is 'ie er ook


Dat is dezelfde natuurlijk voordat ie gespoten werd.

Maar die "enzo" op de RAI was natuurlijk een FXX. Wel vet ding trouwens. B)
Waarschuw beheerder
Diablo in 3.9 op 100 in 1990?? De GT uit 99 bedoel je dan

Op topsnelheid is de diablo 5 km per uur sneller maar hij bereikt die snelheid pas veel later..

diablo 492 pk
cizeta 540 pk om over koppel niet te praten..
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=640 height=480]http://www.fast-autos.net/data/images/32886.jpg[/img]
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:17:
In 't wit is 'ie er ook


Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:33:
Ik had juist begrepen, doordat de Enzo niet meer gemaakt wordt, heeft Ferrari er 1 van een particulier over gekocht


Er is duidelijk te zien dat de lak ontbreekt.
Dit modelletje is me volledig ontgaan.

Uitspraak van Pro-Hcore op woensdag 4 april 2007 om 17:41:
Lamborghini Diablo

topsnelheid 335 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s

(de 1990 uitvoering)


Hij kwam een jaar later en deed er een volle 4 seconde over. De serie VT met geintegreerde rearwing is echt onwijs lelijk, kan alleen zo gauw geen afbeelding vinden.
Waarschuw beheerder
donateur
We hebben trouwens wel een hele rappe wagen gehad begin '90's.

De Dauer 962 :no: vies ding ... wel héél snel

[img width=684 height=449 cacheid=000dc7be002775805079673e1a01d572aa]http://gaiazov.com/Dauer_962_LM_004.jpg[/img]

specs:
Specifications
General Information
Vehicle Type:2-door coupe,production car
Price:$853,000Fuel Mileage:Unavailable
Drivetrain Configuration:Mid Engine/RWDEngine:Twin-Turbo Flat-6
Displacement:2994 cc
Horsepower:730 bhp @ 7400 rpm
Torque:517 lb-ft @ 5000 rpm
Max RPM:7800 rpm
Transmission:5-Speed Tiptronic
Dimensions
Weight:2381lbs
Performance
0-60 mph:2.6 sec
0-100 mph:Unavailable
¼ mile:Unavailable
Top Speed:250 mph


dan nog maar niet te spreken over deze proto :

[img width=500 height=365]http://relax.jeeran.com/almuraba/top10/S002.jpg[/img]

De Oldsmobile Aerotech uit 1987 , met een top van 445 km/h

of het model uit 1989 hieronder

[img width=400 height=202]http://info.detnews.com/dn/joyrides/2004/eyes04/94oldsaerotech.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Mooi dit soort foto's (Y)

Diablo Vt is sowieso nep met 4wd.

Die Dauer 3 liter twin turbo, ferrari gebruikte dat later ook voor de f40 en toyota later voor de supra.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 22:33:
Mooi dit soort foto's


heb jij niet nog iets leuks dan ?
Waarschuw beheerder
Wel in veel tijdschriften.
[img width=576 height=367 cacheid=000dc8c6002777d7853ac80e1a01d5cbda]http://www.motorsportcollector.com/0405IMAGES/AutoUnionStream/01.jpeg[/img]
Hele oude auto union (audi nu)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 19:30:
Diablo in 3.9 op 100 in 1990?? De GT uit 99 bedoel je dan


Neej heb het over de opriginele diablo uit 1990
een gt?? na mijn weten is die er niet je hebt wel de sv en de vt!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pro-Hcore op vrijdag 6 april 2007 om 00:18:
een gt?? na mijn weten is die er niet je hebt wel de sv en de vt!


zeker wel, verreweg ook de mooiste uitvoering die er is al je het mij vraagt.
Staat er eentje in het museum op het volkswagen terrein in Wolfsburg

[img]http://www.timpelen.com/?car=diablo_gt[/img]

Tevens is er nog een GT2 met van die bassie klap-lampen.

Heb nog wel iets leuks, lelijks en niet al te duur : een Farboud. Reeds in de Gumball 3000 van een jaartje of 2 ook mee. Kost slechts een € 80.000,- ...

[img width=500 height=234]http://www.fast-autos.net/data/images/2627.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Bij RTL Autowereld begreep ik dat ze de bugatti van Michel mogen "testen"...
Waarschuw beheerder
Farboud is idd een mooie auto.
Marokaanse sportwagen, Mister Farboud vond zijn carrera GT niet leuk genoeg en mocht geen enzo kopen van ferrari.
Dan maar zelf wat bouwen

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
er is weer wat Gumball nieuws voor de liefhebbers :

http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/08/gumball-line-up-bekend#post-8974

https://vip.partyflock.nl/topic/932018

Nog 3 weken, en dan is het weer tijd voor de jaarlijkse editie van de Gumball 3000. Een aantal enthousiastelingen hebben een lijstje gemaakt met oude bekenden en de meest opvallende verschijningen van dit jaar, waaronder bovenstaande stretched Ferrari 360 Modena, die bij de puristen vast niet zo in de smaak valt.

