Partyflock
 
Forumonderwerp · 929796
 
Fri, 07.04.2006

Wat is breakcore? Donkere dansmuziek. Je komt het tegen op obscure feestjes met veel intimi, soms in een disco, soms een rokerige loods of kelder. Is dát echt dansmuziek? Die pokkeherrie? Ja, toch wel. Absoluut de bedoeling dat je beweegt, je beentjes licht en je armen lift. Je kan je laten wegjagen om onnozele redenen, of je ondergaat de bulk geluid en springt er als halve zolen op heen er weer. Dansen als losgeslagen gummiknuppels, als slachtoffers van opdringerig geluid. Het werkt verslavend.

Het is de voodoo van het ritme dat breakcore verslavend maakt, nummers waarover je je benen breken kunt als je iedere drum z’n beweging gunt. Door de overdaad aan drums, door het hoge tempo, maar ook omdat een breakcoremetrum structuur biedt en plots zichzelf kan ontkennen door z’n eigen ritme overhoop te gooien.

een voorbeeld van hoe zoiets eruit ziet in schrift:

‘enne enne enn enn enne enne enn enn ’

men noemt dit wel: ‘een stukje schrijfdrummen’.

‘EE ENN NNEKAKATURAGGA ENNE QQTGABBAENN NNE ENNE’

men noemt dit wel ‘een stukje breakcore-iaans ‘schrijfdrummen’.

De essentie is: druk, luid, van opbouw naar afbraak, en weer terug. Breakcore is mathematisch van opzet maar includeert de mogelijkheid op toeslaande wanorde. Incluis de obstinate vernietiging van haar eigen mathematiek. Oftewel: Break core.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een leek breakcore in huiselijke sfeer hoort en het afkeurt op de chaos ervan, of op bruutheid. Als jij die leek bent, probeer een feestje. Of als je een leek kent, neem deze mee. Het kan zomaar zijn dat leek bij afloop het feest diep onder de indruk weer verlaat. Met tegenzin en zo moe als een hond. De verslaving heeft dan, misschien maar voor even, wortel kunnen schieten in het lichaam van de leek.
De tip is dus: geef breakcore de gelegenheid overweldigend te zijn. Breakcore laat zich het best beluisteren in een omgeving die maximale geluidsdichtheid toestaat.

Waar vandaan
komt breakcore? Een korte vogelvlucht naar. Die vlucht 1, 2, 3 go! start bij house. House vormt het omslagpunt waar elektronische muziek een belangrijk onderdeel wordt van (jongeren)cultuur. En breakcore is een variant van elektronische muziek. Dat omslagpunt wat house heet is memorabel te noemen. Of je laat house in je leven toe en gaat er keihard voor, of je verafschuwt house om z’n mechanische simpliciteit en omdat er geen gitaren in zitten. Toen was het argument van het pro-kamp ook al iets van: “Je moet eens zo’n party meemaken.” Gelijk hadden ze. De houseroes deed je verdwijnen in opzwepend ritme, ontsnappen aan dagelijkse sores, het nú was het enige wat telde, lang leve het situationisme, zonder tijdsbesef vol liefde voor jezelf en de rest van de massa dansen. Je hart en het dreunen van de beat klopten samen, in synergetische extase.

Die roes in op het eerste oor heel basaal klinkend ritme is nieuw. Wennen. Alle begin is basaal. Nuance volgt gaandeweg.

Die typische roes wordt uitgediept. Voorkeuren specificeren zich en het geluid van de nieuwe muziek wordt onderzocht. Nieuwe machines worden gebouwd, compacte drumcomputers, synthesizers, software wordt ontwikkeld. Oude synthbeesten worden ontdaan van stof en koffievlekken en voor x geld verkocht aan de nieuwe musici. Veel muzikanten blijven anoniem, labels worden het criterium om iets wel of niet aan te schaffen. Labels representeren vaak ieder hun eigen stijl waarvan er ook steeds meer ontstaan. Lichte house, snelle house, diepe house, harde house, minimale house, monotone house, intelligente house, gebroken house, rare house. Genoemde bijvoeglijke naamwoorden kun je uiteraard weer samenvoegen tot andere nog genuanceerdere combinaties.

