Partyflock
 
Forumonderwerp · 937937
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=450 height=215 cacheid=000db7bb00274b69a15862a01a01d0f5c9]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/bugatti%20veyron%20perridon.jpg[/img]

De eerste Veyron is in Nederland gearriveerd, het betreft een exemplaar van Michel Perridon (van Trust). Op onze nieuwe plugsite autojunk is inmiddels een eerste afbeelding plus filmpje te vinden!

Michel Perridon kennen we onder andere als sponsor van Christijan Albers en het Spyker F1 team. Het is overigens wel te hopen dat dhr. Perridon iets voorzichtiger is met het uitlenen van zijn Veyron dan met zijn Carrera GT, welke laatst op Zandvoort door iemand in puin werd gereden. Eén gecrashte Veyron is wat mij betreft voorlopig wel genoeg.

Bekijk de afbeelding en het filmpje.


bron : autoblog.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 april 2007 om 21:12:
Sinterklaas?


moet niet gekker worden, de sint heeft me boot gejat.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op maandag 2 april 2007 om 17:19:
Ik vind hem iig mooier dan de Veyron.
En de helft aan cillinders en turbo's en hij rijd bijna even hard..


Hij donderd in waarde naar beneden.
Hij heeft het design van begin jaren '90, afgekeken van de McLaren F1.
Geen import naar Nederland, wordt niet geserviced.
Geluid is absoluut bruut.
Presteert erg goed op circuit (niet echt Amerikaans hierin, gelukkig)

[quote]Als reactie op de Bugatti Veyron, de eerste auto met meer dan 1000 pk, heeft Saleen een aanpassing op de markt gebracht waarmee deze auto ook meer dan 1000 pk heeft. [/img]

Tja, wie is nu de trendsetter en wie de meeloper ;)

[edit]
Kan me niet voorstellen dat de S7 op nederlands kenteken te zetten is, deze zal nooit een typegoedkeuring krijgen bij de RDW
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind die Saleen niet mooi klinken voor een supercar, hoor! Vergeleken met een sportauto is het vet of een musclecar, maar als je het vergelijk met een Carrera GT of Enzo dan klinkt het voor geen meter imho.

De Veyron daarintegen klinkt als een gevechtsvliegtuig...

*** ik zoek ff het filmpje waarop ik die mening baseer ***

Luister en huiver :P: http://www.youtube.com/watch?v=iLQBpzqOpH8
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 april 2007 om 21:12:
Sinterklaas?


moet je toch nog even op wachten ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van roger rabbit op woensdag 28 maart 2007 om 23:45:
de Bugatti eb110 en dat was ook al geen kleintje .
dacht toendertijd 3.2 sec tot honderd .
12 cylinder met 4 turbo's en een dikke 600 pk.


Ja die heb ik persoonlijk liever dan de nieuwe. Hou noet zo ban rond en bol
Waarschuw beheerder
Cizeta v16 is ook leuk.
[img width=500 height=346 cacheid=000dc6680027717df4a508431a01d50348]http://www.timpelen.com/images/cars/cizeta_v16t_img01.jpg[/img]

Edonis van de 'oude' ingenieurs(eb110) die werkloos werden door de VW overname
[img width=640 height=480 cacheid=000dc66d00277184087427021a01d50348]http://img.photobucket.com/albums/v228/tyran01/edonis-7.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ik hou gewoon meer van echt racelijnen bij supercars.
Lomp en bol is voor mij te vw
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 19:37:
Cizeta v16 is ook leuk.


