Partyflock
 
Forumonderwerp · 935929
 
Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Hey monteurtjes en medeflockers die er verstand van hebben ...


Vanavond reed er een dik getunede auto langs me.
Ik vond hem best vet, maar wat mij het meest opviel, is dat als ie schakelt, dat ie dan een of ander vaag ''Pssst'' geluid maakt.

Dat vond ik nog vetter dus.

Iemand enig idee wat dat is ?
Waar je het kan krijgen ?
En eventueel wat het kost ?!?

8)





¥+¥=¥¥
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft
(hihi wil ook slim lijken O:) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft ;)
Waarschuw beheerder
donateur
sluit zich hier bij aan...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 00:18:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft


sow toe maar
 
Waarschuw beheerder
maar voor de wannabee's is er een blow of sound generator,dit werkt dmv een speaker.

Als je dat heb 0wn je dikke respect :respect:


:rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft
(hihi wil ook slim lijken )laatste aanpassing 11 maart 2007 00:19


8)

heb diep :respect: voor jou mang :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft


Uitspraak van powerpulz op zondag 11 maart 2007 om 00:24:
sluit zich hier bij aan...


Een vriend van me had een simpele luchtfilter erop waardoor die dat geluid ook had :/
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 00:33:
heb diep voor jou mang


hihi dankje :$

Uitspraak van Nona op zondag 11 maart 2007 om 00:33:
Uitspraak van Jochem de man op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft


Uitspraak van powerpulz op zondag 11 maart 2007 om 00:24:
sluit zich hier bij aan...

Een vriend van me had een simpele luchtfilter erop waardoor die dat geluid ook had


eindelijk iemand die het mij citeert B)
:X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nona op zondag 11 maart 2007 om 00:33:
Een vriend van me had een simpele luchtfilter erop waardoor die dat geluid ook had


das een ander geluid. dan hoor je m gewoon lucht aanzuigen en dat is geen psssssst tijdens schakelen
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nona op zondag 11 maart 2007 om 00:33:
Een vriend van me had een simpele luchtfilter erop waardoor die dat geluid ook had


nee niet...
Waarschuw beheerder
donateur
:roflol:..

n44b.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 00:18:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft


juist ja iemand bij mij uit de straat heeft dat ook een impreza :K:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
een turbo


Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
een dump-valve


Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
deze blaast de overdruk af


mooi geluid :yes:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 00:36:
das een ander geluid. dan hoor je m gewoon lucht aanzuigen en dat is geen psssssst tijdens schakelen


Ik denk dat hij dan idd een aangepaste luchtfilter had.
Of een deel verwijderd heb.
Ik heb ook het meeste verwijderd, hij maakt nu een kabaal :X
Als ik echt hard optrek, hoor je een complete orkaan naar binnen gaan :lol: Zoiets dan.
Erg vet.

Uitspraak van Alpha X op zondag 11 maart 2007 om 00:47:
n44b.


Jij bent jaloers Joa :lol:
Joa op zijn fahrrad :roflol:

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:51:
juist ja iemand bij mij uit de straat heeft dat ook een impreza


Klinkt zeker vet B)

Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 00:18:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft


Enig idee wat dit kost ?
Waar je het kan halen enz ... ?

Turbomotor is erg duur weet ik van mijn maat (nou ja, als ik zijn verhalen mag geloven dan)
Valve klinkt Resident-Evil achtig, en ook duur dus :p
Zal wel een dure grap zijn O:)





¥+¥=¥¥
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 02:33:
Valve klinkt Resident-Evil achtig


vergeet half life 2 niet;)
 
Artiest Noisome
Waarschuw beheerder
dan heb je dus schijnbaar geld teveel :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 00:16:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft
(hihi wil ook slim lijken


Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 00:18:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft


Uitspraak van powerpulz op zondag 11 maart 2007 om 00:24:
sluit zich hier bij aan...


en dan hebben jullie t allemaal fout...

een dumpvalve blaast de overgebleven lucht af doordat de gasklep dicht (of nagenoeg dicht) zit...hierdoor blijft je turbo niet op toeren..maar wordt de stress van je lagerhuis vd turbo afgehaald....

want als je weer gas geeft merk je dat de turbo weer op gang moet komen...

leuke bijkomstigheid is t geluid...maar de turbo blijft niet op toeren...
Waarschuw beheerder
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft.