Wanneer breakcore nog geen breakcore heet, klinkt het als een melting pot van harde soorten house. Gabber, hardcore, jungle, tekno. Snelle vierkwartsmaten worden vervangen en gehusseld met gebroken ritmes. Het Duitse label Force Inc. combineert jungle met hardcore en noise. In Engeland ontstaat het label Ambush met DJ Scud. Onder experimenteel technolabel Audio Illusion komen gebroken platen uit. Zwitserland heeft Christoph ‘Praxis’ Fringeli en Frankrijk, oeh, vive La France! Cavage, Uncivilized World, Core Tex Labs, Hangars Liquides. In Frankrijk tiert la extremité welig. De hardste platen komen uit Frankrijk. De radicaalste platen. De ridicuulste platen. Of is dat een kwestie van smaak? Nog wat Fransen: La Peste, Saoulaterre, Rotator, Crystal Distortion.

“Oh, is dat geen breakcore?”
“…”
“Wat is dan volgens jou breakcore?
Waar leg jij de grens van breakcore?”

En Zinedine Ziedaar,
ineens is zomaar breakcore waar! Een nieuwe doorgefokte term voor een allegaar van de in het gangbare circuit als extreem bekend staande uitwassen van elektronische dansmuziek. Oef. Je mag de zin nog eens lezen. En dan door naar de temporele context. Eind jaren negentig – de tijd van de zorgelijke zorgeloosheid. Wanneer de leegte gevuld wordt met lounge en iedereen zowel creatief als nihilist is. Alles kan, alles mag. Gevaarlijk wordt het toch niet omdat niemand een idee heeft dat weerstand biedt aan de vluchtigheid van het moment. Alles moet vooral ook leuk zijn.

Kid606 – baasje van Tigerbeat6 – geeft met zijn lichtvoetige en cartooneske breakpop als eerste een gezicht aan anoniempje. Het vlegel van over het Atlantisch water smijt samples rave, idm, gabber en dancehall op een aanstekelijke jungle-groove en stelt het bloot aan zijn powerbook-effect arsenaal. Argeloos, schijnbaar zonder pretentie, springt hij in zijn stoute laarsjes van genre naar genre om er mee te spotten. Onbezorgde destructie met een glimlach, zonder gevaar. Donna Summer/Jason Forrest is ook zo’n goedgemutst Amerikaans sloperstype die voornamelijk punk, rock en disco onder zijn vervaarlijke slooptuig neerlegt en daar een vermakelijke breakpruttel van breit. Heel leuk.

Pas nadat de fijne, lege dagen voorbij zijn steigert breakcore en komt een harde kant boven die zich tevoren alleen in diepe kelders van verre panden had vertoond. De gein is voorbij. Venetian Snares - o alle goedheid! - wordt groot, groter, grootst bij Planet Mu en Hymen. Daarvoor was hij al een tijdje obscuur bezig met oplages van vijftig op tape (zie Ebay). Maar zijn razendsnelle brokjes beats worden nu gauw opgepikt door breakcore-adepten. De beats gaan niet recht naar vier, maar hobbelen geregeld via zeven. Zeven/achtste, de groove hapert en verbreekt in onhandelbare stukken kapot geluid. Op het moment dat Snares een album uitbrengt naar aanleiding van een vermoord meisje is de vrijblijvendheid voorgoed voorbij. Het is een waanzinnig stuk muziek: dikke drones met maniakale beats. Breakcore blijkt als geen ander genre in de elektronische muziek de chaos en de gruwel te kunnen beschrijven. Breakcore is subliem.