:no: Mislukte Diablo :D
Waarschuw beheerder
donateur
Deze blijft ook :kwijl:

[img width=600 height=411 cacheid=00140407002601bdc547ac181a01d5083d]http://www.motorcities.com/media/image/640/04CNM111745039A/1993-Jaguar-XJ220-silver-A-640.jpeg[/img]

Jag XJ 220
Waarschuw beheerder
Denk dat die bijna net zo geflopt en mislukt als de cizeta is. 12 cillinder was beloofd voor de xj220, krijg je er 6 met 2 turbo's :s. 300 haalde hij ook niet en je krijgt een mondeo interieur.. Mooi is hij wel..
Waarschuw beheerder
[img width=450 height=320 cacheid=000209ae002771bd99f650d41a01d50ba4]http://www.autoblog.nl/images/wp/TVR%20Speed12%20Londen%20voorkant.jpg[/img] TVR SPEED 12, straatlegaal maar niet normaal op straat te rijden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
T enige wat hier bij stond was New Supercar from Russia
en heel veel russisch
[img width=640 height=480 cacheid=00134043002771c47dce9bbb1a01d50c7f]http://www.supercars.net/Pics?streamPotd=y&year=2006&month=8&day=20[/img]
Waarschuw beheerder
Cizeta is sneller dan een diablo
Ook exclusiever 10 stuks
v16 motor 540pk bij 8000tpm 540 nm bij 6000tpm
1991 reed hij al 320 en iets meer dan 4 seconden naar 100

bye bye diablo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 23:03:
Cizeta is sneller dan een diablo
Ook exclusiever 10 stuks
v16 motor 540pk bij 8000tpm 540 nm bij 6000tpm
1991 reed hij al 320 en iets meer dan 4 seconden naar 100

bye bye diablo


Kan allemaal wel zijn, maar hij ziet er uit als een mislukte diablo :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 10:01:
maar hij ziet er uit als een mislukte diablo


Kruising tussen een Testarossa, een Diablo en wat fantasie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 19:37:
Edonis van de 'oude' ingenieurs(eb110) die werkloos werden door de VW overname


Net een ruimteschip...wel vet :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 19:37:
Edonis van de 'oude' ingenieurs(eb110) die werkloos werden door de VW overname


gaan die auto's dan ook in de uitverkoop ? een betalen twee halen of zo o:) ( dan wil ik er zo wel eentje 8) )
Waarschuw beheerder
Stukje van Top Gear waar ze de Veyron naar 407,4 km/u doortrekken :D

laatste aanpassing door een beheerder
 
Waarschuw beheerder
[img width=480 height=640]https://album.partyflock.nl/8210029.jpg[/img]



B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oei dit moet wel echt dure schade zijn :(

Idd een testarossa & diablo mix, en lotus Esprit achterkant bij de cizeta. Maar das ook logisch want bijna al die fabrikanten zitten dicht bij elkaar en de toeleveringsbedrijven toen leverden aan alle fabrikanten.
Maar vooral de techniek is voor die tijd (Y)(Y). en t is ook een auto waar normaal mee te cruisen is door de overvloed aan koppel
Waarschuw beheerder
van die link waar je zelf die kleuren kan bepalen zou ik best deze willen hebben :jaja:

[img width=642 height=479 cacheid=000dc71b002773d1dfefbd2b1a01d53896]http://i148.photobucket.com/albums/s37/Sannemeisje/4.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Die 407 ( fabrieksopgave ) haalt die dus :D, ze liegen iig niet haha...

Oei zonde van die schade :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Richard op dinsdag 3 april 2007 om 20:32:
Deze blijft ook


Die accu's branden zo lekker. We hebben òf hadden in Druten een uitgebrande versie staan op nederlands kenteken waarbij de volledige achterkant is weggefikt door een accu probleem. Dat schijnt vaker te gebeuren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op woensdag 4 april 2007 om 14:45:
Die accu's branden zo lekker. We hebben òf hadden in Druten een uitgebrande versie staan op nederlands kenteken waarbij de volledige achterkant is weggefikt door een accu probleem. Dat schijnt vaker te gebeuren.


Lullig :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op woensdag 4 april 2007 om 14:34:
Die 407 ( fabrieksopgave ) haalt die dus , ze liegen iig niet haha...


