Uitspraak van DrSander BDJT op vrijdag 20 oktober 2006 om 14:40:Ik ook, maar blijven de coils hetzelfde?
Nee nu worden ze vierkant
Anders heeft Thyssenkrupp nog wel hele mooie coils in de aanbieding.
Thyssenkrupp heeft ook seriues overwogen om Corus over te nemen, maar het was blijkbaar niet interssant genoeg
Volgens mij is Tata steel een stuk groter dan Corus
Volgens mij niet...
Volgens analisten is het echter nog niet uitgesloten dat er een concurrerend bod op tafel komt. Met een fusie tussen Corus en Tata ontstaat het op vier na grootste staalbedrijf ter wereld. Corus is, uitgedrukt in productie van staal, ruim drie keer zo groot als Tata. Samen produceerden de bedrijven in 2005 23,5 miljoen ton staal.
Thyssenkrupp
Onze ijzerboer...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 oktober 2006 om 20:13:Corus
Klantje....( goed voor een kleine ton in de maand aan omzet..)en tevens leverancier van divers ijzergoed...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 oktober 2006 om 20:13:Tata
een van de leveranciers waar wij mee in overleg zijn voor zaken, nu ze Corus hebben overgenomen zullen de zaken nog beter gaan....Ijmuiden-Halfweg is een wat korte afstand dan India - halfweg...
Lang leve de ijzerhandel...
Er is nog helemaal niks verkocht.
De board heeft de aanbeveling gedaan aan de aandeelhouders het bod te accepteren. Het is nu aan de (groot)aandeelhouders om daadwerkelijk te besluiten of zij de board steunen en het eens zijn met de argumenten en dus hun aandelen willen verkopen aan Tata.
Geloof dat hier over twee weken uitsluitsel over is.
Geloof dat hier over twee weken uitsluitsel over is.
Thyssenkrupp heeft ook seriues overwogen om Corus over te nemen, maar het was blijkbaar niet interssant genoeg
Niet genoeg kapitaal zeker om Corus over te nemen!!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 09:19:en wat heeft voor belang van de Nederlandse economie dat corus is overgenomen? is dit juist slechter of beter?
De prijzen zullen omhoog schieten schat ik, (nog hoger dan dat ze al lagen) afhankelijk wat de legeringen doen op de beurs
Onze ijzerboer...( ze leveren ons diverse cardankoppelingen waar wij weer een mooie cardan van bakken...
Alle gronstoffen die Thyssenkrupp gebruikt komen via de haven van Rotterdam en alle schepen die iets met Thyssenkrupp te maken hebben worden behandeld door ons kantoor
Niet genoeg kapitaal zeker om Corus over te nemen!!
Thyssnekrupp is bezig met het opzetten van een fabriek in Brazilie, dus er is idd wat kinder geld in kas, maar als Thyssenkrupp had gewild dan hadden ze Cores wel met gemak over kunnen nemen. Ze zijn groter als Tata.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 09:19:en wat heeft voor belang van de Nederlandse economie dat corus is overgenomen? is dit juist slechter of beter?
hoor er verschillende verhalen over.. de een zegt beter en de ander zegt slechter.
Dan moet ik zeggen; beter ... meer werkgelegenheid ...
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op maandag 23 oktober 2006 om 09:05:Tata is op alle gebieden groter, productie, werknemers en vermogen...
dit is niet helemaal waar hoor...staal is maar een onderdeel van tata. Ze doen ook veel met it enzo.
Tata is het moederbedrijf en een onderdeel daarvan is staal...
Misschien is Tata zelf wel veel groter dan Corus, Corus is iig veel groter dan Tata Steel. Corus staat nu op de 8e op de wereldranglijst van grootste staalbedrijven en met Tata erbij (of beter gezegd Tata met Corus erbij) worden ze 5e (bron: NRC).
Hoe dan ook, hoop dat ze die engelse achterstallige fabrieken snel saneren (ja sorry voor de engelsen maar het is toch niet te doen zo, IJmuiden maar winst maken die naar bodemloze put gaat die engeland heet...) zodat IJmuiden weer volop de winst voor zichzelf kan gebruiken.