De stap naar Xanopticon is nog klein. Eigenlijk zijn we er al, ‘breakcore is subliem‘ - vergeet die stap. Wel eerst even voorstellen: man, klein van stuk, lang haar, metalshirt, Amerikaans. Beroep: core-knager, notenbreker, ‘muzikant’. Hij maakt onhandelbare fragmentatiebommetjes van industriegeluid die spartelen op ijzige ambienttapijten. De labiele ritmes ontsnappen voortdurend aan elke mogelijke verwachting van het brein. Daarom is het noodzaak uit de stroom der verwachtingen te stappen en je over te geven aan deze manie. Beweeg het hoofd eens ritmisch op en neer. Waanzinnig, he?

De maatschappij en
breakcore zijn natuurlijk met elkaar verbonden. Iedere muziek heeft haar link met de maatschappij. Muzikale expressie ontstaat uit karakter, uit voorkeuren, velen daarvan zijn maatschappelijk bepaald. Neem een punker. Een punker is geen punker omdat hij punkmuziek maakt, een punker maakt punkmuziek omdat hij punker is. Zijn schel anarchisme ontstaat uit de persoon die hij is, gevormd door zijn omgeving.
Zo eender een breakie. Breakcore lijkt wel wat op punk. Niet qua haardracht. Maar qua decibellen. Qua type link ook aan de maatschappij. Tegendraads, anti. Het verleggen van grenzen.

De ondergrond waar breakcore uit naar boven komt typeert zich door een ik-wil-alles-zelf-doen attitude. Ook erg punk. Zelf je feestje organiseren, zelf je muziek slijten, zonder tussenkomst van ‘verkopers’. Verkoop van experimentele plaatjes vindt plaats bij intimi thuis of op feestjes. Je moet maar net weten wie dan die plaatjes verkoopt. Je moet maar net weten waar dat feestje is. Dat is niet gemakkelijk, soms rijd je urenlang in de nacht rond om de juiste loods te vinden. Soms moet er een wandeltocht van minstens vijf kilometer door een modderige polder worden afgelegd om bij een cabaretesk tentenkamp te arriveren. De scene waarin breakcore sluimert is een verborgen scene. Een subnetwerk, gebruik makend van mobieltjes en mond-op-mond reclame.

Mochten de vrije vogels zich al illusies maken over het creëren van eigen culturele paden, het omzeilen van uitbuitende commercie, ook deze ‘punkie’ subcultuur blijkt haar eigen sterren te kweken, haar eigen conventionele systeempjes te ontwikkelen waaronder de muzikale innovatie dreigt te bezwijken. Daarnaast treedt de overheid natuurlijk op. Er zijn al geschreven boekjes over het geven van een feestje. Geen drugs, wel een drankvergunning, een feestvergunning, een ventvergunning, let op geluidsoverlast en om 04.00 uur sluiten. Tegen de freepartycultuur wordt hard opgetreden. Soms zelfs met de gummiknuppels als waarmee we ons daarnet in extase zo verbonden voelde.

En nu
is breakcore anders. Het zit niet meer diep verborgen in uitersten. Het is niet meer alleen het allegaar van elektronische extremen. Het is zelf een extreempje geworden. De nuancering binnen de typische roes vlucht voort. En breakcore is slechts een tint in het spectrum waartegen ze ageert. Als je over breakcore spreekt heb je het over een hoekje in de platenwinkel. Over een type feestje in een club. Diep spitten naar breakcore is niet meer nodig.

Het is jammer als nu juist breakcore zijn antagonisme naar bestaande systemen verliest. Juist deze term pretendeert alleen al in z’n meest letterlijke zin de weerstand tegen gangbaar. Nieuw is het niet. En house. Een tegencultuur waarvan de warsheid langzaam worden opgenomen in haar eigen consumptiewaarde. Punk is in wezen hetzelfde overkomen. House ook. House was in haar aanvangsfase net zo rebellerend maar heeft zich rustig naast gangbare dansmuziek genesteld. Als je nu zin hebt in een avondje dansen kun je zo kiezen uit tango, rock of house. Of alle drie. Het bijt elkaar niet.