Zelfs die 407 is een begrensde snelheid, de banden fabrikant durft geen hogere snelheid aan.
Ik dacht dat in autoweek eens is verschenen dat de veyron harder dan 410 zou moeten kunnen ...
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 21:20:
T enige wat hier bij stond was New Supercar from Russia
en heel veel russisch


Ziet er iig goed Uit :D
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=640 height=480 cacheid=001404230027741c208c4ff31a01d54194]http://www.fast-autos.net/data/images/9356.JPG[/img]

De cizeta heeft een V16, net als bovenstaande Spider versie van het model

The Fenice TTJ Spyder was designed by Marcello Gandini, the same man who designed the Cizeta Moroder V16T. The Spyder version of the Moroder V16T shares the same V16 engine but with a power boost: horsepower is up from 540 to 560, and torque has grown to 469 lb-ft. The manufacturer claims a top speed of 209 mph, making it one of the fastest convertibles in the world. The car made its debut at the 2003 Concorso Italiano in Monterey in August of 2003 (pictured).


Het origineel komt ui '91, de spider uit 2003 ... zoek de verschillen. Er is niet bijzonder veel gebeurd in 12 jaar tijd.
 
Waarschuw beheerder
dr staan dr 2 op de autorai..
heb er echt bij staan dromen joh

die lambourgini's die bij de ene stonden waren er niks bij
en bij die andere stond een maybay excelero ofzo en een ferrari enzo.. nou .. dan staat er aardig wat geld bij elkaar hoor ;)
Waarschuw beheerder
Beetje laat een spider na 12 jaar :S


Je kan natuurlijk ook een ferrari op maat laten maken door pininfarina.
[img  cacheid=000dc761002774a8dec28c9b1a01d5509d]http://www.autogaleria.pl/fotografie/ferrari/ferrari_p4-5_by_pininfarina_2006_05.jpg[/img][img width=450 height=337]http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http:%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fautowereld%2F20070108%2F12%2F1659214408-exclusieve-droomauto-ferrari-p4-5.jpg?v=2[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 17:14:
Je kan natuurlijk ook een ferrari op maat laten maken door pininfarina.


Voor die auto heb Ferrari zelf een Enzo van iemand overgekocht ;)
Is een moderne versie van de oude Ferrari P4

[img width=500 height=288]http://www.autodoplnky.cz/picture/novinky_tuning_foto/0_rok_2006/11_05_2006_ferrari/ferrari_p4_03.jpg[/img]

In 't wit is 'ie er ook :9

[img width=667 height=460]http://www.webwombat.com.au/motoring/images/ferrari-p45-4-big.jpg[/img]

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja ik weet dat het een 'replica' van de oude p4 is.
Maar er was er toch maar 1 gebouwd voor James Glockenhaus ??oiets;))
Misschien over laten spuiten.

Wat ik hoorde heeft hij geen complete enzo hoeven kopen maar kon hij een carroserie en motor bestellen en verder af laten bouwen bij PF
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 17:25:
Wat ik hoorde heeft hij geen complete enzo hoeven kopen maar kon hij een carroserie en motor bestellen en verder af laten bouwen bij PF


Ik had juist begrepen, doordat de Enzo niet meer gemaakt wordt, heeft Ferrari er 1 van een particulier over gekocht :/

Multimiljonair James Glickenhaus is de trotse eigenaar van een aantal Ferrari´s en groot fan van het Italiaanse automerk. Als autosportliefhebber gaat de voorkeur van Glickenhaus uit naar de raceauto´s uit de jaren ´60. Die beide passies vormden de droomauto van de Amerikaan. Een aantal maanden geleden klopte hij aan bij Pininfarina - de Italiaanse designstudio en huisontwerper van Ferrari - om zijn droom te verwezenlijken.

Enzo als basis
Samen met Jason Castriota - ontwerper bij Pininfarina - kreeg de droom van Glickenhaus vorm. Eerst op papier, daarna in de vorm van een schaalmodel en vervolgens als een rijdende sportauto. Als basis werd de Ferrari Enzo genomen, maar daarvan is nog maar weinig zichtbaar. Ruim 2.000 onderdelen zijn speciaal voor de P4/5 met de hand gemaakt. Dat heeft geresulteerd in een uniek ontwerp waarvan er slechts één op de wereld is.

