Je bent echt een grote grapjas, die combinatie van je mning en dan dat peace eronder, is dat jouw vrijbrief om alles te zeggen wat je maar wilt?
In mijn beleving heb ik niemand beledigd in het bovenstaande bericht en ook niet in voorgaande berichten(duidelijk in de ik-vorm geschreven & mijn beleving), dat was ook niet de bedoeling. Kwestie van lange tenen wellicht? En nee dat ik eindig met peace, is niet mijn vrijbrief, dat heb ik niet nodig, kan best zijn dat je dat onaangenaam vind, even goede vrienden wat mij betreft, vandaar 'peace'.
Ik vond jou recensie over de laatste HQ dus werkelijk nergens opslaan en heb zelden zo een botte en onaangename belevenis van een feest gelezen. Komt bij dat ik er zelf ook was en het enige dat je had kunnen en mogen zeggen was dat het geluid slecht was achterin de grote zaal en dat je nergens even kon zitten, verder was er niets mis met de laatste HQ.
-> dit is natuurlijk zeer normatief, jij bepaalt toch niet wat ik mag zeggen van een feest, bovendien bepaal jij niet de stijl waarin het geschreven wordt, op basis waarvan bepaal jij dat? Blijkbaar past het niet in het beeld wat jij hebt hoe er naar hardhouse MOET worden gekeken. Dit viel mij reeds eerder op in het grote fausto in sensation topic. In mijn beleving is het dat als er mensen zijn die in jouw optiek negatief of kritisch zijn over hardhouse dan word je enorm fel (je bent overigens niet de enige). Wat er verder gebeurd is dat er altijd wel een aantal mensen dan zijn die elkaar gaan bijvallen. En hoe ze dan over die persoon praten is vaak niet bepaald respectvol. Zo wordt getracht kritiek over hardhouse de mond te snoeren. Let maar eens op dat patroon, dat zijn mooie inzichten!
En wat er mis was met de laatste HQ kun je na lezen in mijn verslag van dat feest, wat ik overigens een 6 1/2 gaf (dankzij een geweldig optreden van Proteus). Volgens mij was ik daarin zeer duidelijk. Ik draai er niet om heen in prachtige volzinnen, vol met nuances en doe ook niet mee aan wat je zou kunnen zien als geslijm. En als je mij niet objectief vindt (volgens mij bedoel je dat) dan kan ik je zeggen dat ik jouw verslagen ook zeker niet objectief vind, zelden valt er een kritisch woord te lezen. Hoe realiteitsgetrouw is dat? En ja, ik vind dat als iets niet goed is, dat je dat ook moet zeggen, als iets wel goed is, trouwens ook, en dan vermeld ik het ook zeker. Uit liefde voor hardhouse, anders zou ik me er ook niet druk over maken. De waarheid boven alles. In een gezonde scene gebeurd dat ook. Elders heb ik hier meer over geschreven. So check it out
En vraag me werkelijk af wat jij dan wel onder een goede sfeer verstaat? In mijn optiek is er op elk Harddance feest juist een lekkere en vaak gezellige sfeer. Ik hoor juist veel mensen dat zelfs als ze de muziek wat minder vinden ze de gezelligheid gewoon supervet vinden. Ik merk dat zelf mandelijks op D.D.O.D. bijvoorbeeld.
-> een goede sfeer vind ik dat de mensen onderling vriendelijk zijn, samen min of meer 1 zijn (dit itt op zichzelf gericht), veel lachende mensen, een energetische, uitgelaten sfeer. Ik vind de sfeer op hardhouse feesten niet slecht (niet vechten e.d. grappen), eerder matig en mat. Nogmaals check zekere feesten in Engeland of en dan verwijs ik toch maar even naar het verleden hoe het ook kan 92-94 gabber, 96-98 HQ. Ik denk dat velen niet zo veel vergelijkingsmateriaal hebben, vandaar mijn goedbedoelde tip om eens te kijken in Engeland, vooral op de daar gegeven freeform feesten. Op DDOD nog niet geweest, dus kan ik niet over oordelen, hoor er wel goede verhalen over. Ga zo door zou ik zeggen! En dat de sfeer suboptimaal is vind ik erg jammer, want met er is veel meer uit te halen, als de scene zich wat kritischer opstelt, er goede organisatoren zijn en voor vernieuwing gaat. Maar goed als ik kijk hoe er wordt omgegaan met wat kritische geluiden dan vrees ik het ergste voor de hardhouse in Nederland.
[quote element=message id=19941065]{element is niet toegankelijk}Wat was er slecht georganiseerd? Mensen roepen dat altijd maar: "De organisatie was slecht", maar wat ze ermee bedoelen is me altijd een raadsel. Waren de toiletten smerig? Was t geluid kut? Was de lineup verkeerd?
