heb geen ps2
maar al zou ik ps2 hebben, dan zeker voor final fantasy
maar al zou ik ps2 hebben, dan zeker voor final fantasy
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 22:44:dat is met al die vette spellen; vind het ook debiel dat het niet overal tegelijk wordt gereleased en dan te bedenken dat de aziaten die spellen bijna een half jaar tot een jaar eerder hebben dan wij europeanen.
ik krijg er een brok van in mijn keel... Tissue iemand?
Vind het ook lijp, wat is er zo verschillend aan een US en een EU versie? ze praten allebij engels dus releasen die hap!
laatste aanpassing
een van mijn vriende heeft um al 
gedownload en ps2 omgebouwd, alleen het probleem is, ik wil um ook, heb geen geld voor ombouwen en hij komt niet voor de pc..
dus ik kan nog wel een paar maand wachten
nieuwe vechtsysteem is wel anders, je kan niet zelf vechten, alleen rondlopen en als je bij hem komt slaat ie automatisch..
beetje jammer..
ik had gehoopt op een nieuw vet systeem
gedownload en ps2 omgebouwd, alleen het probleem is, ik wil um ook, heb geen geld voor ombouwen en hij komt niet voor de pc..
dus ik kan nog wel een paar maand wachten
nieuwe vechtsysteem is wel anders, je kan niet zelf vechten, alleen rondlopen en als je bij hem komt slaat ie automatisch..
beetje jammer..
ik had gehoopt op een nieuw vet systeem
laatste aanpassing
nieuwe vechtsysteem is wel anders, je kan niet zelf vechten, alleen rondlopen en als je bij hem komt slaat ie automatisch..
beetje jammer..
beetje jammer..
Serieus? Maar is het alleen slaan of komt er ook magie enzo bij kijken? Dat kan wel interessant zijn, bij FF VII ben ik bijvoorbeeld af en toe ook gewoon een half uur bezig om al mn characters in te stellen.
kijk hier:
http://www.youtube.com/watch?v=DNIwG3-pyFU
zo is gevechtsysteem xii
http://www.youtube.com/watch?v=DNIwG3-pyFU
zo is gevechtsysteem xii
het is waarschijnlijk net zo'n systeem als meeste mmorpg's
alleen dan kies je acties uit menuutje nog wel steeds
die snake kan wel random gekomen zijn op die plek, dat is bij elke rpg zo alleen is het nu niet zo dat je _moet_ vechten elke zoveel stapjes zoals bij een oud systeem
alleen dan kies je acties uit menuutje nog wel steeds
die snake kan wel random gekomen zijn op die plek, dat is bij elke rpg zo alleen is het nu niet zo dat je _moet_ vechten elke zoveel stapjes zoals bij een oud systeem
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 november 2006 om 12:44:De meeste RPG's hebben we een escape functie hoor
zal jij wel vaak gebruiken he
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 november 2006 om 14:24:Hehe, weet nog wel de 1e keer dat ik een turn based rpg speelde (ff vii) ik echt bijna elke battle escapete, boss battles waren dan ook altijd een hel, en ben ook niet verder dan de 1e CD gekomen
me eerste rpg was volgens mij FF 1 op de SNES en daarna volgden er nog veull meer vooral onbekende
Dat VII uitkwam heb ik em een week ziekgemeld op me werk
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 november 2006 om 14:43:Ik weet niet, hoor, maar deze heb ik al zeker een week of 5 geleden gedownload voor de PS2
als je het niet weet hoe kan je hem dan 5 weken geleden gedownlaod hebben
[B.A.L.] Lijkt me niet echt interessant. T'is gewoon real-time, en automatisch gebeurt het volgens mij ook niet, je moet genoeg doen zo te zien. Trouwens, die slang lijkt wel uit het niets te komen, is die niet gewoon random?
is idd real-time, mah je moet alleen je aanval en mogelijke object selecteren, dan loopt net als bij FFx-2 een balkje vol en alsie vol is doet ie een aanval..