:lol:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Vrachtwagen wannabee
 
Waarschuw beheerder
schakellen

:S jezus mina zeg :/.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op zondag 11 maart 2007 om 08:48:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft.


sluit ik me bij aan (y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van techno chrissy op zondag 11 maart 2007 om 12:12:
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op zondag 11 maart 2007 om 08:48:
dan heeft die auto een turbo en hebben ze een dump-valve erop gezet. deze blaast de overdruk af bij het schakelen en zorgt ervoor dat de turbo op toeren blijft.

sluit ik me bij aan


en ik ook jah een dumpvalve is dat
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 02:33:
Valve klinkt Resident-Evil achtig, en ook duur dus


:vaag:

De tyfus :rot:

Klep, ventiel, schuif , wat klinkt dat duur :vaag:


Wat een mongool
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 12:54:
dumpvalve is dat


Geen flauw idee...
klonk wel slim B)
 
Waarschuw beheerder
[img width=400 height=500]http://www.tstuning.no/shop/images/FMDVRSA.jpg[/img]
psssh klep
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 11:39:
Vrachtwagen wannabee


:vaag: a natuuluk....is bijna hetzelfde
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 11:39:
Vrachtwagen wannabee


ja juist ja ... volgens mij moet je kappen met drinken
Waarschuw beheerder
donateur
Dump Valve....
bekent van impreza's :kwijl:
Enige minpuntje, je MOET een turbo hebben...tegenwoordig ook mogelijk op dieselmotoren;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 02:33:
Zal wel een dure grap zijn


Zag laatst advertentie van autostyle.,. iets van €150,- maar dan moet je em nog aansluiten, kweetnie hoe handig je bent...?:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja vrij logisch dat je en turbo moet hebben anders heeft het weinig nut om de overtollige lucht eraf te blazen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Silver Corvette. op zondag 11 maart 2007 om 21:05:
ja vrij logisch dat je en turbo moet hebben


Tuurlijk, zeg ook nie dat het logisch is... zeg dat het een minpuntje is,,, anders wil ik het ook wel op me 1.4 injectie blokje:P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:02:
tegenwoordig ook mogelijk op dieselmotoren


ook nutteloos,ding heeft geen werking erop.


Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:14:
zeg dat het een minpuntje is


een turbo een minpuntje?wacht maar tot je er oit met 1 gereden heb ;p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 21:15:
een turbo een minpuntje?wacht maar tot je er oit met 1 gereden heb


de turbo is het minpunt nie...

het feit dat je een motor met turbo moet hebben...
Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:14:
anders wil ik het ook wel op me 1.4 injectie blokje


Waarschuw beheerder
Uitspraak van cossie 4x4 op zondag 11 maart 2007 om 08:26:
een dumpvalve blaast de overgebleven lucht af doordat de gasklep dicht (of nagenoeg dicht) zit...hierdoor blijft je turbo niet op toeren..maar wordt de stress van je lagerhuis vd turbo afgehaald....


dat zeg ik tog ook. omdat de druk achter je gasklep niet weg kan word er druk op gebouwd. dit remt de turbo weldegelijk af. dus als je zorgt door bijv. een dump-valve te plaatsen kan deze druk weg en valt het toerental van je turbo minder weg dan als je geen dump-valve er op heb zitten


Uitspraak van cossie 4x4 op zondag 11 maart 2007 om 08:26:
leuke bijkomstigheid is t geluid...maar de turbo blijft niet op toeren...


de turbo valt wel MINDER terug in toeren dan als je geen dump-valve heb




Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:02:
Zag laatst advertentie van autostyle


auto style :x


Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:02:
je MOET een turbo hebben...tegenwoordig ook mogelijk op dieselmotoren


:lol:

een diesel zuigt onbeperkte lucht aan en heeft niet eens een gastklep 8)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:02:
kweetnie hoe handig je bent...?


Niet :p

Uitspraak van Android B) op zondag 11 maart 2007 om 21:02:
je MOET een turbo hebben


Heb ik (nog) niet.

