Je hebt je middenstands diploma nodig om je in te schrijven bij de KvK als eigenaar van een bedrijf.
Denk na over je ondernemersvorm, eenmanszaak v.o.f bv....
Laat je door een gespecialiseerd iemand informeren naar de juiste vorm. Anders sta je voor de belasting te werken.
Schrijf een goed ondernemersplan, zowel Financieel als Commercieel. Ga hierbij vooral in op concurrentie, in het commerciele gedeelte. Denk dus na over lokatie etc.
Geef aan wat je doelgroep wordt, en zorg dat je potentiele winkelformule hierop aansluit.
Dit soort dingen willen banken/financiële instellingen gewoon weten.
Je kan bij de KvK een blanco ondernemersplan kopen op diskette of cd rom, kost een paar tientjes. Dit kan je invullen en uitprinten zodat je een net ondernemersplan hebt.
Zorg idd. voor eigenvermogen, of een (familiare) lening. (dot wil zeggen dat een bekende garant voor je staat) anders kun je het shaken.
Als je een begroting van kosten hebt gemaakt kun je stellen dat je een % of 20 aan eigen vermogen moet kunnen inbrengen, voor een eventuele lening
Succes!