FFX-2 was trouwens simpel om uit te spelen, alleen de farplanes waren pauper, ik kon de weg niet vinden
Wat vinden jullie ervan?
Ik verlang steeds meer terug naar die prachtige games zoals Final Fantasy VII. De daarna uitgebrachte vervolg series hebben me nooit zo aangesproken zoals deel 7 dit heeft weten te doen, hoewel FFVIII in de buurt kwam, maar voor die tijd was het te hoog gegrepen; ze wouden toen al graphix proberen te realiseren wat ze pas echt goed met FFXII is gelukt.
Uiteraard zijn de graphix van XII ZEER gelikt en de gameplay is zeker niet slecht; het is eigenlijk veel te makkelijk, gambits instellen en voila, maar goed, het speelt lekker weg. Die Quickenings vind ik echt lomp; consumeert al je mp en doet vrijwel geen damage of ik doe iets goed fout, maar met een combo van ongeveer 10 hits doe ik misschien in totaal 1/5 of 1/6 dmg van een eindvijand zijn hp bar; ultiem ruk dus. Geef mij maar gewoon een ouderwetse limitbreak ala FFVII!
Verhaallijn van 12 is niet onaardig, maar toch een tikkeltje tam en de speelbare characters zijn lang niet zo "fantasy" als ik had gehoopt. Ik vind Penelo, Ashe, Basch en zelfs Vaan maar zaadloze figuren. Fran is kinky en Balthier is mijn held; slick ventje
Ik kijk om eerlijk te zijn uit naar FFXIII; dat ziet er erg goed uit en ze hebben ook de Gunswords van FFVIII weer geherimplementeerd.

FFXIII - ingame
Ik verlang steeds meer terug naar die prachtige games zoals Final Fantasy VII. De daarna uitgebrachte vervolg series hebben me nooit zo aangesproken zoals deel 7 dit heeft weten te doen, hoewel FFVIII in de buurt kwam, maar voor die tijd was het te hoog gegrepen; ze wouden toen al graphix proberen te realiseren wat ze pas echt goed met FFXII is gelukt.
Uiteraard zijn de graphix van XII ZEER gelikt en de gameplay is zeker niet slecht; het is eigenlijk veel te makkelijk, gambits instellen en voila, maar goed, het speelt lekker weg. Die Quickenings vind ik echt lomp; consumeert al je mp en doet vrijwel geen damage of ik doe iets goed fout, maar met een combo van ongeveer 10 hits doe ik misschien in totaal 1/5 of 1/6 dmg van een eindvijand zijn hp bar; ultiem ruk dus. Geef mij maar gewoon een ouderwetse limitbreak ala FFVII!
Verhaallijn van 12 is niet onaardig, maar toch een tikkeltje tam en de speelbare characters zijn lang niet zo "fantasy" als ik had gehoopt. Ik vind Penelo, Ashe, Basch en zelfs Vaan maar zaadloze figuren. Fran is kinky en Balthier is mijn held; slick ventje
Ik kijk om eerlijk te zijn uit naar FFXIII; dat ziet er erg goed uit en ze hebben ook de Gunswords van FFVIII weer geherimplementeerd.
FFXIII - ingame
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 07:07:maar met een combo van ongeveer 10 hits doe ik misschien in totaal 1/5 of 1/6 dmg van een eindvijand zijn hp bar; ultiem ruk dus. Geef mij maar gewoon een ouderwetse limitbreak ala FFVII!
