Partyflock
 
Forumonderwerp · 851728
 
Hulp automobilist bij oplossen fileprobleem
AMSTERDAM - Als het aan directeur-generaal Keijts van Rijkswaterstaat ligt, helpen automobilisten bij het oplossen van het fileprobleem. De topambtenaar denkt daarbij aan een landelijke prijsvraag, zo liet hij maandag weten in het programma BNR Laat van BNR Nieuwsradio.


Minister van Verkeer Peijs vroeg Rijkswaterstaat eerder om ideeën aan te dragen voor het oplossen van het fileprobleem. Keijts wil zich daarbij niet beperken tot de eigen organisatie, maar vanaf volgende maand ook automobilisten aan de tand voelen.

Het idee voor een prijsvraag ontstond tijdens de uitzending van BNR laat. Wat automobilisten precies kunnen winnen, kon Keijts nog niet zeggen. Evenmin zei hij of hij verwacht dat de actie een concreet idee oplevert om mee aan de slag te gaan.

Bron: DeTelegraaf.nl
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 09:12:
Leeftijdsgrens verhogen tot 21, een maximale leeftijd van 65, en iedereen eronder en erboven gratis openbaar vervoer


Je vergeet flitspalen voor te langzaam rijden.. :yes:
ik zeg :
iedereen een privehelicopter cadeau doen op kosten van de overheid (y)

wat heb ik gewonnen? O:)
 
Ik zeg de prijzen voor het openbaar vervoer halveren door een flinke subsidie aan de NS. Volgens mij pakken mensen voor de langere afstanden dan eerder de trein.
Dat los je toch niet op
Luistert naar onze maat Johan Cruijff: "gewoon de snelheid omhoog, ben je eerder van de snelweg af en is ie dus eerder vrij" whehehe :respect:
 
Artiest Demon Rage
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 09:18:
Ik zeg de prijzen voor het openbaar vervoer halveren door een flinke subsidie aan de NS. Volgens mij pakken mensen voor de langere afstanden dan eerder de trein.


Denk je ook aan de beveiliging die er dan in de treinen komen moet ?
Aangezien ik me zelfs soms al niet veilig voel in de trein :frusty:
Hoe zullen de dames en de oudjes dat hebben .. ?
Die zullen angst hebben in de trein :/
Dat is toch niet de bedoelling volgens mij.

Maar idd wat je al zei, treinkosten halveren aangezien het al achterlijk duur is (Y)

Uitspraak van cosmo:bounce: op dinsdag 21 februari 2006 om 09:32:
Klopt.

te veel auto's te weinig ruimte


Laten we gewoon i.p.v 4 baans wegen lekker 25 baans wegen maken :D (Y)

Opgelost (Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 09:52:
Laten we gewoon i.p.v 4 baans wegen lekker 25 baans wegen maken

Opgelost


"En wie betaald dat?? De mensen die nooit in een auto zitten of vlakbij hun werk wonen hebben daar niets mee te maken, maar moeten dan ook betalen?!...mensen die er mee te maken hebben, willen wle betalen, maar als ik straks dichter bij mun werk woon, heb ik ook geen zin om voor anderen te gaan betalen.." .....zo denkt, denk ik, de ene helft van niet-op-de-snelweg-rijdend-Nederland....:s
Een internetsite waarin mensen van baan kunnen ruilen zodat ze dichter bij huis kunnen gaan werken.

Gemeentes moeten meer bedrijven uit de regio werk laten uitvoeren. Ik vind het van de zotte dat iemand uit Geleen moet gaa straten in Utrecht en andersom.
Uitspraak van bonaparte op dinsdag 21 februari 2006 om 10:15:
Een internetsite waarin mensen van baan kunnen ruilen zodat ze dichter bij huis kunnen gaan werken.

Gemeentes moeten meer bedrijven uit de regio werk laten uitvoeren. Ik vind het van de zotte dat iemand uit Geleen moet gaa straten in Utrecht en andersom.


ja..dat hadden wij ook...we kwamen uit Brabant, moesten werken boven de rivier, terwijl ze daar ook mensen hadden die daar vlakbij woonden en die moestan naar Oss rijden...maar het zijn de kilometers die ze maken, daar zit ook geld in...projecten van zgn 3 maanden, centen, centen, daar gaat het allemaal om, dus dan zou je andere dingen ook meteen moeten gaan afschaffen, zoals vergoding per project, geloof maar dat je dan de zaak aan het schijten brengt hoor.. :s
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 09:52:
Laten we gewoon i.p.v 4 baans wegen lekker 25 baans wegen maken

Opgelost


dan krijg je file's in de steden..die kunnen die drukte niet aan!
 