Prestaties
Omdat de technische basis met de Enzo wordt gedeeld is ook de motor afkomstig van dit model. De 6.0 liter V12 is ongemoeid gelaten en levert in de P4/5 660 pk en een koppel van 657 Nm. Wat wel veranderde waren de prestaties. De body van de P4/5 is geheel van carbon en daardoor vederlicht. Daardoor verbeterde de sprint vanuit stilstand naar de honderd heel minimaal en nam de topsnelheid toe. In 3,55 seconden sprint de P4/5 vanuit stilstand naar 100 km/h en wordt uiteindelijke een topsnelheid van 362 km/h behaalt.

Droom verwezenlijkt
James Glickenhaus heeft met de P4/5 zijn droom verwezenlijkt. Pininfarina is trots op het resultaat en toont wederom hun kunnen.


Dan ben je wel heel erg geliefd bij Ferrari :9
Overigens "kost 2,6 miljoen pond om te produceren!" :|
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op dinsdag 3 april 2007 om 23:03:
Cizeta is sneller dan een diablo
Ook exclusiever 10 stuks
v16 motor 540pk bij 8000tpm 540 nm bij 6000tpm
1991 reed hij al 320 en iets meer dan 4 seconden naar 100

bye bye diablo


:no:

Lamborghini Diablo

topsnelheid 335 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s

(de 1990 uitvoering)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:33:
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 17:25:
Wat ik hoorde heeft hij geen complete enzo hoeven kopen maar kon hij een carroserie en motor bestellen en verder af laten bouwen bij PF

Ik had juist begrepen, doordat de Enzo niet meer gemaakt wordt, heeft Ferrari er 1 van een particulier over gekocht


Dat was gewoon zijn Enzo en die heeft hij laten aanpassen. Zelfs de aerodynamica is verbeterd tov de gewone Enzo.
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:17:
In 't wit is 'ie er ook


Dat is dezelfde natuurlijk voordat ie gespoten werd.

Maar die "enzo" op de RAI was natuurlijk een FXX. Wel vet ding trouwens. B)
Waarschuw beheerder
Diablo in 3.9 op 100 in 1990?? De GT uit 99 bedoel je dan

Op topsnelheid is de diablo 5 km per uur sneller maar hij bereikt die snelheid pas veel later..

diablo 492 pk
cizeta 540 pk om over koppel niet te praten..
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=640 height=480]http://www.fast-autos.net/data/images/32886.jpg[/img]
Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:17:
In 't wit is 'ie er ook


Uitspraak van Richard op woensdag 4 april 2007 om 17:33:
Ik had juist begrepen, doordat de Enzo niet meer gemaakt wordt, heeft Ferrari er 1 van een particulier over gekocht


Er is duidelijk te zien dat de lak ontbreekt.
Dit modelletje is me volledig ontgaan.

Uitspraak van Pro-Hcore op woensdag 4 april 2007 om 17:41:
Lamborghini Diablo

topsnelheid 335 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s

(de 1990 uitvoering)


Hij kwam een jaar later en deed er een volle 4 seconde over. De serie VT met geintegreerde rearwing is echt onwijs lelijk, kan alleen zo gauw geen afbeelding vinden.
Waarschuw beheerder
donateur
We hebben trouwens wel een hele rappe wagen gehad begin '90's.

De Dauer 962 :no: vies ding ... wel héél snel

[img width=684 height=449 cacheid=000dc7be002775805079673e1a01d572aa]http://gaiazov.com/Dauer_962_LM_004.jpg[/img]

specs:
Specifications
General Information
Vehicle Type:2-door coupe,production car
Price:$853,000Fuel Mileage:Unavailable
Drivetrain Configuration:Mid Engine/RWDEngine:Twin-Turbo Flat-6
Displacement:2994 cc
Horsepower:730 bhp @ 7400 rpm
Torque:517 lb-ft @ 5000 rpm
Max RPM:7800 rpm
Transmission:5-Speed Tiptronic
Dimensions
Weight:2381lbs
Performance
0-60 mph:2.6 sec
0-100 mph:Unavailable
¼ mile:Unavailable
Top Speed:250 mph


dan nog maar niet te spreken over deze proto :

[img width=500 height=365]http://relax.jeeran.com/almuraba/top10/S002.jpg[/img]

De Oldsmobile Aerotech uit 1987 , met een top van 445 km/h

of het model uit 1989 hieronder

[img width=400 height=202]http://info.detnews.com/dn/joyrides/2004/eyes04/94oldsaerotech.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Mooi dit soort foto's (Y)

Diablo Vt is sowieso nep met 4wd.

