raggen
Paalslobberje en greppelslikje (of zoiets)
Uitspraak van Mi !! op vrijdag 4 augustus 2006 om 16:36:
weeksen,
Aftrekken?
krijgen we de betekenis van weeksen nog ?.
weeksen , echt past niet echt, maar zal er op letten , mocht het ooit gezegt worden
je hebt wel :
kruiwagen dieuwen.
en
je vuist op poetsen.
ja zo noemde ze het hier vaak, nu hoor ik het bijna niet meer, maar die van jou kende ik ook nog niet
Uitspraak van Mi !! op vrijdag 4 augustus 2006 om 16:49:
ja zo noemde ze het hier vaak, nu hoor ik het bijna niet meer, maar die van jou kende ik ook nog niet
ja het zijn niet echt benamingen die vaak gebruikt worden, als iemand zegt , he zullen we even doppen, of , even plantjes planten, kan je mij opvegen
Wickse witte ja , "wiksen" spreek je in het limburgs uit als "Wickse" en dat is ook weer aftrekken !
Zal wel niet overal zo uitgesproken worden maar in ieder geval in regio 046 wel