Partyflock
 
Forumonderwerp · 837658
10375x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik had vorige week dat ik op een kruispunt naar rechts wilde afslaan, maar dat mijn stuur geblokkeerd was. Ik schrok me de tering en het bleek dat mijn motor uit was geslagen.

Ik dacht dat dit gewoon eenmalig probleem was, maar nu had ik het vanochtend weer, tijdens afremmen valt gewoon mijn motor uit en stuur blokkeert.

Wie weet er wat er aan de hand kan zijn? En zoja, gaat me dit veel geld kosten?
Waarschuw beheerder
Ja, dat gaat een hele dure grap worden.
Waarschuw beheerder
das niet zo mooi!

Had vanmorgen ook dat mn auto niet startte maar gewoon ff warm laten draaien en t komt goed :)

zou als ik jou was gewoon ff langs de garage!
 
Waarschuw beheerder
tanken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J@NNEKE (k) op donderdag 22 december 2005 om 09:10:
zou als ik jou was gewoon ff langs de garage!


:yes: zou ik ook maar ff doen :P
Waarschuw beheerder
Tsja, kan zoveel zijn....

Maar laat wel even je brandstofpomp nakijken.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 09:12:
tanken


das natuurlijk ook een optie :P
Waarschuw beheerder
Vaag, valt je stuur dan int stuurslot? Kan dacht ik niet als ie dan nog op contact staat...?Wat voor auto ist? Zit er nog een origineel luchtfilter op?
Waarschuw beheerder
bougies miss oud,

wat voor auto is het?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Azrael op donderdag 22 december 2005 om 09:16:
Vaag, valt je stuur dan int stuurslot? Kan dacht ik niet als ie dan nog op contact staat...?Wat voor auto ist? Zit er nog een origineel luchtfilter op?


Ik heb geen idee waarom mijn stuur blokkeert, zal denk ik met stuurbekrachtiging te maken hebben? Het is een VW Golf 3, benzine. Geen andere uitlaat oid... is iig niet erg prettig rijden zo..
 
Waarschuw beheerder
donateur
vielen de lichten etc ook uit? dynamo kapoet...
Waarschuw beheerder
ik heb het zelfde probleem
maar bij mij komt het omdat ik mijn midde demper en mijn kat weg heb gelaten in het uitlaatsysteem
(oplossing gewoon meer gas geven werkt altijd)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 09:22:
dynamo kapoet...


en zekerz weer verder rijden :P
 
Waarschuw beheerder
donateur
misschien door de kou?
Waarschuw beheerder
als hij zomaar uitvalt bij een laag toerental verlies je toch ergens druk in de motor
en bij een golf 3 (heb er zelf ook 1) kun je heel slecht sturen als de motor uitvalt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fuckin' Bastardz Inc*. op donderdag 22 december 2005 om 09:12:
heb je iets met die auto gedaan (andere uitlaat of iets?)


heeft er niks mee te maken je kan zelfs rijden zonder uitlaat

Uitspraak van Spaakie :bier: op donderdag 22 december 2005 om 09:13:
Maar laat wel even je brandstofpomp nakijken.....


als deze het niet zou doen dan start je auto gewoon helemaal niet meer

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 09:22:
vielen de lichten etc ook uit? dynamo kapoet...


als je dynamo het niet meer doet dan is op gegeven moment je accu gewoon leeg omdat deze niet meer bijgeladen word



Uitspraak van flyducknl op donderdag 22 december 2005 om 09:22:
Ik heb geen idee waarom mijn stuur blokkeert, zal denk ik met stuurbekrachtiging te maken hebben? Het is een VW Golf 3, benzine. Geen andere uitlaat oid... is iig niet erg prettig rijden zo..


je stuur blokkeerd omdat je motor afslaat en omdat dan je motor niet meer draait, draait je stuurpomp ook niet meer vandaar dat je stuurbekrachtiging uitvalt ;)

het kan zijn dat er een vacuumslangtje los of kapot is dat hij valse lucht trekt meestal gaan ze stationair dan wat hoger lopen of hij slaat af als je gas loslaat.

als je de motorkap opendoet en je laat hem draaien hoor je dan wat sissen of een zuigend geluid??

of blijft er misschien een controlelampje branden op het dashboard??