je kan er zeker wel veel damage mee doen, kijk maar op ->> Quickening Guide
gebruik het eigenlijk zelden aangezien je bij een BOSS gelijk de lul bent dat alle drie de spelers gelijk geen energie mee hebben en dus niet kunnen "healen", "esuna", etc
ik zit trouwens al op 105 uur, damn wat gaat dat hard met de tijd, wil eigenlijk wel alle esper etc halen, maar d'r zitten toch een aantal rottige tussen
zoals die ene waar je GEEN magick kan gebruiken
laatste aanpassing
heb het spel nog nergenst zien liggen

idd 7
hoop nog altijd op een remake 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 07:07:Ik verlang steeds meer terug naar die prachtige games zoals Final Fantasy VII. De daarna uitgebrachte vervolg series hebben me nooit zo aangesproken zoals deel 7 dit heeft weten te doen
idd 7
Dik tevreden mee tot nu toe
Het is wel compleet anders dan alle voorgaande delen, maar dat boeit me totaal niet.. vond de rek er aardig uit inmiddels. Enige nadeel aan XII vind ik dat de karakters niet echt uitgediept zijn, maar voor de rest niets anders dan lof voor Square-Enix _0_
laatste aanpassing
Uitspraak van >>Simtec<< op donderdag 1 maart 2007 om 07:54:gebruik het eigenlijk zelden aangezien je bij een BOSS gelijk de lul bent dat alle drie de spelers gelijk geen energie mee hebben en dus niet kunnen "healen", "esuna", etc
De hoofdreden waarom ik ze liever ook niet gebruik. Het ziet er allemaal super-stoer uit, maar om vervolgens van 300+ mp naar 0 mp te gaan is me te nasty.
Ik zal wel even in de Guide gaan kijken; link doet het niet, maar ik ben bekend met gamefaqs
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 10:47:heb het spel nog nergenst zien liggen![]()
Mijn broer heeft er speciaal een amerikaanse ps2 voor aangeschaft; kan ik tenminste ook eindelijk weer geimporteerde FFIV, Chrono Trigger, FFV en FFVI spelen; zwaar oldschool
XII zou rond deze tijd uit moeten komen; Europees althans.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 10:47:idd 7hoop nog altijd op een remake
Ze zijn gek als ze GEEN remake zouden maken en dat doen ze ook echt nog wel, maar ik denk dat ze eerst wachten todat de techniek helemaal de bomb is en dat ze van de FFVII remake de kwijl release allertijden kunnen maken; ik hoop of denk dat ze de remake van VII willen laten tippen aan de graphix van Advent Children, maar dan ingame!
(moet kunnen als je naar games zoals Gears of War kijkt en anders zeker over een jaar of 2)
heb ook allang 100+ uur erop zitten
srry da ik het zeg maar ik vond het maar een graf spel!
het enige wat leuk was waren de mist aanvallen
summons heb k in het hele spel nie gebruikt alleen om die deur open te krijgen naar Giruvegan.
verders de bazen waren wel leuk alleen jammer dat de meeste je de heletijd helemaal para maakte.
maar van mij hadde ze de ouwe stijl mogen houden!!
sidequest was ook goed waardeloos
het enige wat leuk was waren de mist aanvallen
summons heb k in het hele spel nie gebruikt alleen om die deur open te krijgen naar Giruvegan.
verders de bazen waren wel leuk alleen jammer dat de meeste je de heletijd helemaal para maakte.
maar van mij hadde ze de ouwe stijl mogen houden!!
sidequest was ook goed waardeloos
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 22:04:maar van mij hadde ze de ouwe stijl mogen houden!!
elk deel had wel een ander stijl, welke bedoel je?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 07:07:Ik verlang steeds meer terug naar die prachtige games zoals Final Fantasy VII. De daarna uitgebrachte vervolg series hebben me nooit zo aangesproken zoals deel 7 dit heeft weten te doen
en meer hoeft er niet over gezegd te worden, FFVII is voor mij het aller beste RPG spel ooit
ik zit op dit moment te twijfelen omdat na FF VIII ik niet mee gespeeld heb of ik nu wel of niet FF XII moet halen...
ben bang dat het gaat tegenvallen omdat het spel niet meer overzichtelijk is gebleven na FF VII qua battle's en besturing