De eerste naam die genoemd wordt, is die van veteraan en op-een-na-irritantste deelnemer ooit Alex Roy. Hij heeft dit jaar weer beschikking over zijn oude vertrouwde M5 (met best wel goede remmen) in plaats van de Bentley Conti GT die hij vorig jaar met Michael Ross moest delen.

Andere opvallende verschijningen zijn o.a. onderstaande Turkse taxi (bij velen beter bekend als Dolmuº), een Roller van Mansory en een nagelnieuwe SLR McLaren 722.

Naar het schijnt doet ook de Nederlander Peter Hendricks mee met een VW Golf R32 in Herbie-stijl (zonder Lindsay Lohan achter het stuur mag ik hopen). Wie hier wat aan heeft toe te voegen mag het uiteraard droppen in de comments, en ik verwacht natuurlijk dat alle amateur-spotters naar Amsterdam trekken om flink wat foto’s te maken!


bron : autoblog.nl
Waarschuw beheerder
Duitse ex Audi medewerker Roland Gumpert met zijn Gumpert Apollo
[img width=640 height=480 cacheid=000dcd5400278507679247961a01d73a0e]http://www.rsportscars.com/foto/04/apollo06_07.jpg[/img]
 
Waarschuw beheerder
sommige zijn toch iets te 'strak' daar moet je gewoon zoeken naar een deur :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jochen op vrijdag 6 april 2007 om 07:59:
een Farboud


Lijkt veel op een Porsche 911 GT1 :/

[img width=640 height=480]http://www.fast-autos.net/data/images/7136.jpg[/img]

:)
Waarschuw beheerder
Ik hou wel van 'strak'...
Waarschuw beheerder
donateur
Die Gumpert is ook echt bruut, alleen nog nooit in het echt gezien. De wagen kende ik al wel een tijdje.
Zonder die verschrikkelijke kitcar vleugel lijkt de achterkant echt super bruut. In het echt weet ik het dus niet.


[img width=640 height=480]http://www.fast-autos.net/data/images/19698.jpg[/img]

[img width=640 height=480]http://www.fast-autos.net/data/images/19695.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Is dit dan strak :

[img]http://news.caradisiac.com/IMG/jpg/Mercedes-Benz_C_1000_Race_Lotec_2.jpg[/img]

Motorisch dik door Mercedes 850 pk
Body door Lotec ...

Kostte in 1995 slechts 2,200,000 $ ....

strakke achtervleugel toch ?

[img width=400 height=240 cacheid=001404fe00278574ff82e92c1a01d73f49]http://www.autosrapidos.com/superautos/l/lotec-c100001.jpg[/img]

[img width=347 height=130 cacheid=001404ff00278579936c93101a01d73f49]http://members.tripod.lycos.nl/Vorden/pics/lotec.jpg[/img]
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op dinsdag 10 april 2007 om 19:01:
Ik hou wel van 'strak'...


hebben we het nu over hetzelfde strak? O:)


Uitspraak van Jochen op dinsdag 10 april 2007 om 19:29:
strakke achtervleugel toch ?


winkelkarretje :P
Waarschuw beheerder
donateur
Speciaal voor dubke :

[img width=400 height=219 cacheid=0014056700278c4bfaeefa341a01d8328f]http://static.w3sh.com/wp-content/upload/_Pink_BugattiVeyron.jpg[/img]

:lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Richard op vrijdag 13 april 2007 om 09:45:
Speciaal voor dubke :


de eigenaar heeft wel meer van die mooie bakken

[img width=400 height=209]http://www.autoblog.nl/images/rolls_royce_camouflage_phantom_nigo.jpg[/img]
 
Waarschuw beheerder
Bizare machine!
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op vrijdag 13 april 2007 om 15:37:
de eigenaar heeft wel meer van die mooie bakken


:X lijkt wel een aflevering van de grote beurt :frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The-Beast op zaterdag 14 april 2007 om 05:37:
lijkt wel een aflevering van de grote beurt


het is enige verschil is dat deze auto's in originele staat wèl de moeite waard zijn ;)
 
Waarschuw beheerder
Stukje uit de AD:


Bij Hessing’s Autobedrijven in Utrecht, bekend van exclusieve automerken als Rolls-Royce en Bentley, zijn ze wel wat gewend. Maar zoiets als de Bugatti Veyron, dat hadden ze zelfs bij Hessing nog nooit meegemaakt. ,,Heel apart”, zegt Paul van de Brul, de verkoper van de duurste auto ter wereld.

,,Het is een heel gek merk en eerlijk gezegd makkelijk te verkopen. De Bugatti kent geen concurrentie en de meeste potentiële kopers melden zich zelf. Het zijn extreem rijke mensen die al minimaal tien dure auto’s bezitten. Een van mijn klanten nam er meteen ook maar een nieuwe Rolls-Royce en een Bentley bij. Ik hoef ook helemaal niet te onderhandelen over eventuele accessoires, want die zijn er niet. De uitrusting van deze auto is compleet.”

Een proefrit behoort wel tot de mogelijkheden. ,,Maar dat is meer een feestje”, bekent Van den Brul. ,,Iedere koper heeft er tot nu toe gebruik van gemaakt.” De proefrit vindt plaats bij de fabriek van Bugatti in Frankrijk.