Breakcore zet zich expliciet af tegen gevestigde muziek. Het schopt en slaat wild om zich heen. Veel albums bestaan uit bijeen gescharrelde samples van popmuziek die met een moker worden bewerkt. Het moet kapot. “Muziek kapot moet!’ is de naam van een avond in de OCCII waar geregeld gebroken geluid wordt geprogrammeerd. Zo’n avond kun je niet afsluiten in een discotheek. Fysiek kan het wel, ideologisch niet. Dansen op muziek waar je zojuist de vernietigde variant van hebt gehoord is moeilijk te rijmen. Zeggen dat het wel kan is een ontkenning van de uitzonderlijke positie die breakcore bekleedt. Breakcore als het tegengeluid, het contrast, de tegenpool die zich steeds tegenover popcultuur opstelt. Niet?

Een tegencultuur bestaat altijd binnen een cultuur; ze heeft haar nodig en gebruikt haar methodes om zich tegen haar af te zetten. Ze kan er niet aan ontsnappen. Rebelleren gebeurt altijd in de taal van de cultuur. Breakcore is dus altijd verbonden met de popcultuur. Voelt de breakcore-artiest zich hierdoor aangesproken? Heeft die - pas op, vies woord - pretenties? Over het algemeen niet. Hij (meestal een hij) houdt zich verre van pretenties. Beuken en schoppen wil die. Nieuw of niet nieuw. Hij heeft een drift tot destructie. En daar hoort bij: destructie van zijn eigen houding.

Gelukkig is het verleggen van grenzen en in het geheel niet afhankelijk van een nieuwe interpretatie van een begrip. Subcultuur zou in dat geval al vele doden hebben gestorven. Dat is niet het geval. Subcultuur verplaatst zich. Praxis, Hangars Liquides, Cavage bestaan nog steeds. Suburban Trash, Kool.Pop, Zod zijn erbij, zoeken innovatie. Oplages daarvan zijn laag en extreme expressie is de boodschap. Daarnaast heb je nu ook Planet-Mu, Hymen. Met een ‘conventionele’ vorm van breakcore. Cock Rock Disco en Tigerbeat6 proberen door design en rockinvloeden de muziek verder te brengen. Of dat lukt valt te betwisten. Het jeugdige Amerikaanse label Here’s My Card!? Ceedeetjes in de vorm van visitekaartjes met ieder zo’n vier minuten ongelooflijk harde breekterreur met een kwinkslag.
De progressie van breakcore hangt af van de mate waarin artiesten hun houding durven door te trekken. En ook van hoe wij erover communiceren. De progressievelingen zelf zullen met de term niet zo bezig zijn. In theorie zou de ultieme consequentie van breakcore moeten zijn: de vernietiging van zichzelf.
idd scroll verhaaltje...
breakcore blijft een hoopje ongeregelde teringherrie :flower:
 
Artiest Balbasaur
breakcore blijft een hoopje ongeregelde teringherrie :flower:


In tegendeel, in breakco...

nee, niet weer.
Uitspraak van FlipperT op donderdag 8 februari 2007 om 01:29:
breakcore blijft een hoopje ongeregelde teringherrie


als je de maat niet kan vinden begrijp ik het wel.

als je wat dieper kijkt is het complex, maar geniaal.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 01:43:
In tegendeel, in breakco...


neverending story...
laatste aanpassing
Zo op zijn tijd best lekker

Ik kan er niet te lang naar luisteren maar dat het ongeregelde teringherrie is ben ik het ook niet mee eens ;)
 
leuk geschreven. Ik kan het soms wel waarderen maar mis gewoon soms een lekker pot rammen. Voor mij zou het ideaal zijn om half breakcore/half uptempo (200+ bpm) te horen.

De originaliteit van de breakcore en soms rukt de muziek zich even los en dan stuitert het even door de ruimte en dan haalt de breakcore t weer in.