-> lees bijv. mijn verslag van laatste hq, wederom daar was ik heel duidelijk, misschien sprak de stijl van schrijven je niet zo aan, op de inhoud kreeg ik zeer veel bijval. Wellicht omdat ik zelf ook manage, vallen me deze organisatorische dingen nu eenmaal op. Met een goede organisatie faciliteer je de klanten op een juiste manier. Zo niet, dan gaat je zaak ten onder (of je moet monopolist zijn en UDC gedraagt zich op hardhouse vlak zeker zo). Omdat UDC zo'n beetje de enige grote organisatie is (naast wat goed bedoelende amateur organisaties), is juist hun presteren van groot belang.
En als je bepaalde dingen over mensen zegt, zorg dan wel dat je die mensen kent en ga niet lopen roepen dat ze aanstellers zijn, staat zo kinderachtig. Dat je iemand als DJ kut vindt is totaal je eigen mening, maar ga geen dingen zeggen die en niet waar zijn, en die je niet kunt weten als je iemand niet kent
-> als of je zelf geen mening hebt over mensen die je niet kent, om je even te helpen, heb jezelf nooit iets gezegd over Bush? Nou dan.. Hoe goed moet ik fausto kennen om te zien of het een aansteller is of niet? Ik ga af op wat ik gezien heb, en dat was niet best; oncongruentie heet zoiets.
Prima als je fan van hem bent (zo klink je), maar ik heb al eerder gezegd, liefde voor hardhouse/ fausto maakt blijkbaar blind. Opzich heel menselijk en daar is ook niks mis mee. De bekende roze bril.
[quote element=message id=19941065]
{element is niet toegankelijk}Je vergelijkt sfeer in Engeland met sfeer in Nederland, dat is appels met peren vergelijken. De sfeer in een club in New Delhi zal ongetwijfeld anders zijn dan de sfeer in een club in Berlijn. Dat heeft gewoon te maken met het uitgaanspubliek, niet met t soort feest. Dat de sfeer tussen bvb een Q Dance feest en een HQ feest anders is, daar ben ik t volkomen mee eens. Maar je kan een freeformparty in Engeland niet vergelijken met een HQ in Amsterdam.
-> Sferen kan je prima vergelijken! Dat zijn geen appels en peren! Snap je redenatie niet, wellicht ben je hier en daar wat vergeten, begrijp je hem zelf wel? Lees hem nog eens terug zou ik zeggen, dan hoor ik het graag!
als je ziet wat ze in Engeland over hem schrijven valt je hele verhaal als een kaartenhuis in elkaar.
-> nee vind ik niet, en ach wie schrijven wat? In Engeland is er al vrij snel sprake van dj aanbidding.
Op een party met Phil Reynolds en nog een paar andere grote namen werd juist HIJ als grote publiekslieveling gepresenteerd op de flyers...
-> wel eens van marketing gehoord? ik raad je aan het boek van kotler te lezen, ben je weer helemaal bij, niet alle producten verkopen goed omdat het intrinsiek zo goed is.. Denk maar eens aan het bekende video verhaal begin jaren 80. Andere tip zijn de boeken van Gronroos, vooral wat hij schrijft over kwaliteit.
Ik heb nog eens gekeken, en het is eigenlijk genant, dat ik het bijna niet wil neerzetten. Die geweldige DJ waar jij het over hebt draait in maart, april, mei en juni, dus vier maanden, 120 dagen, welgeteld 0 keer in Engeland (volgens zijn agenda, kan natuurlijk niet kloppen). Als hij nu echt zo goed zou zijn, waarom wordt hij dan niet vaker geboekt in Engeland?! Hij is vast te duur....Of zijn er geen hardhouse feesten in Engeland?! Check it out
de man is een legende en als je op een mindere locatie met klote geluid enzo staat te draaien, zeker als je het gaat vergelijken met de Melkweg, dan is dat geen voordeel.
-> ja ik ben het met je eens, dat een mindere lokatie voor een dj niet prettig zal zijn en de Melkweg is heilig, daar is iedereen het wel over eens. Hopelijk keert het dit jaar weer terug naar HQ, ik ben er dan zeker bij!
Voor mij is de man geen legende, maar een (zichzelf)overschatte dj. Legendes bewijzen zich keer op keer en ik vind dat hij dat zeker niet doet, in tegendeel (JP kan er trouwens ook wat van in dit opzicht). Legendes verleggen voor mij grenzen, en dat doet Fausto absoluut niet. En hebben een oprechte uitstraling. De man/ vrouw is echt. De enige vooruitgang de laatste jaren in de harddance is Finrg en de opkomst van freeform. Beide draait fausto niet, dus wederom geen argument om hem een legende te noemen. Nee, dee enige die aanspraak maakt binnen harddance voor de titel legende is Proteus. Waarom lijkt me duidelijk.
Peace