Uitspraak van Little Jesz op dinsdag 21 februari 2006 om 09:58:
"En wie betaald dat??


Hoeveel denk jij dat de overheid aan geld heeft lieve schat .. ?
Datr is echt wel een bedrag waar wij mensen van dromen en waar je de gehele derdewereld problemen mee kunt oplossen hoor (Y)

Denk aan een bedrag met iets van 20 nullen ofzo :o

Uitspraak van Linta op dinsdag 21 februari 2006 om 11:26:
dan krijg je file's in de steden..die kunnen die drukte niet aan!


5 baans wegen in de steden (Y)
Oversteken word taboe en gaat onder de grond door (Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:31:
Hoeveel denk jij dat de overheid aan geld heeft lieve schat .. ?
Datr is echt wel een bedrag waar wij mensen van dromen en waar je de gehele derdewereld problemen mee kunt oplossen hoor

Denk aan een bedrag met iets van 20 nullen ofzo


En wat denk je wat dat grapje van een vogelgriep-virus daluk weer gaat kosten?? :s lieve schat (f)
Onverwachte gebeurtenissen die veel centen kosten en die wel veel belangrijker is, dan file-problemen, want zonder de mens is er geen file-probleem....de wereld vind wel een weg om de mensheid uit te roeien, daar waar het te veel is :/ klinkt lullig, is lullig, maar wel waar...
Misschien een domme wending van het verhaal, maar je spreekt over geld van de regereing en die heeft de regering straks daarvoor nodig, denk ik (??!!) :/
Ik kan ook voor mun beurt praten, maar goed...het ene probleem lost het ander niet op, want je vormt altijd weer een ander probleem....het gaat om probleemoplossend, niet probleemverplaatsend...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Little Jesz op dinsdag 21 februari 2006 om 11:34:
Onverwachte gebeurtenissen die veel centen kosten en die wel veel belangrijker is, dan file-problemen,


Ja en daar zit de fout juist. Waarom honderden miljoenen schenken aan derde wereld landen? waarom honderden miljoenen uitgeven voor de wederopbouw van irak of afghanistan? waarom word dit niet aan ons wegennet besteedt? dat vind ik veel belangrijker! Waarom moeten er weer duizenden soldaten naar afghanistan? Waarom geven we ze niet allemaal oranje hesjes en werken aan de weg moeten ze!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:02:
Ja en daar zit de fout juist. Waarom honderden miljoenen schenken aan derde wereld landen?


Ja...EU hé..staat in de wet :s
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:02:
waarom honderden miljoenen uitgeven voor de wederopbouw van irak of afghanistan?


hielenlikkertje kan niet anders dan ja hierop zeggen..zo erg als dat ik het vind om te zeggen, wij hebben America nodig, maar Nederland ziet niet in, dat America ons net zo hard nodig heeft, maja....
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:02:
waarom word dit niet aan ons wegennet besteedt? dat vind ik veel belangrijker!


Prioriteiten zijn anders...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:02:
Waarom moeten er weer duizenden soldaten naar afghanistan?


wederom politieke kwestie, die met de EU te maken heeft...kunnen we niks aan doen en ook niks aan veranderen, tenzij we ons van de EU onttrekken, maar dat lijkt me niet zo slim :s

Alles heeft een reden, oorzaak en gevolg, maar problemen oplossen klinkt heel erg makkelijk, maar is het niet..al wel fijn, dat de problemen iig niet meer ontkent worden, das stap 1, de rest volgt nog en hopelijk ten goede :/
 
Ik stel voor dat mevr. Peijs eens een avondje uit eten gaat met Kathleen van Brempt.

Heb ik nu gewonnen? :)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 09:52:
Aangezien ik me zelfs soms al niet veilig voel in de trein


mietje!!!
 
Uitspraak van Little Jesz op dinsdag 21 februari 2006 om 11:34:
En wat denk je wat dat grapje van een vogelgriep-virus daluk weer gaat kosten??


