Dat valt volgens mij ook wel mee. De motor hangt immers niet aan één kant, aan een vleugel, maar zijn beiden vrij gecentreerd aangebracht.
Als je hem niet trimmed gaat ie gegarandeerd in cirkeltjes naar beneden...
Maar het kan wel hoor, gewoon corrigeren...
WAT? WAT LUL JIJ NOU?!? De Superhornet is één van de meest veelzijdige toestellen in het Amerikaans arsenaal. Meer multi-role dan een F-16 en daarnaast van geboorte uit een all weather fighter, wat van de F-16 niet gezegd kan worden, aangezien deze upgrade pas later geimplementeerd is.
De luchtmacht is stikjaloers op de navy.
De Payload van de F18 is inderdaad minder als van de F16. Dat vanwege de aanpassingen die nodig zijn voor gebruik op een vliegdekschip. Aangezien Nederland die niet heeft, hebben ze dat ook niet nodig. Dus F18's kopen zou geld uitgeven zijn aan dingen die je niet nodig hebt.
Poep, wendbaarder betekent niet per definitie veelzijdiger. Wat ik al zei, een meer veelzijdiger toestel dan de Superhornet zal je op dit moment niet vinden.
In een dogfight legt een F18 het af tegen de MiG 29 Fulcrum vanwege de wendbaarheid. De F16 niet, dat maakt het veel geschikter als air superiority fighter. En daarom heeft Nederland ze gekocht voornamelijk.
Wat je dus niet hebt met een twee motorig vliegtuig.....
Ho, ik denk dat je bij een flame out in een 2 motorig toestel eerder een probleem hebt als in een 1 motorig toestel om de boel onder controle te houden. Wat ik al zei, als je full throttle een flame out krijgt, gaat het toestel om z'n as draaien totdat je hem trimmed. Doe je dat niet op tijd, kan je het shaken in een twinengine...
Een single engine valt gewoon stil en wordt een heel duur zweefvliegtuigje...
Ik weet niet wat ik liever zou hebben op dat moment...