Maar het dansen op breakcore geeft mij niet zopveel voldoening.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 01:43:
In tegendeel, in breakco...


indd:D

I (L) Breakcore
 
is er niet iets te doen aan die 4 kwart maat? Het hoeft toch niet OF eentonige HC te zijn of semi-random brij?
daar hebben we dan weer uk hardcore voor
breakcore is wel vette muziek om een feest mee af te sluiten maar die hele tekst lezen,daar ben ik te lui voor:gaap:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 10:43:
leuk geschreven


ik denk leuk gekopieerd/geplakt ;)
Uitspraak van DRE :bier: op donderdag 8 februari 2007 om 14:52:
maar die hele tekst lezen,daar ben ik te lui voor


of te ongeïnteresseerd...

je zou dr is de tijd voor moeten weten...misschien dat je dan een beetje zou begrijpen wáárom breakcore

Uitspraak van DRE :bier: op donderdag 8 februari 2007 om 14:52:
wel vette muziek is


OT: mooi stukkie tekst! (Y)

breakcore is meer dan de meeste mensen denken...
laatste aanpassing
 
het is vage muziek maar juist daarom is het vet! je kan helemaal los gaan als idd De maat kan vinden

een stukje lezen kan geen kwaad toch

je word er misschien alleen wat wijzer van? ;)
mag ik misschien vragen waar je dit stukje tekst vandaan heb gehaald?
Uitspraak van Mulleeder op donderdag 8 februari 2007 om 18:13:
of te ongeïnteresseerd...


ook dat ik lees zelden lange verhalen tenzij het echt boeiend is maarja zonder zo'n lang verhaal vind ik breakcore ook vet(y)
dat is fijn voor je jongen...(Y)
Uitspraak van DRE :bier: op donderdag 8 februari 2007 om 14:52:
breakcore is wel vette muziek om een feest mee af te sluiten


Juist niet :s
jij bedoelt een hardcore feest neem ik aan?
De feesten zijn totaal anders...
Uitspraak van Frots op donderdag 8 februari 2007 om 20:14:
jij bedoelt een hardcore feest neem ik aan?


ja wantja een speedcore feest ermee afsluiten lijkt me niet echt logisch nee
Breakcore is heel onvoorspellend, maar toch ook voorspellend, maar boven al is het zoooooooo :respect:

Heerlijk heerlijk heerlijk :kwijl:
Uitspraak van FlipperT op donderdag 8 februari 2007 om 01:29:
breakcore blijft een hoopje ongeregelde teringherrie :flower:


Heb je het niet over industrial hardcore nu? :9
Uitspraak van Alpha X op donderdag 8 februari 2007 om 09:45:
geniaal


Mwa, wel complex in zekere zin...

Zeker geweldig alleen vind ik het wel thuisluistermuziek. (y)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 10:47:
is er niet iets te doen aan die 4 kwart maat? Het hoeft toch niet OF eentonige HC te zijn of semi-random brij?


BC is meestal gewoon 4/4 hoor...en semi-random bestaat niet, tis random of niet :P


Uitspraak van DRE :bier: op donderdag 8 februari 2007 om 20:19:
ja wantja een speedcore feest ermee afsluiten lijkt me niet echt logisch nee


Hoezo nie?
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Kvind heel die poeha (de tekst )nergens voor nodig:/

BC is imo juist niet dikwijls 4/4 en da is denk ik juist een van de essenties van die muziekstijl: experimenteren.
Het ritme moet gebroken zijn, vandaar misschien de naam "breakcore", een noize creator of een ladyscraper is nou niet meteen 4/4 :)

Breakcore is 'n heel breed genre, van poppy/ragga mashups à la cardopusher tot speedcore influenced 8/4 hits à la venetian snares en duran duran duran.