,,Vaak hoef ik het vervoer niet eens te regelen. De klant biedt dan aan om met zijn privévliegtuig te gaan. Of hij stelt voor om met een paar van zijn Ferrari’s erheen te rijden. Ik zeg dan natuurlijk geen nee.”

Eenmaal in Frankrijk aangekomen, volgt een twee- of zelfs driedaags spektakel. ,,Een schoolreis, echt een uitje, zo moet je dat zien. We bezoeken de fabriek. Eten uitgebreid in de tuin van het kasteel van de familie Bugatti. Bij de proefrit rijdt de klant eerst mee met een voormalig Formule 1-coureur, die in dienst is van de fabriek. Daarna mag hij zelf achter het stuur. Nog nooit meegemaakt dat dat tegenviel. Iedereen is diep onder de indruk. De Bugatti mag dan met 1001 pk de sterkste personenauto ter wereld zijn, hij laat zich verbazingwekkend makkelijk berijden.”

Wie vervolgens tot de koop besluit, krijgt te maken met, wat Van den Brul zelf noemt, ‘een tamelijk arrogant’contract. ,,Eerst moet je 300.000 euro aanbetalen. Korting is onbespreekbaar. Ook het inruilen van een andere auto is onmogelijk. En nadat je de Bugatti hebt gekocht, mag je hem een jaar lang niet doorverkopen.”

Het is een publiek geheim dat Michel Perridon (computerbedrijf Trust), Fart van partyflock (mede-eigenaar van Dubke's eXotic Cars)en Jan Stuivenberg (rijk geworden in de koeltechniek) drie van de vijf Nederlandse kopers zijn.,,Ik hoop uiteindelijk op acht uit te komen”, zegt Van den Brul. ,,Dat is een mooi aantal als je bedenkt dat er slechts 300 auto’s voor de hele wereld worden gemaakt.”

Het afleveren van de auto vindt niet in Utrecht plaats, maar bij de fabriek. ,,Ja, dan is het weer een feestje. De mensen die de sleutels van deze auto overhandigd krijgen zijn net zo nerveus en opgewonden als iemand die een nieuwe Seat koopt”, ervaart Van den Brul.

,,Begrijpelijk, want vanaf het moment dat je de trotse eigenaar bent, maakt je deel uit van de exclusieve club van Bugatti-bezitters. Je wordt uitgenodigd voor allerlei internationale evenementen waar die auto ook staat. En je mag op een circuit in Duitsland met je eigen auto de 400 km/u barrière te doorbreken. Slaag je daarin, dan word je lid van de Club van 400. Het betekent dat jouw auto met zijn chassisnummer in het officiële Bugatti-register wordt opgenomen. Alle Nederlanders die de auto tot nu toe hebben gekocht, zullen hier zeker aan deelnemen.”

Van den Brul over zijn klanten: ,,Het zijn stuk voor stuk pure liefhebbers en levensgenieters, op het allerhoogste niveau. Ze houden van lekker eten, reizen, kunst en antiek. En geloof me, als ze voor het eerst bij de Bugatti staan, zijn ze als een kind zo blij. Bellen ze meteen, uitgelaten als een schooljongen, hun vriendjes op: je raadt nooit wat ik aan het doen ben! Hoor je dat motorgeluid?”
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 13:14:
Fart van partyflock (mede-eigenaar van Dubke's eXotic Cars)


:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Mooi verhaal :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 13:14:
Stukje uit de AD:


boeiend stuk: harde plasser taal
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op woensdag 18 april 2007 om 19:11:
harde plasser taal


Geen last van als ik dat soort dingen lees.
Waarschuw beheerder
Mooie tekst, laatste alinea vind het het mooist.


Club van 400 is ook (Y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op woensdag 18 april 2007 om 19:11:
harde plasser taal


:no:
Waarschuw beheerder
Ik heb een Bugatti gezien op de snelweg naar schiphol, vanuit de trein..

Heb me hoofd er voor aan het raam gestoten om hem te bekijken O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gajaa op vrijdag 25 mei 2007 om 09:22:
heb een Bugatti gezien


Nu heb je natuurlijk een, zij het vage, foto gemaakt met je mobiel ?!
Waarschuw beheerder
Nee, hij reed te snel :'(

Ik mocht wel op de autorai op de stand van Bugatti en Spyker kome (L)

Ik hou van vaders met connecties :P:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gajaa op vrijdag 25 mei 2007 om 09:22:
Ik heb een Bugatti gezien op de snelweg naar schiphol


wil je mijn vriendje zijn

Uitspraak van Gajaa op donderdag 31 mei 2007 om 16:25:
mocht wel op de autorai op de stand van Bugatti en Spyker kome


ik wil echt jou vriendje worden :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gajaa op donderdag 31 mei 2007 om 16:25:
Ik hou van vaders met Veyrons


tja
 
Waarschuw beheerder
das de auto waar ik me rijlessen in heb gehad.
examinator vond alleen dat ik niet snel genoeg reed:9