Die Dauer 3 liter twin turbo, ferrari gebruikte dat later ook voor de f40 en toyota later voor de supra.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 22:33:
Mooi dit soort foto's


heb jij niet nog iets leuks dan ?
Waarschuw beheerder
Wel in veel tijdschriften.
[img width=576 height=367 cacheid=000dc8c6002777d7853ac80e1a01d5cbda]http://www.motorsportcollector.com/0405IMAGES/AutoUnionStream/01.jpeg[/img]
Hele oude auto union (audi nu)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PeterX op woensdag 4 april 2007 om 19:30:
Diablo in 3.9 op 100 in 1990?? De GT uit 99 bedoel je dan


Neej heb het over de opriginele diablo uit 1990
een gt?? na mijn weten is die er niet je hebt wel de sv en de vt!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pro-Hcore op vrijdag 6 april 2007 om 00:18:
een gt?? na mijn weten is die er niet je hebt wel de sv en de vt!


zeker wel, verreweg ook de mooiste uitvoering die er is al je het mij vraagt.
Staat er eentje in het museum op het volkswagen terrein in Wolfsburg

[img]http://www.timpelen.com/?car=diablo_gt[/img]

Tevens is er nog een GT2 met van die bassie klap-lampen.

Heb nog wel iets leuks, lelijks en niet al te duur : een Farboud. Reeds in de Gumball 3000 van een jaartje of 2 ook mee. Kost slechts een € 80.000,- ...

[img width=500 height=234]http://www.fast-autos.net/data/images/2627.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Bij RTL Autowereld begreep ik dat ze de bugatti van Michel mogen "testen"...
Waarschuw beheerder
Farboud is idd een mooie auto.
Marokaanse sportwagen, Mister Farboud vond zijn carrera GT niet leuk genoeg en mocht geen enzo kopen van ferrari.
Dan maar zelf wat bouwen

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
er is weer wat Gumball nieuws voor de liefhebbers :

http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/08/gumball-line-up-bekend#post-8974

https://vip.partyflock.nl/topic/932018

Nog 3 weken, en dan is het weer tijd voor de jaarlijkse editie van de Gumball 3000. Een aantal enthousiastelingen hebben een lijstje gemaakt met oude bekenden en de meest opvallende verschijningen van dit jaar, waaronder bovenstaande stretched Ferrari 360 Modena, die bij de puristen vast niet zo in de smaak valt.

De eerste naam die genoemd wordt, is die van veteraan en op-een-na-irritantste deelnemer ooit Alex Roy. Hij heeft dit jaar weer beschikking over zijn oude vertrouwde M5 (met best wel goede remmen) in plaats van de Bentley Conti GT die hij vorig jaar met Michael Ross moest delen.

Andere opvallende verschijningen zijn o.a. onderstaande Turkse taxi (bij velen beter bekend als Dolmuº), een Roller van Mansory en een nagelnieuwe SLR McLaren 722.

Naar het schijnt doet ook de Nederlander Peter Hendricks mee met een VW Golf R32 in Herbie-stijl (zonder Lindsay Lohan achter het stuur mag ik hopen). Wie hier wat aan heeft toe te voegen mag het uiteraard droppen in de comments, en ik verwacht natuurlijk dat alle amateur-spotters naar Amsterdam trekken om flink wat foto’s te maken!


bron : autoblog.nl
Waarschuw beheerder
Duitse ex Audi medewerker Roland Gumpert met zijn Gumpert Apollo
[img width=640 height=480 cacheid=000dcd5400278507679247961a01d73a0e]http://www.rsportscars.com/foto/04/apollo06_07.jpg[/img]
 
Waarschuw beheerder
sommige zijn toch iets te 'strak' daar moet je gewoon zoeken naar een deur :S