Nou en, als ze de gehele 3e wereld kunnen helpen (wat ze overigens niet doen) dan kunnen ze best ook wel ff een griepje uitbannen hoor (Y)

Uitspraak van Little Jesz op dinsdag 21 februari 2006 om 11:34:
Onverwachte gebeurtenissen die veel centen kosten en die wel veel belangrijker is, dan file-problemen, want zonder de mens is er geen file-probleem....de wereld vind wel een weg om de mensheid uit te roeien, daar waar het te veel is klinkt lullig, is lullig, maar wel waar...
Misschien een domme wending van het verhaal, maar je spreekt over geld van de regereing en die heeft de regering straks daarvoor nodig, denk ik (??!!)
Ik kan ook voor mun beurt praten, maar goed...het ene probleem lost het ander niet op, want je vormt altijd weer een ander probleem....het gaat om probleemoplossend, niet probleemverplaatsend..


Strengere regels in het verkeer.
Vanaf nu moet je 25/30 zijn om je rijbewijs te halen.
Auto's kosten minimaal 10.000 € Per stuk (kleine fiat panda) dan praat ik niet over de grote dure karren (Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:30:
mietje!!!


Heeft met samenloop van omstandigheden te maken he B)
Aangezien je de voorvallen niet weet, kun je ook niet oordelen dus B)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:36:
Nou en, als ze de gehele 3e wereld kunnen helpen (wat ze overigens niet doen) dan kunnen ze best ook wel ff een griepje uitbannen hoor


hahaha..kijk eens een keer naar Discovery Channel..dan laten ze zien, hoe dit virus zich ontwikkelt en ontwikkeld heeft en trek dan nog maar eens een conclusie :/
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:36:
Strengere regels in het verkeer.


Nog meer??? :S :no: no thanks!! (n)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:36:
Vanaf nu moet je 25/30 zijn om je rijbewijs te halen.
Auto's kosten minimaal 10.000 € Per stuk (kleine fiat panda) dan praat ik niet over de grote dure karren


(n) en dan die studenten en jonge mensen, die kunnen niet weg of zijn op het openbaar vervoer afhankelijk...maak je dat weer goedkoper, zit dat weer helemaal vol :s en vol met gajes (nu ook wel, maar dan nog meer) en dan??? de zaak breng je hoe dan ook aan het schijten....

????
nou wat dachten ze van: OV prijzen VERLAGEN ipv elk jaar verhogen. De max snelheid op een snelweg weer omhoog gooien naar 120 ipv verlagen naar 80.

Ze maken het zichzelf ook wel erg moeilijk daar. Eerst allemaal domme maatregelen treffen waarmee ze alleen maar ellende veroorzaken en dan met zoiets 'zieligs komen.
zijn ze daar nou echt achterlijk? :/
Uitspraak van Prinses Anne™ (L) op dinsdag 21 februari 2006 om 13:37:
OV prijzen VERLAGEN ipv elk jaar verhogen. De max snelheid op een snelweg weer omhoog gooien naar 120 ipv verlagen naar 80.


kijk dat zijn wel oplossingen, maar das te simpel idd voor die gasten daar...maar das politiek...een uren vol met gelul, maar oplossingen bespreken ho maar :s
Een ander woord voor politiek = BS ;p
 
* Prijs openbaar vervoer drastisch verlagen (195 euro per jaar ipv 195 euro per maand)
* Korting voor kinderen onder de 12 en gratis voor mensen boven de 65
* Bus- en Treindiensten in standhouden ipv verminderen
* Snelheid op de snelwegen zoveel mogelijk op de 120 houden, op ringwegen 100, om aan de milieu-eisen te voldoen kunnen we ook filters verplichten op dieselauto's en het verkeer meer spreiden
* Minder snelheidsbeperkingen zoals drempels en samenvoegingen van snelwegen (3 naar 2 baans)
* Beter kwaliteit wegdek en bruggen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 14:00:
* Prijs openbaar vervoer drastisch verlagen (195 euro per jaar ipv 195 euro per maand)
* Korting voor kinderen onder de 12 en gratis voor mensen boven de 65
* Bus- en Treindiensten in standhouden ipv verminderen
* Snelheid op de snelwegen zoveel mogelijk op de 120 houden, op ringwegen 100, om aan de milieu-eisen te voldoen kunnen we ook filters verplichten op dieselauto's en het verkeer meer spreiden
* Minder snelheidsbeperkingen zoals drempels en samenvoegingen van snelwegen (3 naar 2 baans)
* Beter kwaliteit wegdek en bruggen.