Wat bedoel je met 'n hardcorefeest??? Hordes gabbers op de pep met "clap your hands"-anthems??? Daar past breakcore ni echt bij nee 8)
Bedoel je tekno/industrial hardcore (frenchcore e.d.) daar past het opzekerz bij, is meestal ook hetzelfde publiek als op de bc feestjes dus :-P
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Deekore. op vrijdag 9 februari 2007 om 12:40:
een noize creator of een ladyscraper is nou niet meteen 4/4 :)


Juist wel, 4/4 heeft niets met kicks te maken, maar met de maat...DnB is ook altijd 4/4, BC ook.
vet stukje :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 00:49:
Op het moment dat Snares een album uitbrengt naar aanleiding van een vermoord meisje


welk album is dit?

Uitspraak van DRE :bier: op donderdag 8 februari 2007 om 14:52:
breakcore is wel vette muziek om een feest mee af te sluiten


Als je hiermee een gangbaar(!) hardcore feest bedoelt, zit je er ongelooflijk naast imo
laatste aanpassing
Ik wacht op teksten als:

Breakcore is, breakcore doet, breakcore leeft, breakcore geeft................
Uitspraak van Gilz op vrijdag 9 februari 2007 om 12:48:
welk album is dit?


Na wat diep denkwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat Find Candace het meest logisch is (y)

Hoe zit dat trouwens? was hij erbij betrokken ofzo, of is het een soort grap?
Het is nl best wel bot om bij het vermoord worden van een meisje n album met titels als Befriend A Childkiller, Find/Bind Candace uit te brengen

Edit: het is eigenlijk niet eens all1 bot, het is eigenlijk het meest verwerpelijke wat je als artiest kan doen :O

Edit2: omfg :dood:
On April 20, 2001, in Golden, Colorado, Connell Watkins, 54, and her associate, Julie Ponder, 40, were found guilty of reckless child abuse resulting in death. In addition, Watkins was convicted of a second felony, criminal impersonation, and of two misdemeanors -- obtaining a signature by deception and unlawful practice of psychotherapy. On June 18, both were sentenced to 16 years in Colorado state prison. Although this is the minimum sentence required for their offenses, the judge noted that "a 16-year sentence is a very strong statement to other mental-health professionals not to do what these defendants have done." What they did, of course, was not merely to kill an innocent and helpless child. They also tortured her for eight days while pursuing a baseless therapy for a bogus diagnosis.


Edit3: vooral Bind Candace :frusty:
On April 18, 2000, the two "psychotherapists," together with two "assistants," suffocated 10-year-old Candace Newmaker by wrapping her 70-pound body in a flannel sheet, piling on eight pillows and 673 pounds of adults. Her adoptive mother, Jeane Newmaker, a pediatric nurse practitioner(!), watched the entire episode, and a video camera recorded it. The two assistants and the mother also face charges and will be tried this fall.


laatste aanpassing
Uitspraak van Return to sender op vrijdag 9 februari 2007 om 12:51:
Ik wacht op teksten als:

Breakcore is, breakcore doet, breakcore leeft, breakcore geeft................


Of Ja! breakcore Nee! ....
8)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 12:48:
Juist wel, 4/4 heeft niets met kicks te maken, maar met de maat...DnB is ook altijd 4/4, BC ook.


Hoedatzo?
Ik bedoel zo'n breaks (meestal amen) is toch 2/4 ???
zo'n ritme dat altijd gebroken word door een ander element (zo ervaar ik het toch) :)
 
Maar het ritme wordt niet gebroken, alleen de breakbeats die gebruikt wordt...meeste breakcore is bijv. ook gewoon goed te mixen met hc
 
Ik snap eigenlijk die hele 4/4 maat niet. Ik hoor het op zich wel: vaak als je meetelt ‘gebeurt er iets’ (break, extra geluidje erbij etc) in het nummer op de 4e tel. Op die manier voorspel ik allemaal nummers die ik niet ken.. op zich wel lachen.. maar ik snap niet waarom ze dat aanhouden.
 
