Partyflock
 
Forumonderwerp · 878696
594x bekeken
Artiest {SHOWLIST artist 12757, 34038}
Waarschuw beheerder
Iemand hier wel eens wat van gehoort???

www.turbonator.com

Ze claimen 35/40 PK vermogenswinst... :|

Klinkt iig beetje kwakzalverig...
Waarschuw beheerder
jah klopt die ken k wel maar of t nou egt werkt
Waarschuw beheerder
het werkt zeker
Waarschuw beheerder
sluit dan een vinnetje van je pc op je luchtinlaat aan, zelfde principe :x k geloof er niks van b)
Waarschuw beheerder
donateur
It's a amazing discovery !!

Check it out bill, it really works !

oooh wauw !!! It doesn't do anything

Yeah and that for only 59,95. It's amazing :|
Waarschuw beheerder
tuurlijk klopt er niks van. En zoveel vermogen win je er echt niet mee hoor!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 42 op dinsdag 6 juni 2006 om 19:56:
Niet spotten met Mike "Amazing discovery" Levey


Whehehe ;) die fansite (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Een kleine hoeveelheid extra vermogen (dus onmerkbaar) lijkt me wel aannemelijk, maar zoveel als zij zeggen? Dacht het niet!
Waarschuw beheerder
en nou nog zo'n ding voor m'n tomos, dan stijg ik op ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op dinsdag 6 juni 2006 om 19:29:
It's a amazing discovery !!

Check it out bill, it really works !

oooh wauw !!! It doesn't do anything

Yeah and that for only 59,95. It's amazing


hehehe :D

mjah,vraag me het idd af...
Zou wel eens wat stats van zo'n ding willen zien...
voor/na montage :)
Waarschuw beheerder
Het enige verschil in vermogen na inbouwen van zo'n ding is het gewicht van de 59,95 euro minder in de portemonee van de bestuurder...
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
ja da is denk hetzelfde als een acromaat die acromatieseerd de binnekomende waardoor deze compact wordt en zeer snel en gemakkelijk in de cilinders komt

en de wagen beduidend harder zal rijden
 
Waarschuw beheerder
is al 10000 maal bewezen dat dat ongelofelijke crap is kijk eens hoeveel liter lucht je blok ndig heeft late we zeggen per minuut dat blaast dat ding nooit bij


ik heb wel eens een filmpje gezien met testbank daarbij een civic met vtec blok en een opgevoerde bladbazer op nos dat werkte wel en dat haalde op ze alleruiterste 35 pk :/


conclusie crap dus :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 18:30:
is al 10000 maal bewezen dat dat ongelofelijke crap is kijk eens hoeveel liter lucht je blok ndig heeft late we zeggen per minuut dat blaast dat ding nooit bij


Anders lees je ff wat het is. Dat ding blaast niet eens
blijft toch bullshit, net alsof iedereen honderden euro's zou uitgeven aan custom turbo's en weet ik wat terwijl ze met 50 dollar of weet ik hoeveel klaar zouden zijn :gaap:
 
Waarschuw beheerder
ik heb da op mijn Automatische Lager Regeling zitten

op mijn linker wiel heb ik er 40pk bij en op mijn rechter 37,2pk..

gaat ie harder door de bochten..

En als ik em op dubbele snelheid zet dan krijgt ie meer druk in de wielen..!
Waarschuw beheerder
Ja, heb ook vaak zitten twijfelen. Dat ding moet érg hard blazen wil ie vermogenswinst opleveren.
Ik heb er zelf aan zitten denken om het op mijn Peugeot 106 1.1 liter te zetten om te kijken wat het doet, misschien dat ik het nog wel doe hoor. Anders laat ik het wel weten:d maar op die 40pk reken ik sowieso niet...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 21:51:
ik heb da op mijn Automatische Lager Regeling zitten

op mijn linker wiel heb ik er 40pk bij en op mijn rechter 37,2pk..

gaat ie harder door de bochten..

En als ik em op dubbele snelheid zet dan krijgt ie meer druk in de wielen..!


Uitspraak van The delicate sound of thunder op woensdag 7 juni 2006 om 23:50:
vooral in combinatie met blauwe bougievonkjes indd


:roflol:
 
Waarschuw beheerder
Kinders...

De bedoeling van dit gevalletje is om een homogener mengsel in de cilinder te verkrijgen door het opwekken van swirl; een schroefdraadvormige luchtstroom in de inlaatbuis. Het is geen compressor of wat dan ook, het ding draait niet eens rond. Dat het onzin is, mag duidelijk zijn. Alleen vanuit het technische oogpunt is het al onmogelijk hiermee een dergelijke vermogenswinst te behalen, maar vanuit commercieel oogpunt is het helemaal crap. Als het echt zou werken, zouden de autofabrikanten dan niet zelf al zo'n geval installeren? Is toch goedkoop snelle motoren ontwikkelen zo...

In werkelijkheid geven fabrikanten ontzettend veel geld uit aan het ontwikkelen van cilinderkoppen en inlaatbuizen die de vullingsgraad verbeteren en het creëren van een homogeen mengsel bevorderen. Met name de steeds strenger wordende milieueisen zijn hier de grootste oorzaak van. Als je echt 40 of 50 PK wil winnen met het aanpassen van de inlaat van een atmosferische benzinemotor, zul je toch echt je kop moeten laten flowen, en grotere (inlaat)kleppen moeten plaatsen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 01:11:
Als je echt 40 of 50 PK wil winnen met het aanpassen van de inlaat van een atmosferische benzinemotor, zul je toch echt je kop moeten laten flowen, en grotere (inlaat)kleppen moeten plaatsen


MOehwhahaah en daar haal je 40 / 50 pk mee, dacht het toch ff niet.
Waarschuw beheerder
'Smondje' heeft denk ik groot gelijk
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dan toch meer aan :