Als je hierbij ook nog het prijskaartje in kaart kan brengen, zou ik zeggen, breng een bezoekje aan de 2e kamer (y) :D
 
gratis OV :d



krijg ik nu een prijs ?



edit: de NS overkopen ofzo voor al dat geld dat ze uitgeven aan wegenbouw en alle ambtenaartjes die opeens verzinnen dat 70 km u op een snelweg wel handig is (wat toch niet helpt)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Little Jesz op dinsdag 21 februari 2006 om 14:19:
Als je hierbij ook nog het prijskaartje in kaart kan brengen, zou ik zeggen, breng een bezoekje aan de 2e kamer


Nog mooier zou zijn als ik daar over 1,5 jaar permanent zou zitten ;)

Openbaar Vervoer is in particulier bezit, dus hiervan de kosten omlaag gooien zal het product zijn van jarenlang overleg tussen overheid en de bedrijven. Het kan allemaal wel, maar er zullen subsidies tegenover moeten staan, ga er vanuit dat dit 200% is van het huidige (minimaal).

In Belgie heeft een investering van 300 miljoen gezorgd voor een vermindering van 1% aan files (in NL komt er 6% BIJ, dus het is een significante afname), maar in NL zitten we met andere omstandigheden waardoor het moeilijker is.

Roetfilters op diesel verplichten is iets wat de VVD niet wilt aangezien dit een kostenpost is voor veel bedrijven, ook hogere accijnsen kan je om die reden schrappen.
Zou je het toch doorzetten met subsidies voor bedrijven (op de roetfilter) en een compensatie op andere wijze voor diesel dan zit je weer met een kostenpost van miljoenen om de snelheid omhoog te krijgen op snelwegen.
Aan de andere kant zal het op termijn toch moeten vanwege strengere milieuwetten.

Betere kwaliteit van wegen en bruggen is iets waar minister Peijs volgend jaar aan wilt beginnen en is medeveroorzaker van de enorme verhoging aan files.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 15:27:
Openbaar Vervoer is in particulier bezit,


en hier zit mijns inziens de grootste kink in de kabel


als er niks wordt gedaan aan betere OV (voorwaarden) zal het fileprobleem ook niet opgelost worden.
daar is NL te klein voor :P
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 15:43:
en hier zit mijns inziens de grootste kink in de kabel


Inderdaad, achteraf gezien was de privatisering niet zo'n goed plan en hebben GL en SP gelijk gekregen.

als er niks wordt gedaan aan betere OV (voorwaarden) zal het fileprobleem ook niet opgelost worden.
daar is NL te klein voor


Dat is inderdaad de basis ja.
als die gast vooraan in de file nou gewoon door rijd dan ist toch opgelost:P


ik zou zeggen:
snelweg 140kmph
3/4 baans wege
drempels weg hale (ook weer minder uitstoot van de auto's)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 09:12:
Ik zeg:
Leeftijdsgrens verhogen tot 21, een maximale leeftijd van 65, en iedereen eronder en erboven gratis openbaar vervoer.

Opheffen van de 80km-snelwegenlaatste aanpassing 21 februari 2006 09:17


:respect:
Ik pistte toen bijna in mijn broek van het lachen toen ze een tijdje terug te kennen gaven dat dat verlagen van de snelheid naar 80 bij lange na niet het gewenste resultaat had opgeleverd... 8)

Niemand wil met het openbaar vervoer...kost veel geld en het duurt ook nog eens zo ontzettend lang...
Voor mij is het bijvoorbeeld 1 uur en 5 minuten naar den bosch met de bus vanuit waar ik woon in waalwijk...kost met de auto 10 minuten... :vaag:
Ik weet niet precies hoeveel een strip kost als je contant betaald maar geloof 1,50 ofzo per strip? Dat x 6 = 9 euro...en dan ben je enkel heen...
1 keer raden wat voor de mensen dan interessanter is... :)

Belgie mogen ze een voorbeeld aan nemen...openbaar vervoer kost geen drol daar...voor 6 man best nog een eind reizen (wat in nederland denk ik 3 strippen was geweest...dus 3 x 1,50 = 4,50 per persoon) moesten we 4 euro betalen in totaal... :respect:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 21 februari 2006 om 22:30:
Belgie mogen ze een voorbeeld aan nemen...openbaar vervoer kost geen drol daar...voor 6 man best nog een eind reizen (wat in nederland denk ik 3 strippen was geweest...dus 3 x 1,50 = 4,50 per persoon) moesten we 4 euro betalen in totaal...


Vandaar :
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:21:
Ik stel voor dat mevr. Peijs eens een avondje uit eten gaat met Kathleen van Brempt.