Tsja das gewoon ingebakken zeg maar, zo komt alles ook mooi uit, denk dat 90% van alle muziek op de wereld 4/4 is. Klassiek uiteraard vaak niet, ook jazz heeft veel uitstapjes. En noise, maar dat heeft niet eens een maat :P
 
maar dan is het toch ook wel lachen om eens de break op 1/4 of 3/4 erin te gooien? of een geluidje 7 kicks mee te laten doen ipv 4 of 8?

of ik ben ik nu te vernieuwend bezig voor de hardcore? :(
 
niet alleen voor de hc :P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 14:32:
Tsja das gewoon ingebakken zeg maar, zo komt alles ook mooi uit, denk dat 90% van alle muziek op de wereld 4/4 is. Klassiek uiteraard vaak niet, ook jazz heeft veel uitstapjes. En noise, maar dat heeft niet eens een maat


Noize creator echt wel,
en venetian snaresof duranduranduran maken volges mij tracks die eigelijk vanalle ritmes dooreen hebben.
(naar mijn gevoel eh)

Maja as je zegt dat de breaks een 4/4 ritme hebben dan begrijp ik je stelling, hoewel ik het er nog steeds niet mee eens ben ;-)

Blaasinstrumenten,wat is dat dan??? :-D
 
Welke tracks van noize creator zijn volgens jouw niet 4/4 dan? Ik herken in allemaal wel duidelijk die maat. Snares doet heel vaak 7/8, of een combo van 7/8 en 4/4 zoals in skelechairs remix...duran duran duran heb ik tot nu toe alleen maar 4/4 gehoord. Blaasinstrumenten kunnen ook gewoon 4/4 zijn.
kan 7/8?

volgens mij is dat 6/8 wat snares doet?
laatste aanpassing
Kheb 't niet over z'n oudere speedcore werk, maar zen breakcore geroienteerde werk, waarbij de bassdrum echt wel 2/4.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 00:49:
‘breakcore is subliem‘


Uitspraak van Alpha X op donderdag 8 februari 2007 om 09:45:
als je de maat niet kan vinden begrijp ik het wel.

als je wat dieper kijkt is het complex, maar geniaal.


preciess
Uitspraak van Gilz op vrijdag 9 februari 2007 om 13:00:
Hoe zit dat trouwens? was hij erbij betrokken ofzo, of is het een soort grap?


hij kan er door geinspireerd zijn?
die 2 verhaaltjes kan ik niet veel uit op maken..
dát gaat mn engels net te boven 8)
 
Breakcore is zeker goed daar ge je flink van uit je dak(y)
 
lama :9
laatste aanpassing
Uitspraak van UNTITLED. op vrijdag 9 februari 2007 om 19:02:
hij kan er door geinspireerd zijn?
die 2 verhaaltjes kan ik niet veel uit op maken..
dát gaat mn engels net te boven


t is vrij bot: t gaat over een 10-jarig meisje (Candace Newmaker) dat in juni 2000 8 dagen gemarteld is (oa door r pleegmoeder) en uiteindelijk in een laken is ingerold waarna 3 volwassenen op r zijn gaan zitten tot ze gestikt was...
Dus toen ik dat hoorde trok ik op zn zachtst gezegd wel even een wenkbrauw op bij tracktitels als 'Bind Candace'
 
Breakcore is lief.
 
breakcore is voor de gemiddelde muziekliefhebber mss wel nog toegankelijker dan trance... niet voor niets wijden zelfs gerenommeerde kranten aandacht aan dit fenomeen... het is een zeer gewaardeerde electronische muzieksoort inmiddels :yes:
Uitspraak van Gilz op vrijdag 9 februari 2007 om 23:59:
us toen ik dat hoorde trok ik op zn zachtst gezegd wel even een wenkbrauw op bij tracktitels als 'Bind Candace'


juah is waar, maar ik vind die childkiller track wel vet :D
de rest van die tracks heb ik niet, es even opzoeken binnekort
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 februari 2007 om 01:37:
breakcore is voor de gemiddelde muziekliefhebber mss wel nog toegankelijker dan trance... niet voor niets wijden zelfs gerenommeerde kranten aandacht aan dit fenomeen... het is een zeer gewaardeerde electronische muzieksoort inmiddels :yes:


:lol:
laatste aanpassing