Hoe dan ook, hoop dat ze die engelse achterstallige fabrieken snel saneren (ja sorry voor de engelsen maar het is toch niet te doen zo, IJmuiden maar winst maken die naar bodemloze put gaat die engeland heet...) zodat IJmuiden weer volop de winst voor zichzelf kan gebruiken.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 oktober 2006 om 14:35:corus is verkocht voor 9 miljard dollar aan 't Indiase tata
Met gratis tuinstoelenset t.w.v. 99,95! Isn't it amazing?
Uitspraak van Hardcore_lover op dinsdag 24 oktober 2006 om 17:13:Mop er staan daar 4 gloednieuwe hoogovens
Ja gebouwd met het winstgeld van IJmuiden, en nu maar hopen dat ze die wél goed onderhouden... (Maar wat je nu zegt wist ik overigens niet hoor, probeer me er alleen uit te lullen
halfweg heeft helemaal geen industrie toch
Mja...wij zijn de grootste assen-producent van de Benelux, wij leveren alle soorten en maten voor oa het leger, HTM, zware industrie, automotive en noem maar op...
Kleine industrie is ook industrie...weet je....wij produceren en reviseren, dus wel degelijk industrie..
Uitspraak van Hardcore_lover op dinsdag 24 oktober 2006 om 17:13:Mop er staan daar 4 gloednieuwe hoogovens
Gloednieuw?! Dan mogen ze wel eens een voorbeeld nemen aan HO6 en binenkort ook HO7, betere zijn er praktisch niet.
IJmuiden...bezorg het ff gratis naar de andere kant van de wereld...blijven me ramen misschien keer schoon (woon er precies tegenover)
Wie gaat er dan ook in IJmuiden wonen?!
Uitspraak van Hardcore_lover op woensdag 25 oktober 2006 om 22:05:Uitspraak van $ammie op woensdag 25 oktober 2006 om 15:38:
IJmuiden...bezorg het ff gratis naar de andere kant van de wereld...blijven me ramen misschien keer schoon (woon er precies tegenover)
Werk er.
M'n vriend ook, dus liever zie ik het niet verdwijnen
Uitspraak van SuperRupsje op dinsdag 24 oktober 2006 om 14:49:Misschien is Tata zelf wel veel groter dan Corus, Corus is iig veel groter dan Tata Steel. Corus staat nu op de 8e op de wereldranglijst van grootste staalbedrijven en met Tata erbij (of beter gezegd Tata met Corus erbij) worden ze 5e (bron: NRC).
"Wij" staan op twee
lekker puh
Gloednieuw?! Dan mogen ze wel eens een voorbeeld nemen aan HO6 en binenkort ook HO7, betere zijn er praktisch niet. Misschien gaan ze dan eens een keer winst maken in Wales.
Die 4 hoogovens in engeland zijn guppies vergeleken bij HO6 en HO7. En daar hebben ze ook vrouwen namen. Maarach
Ho6 is op het moment de grote jongen van de wereld. Nr1 zelfs kwa productie en kwaliteit.
Maar zodra die grote renovatie van de Ho7 klaar is en dat monster van een kraan van pirson (Biggest moving krane on the fucking planet) dan zal HO7 zijn oudere broer keihard gaan bijbenen!
Maar de plannen lopen ook om een Oxystaalfabriek meteen aan de hoogovens te plaatsen waardoor de treinen en de sigaren(om het vloeibare metaal te vervoeren) overbodig worden en de productie nog sneller kan gaan. Maar als dat gebeurt.. Damn dan staat er tog een gigantisch fabriek!
Maar dat duurt nog wel effies
laatste aanpassing
Ik ben ook wel eens bij de Hoogovens van Thyssenkrupp geweest in Duisburg, man man wat een gigantisch terrein is dat zeg, ongelooflijk gewoon, en dan al die ovens enz, en de walserij voor de coils, heel erg indrukwekkend.
De schaal waarop alles daar gebeurd is zo groot en vreemd, al die treinen die daar heen en weer rijden met vloebaar spul of kolen/erts, het is echt bijna een soort science-fiction film. Heel appart.