Heb ik nu gewonnen?


openbaar vervoer kan nie gratis... zijn geen staatsbedrijven meer

en de staat mag bedrijven niet steunen met geld


lekker rekening rijden met ze alle O:)

en gewoon meer wegen aaleggen O:)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van rollie op dinsdag 21 februari 2006 om 22:50:
openbaar vervoer kan nie gratis... zijn geen staatsbedrijven meer

en de staat mag bedrijven niet steunen met geld


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 15:27:
Openbaar Vervoer is in particulier bezit, dus hiervan de kosten omlaag gooien zal het product zijn van jarenlang overleg tussen overheid en de bedrijven. Het kan allemaal wel, maar er zullen subsidies tegenover moeten staan, ga er vanuit dat dit 200% is van het huidige (minimaal).

In Belgie heeft een investering van 300 miljoen gezorgd voor een vermindering van 1% aan files (in NL komt er 6% BIJ, dus het is een significante afname), maar in NL zitten we met andere omstandigheden waardoor het moeilijker is.


Kunnen ze nog wel goedkoper...die bedragen zijn echt niet leuk meer...
Ik ga graag met openbaar vervoer maar steeds meer ga ik eraan denken om mijn steentje aan het fileprobleem en vervuiling bij te gaan dragen...
laatste aanpassing
:$ ik praat vip na :$
fileprobleem kan je mischien oplossen door langere treinen te maken meer mensen tegelijk in 1 trein is kosten besparend

alleen moet je dan ook langere stations maken
en spoor moet verbeterd worden en de wissels en de bovenleidingen en meer conducteurs enz enz

of gewoon india style met 1000 man in en op de trein b)

of kut lijntjes in groningen in limburg opdoeken die pleuris veel geld kosten O:) limburg of groningen is toch niet belangrijk O:)
laatste aanpassing
 
transporters die je van de ene plaats naar de andere beamen dmv poorten :jaja:
 
Uitspraak van rollie op dinsdag 21 februari 2006 om 22:56:
of gewoon india style met 1000 man in en op de trein


Dat was bij Mistery land 2001 ook, alleen moesten we toen overstappen in een trein die veel kleiner was op een perron wat te klein was.

U raad het al, het ging toen goed fout, hahahaha in die boemel naar Utrecht zaten we zo op elkaar geperst dat toen de deuren open gingen mensen gewoon naar buiten vielen. :P

Enne OP de trein lijkt me lastig met de bovenleidingen ;P
Uitspraak van rollie op dinsdag 21 februari 2006 om 22:56:
fileprobleem kan je mischien oplossen door langere treinen te maken meer mensen tegelijk in 1 trein is kosten besparend


Paar 1e klas coupes schrappen en vervangen door 2e klas zou ook al wat schelen misschien...zelfs tijdens de spits zijn er genoeg plaatsen leeg daar... :[
gewoon iedereen de ziektewet in dan is t fileprobleem ook opgelost b)
Of gewoon flink ruimen natuurlijk...bij een verkeersovertreding --> spuitje...is het ook zo opgelost... B)
Gewoon meer rijstroken op drukke stukken en GEEN 80 kmh zones rond de grote steden.
Gewoon lekker door rijden.
En alleen in de nachten aan de weg werken, dat scheelt ook weer.
Of verschillende regio's op een bepaald tijdstip laten vertrekken, zodat het niet iedereen ineens op de weg zit.

Meer over water vervoeren dmv snelle veerdiensten, en dan niet alleen naar de overkant van een rivier maar gewoon een heel stuk varen.
Dit alles met een gemiddelde snelheid van 60/70 kmh.

Er zijn genoen mogelijkheden, alleen zit daar vaak wel een prijskaartje aan.
Maar dat moet zich zelf een keer terug verdienen, want elke ochtend in de file kost ook genoeg.
 
Uitspraak van rollie op dinsdag 21 februari 2006 om 22:56:
of kut lijntjes in groningen in limburg opdoeken die pleuris veel geld kosten limburg of groningen is toch niet belangrijk laatste aanpassing 21 februari 2006 23:00


ja die pakken gewoon oldschool de huifkar 8)
De wegen moeten gewoon een standaard breedte krijgen (bijv 3 of 4 baans) zodat er niet veel file's komen vanwege versmallingen. Verder moeten op drukke punten worden overwogen of men niet een extra viaduct kan maken boven de bestaande weg voor het doorgaande verkeer (dat de eerste 10 afslagen niet moet hebben)
 
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 12:34:
Verder moeten op drukke punten worden overwogen of men niet een extra viaduct kan maken boven de bestaande weg voor het doorgaande verkeer (dat de eerste 10 afslagen niet moet hebben)


Ja dit heb ik ook vaak gezegt. een soort snel-snel-wegen zoals een sneltrein ook niet overal stopt...