Dikke nokkenas.
ITB's
Stand alone motormanagement
Bewerkte kop
spaghetti

Met je kop flowen spreidt je je koppel zodat je motor eerder en langer zijn koppel kan benutten. Daar haal je echt geen 40 pk mee en met die grotere kleppen ook niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het ging over ongeblazen ;)
Waarschuw beheerder
dan kan je er beter een bladerblazer opbouwen ;P hehe

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=AB544E3B-5DFF-416D-9CFD-A1AD23CA9564
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOTSSIEE op donderdag 8 juni 2006 om 18:17:
dan kan je er beter een bladerblazer opbouwen hehe

http://videos.streetfire.net/P ... B-5DFF-416D-9CFD-A1AD23CA9564


LMAO! :D
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind deze veel leuker.. 8)

http://videos.streetfire.net/video/d6259532-8f28-42b5-8f6e-f45a7208eafa.htm
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op donderdag 8 juni 2006 om 09:44:
MOehwhahaah en daar haal je 40 / 50 pk mee, dacht het toch ff niet.


Hangt er vanaf met wat voor motor je te maken hebt. Op een 2L motortje zul je dat misschien niet redden. Op een 5.7L V8 kan het makkelijk. En hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal doet met de kop flowen. Dat is niet per se alleen maar de kanalen poleisten.

En ik zie niet helemaal het verschil tussen een wildere nokkenas en grotere kleppen. Beiden resulteren in een betere vullingsgraad. Alleen is een nokkenas wat makkelijker voor beun de haas. En wat is het verschil tussen een bewerkte kop en een geflowde kop?

Omdat dit topic gaat over een aanpassing in het inlaatkanaal zei ik alleen wat over kleppen en flowen. Daar kunnen nog o.a kelken, luchtfilters en multi-throttlevalves bij. Dat je met een vrij programmeerbaar motormanagement en turbo's en NOZ ook meer vermogen krijgt lijkt me wel logisch. Maar daar hebben we het hier niet over.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Mijn auto heeft nie eens een management systeem.. hahahaha...

kan ik nie gewoon iets doen met een hamster in een radje ofzo??

hek + 1hk ;-) hahaha

tips of ideeen?? ik hoor t graag...

Teun de beun.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 22:25:
Op een 5.7L V8 kan het makkelijk


Eerst zei je een atmosferische motor, en dan neem je ineens een hele grote motor om het wel te halen :S niet echt waar je het doorgaans over hebt hier in nederland.

Omdat dit topic gaat over een aanpassing in het inlaatkanaal zei ik alleen wat over kleppen en flowen. Daar kunnen nog o.a kelken, luchtfilters en multi-throttlevalves bij. Dat je met een vrij programmeerbaar motormanagement en turbo's en NOZ ook meer vermogen krijgt lijkt me wel logisch.


ITB's is gewoon je luchtkanaal veranderen. En dat krijg je vaak niet voor elkaar zonder een stand alone systeem, vandaar.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op donderdag 8 juni 2006 om 23:36:
Eerst zei je een atmosferische motor, en dan neem je ineens een hele grote motor om het wel te halen niet echt waar je het doorgaans over hebt hier in nederland.


Nou en? :)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 23:13:
kan ik nie gewoon iets doen met een hamster in een radje ofzo??


ja die hamster voeren met een gram pep dan loopt ie ook beduidend harder
 
Waarschuw beheerder
ha ha ha :nocheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op donderdag 8 juni 2006 om 23:36:
Eerst zei je


Je kan ook over elk zinnetje gaan zeuren natuurlijk. De grote lijnen van Smondje zijn wel duidelijk, en ik geef hem groot gelijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 09:18:
Nou en?


Het is gewoon niet eerlijk ;p
 
Waarschuw beheerder
:Cry: buhuu
Waarschuw beheerder
donateur
:rot:
 
Waarschuw beheerder
:kusje:
Waarschuw beheerder
donateur
:kwijl:
 
Waarschuw beheerder
:$ hihi
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 01:11:
De bedoeling van dit gevalletje is om een homogener mengsel in de cilinder te verkrijgen door het opwekken van swirl; een schroefdraadvormige luchtstroom in de inlaatbuis. Het is geen compressor of wat dan ook, het ding draait niet eens rond. Dat het onzin is, mag duidelijk zijn. Alleen vanuit het technische oogpunt is het al onmogelijk hiermee een dergelijke vermogenswinst te behalen, maar vanuit commercieel oogpunt is het helemaal crap. Als het echt zou werken, zouden de autofabrikanten dan niet zelf al zo'n geval installeren? Is toch goedkoop snelle motoren ontwikkelen zo...


:respect:

Uiteraard kan zon buisje niet zoveel vermogenswinst betekenen....:/ er komt namelijk echt niet meer lucht je blok in....heb je echt een turbo voor nodig, die maakt de deeltjes compacter waardoor er een betere lucht/benzine mengsel is, welke weer explosiever is en voor vermogenswinst zorgt....
wel kan het zo zijn dat het geluid meer vermogen doet verwachten dan dan er eigenlijk aanwezig is.......gewoon feek dus....:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op dinsdag 13 juni 2006 om 19:46:
heb je echt een turbo voor nodig


Of een mechanische compressor.

Uitspraak van DanM op dinsdag 13 juni 2006 om 19:46:
die maakt de deeltjes compacter waardoor er een betere lucht/benzine mengsel is


Meer lucht, maar je hebt ook meer benzine nodig voor een goed resultaat.
 
Waarschuw beheerder
idd echte bullshit, in je inlaatkanaal moet juist een goede flow zijn, en niet in 1 keer een blok wat voor een obstakel zorgt, dan komt er veel te weinig lucht door.