De schaal waarop alles daar gebeurd is zo groot en vreemd, al die treinen die daar heen en weer rijden met vloebaar spul of kolen/erts, het is echt bijna een soort science-fiction film. Heel appart.
laatste aanpassing
Als je op Schiphol moet landen op de polder- of zwanenburgbaan (geloof ik) vlieg je ook over het Corusterrein, ziet er vanuit de lucht ook erg bizar uit, regelrecht uit een Tim Burton film.
Hardcore lover > ga je ook met het corus-by-night treintje mee op 10 nov.?
Thijs > bij welke staalgigant werk jij dan?
Hardcore lover > ga je ook met het corus-by-night treintje mee op 10 nov.?
Thijs > bij welke staalgigant werk jij dan?
Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 27 oktober 2006 om 09:50:Thijs > bij welke staalgigant werk jij dan?
Thyssenkrupp Steel.
Teminste we halen hier in Rotterdam het ijzererts en de kolenschepen binnen, en de ijzerproducten van Thyssenkrupp die in Duisburg zijn gemaakt komen dan weer terug en worden in Rotterdam dan weer in zeeschepen overgeslagen. Verder nog wat los werk met grote scheepsmotoren e.d. die door Thyssenkrupp worden afgebouwd en Staal dat vanuit rusland binnen komt door de fabrikage van Gewapend beton en assen van voertuigen.
Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 27 oktober 2006 om 09:50:Als je op Schiphol moet landen op de polder- of zwanenburgbaan (geloof ik) vlieg je ook over het Corusterrein, ziet er vanuit de lucht ook erg bizar uit, regelrecht uit een Tim Burton film
Laatst niet gezien, maarja was ook een beetje brak op de vroege ochtend na 6 ur vertraging. (wel op de polderbaan geland)
Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 27 oktober 2006 om 09:50:Hardcore lover > ga je ook met het corus-by-night treintje mee op 10 nov.?
Ik vind het best. Hoelaat verzamelen bij het museum?.
Maarja er is niet echt veel wat dat treintje mij over de hoogovens kan vertellen.. Ken zelfs alle wegen bij naam
Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 27 oktober 2006 om 10:33:aha, je werkt voor de oosterburenconcurrent
Het stoomtreintje (of de locomotief ervan) dat voor excursies over het Corusterrein wordt gebruikt is ook van Krupp (of door hun gemaakt of whatever, hun logo staat er iig op)
idd.
Het treintje kan idd een Krupp logo hebben,rn bijv veel roltrappen en liften hebben ook alleen maar een Thyssen-logo omdat Thyssen en krupp nog nog niet heel erg lang bij elkaar zijn
Uitspraak van Hardcore_lover op vrijdag 27 oktober 2006 om 18:26:Ik vind het best. Hoelaat verzamelen bij het museum?.
mmm, als je nog geen kaartjes hebt gaat het niet lukken denk ik, het is geloof ik al uitverkocht...
En ja, voor de medewerkers van Corus komt er ws. weinig nieuws aan het licht tijdens dat ritje, het is dan ook voornamelijk leuk voor vrienden en fam. En het is cool om door de walserij heen te lopen, kan me daar echt vergapen aan die steeds langer wordende roodgloeiende plakken staal
Het treintje kan idd een Krupp logo hebben,rn bijv veel roltrappen en liften hebben ook alleen maar een Thyssen-logo omdat Thyssen en krupp nog nog niet heel erg lang bij elkaar zijn
Ik vond het voornamelijk grappig dat ze een locomotief van de concurrent gebruiken voor de excursies.
js > vraag me af hoe lief deheer Tata zal zijn voor de engelsen. Er gaat een verhaal de ronde (dus ja ik weet niet wat er van waar is) dat hij ooit een hotel heeft overgenomen van engelsen, waar bij de voordeur stond "verboden voor honden en indiërs", na de koop veranderde hij het bord in "verboden voor honden en engelsen"... Vraag me af hoe hij nu tegen de oude kolonisatoren aankijkt
Mja...wij zijn de grootste assen-producent van de Benelux, wij leveren alle soorten en maten voor oa het leger, HTM, zware industrie, automotive en noem maar op...
Kleine industrie is ook industrie...weet je....wij produceren en reviseren, dus wel degelijk industrie..
ken helemaal geen bedrijven in halfweg, hoe heet het dan?









![[SF] da Burp](/images/user/63_1047222.jpg)
