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 21:15:
een turbo een minpuntje?wacht maar tot je er oit met 1 gereden heb


Ik heb er mee gereden :/
Stelde weinig voor eigenlijk.
Voelt wel wat meer druk als je boven de 4000 toeren komt, maar that's it.





¥+¥=¥¥
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 maart 2007 om 08:32:
Stelde weinig voor eigenlijk.
Voelt wel wat meer druk als je boven de 4000 toeren komt, maar that's it


wat voor auto? een turbo werkt allang voor de 4000 toeren :/ tenzij hij nogal groot is,en dat merk je vanzelf :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foxhound op zondag 11 maart 2007 om 22:54:
dat zeg ik tog ook. omdat de druk achter je gasklep niet weg kan word er druk op gebouwd. dit remt de turbo weldegelijk af. dus als je zorgt door bijv. een dump-valve te plaatsen kan deze druk weg en valt het toerental van je turbo minder weg dan als je geen dump-valve er op heb zitten


ja de turbo blijft wel draaien..:vaag: zal raar zijn als t niet zo was..

als de dumpvalve de inlaat lucht afblaast ben je t kwijt...dus moet de turbo t opnieuw aanleveren..

als je geen dumpvalve heb blijft de lucht in de inlaat slangen zitten...dit remt de turbo wel meer af ja...

maar in vredesnaam...hoelang denkt men erover te doen met schakelen...

dus t voordeel van met of zonder dumpvalve valt wel mee..

met dumpvalve heb je een afblaas geluid..
zonder dumpvalve heb je "gechatter" van je turbo..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 maart 2007 om 08:32:
Ik heb er mee gereden
Stelde weinig voor eigenlijk.
Voelt wel wat meer druk als je boven de 4000 toeren komt, maar that's it.


rij er met een die 2bar druk draait...kijken of je nog wel uit je stoel kan komen tijdens de acceleratie..
 
Waarschuw beheerder
de turbo
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zondag 11 maart 2007 om 21:05:
ja vrij logisch dat je en turbo moet hebben anders heeft het weinig nut om de overtollige lucht eraf te blazen...


ja kan er ook zelf in blazen ? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 maart 2007 om 12:11:
ja kan er ook zelf in blazen ?


Sjah....succes :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 maart 2007 om 12:11:
Uitspraak van --- Red Corvette --- op zondag 11 maart 2007 om 21:05:
ja vrij logisch dat je en turbo moet hebben anders heeft het weinig nut om de overtollige lucht eraf te blazen...

ja kan er ook zelf in blazen ?


hahaha :P oke dat wil ik zien op de meeting haha
Waarschuw beheerder
50 euro ofzo,ligt eraan welke auto. en je moet een turbo hebben, want op me mini s kon het ook, maar dan moest eerst de motor eruit om er bij te komen. maar goed klinkt leuk.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op maandag 12 maart 2007 om 13:48:
Sjah....succes


heb niet gezegd dat ik dat doe ;)
Waarschuw beheerder
ik d8 dat met een blow off valve de turbo wat langer meegaat zelfde als met een turbo timer tog ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperFreak op maandag 12 maart 2007 om 18:50:
ik d8 dat met een blow off valve de turbo wat langer meegaat zelfde als met een turbo timer tog ?


:no:

verreweg de meeste draaien niet genoed druk en hebben ook niet een turbo die groot genoeg is om een dumpvalve echt noodzakelijk te maken...

fun is t wel uiteraard...
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperFreak op maandag 12 maart 2007 om 18:50:
ik d8 dat met een blow off valve de turbo wat langer meegaat zelfde als met een turbo timer tog ?


Dumpvalve en turbotimer zijn beide voor behoud van je turbo
Alleen is een turbotimer iets heel anders.
Dit zorgt er namelijk voor dat als je uitstapt je motor nog een paar minuten na blijft lopen (stationair) terwijl je je auto gewoon af kunt sluiten. Hierdoor kan je turbo geleidelijk afkoelen ipv bloedheet opeens stilstaan en dan afkoelen.

Werking van de dumpvalve is onderhand wel genoeg uitgelegd.
Waarschuw beheerder
placer ,

Wat betreft de turbotimer zit je goed maar een dumpvalve is zeker niet goed voor je turbo en verkort over het algemeen de levensduur van je turbo !