ik zou iig ff langs de garage gaan want het kan natuurlijk van alles zijn maar dit kan je zo ff snel zelf controleren natuurlijk ;)
Waarschuw beheerder
De auto van ons thuis heeft hetzelfde, brengen we binnenkort weg.
Als ie stil staat moet ik gewoon wat gas bij geven wil hij niet afslaan, en soms als ik de rotonde op rij slaat de motor ook af omdat ik de koppeling in duw en dan blokkeert het stuur niet maar dan is de stuurbekrachtiging eraf.
Hij slaat gewoon meteen door naar de 0 touren, zal bij jou ook zijn denk ik.
Bij ons dachten ze dat het de dynamo kon zijn ofiets..
Artiest [artist=182202]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
jaaa ik ken dat, iemand die ik kende die had dat ook gehad, als je niet veel geld hebt kun je wel wachten met repareren je moet alleen niet te hard remmen en zacht door de bochten gaan anders slaat hij af :yes: dan blijft de motor wel gewoon aan.

maar ik weet niet meer wat voor'n mankement de auto heeft.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Loona op donderdag 22 december 2005 om 09:25:
en zekerz weer verder rijden


ohja.. ik had niet echt gelezen 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hoogersss op donderdag 22 december 2005 om 09:39:
Bij ons dachten ze dat het de dynamo kon zijn ofiets


het kan alleen de dynamo zijn als je accuspanning zo laag is dat hij niet genoeg stroom heb om stationair te draaien maarja dan kan je de auto ook niet op eigen kracht starten dus alleen met een starthulp
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Loona op donderdag 22 december 2005 om 09:25:
en zekerz weer verder rijden


Kan, door versleten koolborstels in de dynamo... als je maar een beetje doorhobbelt maken ze dan nog net contact, maar zodra je stilstaat is het contact weg en is je accu in no-time leeg... even wachten en weer starten wil dan misschien nog een paar keer maar eens houdt het op.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Zaik op donderdag 22 december 2005 om 09:56:
Kan, door versleten koolborstels in de dynamo... als je maar een beetje doorhobbelt maken ze dan nog net contact, maar zodra je stilstaat is het contact weg en is je accu in no-time leeg... even wachten en weer starten wil dan misschien nog een paar keer maar eens houdt het op.


kan.... maar 9 van de 10 x sta je denk ik eerder stil als die kapot zou zijn..
Waarschuw beheerder
kan ook aan de brandstof liggen, waar tank je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foxhound op donderdag 22 december 2005 om 09:39:
als deze het niet zou doen dan start je auto gewoon helemaal niet meer


Ik heb meegemaakt dat mijn brandstofpomp het wel deed bij starten, maar na er even mee gereden te hebben viel ie gewoon uit.....
 
Waarschuw beheerder
kunnen enkele redenen zijn waarom ie uitvalt: brandstofpomp of krukas-sensor. Dat laatste heb ik laatst last van gehad koste mij toen € 135,-
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foxhound op donderdag 22 december 2005 om 09:39:
ik zou iig ff langs de garage gaan want het kan natuurlijk van alles zijn maar dit kan je zo ff snel zelf controleren natuurlijk


Juist gewoon even langs de garage gaan, en dan hopen dat het iets simpels is.
Waarschuw beheerder
stuurbekrachtiging die uitvalt bij wegvallen van motorvermogen.
In dat geval zal je auto ook heel slecht remmen ( geen druk meer van de rembekrachtiger)

Beste kan je kijken of je electrisch systeem werkt, dan moeten er 2 dingen vervangen worden:
1. Dynamo
2. Accu

Als je electrisch systeem uitvalt dan gaat je dashboard even oplichten als een kerstboom.

succes iig
 
Waarschuw beheerder
is je dynamo die er mee kapt denk ik want daar zit de snaar van stuurbekrachtiging op en je normale als die ermee kapt kapt dus je stuurbekrachtiging er mee en je auto ook.
 
Waarschuw beheerder
maarja......als je auto het niet meer doet doet je stuurbekrachtiging het ook niet dus eigenlijk een lulverhaal
het kan van alles zijn.
 
Waarschuw beheerder
Was het, of je nog weet, bij vochtig weer...???

Regen, mist...gewoon vochtig...

hadden we met een auto van de zaak ook, bleken de bougiekabels verrot te zijn...nieuwe kabels erop laten zetten en hij deed het weer!